robloz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Zmieniły się przepisy, więc postanowiłem w końcu powalczyć trochę w WWINa warsztat trafił znany i lubiany Fokker DVII. Nie będę opisywał kolejnych kroków budowy (przecież nic się nie zmieniło w stosunku do mniejszych braci). Problem to wybór malowania. Nie chciałem robić kolejnego "niemca", bo trochę już ich lata. Fokker będzie w polskim malowaniu, tylko że większość ma kamuflaż w kolorowe romby (malowanie "lozenge" ). No tak, ale jak to malować, aby zbytnie się nie napracować? Wymyśliłem następujące rozwiązanie, z plastikowych okładek wyciąłem odpowiedni układ rombów dla jednego koloru i przy pomocy gąbki nanosiłem kamuflaż na skrzydła. Teraz jeszcze mały retusz i efekt końcowy Wiem, że nie jest w 100% zgodny z oryginałem, ale chyba może być? Na napęd przeznaczony został ten silniczek http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6246 Cdn. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stefanpasz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Klasyk w ciekawym malowaniu, to musi "chwycić" Jestem ciekawy końca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam_S Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Koniec będzie jak każdej innej konstrukcji - W którymś finale "b" Chyba i ja coś zbuduję i wystartuję w tym roku kilka razy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vesla Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Nooo szablony to świetne. Muszę ten pomysł zapamiętać!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 20 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Co do silnika to proponuję Ci zamienić od razu śrubki z imbusów na zwykłe i zabezpieczyć loctite. Lubią się odkręcać od drgań Oraz dorobić trzecią śrubkę dla zniwelowania luzu prostopadłego do osi oryginalnych dwóch śrub. Sprawdź też śrubkę blokującą wał, bo śmigło ma tendencję do wyciagania wału z silnika i robi się opór na łożysku z drugiej strony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2015 Śruby już wymieniłem, sprawdzę jeszcze te na wale. Koniec będzie jak każdej innej konstrukcji - W którymś finale "b" Pewno tak będzie, ale może trochę pożyje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Z czego robicie podpory skrzydeł w metrówce? Bambusowe patyki do szaszłyków nie będą za cienkie? Zrobiłbym z węgla, ale mam go za mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 27 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2015 Zawsze robiłem z węgla 1x4 lub 0,5x3. Ale teraz testuję inne rozwiązanie. Znajdziesz w wątku o Phonix`ie. Szaszłyki raczej bym odpuścił, te zastrzały trzymają w kupie dwupłata - niech to będzie solidne. Docenisz na pierwszych zawodach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Prawie na finiszu, jeszcze trochę retuszu. Waga 560g.Muszę tylko powalczyć z wyważeniem, bo na obecną chwilę bez ołowiu się nie obejdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Swietnie to wyszło, waga rewelacyjna - gratulacje. Mam wrażenie, że patrzę na swój model sprzed dwóch lat ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 560g z pakietem, czy bez? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Z pakietem to by było zbyt piękne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 30 Stycznia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2015 Uspokoiłeś mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Jakie smigło przewidujesz do tego silnika i jak je bedziesz mocował ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Mam dwa : 10*4.7 i 11*4.5, które, zobaczymy przy oblocie. Co do mocowania to właśnie nie wiem. Na razie jest na sztywno, ale nie wiem czy to dobry pomysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 no właśnie mam taki sam silnik i też się zastanawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Ciekawe jak inni mocują w swoich metrowkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 6 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2015 Ja mocuję na sztywno bo kV niskie a śmigło duże i lubi przeskakiwać na prop-ie. ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JacekK Opublikowano 7 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2015 Mirek ma rację. Ja też na sztywno. Zresztą zależy od śmigła - sztywne APC zwykle pęka lub wyrywa silnik razem z wręgą. Miękkie GWS - albo się łamią albo gną, bez ekscesów. Jedyna kwestia - to żeby oś silnika nie stanowiła zagrożenia dla innych w postaci np. wystającego 20-25 mm za śmigło bolca. Ucięcie osi tuż za nakrętką lub założenie kołpaczka alu lub plastikowego załatwia kwestię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robloz Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2015 Pytanko, jeśli ktoś ma 1m. Fokkera, to gdzie środek ciężkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi