jetfan Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Koledzy pomocy! Klecę mój pierwszy EDF i brak mi doświadczenia w wielu sprawach. Model to F-100 FlyFly z napędem od Jepejets (podobno jeden z lepszych). A chodzi o tunel wylotowy. W oryginalnym zestawie jest to po prostu wewnętrzny fragment kadłuba ze styropianu. Niespecjalnie gładki, z zadziorami itd. Ma kształt stożka ściętego o długości ok. 50 cm, większa średnica (ta od strony wylotu turbiny) ma średnicę 90 mm, wylot z kadłuba ma średnicę 80 mm. Pytanie do Kolegów z praktyką: czy powinienem robić (z czego?) dodatkowy tunel wylotowy wewnątrz kadłuba czy lepiej zostawić tak jak jest tj. bez tunelu? W necie ludzie różnie piszą, a sprawa jest chyba ważna. Pozdrawiam, Z.
pilot71 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Z EDF-ami miałem niewielkie doświadczenie ale miałem i na podstawie prób i błędów wyszło, że zwężony wylot generuje większy ciąg niż wylot o takiej samej średnicy jak wentylator. Kiedyś, może nawet na tym forum widziałem relację z testów dysz wylotowych dla napędu EDF, które by potwierdzały moją teorię, z tym że najlepsze parametry ma wentylator o zwężonej dyszy wylotowej ale tylko na pełnych obrotach (jest to chyba związane ze ściśliwością gazów). Jeśli piszę głupoty to niech mnie ktoś poprawi. Co do samej dyszy to na pewno powinna być gładka w środku i zrobiona z czegoś lekkiego, ja używałem kubków po kawie z automatu.
RAFALR30 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Polecam poniższy temat: Wpływ tunelu wylotowego na ciąg statyczny w napędach EDFhttp://www.sgm.siedlce.pl/index.php/warsztat/howto/329-tuneledf Moim skromnym zdaniem - im mniej oporów na wlocie i wylocie tym większa sprawności układu EDF.
pilot71 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Dokładnie ten temat miałem na myśli, tylko forum pomyliłem
Lucjan Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Koledzy pomocy! Klecę mój pierwszy EDF i brak mi doświadczenia w wielu sprawach. Model to F-100 FlyFly z napędem od Jepejets (podobno jeden z lepszych). A chodzi o tunel wylotowy. W oryginalnym zestawie jest to po prostu wewnętrzny fragment kadłuba ze styropianu. Niespecjalnie gładki, z zadziorami itd. Ma kształt stożka ściętego o długości ok. 50 cm, większa średnica (ta od strony wylotu turbiny) ma średnicę 90 mm, wylot z kadłuba ma średnicę 80 mm. Pytanie do Kolegów z praktyką: czy powinienem robić (z czego?) dodatkowy tunel wylotowy wewnątrz kadłuba czy lepiej zostawić tak jak jest tj. bez tunelu? W necie ludzie różnie piszą, a sprawa jest chyba ważna. Pozdrawiam, Z. Witam ! W modelach o napędzie tunelowym kanały wlotowe jak i wylotowe powinny być gładkie ! W Twoim modelu możesz zrobić to w następujący sposób : przeszlifować nierówności , zaszpachlować ubytki ,polakierować błyszczącym lakierem wodnym ( n.p. do parkietów ) i wypolerować !! wykonać kanał z cienkiego +/- 0,3 mm tworzywa n.p. lexan, hips, abs , it.p. i wkleić do kadłuba. Powodzenia Lucjan
jetfan Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Opublikowano 13 Marca 2015 Koledzy, Nie chcę mnożyć wątków więc zapytam tutaj: jaki timing powinienem ustawić na regulatorze dla silnika w turbinie EDF? Słyszałem, że dla inrunner'a w EDF powinien być jak najmniejszy bo się mniej grzeje - ale 'najmniejszy' to znaczy ile? A może dać sobie spokój i zostawić wartość domyślną tj 18 stopni - tak piszą w instrukcji do regulatora.
