robertus Opublikowano 17 Stycznia 2015 Opublikowano 17 Stycznia 2015 AD2, miałeś ja w ręku i żaden z przełączników Ci nie podpasował?
vaderjk Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Powinny być jakieś przełączniki u góry APki. One są najłatwiej dostępne w czasie lotu. Pewnie jakbym ja miał to jakiś inny by się używało. Trzeba by wziąć ja do ręki i sprawdzić.
Emhyrion Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Teoretyzujesz. A prawda jest taka, że ja kiedyś poobijałem model, bo przy starcie trąciłem palcem ten łatwo dostępny przełącznik na górze i wyłączył mi się silnik tuż nad ziemią. Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia i osobistych preferencji. Komuś z małymi dłońmi będzie pasowała jedna aparatura, komuś z dużymi inna. Mnie I-10 pasuje, za wyjątkiem umiejscowienia przełącznika chwilowego (tego, co nie ma 0-1, tylko sam wraca jak się go puści). Wolałbym go po drugiej stronie, nie wiem, czy sobie nie przełożę... Co do wyważenia - rzeczywiście jest tak, że powieszona za oczko wisi lekko anteną do góry. Założyłem przedłużkę Futaba, taką z trzeba dziurkami, na drugiej dziurce od końca wyważa się idealnie.
vaderjk Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Mi to tak jakoś bardzo nie przeszkadza... Ale koledzy co dużo i dobrze latają heli to to od razu wyłapali. Mnie w tej aparaturze zaskoczyło jak fajnie drążki chodzą. No i na pierwszy rzut oka wydaje się że jakość jest dosyć dobra. No a cena jest też dużym atutem.
robertus Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 A z ciekawości na jakich aparaturach latają koledzy. zobaczyłbym na zdjęciu o co chodzi z tym przełącznikiem na górze.
robertus Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Ja drążki fabryczne wywaliłem na start, przełożyłem te, co miałem w 9X, też nie fabryczne. Jakie drążki zastosowałeś?
Emhyrion Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Konkretnie to te: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__45487__TurboThumbs_Super_Big_Futaba_Rocker_1pair_Blue_EU_warehouse_.html A do tego mam taką przedłużkę: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__45488__Transmitter_Neck_Strap_Balancer_Futaba_EU_warehouse_.html Obie sprawdzały się w T9X
vaderjk Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Dokładnie o te co na zdjęciu chodzi. Koledzy latają na futabie t8fg, spektrum dx9, jr xg8
robertus Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Specem nie jestem, ale te dwa górne przełączniki wypadają mi naturalnie na palce.
vaderjk Opublikowano 18 Stycznia 2015 Opublikowano 18 Stycznia 2015 Myślę że koledzy od heli koniecznie chcą coś na to Tgy wymyślić.... Bo to przecież tanie Tgy... ;-) Ja myślę że ta aparatura będzie miała dużo zwolenników...
robertus Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Nowa obserwacja: Wyeksportowałem samolot na kartę SD. Kartę trzeba mieć minimum 2GB wg instrukcji i taka w zupełności wystarczy. Samolot eksportuje się na kartę tworząc plik z rozszerzeniem fsmod i nazwą jak nazwa modelu lub jaką się wyedytuje. Na karcie zajmuje 2,2KB więc to sa drobne w porównaniu z wielkością karty. Plik nie jest tekstowy, po otwarciu w notatniku są jedynie krzaczki. W aparaturze nie ma zegarka. data pliku to 1601-01-01 01:00
Emhyrion Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 To ja dziś zaobserwowałem rzecz, która jak dla mnie jest po prostu rewelacyjna. Otóż... Konfigurację swoich modeli zacząłem od zupełnie nowego Junkersa. Nowy nadajnik, binduję, wszystko gra i buczy. Kolejny model, Mustang. wsadzam zbindowany wcześniej nadajnik "testowy" Zaczynam konfigurować model i konsternacja - regulator piszczy cyklinicznie, włączyć się nie da. Przecież wcześniej działał! Zaczynam się zastanawiać o co kaman i dochodzę - w menu wciąż mam ustawienia pod Junkersa. Zmieniam model na Mustanga i voila - piszczy jak trzeba, można przystąpić do ustawiania. Robert - sprawdź, jak możesz... U Ciebie też tak to działa?
