dorod Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Ostatnio po zaliczonym krecie wyczyściłem silnik i zalałem olejem, gdyż idzie zima i nie będę go używał. Leżał sobie na półce, a dzisiaj patrzę i paliwo wyciekło "z wału" w miejscu gdzie łączy się z tym trzpieniem na którym opiera się kołpak i śmigło. Czy ten silnik ma szanse jeszcze działać?
gignasiak Opublikowano 24 Listopada 2014 Opublikowano 24 Listopada 2014 Zobacz czy nie jest krzywy wal
dorod Opublikowano 24 Listopada 2014 Autor Opublikowano 24 Listopada 2014 Patrzyłem, w czasie czyszczenia. kręciłem przy rozkręconym silniku i wyglądał na prosty... Olej jest różowy i wyraźnie widzę jak się gromadzi pomiędzy tym kołnierzem na wale silnika, a resztą korpusu... Możliwe, że po prostu nalałem za dużo oleju?
Grzesiek Opublikowano 27 Listopada 2014 Opublikowano 27 Listopada 2014 jak to jest motor ASP to z przodu ma łożysko kryte możliwe ze to pokrycie zostało uszkodzone
jpd Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 A od kiedy łożysko kryte jest łożyskiem szczelnym ?
Paweł Prauss Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Jacek ma rację, przednie łożysko jest (musi być) smarowane w trakcie pracy motorka i silniczki są tak skonstruowane aby odpowiednia ilość paliwa wydostawała się do przodu, ot i rozwiązanie zagadki...Poza tym Kolego dorod w Twoich zeznaniach od samego początku są pewne nieścisłości - ponoć silnik zalałeś olejem.........a wycieka z niego paliwo???? Ciekawe, co nie?? Jak nie wiesz czy silnik ma szanse działać to nie ma prostszego rozwiązania tego problemu jak próba jego uruchomienia, dowiesz się szybko......, a potem znowu umyjesz i zakonserwujesz sobie motorek. Ha ha.
Grzesiek Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 od wtedy Jacek ze rs-y takie właśnie są niemyl ZZ z RS
jpd Opublikowano 28 Listopada 2014 Opublikowano 28 Listopada 2014 Mnie uczyli ze szczelne jest lozysko uszczelniane a nie kryte. A i tak te szczelnosc mozna de facto wlozyc miedzy bajki.... Jesli byloby inaczej to po grzyba bylyby uszczenienia walow skoro mozna wsadzic lozyska RS i zade nolej nie wyleci.... Sory za litery ale pisze z telefonu.
gignasiak Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Nie rozbieralem takiego silnika ale na pewno jest zimering który uszczelnia wał
jpd Opublikowano 29 Listopada 2014 Opublikowano 29 Listopada 2014 Aha ... czego to się człowiek nie dowie czytając forum ... Proponuje zamiast takich "na pewno", bo na pewno to kopernik była lesbijką, użyć na ten przykład wujka googla, znaleźć rysunek rozstrzelony z lista części a następnie zając sie poszukiwaniem zaginionego zimmeringu. Służę pomocą w pierwszym kroku poszukiwaniach : http://lmgtfy.com/?q=ASP+61+pdf
Rekomendowane odpowiedzi