Skocz do zawartości

I 16 rata


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

proponuję zakończyć ten spór, bo nie tego dotyczy temat, może budując skrzydła nie wzbudzę tak wielu kontrowersji. No właśnie trzeba się zacząć rozglądać za mechanizmem podwozia, żeby potem nie poprawiać.

  • Odpowiedzi 134
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Arku, przepraszam za OT w Twoim temacie. Cały czas zerkam na Twój temat bo mnie to po prostu interesuje.

Opublikowano

Arku, przepraszam za OT w Twoim temacie. Cały czas zerkam na Twój temat bo mnie to po prostu interesuje.

Mnie też i też zerkam, a przy okazji prośba tu do Sławka, aby się nie poddawał i zademonstrował tę obiecaną metodę gięcia balsy wbrew opiniom niedowiarków.

Usiłowałem wysłać do Sławka PW, ale ma chyba zapchaną skrzynkę.

Wybaczysz?

Opublikowano

Stefan, jak tylko wrócę do domu to nie ma problemu z pokazaniem metody, to żadna tajemnica. Obym tylko nie zapomniał a jak by sie to zdarzyło to proszę o przypomnienie. Zaraz zobaczę co jest nie tak z PW.

Opublikowano

wczoraj nabyłem szpachlówkę FLUGGER, jak dla mnie rewelacja, fajnie się nakłada i rewelacyjnie szlifuje.

 

w sumie to się cieszę, że wywołałem taką burzliwą dyskusję w sprawie oklejania kadłuba, bo czynność z pozoru niby prosta, ale jednak potrafi przysporzyć wiele kłopotów, szczególnie takim niecierpliwą jak ja :D 

 

front robót robi się coraz szerszy, bo dokończenie pewnych rzeczy wymaga wykonania innych. żeby zrobić garbik na kadłubie muszę mieć statecznik poziomy, żeby zrobić przejście kadłuba w skrzydło, muszę mieć skrzydło, żeby okleić na gotowo skrzydło muszę mieć podwozie a prznajmniej mechanizm do otwierania,  itd ......... 

 

jeśli chodzi o podwozie, to czy kupić coś  hobbykinga i czy lagi podwozia jeśli są za długie można w jakimś zakresie skrócić ?

Opublikowano

Uprzejmie Przepraszam za jeszcze jeden głos w sprawie OFFT ale w kwestii formowania 2D powierzchni nierozwijalnych doskonale służy przykład budowania kadłuba samolotu de Havilland Mosquito na oryginalnym "wojennym" kopycie i wg oryginalnej technologii...

Więcej:  http://www.mosquitorestoration.com/gallery02.shtml

 

...i już Arkowi nie przeszkadzam w szlifowaniu.

post-6507-0-22506900-1417527908.jpg

Opublikowano

:D

 

czyli wychodzi na moje, potrzebne jest kopyto, na pewno zrobię jak bedę miał perspektywę budowy co najmniej kilkunastu kadłubów  :)

 

 

no dobra przyznaję się nie chciało mi się męczyć z listwami, bo trochę leń jestem i lubię skróty, i to tyle bo szlifowanie czeka  :D

Opublikowano

no cóż tak zrobiłem i tak pozostanie, pod spodem są podłużnice na wierzchu będzie szkło więc powinno wytrzymać,  przeglądnąłem kika relacji z budowy I16 i tam też kadłub były oklejane na raty. próbowałem jechać po całości ale ni w ząb nie mogłem sobie poradzić, było to dla mnie niewykonalne.

Witam wytrzymać w locie to wytrzyma ale w razie nieudanego lądowania i cyrkla może trzasnąć właśnie na wręgach. lepszym rozwiązaniem było by łączenie poszycia co dwie wręgi i na "ceglany mur", wytrzymałość niemal taka jak listewek po całej długości. Najniebezpieczniejsze miejsce jest tuż za skrzydłem. Zasiadam na loży szyderców ;), też mnie korci coś zza wschodniej granicy może krasawiec?

Opublikowano

rdzenie skrzydeł wycięte

 

20141203_192908.jpg

 

20141203_192934.jpg

 

tylko wyciąłem a teraz się zastanawiam, czy profilaktycznie nie powinienem zrobić zwichrzenia końcówek w granicach 1,5 stopnia, bo jak by nie było skrzydła są trochę zbieżne. Profil dałem taki jak na planie clark yh.

Opublikowano

jak złożysz żebra z projektu który ci przesłałem to zobaczysz że są zwichrzenia model jest nie stabilny wzdłużnie więc niech poprzecznie będzie stabilny , jak pamiętam to chyba zastosowałem tam 1,5 procenta  , ale lepiej sprawdź mogę tylko powiedzieć że to bardzo pomogło

Opublikowano

Irek na tym planie nie mogę się dopatrzyć, wzorników nie stosowałem, bo mam dostęp do plotera i wycinam na nim co chcę i jak chce, chyba że znowu bezpiecznik w zasilaczu się zjara.

 

nie wiem czy się dobrze rozumiemy nie chodzi mi o wznios tylko zwichrzenie geometryczne końcówek, żeby uchronić się przed zrywaniem na końcówkach, jak by nie było skrzydło jest dość zbieżne

 

437 środek   231 końcówka 

Opublikowano

tak o tym samym myślę sprawdziłem teraz i przy kadłubie zaklinowanie skrzydła jest + 1 st zaś na końcówkach 0,5 stopnia na minusie

Opublikowano

no cóż, trzeba będzie wyciąć nowe rdzenie. tak to jest jak myśli się po a nie przed  :angry:

 

 

w sumie i tak nieźle, kiedyś wyciąłem rdzenie do Camela (kombata) okleiłem fornirem, zrobiłem lotki i zorientowałem się że mam 4 lewe połówki, bo skrzydła zrobiłem ze zwichrzeniem.    :D

Opublikowano

czy ktoś się orientuje czy w takim podwoziu można skrócić golenie

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__28365__Turnigy_Full_Metal_Servoless_Retract_with_190mm_Oleo_Legs_Pair_.html

 

ja potrzebuje długość 170 mm

 

i do tego fajne wąskie koła 120 szerokość 30

Tego akurat nie miałem, ale od strony mechanizmu zawsze dawało się uciąć.

Ograniczeniem są sprężyny w środku, ale przy długości 190mm skrócenie o 20mm tożaden problem - oczywiście będziesz musiał dorobić nowe otwory do kontrowania.

Opublikowano

jako że czekam na wyliczenia, czy robić zwichrzenie czy też nie, wziąłem się za garb tak to wygląda na tą chwilę.

 

20141206_141431.jpg

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.