Skocz do zawartości

Hawker Tempest


krzysiekcrs

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

wszystko wycinałem samodzielnie, w tym przypadku z formatek zamieszczonych w projekcie

 

Wybrałeś najgorszą z możliwych wersję ;)

A jednak był najszybszy z tempestów

 

Rób "normalnego" Tempesta, a nie pseudo prototypa :)

no i o tym właśnie tuningu wspominałem w pierwszym poście. Zdaję sobie sprawę, że wloty powietrza bezpośrednio na natarciu i do tego jeszcze w takiej formie raczej się nie sprawdzą w modelu, zwłaszcza atrapy...  raczej zachowam kształt kadłuba i zrobię oklepaną piątkę, która opiera się na tym samym kształcie...

OT powstał chyba bardziej by poszerzyć wiedzę i uciszyć przepychanie się niektórych użytkowników 

Jeszcze jedna uwaga, nie robię makiety, tylko model dolnopłata, którego nie będzie mi szkoda rozwalić... więc proszę go traktować jako szkoleniowy bardziej, nie jestem dobrym pilotem, a dolnopłaty rc to dla mnie coś nowego. Skonstruowałem wcześniej dwa modele z FT spitfire i racera - skończyły marnie... Obecnie latam sobie Piperem

Bartek wysoko postawił poprzeczkę, ale nie mam zamiaru z nim konkurować... jest tu wiele osób z dużo większym doświadczeniem.

Pozdrawiam, biorę się za kończenie skrzydeł.

P.S. Straszny OFFTOP powstał, 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej nie powinienes tego nazywac "przepychaniem niektorych uzytkownikow"

Nie to nazwałem przepychaniem się, twoje uwagi są cenne dla wątku, na pewno ich nie zignoruje. Przepychaniem nazwałem dyskusję co do istnienia wersji, której zdjęcie zamieściłem, bez urażania nikogo.

Zgodność z oryginałem myślę, że łatwiej będzie stwierdzać po oszlifowaniu nadmiaru balsy, którego jest tu dużo... zdaję sobie sprawę z niedociągnięć projektu, zwłaszcza, że znalazłem sam na nim wiele błędów. Będę korygował linie spływu, jak na razie męczę się ze środkiem, by móc zamknąć skrzydło.

Reasumując, umieszczam zdjęcia tego co zrobiłem, bo wasze uwagi są istotne, inaczej zamieścił bym zdjęcia już gotowego modelu, a wtedy na zmiany już za późno... Bardziej nie mam zamiaru trzymać się projektu, co już widać... 

Mr. Jaro, z całym szacunkiem, nie odbieraj tego osobiście

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcę całkowicie uniknąć krycia folią, waga skrzydła zamknie się w 220 g

Zaopatrzyłem się już w silnik, wybór padł na Emax 2810/12 1100 KV, śmigiełko cztero łopatowe 10.5x8, wolał bym o mniejszym skoku, ale niestety to było najmniejsze...

Robiłem również testy tego śmigiełka na silniku 2220 1200KV, ale niestety momentu obrotowego mu brakuje, na pełnych obrotach uzyskał ciąg 1kg, 

Nie sprawdzałem nowego zestawu jeszcze, niestety muszę najpierw rozwiercić troszkę śmigiełko. Testy przewiduję na weekend

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zamykaj jeszcze jeśli nadal są otwarte!!! Serwa przeniósł bym bezpośrednio przed lotki lub znacznie skrócił bowdeny idące od serwa do orczyka. Tak jak zrobiłeś nie jest najlepszym sposobem.

Skrzydło jest płaskie w płaszczyźnie czołowej czy z charakterystycznym wzniosem od połowy płatów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przesunąłem serwa na przeciw lotek, klapki rewizyjne od dołu (jeszcze się robią)

Nie mogłem sobie odmówić takiego prezentu mikołajkowego jak sklecenie postępów pracy w jedną bryłę.

Większy silnik pracuje w pełnym zakresie obrotów swobodnie czuć, że ma zapas momentu na kręcenie wiatrakiem :) ciąg 1100 g

Przyglądając się bryle modelu, ogon wydaje się zbyt smukły, zakładam zmianę obrysu na grubszy, bez fikuśnego elementu przy tylnym kole... w ogóle tył przerabiam powoli po swojemu

42f59a5576bfd1dc.jpg0153a5c8b82bd325.jpg5a48ecf1bb9f5022.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg mierzyłeś z tym śmigłem 4łopatowym? Według mnie silnik stanowczo za słaby na takie śmiglo. Jaki był pobór prądu?

Tak, ze śmigłem 4 łopatowym, nie posiadam amperomierza więc ciężko określić, jednak model z którego śmigło zostało wzięte ma mniejszy silnik. zaopatrzę się w miernik na dniach, by dobrać akumulator.

Depron -> zakreślenie bryły kadłuba przy względnie niskiej wadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

bardzo ładny model. Czy kadłub też w całości pokryjesz balsą? 

 

Jeśli całość polakierujesz i pomalujesz to waga bardzo skoczy. Depronowe pokrycie nie musi być lakierowane i dlatego powstają takie konstrukcje.

 

Ciekawa technika, będę z zainteresowaniem śledził dalszą relację. 

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.