paulusr Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Ja bym ustawił 0 max 7 na poczatek potem możesz ustawić middle (18). Zależy jaki masz silniczek i z której strony mocy jesteś? Są silniki niedociążone i takie na styk. Zwiększenie kąta spowoduje przyrost mocy (w wielu przypadkach tylko ciepła)
robertus Opublikowano 9 Czerwca 2015 Opublikowano 9 Czerwca 2015 Jetfan, czy mógłbyś zważyć model gotowy do lotu i podać obciążenie skrzydła? Bardzo mnie to ciekawi.
jetfan Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2015 Jetfan, czy mógłbyś zważyć model gotowy do lotu i podać obciążenie skrzydła? Bardzo mnie to ciekawi. Oczywiście tylko, że... F100 gotowy do lotu będzie gdzieś jesienią/zimą. Na razie skupiłem się na lataniu modelami z silnikiem spalinowym. To przemyślana strategia staram się latać coraz szybciej, również przy silnym wietrze. Chcę nabrać wprawy i odpowiednich nawyków bo F100 na pewno wolny nie będzie. To w ogóle ciekawy temat, F100 będzie najmniejszym z moich modeli a jak podsumowałem aktualne koszty (jeszcze nie wszystkie) to okazał sie najdroższy i to dość konkretnie.
robertus Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Uroki EDFa F100 wcale taki szybki nie jest, przynajmniej potrafi być też wolny.
jetfan Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2015 Uroki EDFa F100 wcale taki szybki nie jest, przynajmniej potrafi być też wolny. Tu pozwolę sobie nie zgodzić się z przedmówcą na filmach ze strony Jepe, F-100 ma dość konkretne prędkości - przynajmniej tak to wygląda na ekranie/filmie. Być może w realu jest inaczej, sprawdzę już niedługo.
robertus Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Heh, wyjdzie w praniu. Sugerowałem się tym filmem. Jak można go wyrzucić ręką to nie jest źle, no i 4:20 lądowanie
jetfan Opublikowano 11 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2015 Heh, wyjdzie w praniu. Sugerowałem się tym filmem. Jak można go wyrzucić ręką to nie jest źle, no i 4:20 lądowanie Ten film pokazuje model w wykonaniu sugerowanym przez producenta czyli goły styropian. I faktycznie modele FlyFly zrobione w ten sposób latają jak parko-loty czyli powoli i dostojnie. Ale już przerobione, czyli zalaminowane i z chowanym podwoziem, np. opisywane w tym wątku: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=dabcf0ebcf3d3c1fd6a2a2ba81ac0c07&t=1124911 , zwłaszcza na ostatnich stronach, lub ten w wykonaniu jepejets: latają zupełnie inaczej tj. zdecydowanie szybciej.
robertus Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Hmm, no to pochwal się swoim. Wrzuć proszę parę zdjęć, jestem bardzo ciekawy.
robroy67 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Opublikowano 11 Czerwca 2015 Ten film pokazuje model w wykonaniu sugerowanym przez producenta czyli goły styropian. I faktycznie modele FlyFly zrobione w ten sposób latają jak parko-loty czyli powoli i dostojnie. Ale już przerobione, czyli zalaminowane i z chowanym podwoziem, np. opisywane w tym wątku: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1124911 , zwłaszcza na ostatnich stronach, lub ten w wykonaniu jepejets: latają zupełnie inaczej tj. zdecydowanie szybciej. Tak do końca nie sugeruj się filmami, ja byłem przerażony jak po kupnie modelu ( od jepe ) zobaczyłem z jakimi prędkościami on lata.Wyszło na to ,że pomimo tego iż mój jest cięższy o prawie pół kilo to potrafi latać naprawdę wolno ,biegiem można mu dorównać
Rekomendowane odpowiedzi