Bartek Piękoś Opublikowano 12 Lutego 2015 Opublikowano 12 Lutego 2015 Jestem pod wrażeniem twojego tempa (bez oznak spadku jakości). Kiedy ty to wszystko robisz?
Bartek Piękoś Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 kadłub 4,5kg skrzydło 2,5kg bez jednej polówki ,polówka wazy 0,5kg czyli jakieś 7,5kg Dzięki. Jaką będziesz miał powierzchnię nośną, liczyłeś już? Jeśli pisałeś już o tym to sorry za pytanie? Zmierzam, oczywiście, do jednostkowego obciążenia powierzchni.
coster Opublikowano 13 Lutego 2015 Autor Opublikowano 13 Lutego 2015 Nie jeszcze nie mierzyłem nawet nie wiem jak się mierzy ale dam radę poszukam
Tomek Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 Idziesz jak burza Jakim kleisz klejem? Trochę martwi mnie ta waga, 7,5kg to z jakimś wyposażeniem czy sama konstrukcja?
Bartek Piękoś Opublikowano 13 Lutego 2015 Opublikowano 13 Lutego 2015 ... dojdzie jeszcze 3kg silnik licze ze jakies 2kg na podwozie zbiornik na paliwo jakies 1,5kg z paliwem i farba nie wiem ile wyjdzie dojda jeszcze 4serwa w skrzydlo mysle ze 14,15kg na koniec bedzie Nie jest źle, moim zdaniem.
Grzesiek Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 zawsze lepiej mieć wiecej do sytuacji krytycznych ja bym zrobił SW +20-15SK+/-ok 16 lotki różnicowo +15-10 czyli do góry 15 na dół 10 podałem wychylenia w stopniach
Bartek Piękoś Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 zawsze lepiej mieć wiecej do sytuacji krytycznych ... Tylko wtedy koniecznie expo, bo 20st. to już konkret, zwłaszcza na pierwsze loty. A propos Seba (miałem o tym napisać już na początku tego warsztatu): czy po ukończeniu Spita nie miałeś czasem, zgodnie z sugestiami kolegów, zbudować/kupić coś do treningu? A tu kolejny warbird, tym razem 2,5m . Trenujesz na czymś? Jak oceniasz swoje umiejętności w perspektywie oblotu takiego bydlęcia?
Bartek Piękoś Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 ... jeszcze ani razu niczym nie latalem oprucz symulatora Seba, jesteś wariat i jestem twoim fanem
olo Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Ten Ła-5 z tych samych planów i ciut więcej waży,szkoda że nie ma całego lotu z tych zawodów. W planach D.Andersen podaje obciążenie 3.7-4.8 cu. in. tylko trzeba to zamienić na normalne jednostki
TeBe Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Cubic inch fo jednostka objętości, czyli cal sześcienny. odpowiada objętości 16.387cm³
kkdarch Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Ten Ła-5 z tych samych planów i ciut więcej waży,szkoda że nie ma całego lotu z tych zawodów. W planach D.Andersen podaje obciążenie 3.7-4.8 cu. in. tylko trzeba to zamienić na normalne jednostki To jest podana pojemność silnika dla tego modelu z planów od 3,7(60ccm) do 4,8cu in (78,6ccm) a nie jak błędnie interpretujecie że to obciążenie powierzchni.
Tomek Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Zostaw matematykę i buduj. Czekam na kolejne zdjęcia z budowy.
olo Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 W planach D.Andersen podaje obciążenie 3.7-4.8 cu. in. tylko trzeba to zamienić na normalne jednostki To jest podana pojemność silnika dla tego modelu z planów od 3,7(60ccm) do 4,8cu in (78,6ccm) a nie jak błędnie interpretujecie że to obciążenie powierzchni. Design Specifications 96.5" wingspan, 1704 sq. in., 3.7-4.8 cu. in., 6 channel radio recommended, built-up balsa & ply, five plan sheets. Rozpiętość,obciążanie powierzchni nośnej,pojemność silnika,6 kanałowe radio rekomendowane .......... Dariusz czy teraz będzie OK ? Sebastian czy w innych modelach robią doważenie w okolicach silnika? W takiej maszynie to nie będzie 150g
kkdarch Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Design Specifications 96.5" wingspan, 1704 sq. in., 3.7-4.8 cu. in., 6 channel radio recommended, built-up balsa & ply, five plan sheets. Rozpiętość,obciążanie powierzchni nośnej,pojemność silnika,6 kanałowe radio rekomendowane .......... Dariusz czy teraz będzie OK ? Sebastian czy w innych modelach robią doważenie w okolicach silnika? W takiej maszynie to nie będzie 150g Jak najbardziej o.k.
Emhyrion Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Trochę z przerażeniem myślę o dziewiczym locie Ła, czy wcześniej Spitfire'a. Ładnie robisz modele...
dawidgdynia Opublikowano 16 Lutego 2015 Opublikowano 16 Lutego 2015 Nie zamykaj tego bo to zbędne. Rób jak w oryginale.
mikrus193 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 coś na zachętę http://www.modelairplanenews.com/blog/2015/02/19/russian-front-line-fighter/
Tomek Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Jeśli to ostatnie żebro to zdemolował bym je dreamelem , wyciął drugie i ręcznie obsadził już bez zwichrzenia , jeśli jest ono małe. Przy Łosiu zwichrowało mi się jedno skrzydło -powierzchnia od góry, to zerwałem 90 % balsy ze sklejkowych żeber (kleiłem CA), zeszlifowałem klej i resztki balsy i nakleiłem nową balsę , razem 3 godzinna operacja.
Bartek Piękoś Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 najpierw spróbuje zwilżyć końcówkę skrzydła i odkształcić jeśli to nie zadziała to zrobię tak jak piszesz wytnę ostatnie zebro i wkleję nowe a jeśli i to nie zadziała to zerwę poszycie od góry i nakleję od nowa jutro będę próbował , może coś z tego będzie:) Współczuję, bo to zawsze komplikacje, ale... dasz radę! Trzymam kciuki.
Rekomendowane odpowiedzi