Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy pomocy!

 

Klecę mój pierwszy EDF i brak mi doświadczenia w wielu sprawach. Model to F-100 FlyFly z napędem od Jepejets (podobno jeden z lepszych). A chodzi o tunel wylotowy. W oryginalnym zestawie jest to po prostu wewnętrzny fragment kadłuba ze styropianu. Niespecjalnie gładki, z zadziorami itd. Ma kształt stożka ściętego o długości ok. 50 cm, większa średnica (ta od strony wylotu turbiny) ma średnicę 90 mm, wylot z kadłuba ma średnicę 80 mm.

 

Pytanie do Kolegów z praktyką: czy powinienem robić (z czego?) dodatkowy tunel wylotowy wewnątrz kadłuba czy lepiej zostawić tak jak jest tj. bez tunelu? W necie ludzie różnie piszą, a sprawa jest chyba ważna.

 

Pozdrawiam,

Z.

Opublikowano

Z EDF-ami miałem niewielkie doświadczenie ale miałem i na podstawie prób i błędów wyszło, że zwężony wylot generuje większy ciąg niż wylot o takiej samej średnicy jak wentylator. Kiedyś, może nawet na tym forum widziałem relację z testów dysz wylotowych dla napędu EDF, które by potwierdzały moją teorię, z tym że najlepsze parametry ma wentylator o zwężonej dyszy wylotowej ale tylko na pełnych obrotach (jest to chyba związane ze ściśliwością gazów). Jeśli piszę głupoty to niech mnie ktoś poprawi. 

Co do samej dyszy to na pewno powinna być gładka w środku i zrobiona z czegoś lekkiego, ja używałem kubków po kawie z automatu. 

Opublikowano

Koledzy pomocy!

 

Klecę mój pierwszy EDF i brak mi doświadczenia w wielu sprawach. Model to F-100 FlyFly z napędem od Jepejets (podobno jeden z lepszych). A chodzi o tunel wylotowy. W oryginalnym zestawie jest to po prostu wewnętrzny fragment kadłuba ze styropianu. Niespecjalnie gładki, z zadziorami itd. Ma kształt stożka ściętego o długości ok. 50 cm, większa średnica (ta od strony wylotu turbiny) ma średnicę 90 mm, wylot z kadłuba ma średnicę 80 mm.

 

Pytanie do Kolegów z praktyką: czy powinienem robić (z czego?) dodatkowy tunel wylotowy wewnątrz kadłuba czy lepiej zostawić tak jak jest tj. bez tunelu? W necie ludzie różnie piszą, a sprawa jest chyba ważna.

 

Pozdrawiam,

Z.

Witam !

 

           W modelach  o napędzie tunelowym  kanały wlotowe jak i wylotowe   powinny być gładkie ! W Twoim modelu  możesz zrobić to w następujący sposób :

przeszlifować nierówności , zaszpachlować ubytki  ,polakierować  błyszczącym lakierem  wodnym ( n.p. do parkietów ) i wypolerować !!

 

wykonać kanał  z cienkiego   +/-   0,3 mm  tworzywa  n.p. lexan, hips, abs , it.p. i wkleić  do kadłuba.

 

 

                                              Powodzenia  Lucjan

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Koledzy,

 

Nie chcę mnożyć wątków więc zapytam tutaj:

 

jaki timing powinienem ustawić na regulatorze dla silnika w turbinie EDF? Słyszałem, że dla inrunner'a w EDF powinien być jak najmniejszy bo się mniej grzeje - ale 'najmniejszy' to znaczy ile? A może dać sobie spokój i zostawić wartość domyślną tj 18 stopni - tak piszą w instrukcji do regulatora.

Opublikowano

Ja bym ustawił 0 max 7 na poczatek potem możesz ustawić middle (18). Zależy jaki masz silniczek i z której strony mocy jesteś? Są silniki niedociążone i takie na styk. Zwiększenie kąta spowoduje przyrost mocy (w wielu przypadkach tylko ciepła) 

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Jetfan, czy mógłbyś zważyć model gotowy do lotu i podać obciążenie skrzydła? Bardzo mnie to ciekawi.

 

Oczywiście tylko, że... F100 gotowy do lotu będzie gdzieś jesienią/zimą. Na razie skupiłem się na lataniu modelami z silnikiem spalinowym. To przemyślana strategia :) staram się latać coraz szybciej, również przy silnym wietrze. Chcę nabrać wprawy i odpowiednich nawyków bo F100 na pewno wolny nie będzie. To w ogóle ciekawy temat, F100 będzie najmniejszym z moich modeli a jak podsumowałem aktualne koszty (jeszcze nie wszystkie) to okazał sie najdroższy i to dość konkretnie.

Opublikowano

Uroki EDFa :)

F100 wcale taki szybki nie jest, przynajmniej potrafi być też wolny.

 

Tu pozwolę sobie nie zgodzić się z przedmówcą :) na filmach ze strony Jepe, F-100 ma dość konkretne prędkości - przynajmniej tak to wygląda na ekranie/filmie. Być może w realu jest inaczej, sprawdzę już niedługo.

Opublikowano

Heh, wyjdzie w praniu.

Sugerowałem się tym filmem. Jak można go wyrzucić ręką to nie jest źle, no i 4:20 lądowanie

 

Ten film pokazuje model w wykonaniu sugerowanym przez producenta czyli goły styropian. I faktycznie modele FlyFly zrobione w ten sposób latają jak

parko-loty czyli powoli i dostojnie. Ale już przerobione, czyli zalaminowane i z chowanym podwoziem, np. opisywane w tym wątku:

 

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?s=dabcf0ebcf3d3c1fd6a2a2ba81ac0c07&t=1124911 , zwłaszcza na ostatnich stronach,

 

lub ten w wykonaniu jepejets:

 

 

latają zupełnie inaczej tj. zdecydowanie szybciej.

Opublikowano

Ten film pokazuje model w wykonaniu sugerowanym przez producenta czyli goły styropian. I faktycznie modele FlyFly zrobione w ten sposób latają jak

parko-loty czyli powoli i dostojnie. Ale już przerobione, czyli zalaminowane i z chowanym podwoziem, np. opisywane w tym wątku:

 

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1124911 , zwłaszcza na ostatnich stronach,

 

lub ten w wykonaniu jepejets:

 

 

latają zupełnie inaczej tj. zdecydowanie szybciej.

Tak do końca nie sugeruj się filmami, ja byłem przerażony jak po kupnie modelu ( od jepe ) zobaczyłem z jakimi prędkościami on lata.Wyszło na to ,że pomimo tego iż mój jest cięższy o prawie pół kilo to potrafi latać naprawdę wolno :),biegiem można mu dorównać

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.