samolocik Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Dzięki Robercie - dla mnie to znaczący "-". Pawle - też tak podejrzewam, ale wolę się upewnić. Turnigy 9x Pro poleciłem chłopakowi, mam do niego dostęp w modelarni.... Dla mnie odpada. Za dużo klikania chcąc zmienić kilka parametrów. "Podejrzewam", że Taranis to ta sama filozofia wiec nawet nie próbuję ja zgłębić. Mam 2 godz. na latanie, pół godz. dojazd, pół godz. powrót, godzina klikania i 1/2 godz. na latanie ? Nie! 2 min. klikania - reszta na latanie ! Emphyrion (Pawle) - to co piszesz o manekinie pilota to dla mnie taka oczywistość - że nie wyobrażam sobie jej braku w 10 kan. radiu. W 4-kan. może nie być, w 6 - różnie bywa ale powyżej - chyba standard ? Ale bywa w tym szkopuł - przypiszesz 2-gą lotkę na 8 kanał i jedne nadajniki nie przeniosą na 8 kanał trymera lotki, tzn: drążek zmiksują ale trymera już nie.... Inne radia wymagają sięgnięcia do specjalnych ustawień miksera - czy ma przenieś trymer, czy nie. Ale masz rację - nie o to mi chodziło. W jednych nadajnikach wybierasz 2 serwa na lotki i choćbyś się wściekł nie zmienisz tego - 2-ga lotka musi być na 6 kanale... Mam "combata", 2 lotki, gaz i wysokość (głębokość) i wolny 4 kanałowy odbiornik.... I "pupcia blada" ! Po cholerę w "combacie" wozić 6 kanałowy odbiornik ? - to taki przykład Nie chodzi mi o to, że silnik podłączysz do slidera, tylko o to, że dokonując takiego wyboru w menu nadajnika, np.: mix: trotle - elewator będzie automatycznie słuchał slidera czy nadal będzie słuchał drążka ? W "normalych" nadajnikach, wybierając 2 lotkowe skrzydło, wchodząc do funkcji "DIF" i ustawiając wartość np.: 20 - obie lotki są ograniczane w dół automatycznie o 20 % a ustawiając wartość "-20" obie lotki są automatycznie ograniczane w górę o 20%. Hmm - nie uważam tego jako ustawienia zaawansowane tylko najbardziej podstawowe. To programista ma się wysilić pisząc oprogramowanie tak, żeby modelarz miał jak najmniej roboty; a nie - żeby modelarz się wysilał i nadrabiał to, co "prezes" grupy finansowej, która wczoraj wykupiła dużą firmę modelarską zapomniał zlecić programiście.... Dziękuję chłopaki, Jestem Wam winien duże piwo (bezalkoholowe) bo zaoszczędziłem ponad 1000 zł ! Pozdrawiam - Jurek Pozdrawiam - Jurek Jurek, dokładnie z tego powodu powróciłem z Futaby T10J na T14SG. Zakupiłem 4 kanałowy odbiornik SFHSS Orange i za pomocą nadajnika T14SG mogłem przerzucić sobie przypisaną lotkę do kanału 6-go na inny kanał. Testy w trakcie więc więcej na pytania szczegółowe, czy da się trymować osobno itd. będę mógł odpowiedzieć najwcześniej wieczorem. Ten sam problem miałem w DLG, otóż w nadajnikach Graupnera (miałem MZ18) dało się wczystko ładnie poustawiać, w Futabie T6J musiałem mieć odbiornik 6-kanałowy ale zapomnij o ustawieniu butterfly, tylko hamulce na klapach dało się ustawić na przełączniku korzystając z typu modelu acro, W nadajniku T10J aby ustawić butterfly musiałem użyć odbiornika 8-mio kanałowego. W T14SG sprawdzę sobie w tym tygodniu ale już teraz wiem z praktyki, że na 4-kanałowym odbiorniku Orange mogę mieć dwie lotki w ESIe i to jest duży plus. Stąd w moim podpisie informacja że T14SG to najtańsze sensowne radio Futaby ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuwu Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Zgadza się, nie jest to sprzęt dla tych co chcą zabłysnąć (firmowym jak ktoś napisał) radiem i wstąpić do klubu piewców wyższości jednej marki nad resztą. Jest to aparatura, która za niewielkie pieniądze ma większość funkcji potrzebnych dla szerokiego grona modelarzy. Dodatkowo charakteryzuje się dobrą jakością wykonania. Ma duże możliwości i łatwą obsługę. Jak masz poważniejszy model to kupisz inną, to oczywiste. Bardziej interesujące są przykłady jakie konfiguracje można obsłużyć tym radyjkiem i jak to zrobić, niż opisywanie czego rzekomo nie można, bez sprawdzenia tego samemu. Wiele z tych rzekomo niemożliwych jest do zrobienia. Trzeba tylko dobrze poznać menu i spróbować. Nie wdaję się w dyskusję, że radio markowe, kilkukrotnie droższe jest lepsze, bo jest. Pozdrawiam Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 To jeśli chodzi o to co można a niby nie można, to zrobiłem sterowanie deltą (wybrane odpowiednio w structure) na odbiorniku 3 kanałowym miksując kanał 5 (bo się nie da zmienić) jak się nie mylę z 2. Oraz inną deltę na konfiguracji typowego samolociku również pisząc swoje miksy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Wojciechu - jakie funkcje (parametry) można zaprogramować