Skocz do zawartości

Nowa aparatura Turnigy 10 ch


rapier
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawy patent z tymi dwoma antenami. Działają jednocześnie czy to ew. od jakiegoś opcjonalnego dodatkowego modułu - jeśli takie coś w tym radiu występuje - czy ew. jedna jest od telemetrii? Jeśli są one zdublowane to jak zatem powinno wyglądać ich optymalne ułożenie, bo chyba nie równolegle? Chyba że w tym radiu wykorzystuje się efekt nakładania się fal ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparatura ma telemetrię. Jak widać, jedna antena jest położona poziomo, a drugą należy przed lotem wyprostować - wówczas będzie pionowo. Podobnie jest z odbiornikami, z każdego wystają dwie anteny, jedna powinna być ułożona względem drugiej poprzecznie.

Swoją drogą o tym, że w i-10 jest telemetria było trąbione od początku wątku, dziwi mnie trochę Twoje pytanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paweł, czytasz więcej niż pisze  :) , umiejętność czytania ze zrozumieniem do dobra rzecz  ;) więc nie dziwi mnie że Ciebie dziwi moje pytanie. Ale dzięki że Ci się chciało odpisać.

Nie pytałem czy radio ma telemetrię bo to jak ktoś nie doczyta to zobaczy. Jak już to pytałem o przeznaczenie/funkcję drugiej anteny. A co do wzajemnego ułożenia anten to widzę że pokrywa się z tym stosowanym w odbiornikach, czyli prostopadle.

Myślę, że gdyby Robert nie pokazał środka radia to wielu z nas nie miałoby pojęcia o istnieniu drugiej anteny a co za tym idzie pewno latali by z obiema równolegle.

 

Pozdrawiam

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrzędzicie jak stare baby.

W instrukcji nie jest nic napisane co do ustawienia anten w nadajniku. Nie ma też informacji, że jedna jest do telemetrii a druga do linku. Jest tylko obrazek jak rożlożyć anteny w odbiorniku.

A o nadajniku jest jedno zdanie: "podwójn antena ma za zadanie wysyłanie sygnału we wszystkich kierunkach dla bezpieczniejszego i lepszego sygnału"

post-7718-0-61791400-1423573247_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisał Robert - Flysky to producent a Turnigy to marka. W tym konkretnym przypadku jestem praktycznie pewien, że FlySky robi te aparatury dla Turnigy, zmienił tylko troszkę góną część obudowy. Nawet instrukcje są niemal identyczne, porównywałem pdf do FlySky i wydrukowaną książeczkę Turnigy - ogólnie to samo. 

 

Wydaje mi się, że podobny manewr zastosowano też przy modelach Durafly. Jestem niemal przekonany, że tak naprawdę producentem tych modeli jest ten sam zakład, który robi modele FMS. Miałem Mustangi obu firm i spokojnie mogę stwerdzić, że Durafly to po prostu pomniejszona kopia większego FMS. Jedyną ważną różnicą konstrukcyjną jest to, że duży ma amortyzowane podwozie a mały ma drucik. Reszta jest właściwie taka sama, różni się wielkością. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.