robertus Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Że niby pod model jest dopisany odbiornik? Wygląda jakbyś zakresu gazu nie ustawił w regulatorze. Edit: Faktycznie tak jest odbiornik zbindowany jest pod konkretną pamięć w nadajniku. Co ciekawe mam powiązany z jednym samolotem dwa odbiorniki, jeden z telemetria a drugi HK. Oba działaja tylko gdy wybrany jest ten samolot.
Emhyrion Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 Jak dla mnie to jest genialne. Kleiłem kiedyś SW w modelu, bo nie przestawiłem modelu w aparaturze. W I-10 to się wydaje niemożliwe... 1
robertus Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 A jest jeszcze lepiej. W slocie 1 mam ustawioną transmisję AFHDS, czyli stary typ transmisji plus stary odbiornik A w slocie 2 nowy typ transmisji i nowy odbiornikz telemetrią. Rewelacja, biorę kilka modeli na lotnisko w różnych transmisjach i tylko przełączam model. Reszta się sama robi.
vaderjk Opublikowano 19 Stycznia 2015 Opublikowano 19 Stycznia 2015 No ta funkcja to w nowych apkach się model match nazywa. Jak jest telemetria to i da się odczytać jaki odbiornik jest i ustalić czy pasuje do wybranego modelu. A co do tego nowy stary system to tak jak rozmawialiśmy - dobrze ze się okazało ze można to ustalić per model. Widać ktoś pomyślał.
Emhyrion Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 Aparatura przychodzi standardowo w zestawie z odbiornikiem 10ch, rozszerzeniem kanałów o kilka kolejnych, czujnikiem napięcia, czujnikiem temperatury, optycznym, oraz magnetycznym czujnikiem prędkości obrotów. Fajnie jest mieć 10 kanałów, ale nie do każdego modelu tyle mi potrzeba, więc kupiłem też kilka 6ch. Pierwsza myśl - nie ma w nich telemetrii, bo nie ma jak wetknąć czujnika. Ale nie - można. Z tą uwagą, że o ile w 10ch wszystkie czujniki podpina się malutkimi wtyczkami, o tyle czujniki w 6ch używają takich wtyczek jak w serwach. Przełożyłem wtyczkę - działa! Wczoraj też bawiłem się klapolotkami. Po pierwsze - jak w STRUKCTURE ustawia się dwa oddzielne kanały na lotki, to jedna tradycyjnie wchodzi w ch1, ale druga w ch5, a nie jak to było w T9X w ch6... Po drugie - nie wiem, może źle szukałem, ale nie znalazłem opcji FLAPERON. Jest za to opcja ustawiania klap, która w zasadzie działa jak klapolotki, co więcej, można sobie to podłączyć do trzy-pozycyjnego przełącznika, i mieć inne ustawienie do startu, a inne do lądowania. W ogóle cały czas mnie zaskakuje ilość rzeczy, jakie można, a czasem trzeba ustawić. W każdym modelu mam ustawione trzy tryby lotu: normal, start i lądowanie. Ustawiłem sobie odcięcie gazu pod jednym z przełączników (lubię tę funkcję, zwłaszcza w trakcie czynności serwisowych modelu czy podczas ustawiania sterów w zaciszu domowym) i jakie było moje zdziwienie, jak przy włączonym przełączniku odcięcia nagle samolot zaczął startować. Okazało się, że owszem, było odcięcie, ale w trybie normal, a nie zdefiniowane zostało dla trybów start i lądowanie. Dla mnie, dotychczasowego użytkownika prostej aparatury T9X to spore zaskoczenie i przy ustawianiu każdego modelu muszę o tym pamiętać...
robertus Opublikowano 23 Stycznia 2015 Opublikowano 23 Stycznia 2015 No... jak sobie robisz tryby lotu, to masz co chciałeś Trzeba pamiętać.
Rekomendowane odpowiedzi