w każdej z faz lotu ? Trymery, sub trimy, D/R, expo, miksy, offset, timer, travel adj., itd. ? Interesuje mnie: włączam (programuję) fazę i co w ramach tej fazy mogę zaprogramować ? Jeżeli fazy robisz 3 i skonfiguruje się je na 3-pozycyjnym wyłączniku - problem nadrzędności (podrzędności, priorytetów) nie istnieje. Problem zaczyna się od 4 faz wzwyż - trzeba użyć min. 2 wyłączników. Jeżeli nie będzie priorytetu 1 wyłącznika można dość łatwo doprowadzić do sytuacji kryzysowej - jednego nie wyłączysz a drugi włączysz ???? Niby pryszczyk - ale dużo modeli już tak poległo. Nadajnik ma piszczek czy głośnik ? Jest wibracja ? Jest sygnalizacja poziomu (jakości) sygnału docierającego do odbiornika ? Chodzi mi o informacje bezpośrednią, tak jak ma to Hott. Domyślam się, ze jest informacja pośrednia. Posiadanie "markowego" sprzętu nie poprawia mojego samopoczucia. Raczej jestem zwolennikiem funkcjonalności przy jak najmniejszych nakładach finansowych. Ale też nie czarujmy się - cenowo to radio jest porównywalne z Aurorą czy MX-20. Istotnym atutem są ceny odbiorników. Tata dzieciaka mówi: dam trochę więcej ale niech nie będę musiał za 2 lata kupować nowego sprzętu bo czegoś brakuje lub nie da się zrealizować. Dlatego próbuję dowiedzieć się czegoś więcej. Najprościej kupić i sprawdzić organoleptycznie - ale nie mam aktualnie wolnej gotówki na zdobywanie doświadczenia. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Strzeliłem gafę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Wojciechu - jakie funkcje (parametry) można zaprogramować w każdej z faz lotu ? Trymery, sub trimy, D/R, expo, miksy, offset, timer, travel adj., itd. ? Interesuje mnie: włączam (programuję) fazę i co w ramach tej fazy mogę zaprogramować ? Trymery - tak. D/R - tak Expo - tak Miksy - tak Reszty nie sprawdzałem, albo inaczej - reszta mi w praniu nie wyszła. W każdym razie wszystkie powyższe można ustawić dowolnie dla każdej z faz lotu osobno. Co do timera - są trzy niezależne od siebie zegary, odmierzające w górę, w dół lub globalnie. Można je przypisywać pod dźwignię obsługującą fazy lou, więc można włączać lub wyłączać. Ale tylko trzy. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuwu Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Dokładny opis możliwy po powrocie z urlopu. Nie zabrałem ze sobą radia. Dokładnie to jest FlySky i-10 soft 1.05PL. Zmiana faz lotu na osobnym wyłączniku, jeden dwupozycyjny przełącznik, załącza i wyłącza fazę lotu. Jak są trzy przypisane do faz lotu i wszystkie wyłączone, to aktywna jest faza Normalna. Reszta jak pisałem poprzednio. Tak jak Paweł pisał, D/R, Expo, Miksy, krzywe gazu,wszystko ustawia się osobno dla każdej z faz osobno. Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Dzięki ! - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Ok, zbadałem condition i przełączniki. Z tego co wyklikałem aby były wszystkie 5 conditions to trzeba uzyć dwóch przełączników 3 stanowych. Działa to tak, że C1, C2, C3 są na jednym przełączniku, u mnie SWA, a C4,C5 na drugim. Jeden stan w SWH jest pustym stanem. Jeśli mamy aktualnie C2 to przelączenie drugiego przełącznika SWF powoduje przeskoczenie od razu na C4 i dalej C5. Nie ma więc obaw, że coś się będzie klócić ze sobą. i będą chciały wejść dwa condition na raz. Można by napisać, że drugi przełącznik SWF jest ważniejszy niż SWA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuwu Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Chyba nie czytacie ze zrozumieniem. Na raz zawsze będzie działać tylko jedna faza lotu (condition). C1 jest podstawowy i działa domyślnie, przykładowo: C2 może mieć przypisany SWA, C3 - SWB, C4 - SWC, C5 - SWG. Załączenie SWG spowoduje wybranie C5 bez względu na ustawienie SWA, SWB, SWC. C5 ma priorytet przed C4, a C4 nad C3 itd. Jest to zapisane w instrukcji obsługi. Pozdrawiam wszystkich Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Ale poważnie? Chcesz mieć każde condition na innym przełączniku? Będziesz tego szukał po omacku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuwu Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Tak mam i nie szukam. Kwestia treningu i przyzwyczajenia. Nie potrzebuje tylu trybów, korzystam z trzech: Normalny,Akro i Akro3D. Nie latam 3D, ale maksymalne wychylenia się przydają. Przy szybkich modelach przydatne jest ustawienie Szybki lot: małe wychyły i maksymalne Expo. Ustawienie tego wszystkiego zajmuje trochę czasu, wiele lotów próbnych i poprawek, ale potem już sama przyjemność i komfort latania. Radio za Ciebie nie poleci, ale komfort użytkowania może zapewnić. Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2015 Poczekajcie, bo czegoś nie rozumiem... Jeśli C4 i C5 to położenia wyłącznika trójpozycyjnego i C-2, C-3 to położenia drugiego trójpozycyjnego - to gdzie priorytet C-5 nad C-4 ? Nie da się ich włączyć jednocześnie ... Podobnie C-2 i C-3. Fazy lotu (conditions) dlatego robi się na trójpozycyjnych, żeby wykluczyć nałożenie się 2 trybów lotu na siebie.... Oba wyłączniki w środkowych położeniach - tryb (faza, condition) tzw: Normal - czyli ustawienia neutralne do prostoliniowego lotu beż żadnych cudów i protez wspomagających. Od tego zaczynamy regulację modelu ? Jak to nam gra i model lata jak należy, wstawiamy ustawienia specyficzne, charakterystyczne w określonych sytuacjach, a to: klapy i podwozie, a to hamulec, a to inne ugięcie profilu skrzydła... itd., itp. Jeśli na jednej fazie będę miał włączony hamulec i zapomnę ją wyłączyć a na drugiej włączenie silnika (i ją uruchomię) - to skutki włączenia silnika na wyciągniętych hamulcach mogą być opłakane ? Takim sytuacjom zapobiega priorytet wyłączników. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 fazy loty możesz przypisać (zresztą\ jak i inne funkcje) dowolnemu przełącznikowi. Możesz zrobić tak, jak Ci będzie najwygodniej. Ja używam tylko trzech, nie latam acro, potrzebuję normal, landing i od biedy start, obsługuję to jednym przełącznikiem 0-1-2. Nazwy zresztą są umowne, bo o ile normal to normal, to już start w przypadku szybowca to raczej wyhamowanie. Chodzi o to, że fazy są wstępnie zmiksowane fabrycznie, ale możesz to sobie zmieniać jak chcesz (łącznie z nazwą) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Jerzy co rozumiesz pod pojęciem priorytet przełączników, bo nie kumam. Napisałem CI i Wuwu pisze, że wyżsy numer fazy ma priorytet, czyli przełącznik którym go uruchamiasz też. Przykłąd. Przełączysz na conditions C4 i nie ważne w jakiej fazie był poprzedni, C1, C2, C3 to załadują się ustawienia dla C4. Reszta to odpowiednia konfiguracja conditions czyli np na jednej fazie załączone hamulce na stałe a w drugiej cut engine na stałe. Mogę Ci zrobić film z tego. Koniecznie powinieneś znaleźć kogoś w okolicy aby pomacać tą aparaturę. Wyjaśniłoby się wiele spraw. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuwu Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Moja propozycja przypisania przełącznika faz lotu dla akrobata: SWD lub SWF położenie środkowe C2-Acro, położenie dolne C3-Acro3D. Przełącznik w górnym położeniu nieprzypisany, spowoduje włączenie C1-Normal. Do jednego z przełączników dwupozycyjnych przypisujemy D/R i Expo. Można też przypisać jeden przełącznik dla D/R lotek, a drugi np. dla ogona (kierunek i wysokość). Proponuje włączenie D/R w górnym położeniu przełącznika. A tu o trymowaniu. Subtrim działa dla wszystkich dziesięciu kanałów i jest niezmiennie bez względu na to, jaka faza lotu jest włączona. Trims działa tylko dla czterech kanałów (drążki) i jest ustawiana osobno dla każdej fazy lotu. Wojtek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jerzy Markiton Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Dzięki Robercie i Wojciechu ! Chyba wreszcie zrozumiałem - oznaczenia C1-C(n) to oznaczenia wyłączników w programie i priorytet ma wyłącznik o wyższej numeracji. Ten wyłącznik można dowolnie przypisać na dowolną pozycję wyłącznika fizycznie oznaczonego SWA, AWB, SWC, SWD,,,,, itd ? Pod dowolną fazę lotu można przypisać dowolny miks. W każdej fazie lotu można przypisać dowolną wartość wychyleń maksymalnych i dowolny EXPO sterów ? Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emhyrion Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 dokładnie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 C1, do C5 to ikonka Conditions, który widać na ekranie, czyli taki skrót nazwy fazy lotu. SWA, SWB... to nazwy przełączników Fazę lotu jako całość ustawień podpinasz pod jakiś przełącznik i jego położenie, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wuwu Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2015 C1, C2, C3, C4, C5 to oznaczenia kolejnych faz lotów (Condition). C1 to domyślna faza lotu. C2 do C5 to fazy lotu, w których możesz mieć inne ustawienia trymowania, inne miksy, inne wychylenia sterów i ich czułość, inną krzywą gazu, włączone klapy ze zmianą trymowania itp. SWA do SWH to oznaczenia przełączników, które można dowolnie przypisać do wybranej funkcji. Pozdrawiam Wojtek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi