Shock Opublikowano 21 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2015 O, nareszcie w całości i gotowy do lotu ,piękny . Trzeba będzie zamówić kamerzystę do oblotu i... rozgarnąć kretowiny . Oczywiście oblot komisyjny ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 No i jak komisja ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Komisja oczekuje na ładną pogodę i decyzję Kazka - oblot ! ,co z pewnością udokumentujemy tu w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Czekamy. Jutro ma być lepiej niż dziś. U nas było sine niebo i 90 % wilgoci . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amks22 Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 No jak pisałem model gotowy i czeka na swój pierwszy lot ja zresztą również, może uda się tak zgrać w czasie że Janek także oblata swojego Decathlona Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek70 Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Witam jak możesz opisać elektronikę którą tam umieściłeś było by super ?.Fajny modelik pozdrawiam . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian73 Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Kazek czekam na info kiedy oblot, tak jak mówiłem muszę to zobaczyć. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amks22 Opublikowano 16 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Damian dam znać Co do wyposarzenia elektrycznego to zastosowałem tam regulator napięcia DualskyVR Dual Pro Puściłem przez niego zasilanie lotek i wysokości a reszta idzie przez odbiornik Optima9 Wyłącznik standartowy Miracle z wlewem paliwa Prądu na cały układ dostarczają dwa Lipo Dualsky Eco S 2200 7,4V 25C a na zapłon poszedł mały pakiet Lipo 7,4V 1100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek70 Opublikowano 16 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2015 Witam i dziękuję za odpowiedź. Jestem zielony co do elektroniki dodatkowej w modelach i stad moje pytanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Picasa127 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 No i jak z tym oblotem?? W weekend ładną pogodę zapowiadają. Chętnie bym przyjechał zobaczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amks22 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Hehe no też o tym intensywnie myślę . Ale póki co inne obowiązki na głowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amks22 Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Dziś udało się oblatać Valianta Nieplanowane obloty są chyba najciekawsze,miało skończyć się tylko na paleniu i kołowaniu, ale dzięki wsparciu chłopaków z lotniska model poszedł w górę. Start bez najmniejszych problemów, połowa gazu załatwiła sprawę i Valiant był u siebie . Lekka korekta wysokości i kierunku ustabilizowała lot. Mocy jak na moje oczekiwania wystarczająco, na pełnym gazie lot odwrócony i wznoszenie bardzo stabilne. Po włączeniu klap momentalnie się postawił i wytracił prędkość, trochę spanikowałem i odpuściłem. Nigdy nie latałem górnopłatem z klapami i nie wiedziałem czego się spodziewać. Podejście do lądowania i lądowanie bez klap (z wrażenia o nich zapomniałem ) bardzo stabilne. W czasie lotu odpadła górna klapa ale to moja wina, nie przykręciłem jej bo zapomniałem śrub i zakleiłem taśą. SC ustawiony na ok 110mm (widełki od 110 do 125) a waga nie przekroczyła 7,8kg z paliwem. Film z komentarzem nakręcony na gorąco przez naszego niezastąpionego filmowca (dzięki Rafał ) zamieści po jego obrobieniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Gratulacje z oblotu. Piękny model. Z niecierpliwością czekam na filmik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2015 Już się pośpieszyłem i napisałem trochę w naszym lotniskowym temacie a generalnie powinno być to tu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.suchy Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Nie szkoda było Wam modelu, jak mókł na deszczu ? :-) Fajny materiał i komentarz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Nie,nie ,modelu nie zalało ,przeczekał w samochodzie jak i reszta modeli,zresztą z praktyki każdy wozi plandekę 3x3 m na takie okazje. To znowu nie były mocne ulewy a wiosenno/letnie przejściowe pokropienia i słoneczko . Faktem jest że pierwszy deszczyk zaczął padać nagle, kiedy niektórzy byli w powietrzu ... Wracając do Vailanta to piwo dla tego kto podpowie ?? co zrobić aby skrzydła na rurę nachodziły bez problemu bo pasowanie jest takie ciasne że we dwóch trzeba składać model i rozkładać (nasuwać skrzydła na rurę) .Oczywiście szlifowanie rury nie wchodzi w grę,jest piękna czarna . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Przed nasunięciem schłodzić rurę zimnym piwem lub sprężonym powietrzem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Piękny model, pozazdrościć, film też super Nigdy nie byłem na profesjonalnym lotnisku modelarskim, ale według mnie jakąś dziwną macie orientacje... dla mnie pas startowy to święta linia nie do przekroczenia (ewentualnie przy samym starcie), latamy przed tą linią, stoimy za linią, a widzowie i sprzęt są za naszymi plecami... Jak to z tym jest? jak pojadę kiedyś na piknik to nie chcę wyjść na głupka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Pojedziesz na piknik to zobaczysz ,na każdym są te same ,bardzo zbliżone zasady dążące do max .zapewnienia bezpieczeństwa. Na "prywatnych" ,"swoich" lotniskach jest z reguły inaczej...co nie oznacza że nie dba się o bezpieczeństwo. Latanie u nas ma określone zasady,często uwarunkowane kierunkiem wiatru,ilością osób na lotnisku,osobami które znają i latają u nas oraz zależne jest to od modelu .Będąc na miejscu widziałbyś to z innej perspektywy ,na filmikach z reguły jest "chaos' wynikający z gonienia operatora i kręcenia z różnych mniej lub bardziej wygodnych pozycji . Pozwolę sobie wkleić część naszego wew.regulaminu który jasno określa latanie u nas. Oczywiście jak to w życiu, pewne punkty są czasem łamane ... . Osoby nowe, goście, zainteresowani regularnymi lotami mają możliwość kilkukrotnego (3-4) darmowego korzystania z lotniska w celach zapoznawczych. Przyjezdni , okazjonalni gości zwolnieni są z jakichkolwiek opłat poza dobrowolnymi datkami na cele lotniskowe. Loty na lotnisku odbywają się bez ograniczeń w dowolnych możliwych porach dla członków lotniska z głównymi lotami w weekendy. Osoba-członek która jako pierwsza dotrze w danym dniu na lotnisko zostaje tzw. Kierownikiem lotów. Osoba ta stara się zwracać szczególną uwagę na koordynację i bezpieczeństwo na lotnisku. Do uczestnictwa w byciu członkiem lotniska nie wymagane jest ubezpieczenie OC (zalecane) jednak osoba ta musi mieć świadomość iż lata na własną odpowiedzialność i wszelakie szkody na mieniu lub zdrowiu osób będących na lotnisku jej podlegają. Loty wykonujemy poza strefą przebywania ludzi, samochodów. Staramy się też unikać latania w stronę okolicznych domów-szczególnie modelami spalinowymi Możliwe jest latanie jednocześnie kilku modeli z zachowaniem szczególnej ostrożności-wszelakie zderzenia nieumyślne, traktowane są jako wypadek/incydent. Wszelakie sytuacje typu lądowanie,start,awaria powinny być komunikowane krótkim okrzykiem/komendą . Niestosowanie się do tych zaleceń może poskutkować ostrzeżeniem, do wykluczenia z lotów włącznie. Osoby przebywające na lotnisku zobowiązane są do poszanowania terenu ,nie pozostawiania po sobie śmieci, sprzątania po ewentualnych kraksach. 10.Członkowie lotniska zobowiązani są do wspólnych prac przy lotnisku, do wysuwania propozycji mających na celu dobro lotniska a także do szerzenia jego dobrego imienia .Jak najbardziej mile widziane są wszelakie propozycje wspólnego spędzania czasu na lotnisku typu grill, ognisko itp. Członkowie mają prawo zapraszać innych modelarzy,nawiązywać kontakty /integrować się w celu wymiany doświadczeń ,wspólnego latania ,możliwości organizacji pikników,spotkań w celu rozwoju naszego lotniska. Również mile widziane jest pozyskiwanie sponsorów, datków. 12.Wszelakie zmiany ,propozycje dotyczące lotniska podejmowane są przez dyskusję w gronie członków lotniska. 14.Każda osoba wpłacająca składkę otrzymuje powyższą informację, podpisuje ją i zobowiązuje się przestrzegać w/w punkty. Wraz z informacją nowy członek otrzymuje aktualną listę osób korzystających z lotniska wraz z nr tel. celem ewentualnego kontaktu w sprawie lotów. Kazek ,myślę że nie zjeb..sz mnie za OT . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarz115 Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2015 Dzięki, również przepraszam za OT Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi