Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam silnik Turnigy D3536, 910kV, 102 g. Regulator Dualsky 65A Lite, ok. 70g, pakiet Nano-Tech 4S 35C 3300-4000mAh, 360-430g.

Ciężar modelu do lotu: ok. 1200g. Preferuję latanie majestatyczne, ale lubię też trochę poszaleć. I wtedy FC z tym napędem idzie w górę jak rakieta.

 

Przez dwa lata latałem z pakietem wsuniętym niemal do końca pod skrzydło, potem przesunąłem o 5-6cm do przodu, nie zauważyłem większych zmian w zachowaniu modelu. :)

Jeśli przesuniesz pakiet jeszcze bardziej do przodu (bliżej silnika) to nie wiem, gdzie zmieścisz regulator.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mam pakiety 2200, lub 1300 (po dwa równolegle), wymiary najbardziej standardowe,  regulator 30A mieści się z boku. Funcub jest mało wrażliwy na SC.

Silnik coś około 105g.

 

Jurek

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dziękuję za rady. Deseczka z rzepem wklejona, rzep w poprzek też jest. Ustawienia SW, SK i lotek dam z instrukcji. Poproszę o podpowiedź jakie wychylenia klap i jakie miksy ustawić na początek?

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja mam domiksowany lekko ster kierunku do lotek i to się sprawdza, Natomiast klapy  mogę wychylić maksymalnie tak mocno jak tylko serwa pozwalają . Tyle tylko że sterowanie nimi mam na ślizgaczu (sliders) czyli wychylam je proporcjonalnie tylko  tyle ile potrzeba, Przy silnym wiaterku  i wychyleniu na maxa ( ok 70 procent ) model prawie stoi w powietrzu. Nie domiksowałem steru wysokości do klap bo zauważalne wachnięcie modelu  , po ich wychyleniu ,występuje u mie tylko w trakcie ich wypuszczania, pózniej FC  statecznie i wolno podąża ku ziemi bez  większej potrzeby korekty sterem wysokości , wystarczy tylko odpowiednio ująć gazu.

Opublikowano

Mam pytanie,

Z racji że moja nowa spalinowa zabawka jest niesprawna (czekam na serwo) , od czasu awarii intensywnie ujeżdżam wszystkie elektryczne modele.

I dziś fun cub zaliczył awarię, elektryka mi się sypie w modelach , pecha mam czy co?

Model do połowy mocy działa normalnie , ale na pełnej mocy , to dostaje takich wibracji że kabina odpina sie w czasie lotu,

Wszystko wyglądało OK ale pomyślałem że może gdzieś zaczepiłem śmigłem nawet nie wiedząc o tym, ale to nie to.

W akcie desperacji postanowiłem wymienić wał silnika.

Po rozebraniu silnika (silnik to emax 2815/07)okazało sie że jedna cewka ma przerwane uzwojenie.

Pewnie to było przyczyną tych wibracji na pełnej mocy , uzwojenie nie było przepalone, raczej przetarte..

Nigdy nie nawijałem silnika to nie będę się nawet za to brał.

Ale mam zalegający silnik emax 2820/07, i chciał bym go wykorzystać w fun cubie.

Ale że raz rozbiłem model przez źle dobrany silnik a raczej śmigło, to wolę zapytać.

Emax 2820/07 tak samo idealnie pasuje do modelu jak i do wręgi , ma wszystkie wymiary i rozstawy śrub takie same jak 2815/07 jedynie jest troszkę dłuższy i chodzi na pakietach 4S.

Czy on będzie odpowiedni do fun cuba? będzie chodził na pakiecie 3S i z regulatorem 40A,

Jakie do tego zastosować śmigło?, i czy to odpowiedni silnik do fun cuba?

Opublikowano

I dziś fun cub zaliczył awarię, elektryka mi się sypie w modelach , pecha mam czy co?

Mi nie zadziałał nowiutki regulator Dualsky 65A Lite. A już miałem wszystko przygotowane do wyjazdu na lotnisko i inauguracji sezonu.

A tu nadajnik wszczyna alarm (pewnie dlatego, że regulator nie podaje napięcia do odbiornika).

Także nie jesteś sam :)

 

Edit (03.04. 2017):

Wychodzi, że trąba ze mnie. Jesienią zeszłego roku bawiłem się ustawieniami telemetrii i obniżyłem próg alarmu napięciowego. Wystarczyło podnieść jego wartość o 0,3V i alarmy się skończyły.

Dualsky - zwracam honor! ;)

Opublikowano

Po części problem rozwiązany, drugi silnik załatwił problem wibracji , ale pojawił sie inny problem.

Silnik emax 2820/07 na pakiecie 4S , ze śmigłem 12x6 , naprawdę ma jad, kiedyś napędzał mi extrę 300 około 1600-1700g do lotu , i naprawdę dawał radę.

Niestety fun cub ma pakiet 3S , ze śmigłem 12x6 zmierzyłem 1520g ciągu , model do lotu waży około 1200-1300g .

Efekt jest taki że mój fun cub ze sprytnego modelu stał się mułem bagiennym.

Na starym silniku szedł pionowo w górę jak dziki , aż czasami go ledwie widziałem , z tym napędem można zapomnieć o pionowym widowiskowym wznoszeniu.

Chyba nie pozostaje mi nic innego jak przesiadka na pakiet 4S

Opublikowano

A nie lepiej założyć mniejsze  śmigło . Ja na silniku 2815/06 mam trójłopatowe 10/6 i lata bardzo ładnie na 3 S. Myślę że do Twojego silnika i bateri  3S śmigło 11/4 będzie sprawniejsze od tej 12.

Pozdrawiam , A jak daleko jesteś ze spalinówką? Ja  w niedzielę miałem dokonać pierwszego startu  po latach ale z nerwów nie zabrałem skrzydła do modelu.Lecz i tak wiało niemiłosiernie więc oblot i tak by się nie odbył.

Opublikowano

Od wczoraj mnie jakieś przeziębienie sponiewierało , tak ze nie bawiłem sie modelami.

Może jutro już się lepiej będę czuł to spróbuję  polatać fun cubem na 11 calowym śmigle.

Co do spalinówki to zabawka jest super , tym to można się wylatać.

Ale coś ostatnio model źle latał, tak jak by się przemieścił domek silnika i ustawił za duży skłon , bardzo model ciągnie do ziemi , chyba że odpuszczę gaz, jak silnik chodzi na wolnych obrotach to model lata wspaniale, jak dodam gazu od razu ciągnie go do ziemi.

Ale przez chorobę nie sprawdzałem o co chodzi i co sie stało, szczególnie że w pierwszej kolejności muszę naprawić krawędź natarcia skrzydła.

Bo zostawiłem na chwile uruchomiony model , który nie był przywiązany i model postanowił sie przejechać, uderzył skrzydłem w huśtawkę i trzeba naprawić skrzydło.

Uszkodzenie jest kosmetyczne , więc jak jutro będę się lepiej czuł to na niedzielę spalinówka powinna być gotowa :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.