robloz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Zmieniły się przepisy, więc postanowiłem w końcu powalczyć trochę w WWINa warsztat trafił znany i lubiany Fokker DVII. Nie będę opisywał kolejnych kroków budowy (przecież nic się nie zmieniło w stosunku do mniejszych braci). Problem to wybór malowania. Nie chciałem robić kolejnego "niemca", bo trochę już ich lata. Fokker będzie w polskim malowaniu, tylko że większość ma kamuflaż w kolorowe romby (malowanie "lozenge" ). No tak, ale jak to malować, aby zbytnie się nie napracować? Wymyśliłem następujące rozwiązanie, z plastikowych okładek wyciąłem odpowiedni układ rombów dla jednego koloru i przy pomocy gąbki nanosiłem kamuflaż na skrzydła. Teraz jeszcze mały retusz i efekt końcowy Wiem, że nie jest w 100% zgodny z oryginałem, ale chyba może być? Na napęd przeznaczony został ten silniczek http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6246 Cdn. 1
Stefanpasz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Klasyk w ciekawym malowaniu, to musi "chwycić" Jestem ciekawy końca
Adam_S Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Koniec będzie jak każdej innej konstrukcji - W którymś finale "b" Chyba i ja coś zbuduję i wystartuję w tym roku kilka razy
Vesla Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Nooo szablony to świetne. Muszę ten pomysł zapamiętać!!!
robertus Opublikowano 20 Stycznia 2015 Opublikowano 20 Stycznia 2015 Co do silnika to proponuję Ci zamienić od razu śrubki z imbusów na zwykłe i zabezpieczyć loctite. Lubią się odkręcać od drgań Oraz dorobić trzecią śrubkę dla zniwelowania luzu prostopadłego do osi oryginalnych dwóch śrub. Sprawdź też śrubkę blokującą wał, bo śmigło ma tendencję do wyciagania wału z silnika i robi się opór na łożysku z drugiej strony.
robloz Opublikowano 20 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 20 Stycznia 2015 Śruby już wymieniłem, sprawdzę jeszcze te na wale. Koniec będzie jak każdej innej konstrukcji - W którymś finale "b" Pewno tak będzie, ale może trochę pożyje
robloz Opublikowano 27 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2015 Z czego robicie podpory skrzydeł w metrówce? Bambusowe patyki do szaszłyków nie będą za cienkie? Zrobiłbym z węgla, ale mam go za mało.
JacekK Opublikowano 27 Stycznia 2015 Opublikowano 27 Stycznia 2015 Zawsze robiłem z węgla 1x4 lub 0,5x3. Ale teraz testuję inne rozwiązanie. Znajdziesz w wątku o Phonix`ie. Szaszłyki raczej bym odpuścił, te zastrzały trzymają w kupie dwupłata - niech to będzie solidne. Docenisz na pierwszych zawodach
robloz Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2015 Prawie na finiszu, jeszcze trochę retuszu. Waga 560g.Muszę tylko powalczyć z wyważeniem, bo na obecną chwilę bez ołowiu się nie obejdzie.
mirolek Opublikowano 30 Stycznia 2015 Opublikowano 30 Stycznia 2015 Swietnie to wyszło, waga rewelacyjna - gratulacje. Mam wrażenie, że patrzę na swój model sprzed dwóch lat ms
robloz Opublikowano 30 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2015 Z pakietem to by było zbyt piękne.
pacek Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Jakie smigło przewidujesz do tego silnika i jak je bedziesz mocował ?
robloz Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Opublikowano 6 Lutego 2015 Mam dwa : 10*4.7 i 11*4.5, które, zobaczymy przy oblocie. Co do mocowania to właśnie nie wiem. Na razie jest na sztywno, ale nie wiem czy to dobry pomysł.
pacek Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 no właśnie mam taki sam silnik i też się zastanawiam.
robloz Opublikowano 6 Lutego 2015 Autor Opublikowano 6 Lutego 2015 Ciekawe jak inni mocują w swoich metrowkach.
mirolek Opublikowano 6 Lutego 2015 Opublikowano 6 Lutego 2015 Ja mocuję na sztywno bo kV niskie a śmigło duże i lubi przeskakiwać na prop-ie. ms
JacekK Opublikowano 7 Lutego 2015 Opublikowano 7 Lutego 2015 Mirek ma rację. Ja też na sztywno. Zresztą zależy od śmigła - sztywne APC zwykle pęka lub wyrywa silnik razem z wręgą. Miękkie GWS - albo się łamią albo gną, bez ekscesów. Jedyna kwestia - to żeby oś silnika nie stanowiła zagrożenia dla innych w postaci np. wystającego 20-25 mm za śmigło bolca. Ucięcie osi tuż za nakrętką lub założenie kołpaczka alu lub plastikowego załatwia kwestię.
robloz Opublikowano 25 Marca 2015 Autor Opublikowano 25 Marca 2015 Pytanko, jeśli ktoś ma 1m. Fokkera, to gdzie środek ciężkości?
Rekomendowane odpowiedzi