Skocz do zawartości

Nowa aparatura Turnigy 10 ch


rapier

Rekomendowane odpowiedzi

Teoretyzujesz. A prawda jest taka, że ja kiedyś poobijałem model, bo przy starcie trąciłem palcem ten łatwo dostępny przełącznik na górze i wyłączył mi się silnik tuż nad ziemią. 

Wszystko jest kwestią przyzwyczajenia i osobistych preferencji. Komuś z małymi dłońmi będzie pasowała jedna aparatura, komuś z dużymi inna. Mnie I-10 pasuje, za wyjątkiem umiejscowienia przełącznika chwilowego (tego, co nie ma 0-1, tylko sam wraca jak się go puści). Wolałbym go po drugiej stronie, nie wiem, czy sobie nie przełożę...

 

Co do wyważenia - rzeczywiście jest tak, że powieszona za oczko wisi lekko anteną do góry. Założyłem przedłużkę Futaba, taką z trzeba dziurkami, na drugiej dziurce od końca wyważa się idealnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi to tak jakoś bardzo nie przeszkadza...

 

Ale koledzy co dużo i dobrze latają heli to to od razu wyłapali.

 

 

Mnie w tej aparaturze zaskoczyło jak fajnie drążki chodzą.

 

No i na pierwszy rzut oka wydaje się że jakość jest dosyć dobra.

 

No a cena jest też dużym atutem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa obserwacja:

Wyeksportowałem samolot na kartę SD. Kartę trzeba mieć minimum 2GB wg instrukcji i taka w zupełności wystarczy.

Samolot eksportuje się na kartę tworząc plik z rozszerzeniem fsmod i nazwą jak nazwa modelu lub jaką się wyedytuje.

Na karcie zajmuje 2,2KB więc to sa drobne w porównaniu z wielkością karty.

Plik nie jest tekstowy, po otwarciu w notatniku są jedynie krzaczki.

W aparaturze nie ma zegarka. data pliku to 1601-01-01 01:00 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dziś zaobserwowałem rzecz, która jak dla mnie jest po prostu rewelacyjna. Otóż... Konfigurację swoich modeli zacząłem od zupełnie nowego Junkersa. Nowy nadajnik, binduję, wszystko gra i buczy. 

Kolejny model, Mustang. wsadzam zbindowany wcześniej nadajnik "testowy" Zaczynam konfigurować model i konsternacja - regulator piszczy cyklinicznie, włączyć się nie da. Przecież wcześniej działał! Zaczynam się zastanawiać o co kaman i dochodzę - w menu wciąż mam ustawienia pod Junkersa. Zmieniam model na Mustanga i voila - piszczy jak trzeba, można przystąpić do ustawiania. 

 

Robert - sprawdź, jak możesz... U Ciebie też tak to działa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że niby pod model jest dopisany odbiornik? Wygląda jakbyś zakresu gazu nie ustawił w regulatorze.


Edit: Faktycznie tak jest odbiornik zbindowany jest pod konkretną pamięć w nadajniku.

Co ciekawe mam powiązany z jednym samolotem dwa odbiorniki, jeden z telemetria a drugi HK. Oba działaja tylko gdy wybrany jest ten samolot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest jeszcze lepiej. W slocie 1 mam ustawioną transmisję AFHDS, czyli stary typ transmisji plus stary odbiornik

A w slocie 2 nowy typ transmisji i nowy odbiornikz telemetrią.

Rewelacja, biorę kilka modeli na lotnisko w różnych transmisjach i tylko przełączam model. Reszta się sama robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ta funkcja to w nowych apkach się model match nazywa. Jak jest telemetria to i da się odczytać jaki odbiornik jest i ustalić czy pasuje do wybranego modelu.

 

 

A co do tego nowy stary system to tak jak rozmawialiśmy - dobrze ze się okazało ze można to ustalić per model.

 

Widać ktoś pomyślał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparatura przychodzi standardowo w zestawie z odbiornikiem 10ch, rozszerzeniem kanałów o kilka kolejnych, czujnikiem napięcia, czujnikiem temperatury, optycznym, oraz magnetycznym czujnikiem prędkości obrotów. 

Fajnie jest mieć 10 kanałów, ale nie do każdego modelu tyle mi potrzeba, więc kupiłem też kilka 6ch. Pierwsza myśl - nie ma w nich telemetrii, bo nie ma jak wetknąć czujnika. Ale nie - można. Z tą uwagą, że o ile w 10ch wszystkie czujniki podpina się malutkimi wtyczkami, o tyle czujniki w 6ch używają takich wtyczek jak w serwach. Przełożyłem wtyczkę - działa! :)

 

Wczoraj też bawiłem się klapolotkami. Po pierwsze - jak w STRUKCTURE ustawia się dwa oddzielne kanały na lotki, to jedna tradycyjnie wchodzi w ch1, ale druga w ch5, a nie jak to było w T9X w ch6... Po drugie - nie wiem, może źle szukałem, ale nie znalazłem opcji FLAPERON. Jest za to opcja ustawiania klap, która w zasadzie działa jak klapolotki, co więcej, można sobie to podłączyć do trzy-pozycyjnego przełącznika, i mieć inne ustawienie do startu, a inne do lądowania. 

 

W ogóle cały czas mnie zaskakuje ilość rzeczy, jakie można, a czasem trzeba ustawić. W każdym modelu mam ustawione trzy tryby lotu: normal, start i lądowanie. Ustawiłem sobie odcięcie gazu pod jednym z przełączników (lubię tę funkcję, zwłaszcza w trakcie czynności serwisowych modelu czy podczas ustawiania sterów w zaciszu domowym) i jakie było moje zdziwienie, jak przy włączonym przełączniku odcięcia nagle samolot zaczął startować. Okazało się, że owszem, było odcięcie, ale w trybie normal, a nie zdefiniowane zostało dla trybów start i lądowanie. Dla mnie, dotychczasowego użytkownika prostej aparatury T9X to spore zaskoczenie i przy ustawianiu każdego modelu muszę o tym pamiętać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.