PK999 Opublikowano 14 Lutego 2015 Opublikowano 14 Lutego 2015 Część tulei cylindryczna + to w co wkręcasz świecę która nie jest cylindrem i ze wzoru na pojemność tego nie policzysz. Takie są moje pomysły i domysły bo jak zobaczyłem w tytułach i opisach filmu 100 ccm albo 110 ccm zmierzyłem jeszcze raz skok i średnicę i wyszło mi dalej 100 ccm. Nigdy nie dolicza się komory spalania. Cyt."Objętość (pojemność) skokowa cylindra – różnica pomiędzy maksymalną a minimalną objętością cylindra." Nie widać cylindrów ale 110cc zrobi się pewnie rozwiertem i większym tłokiem. Niewykluczone, że takie wersje produkowali.
przytek Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Nigdy nie dolicza się komory spalania. Cyt."Objętość (pojemność) skokowa cylindra – różnica pomiędzy maksymalną a minimalną objętością cylindra." Nie widać cylindrów ale 110cc zrobi się pewnie rozwiertem i większym tłokiem. Niewykluczone, że takie wersje produkowali. To ma logike ale to juz zupelnie nie: "Część tulei cylindryczna + to w co wkręcasz świecę która nie jest cylindrem i ze wzoru na pojemność tego nie policzysz." no jaja sobie robisz olo.. ale szkole podstawowa zaliczyles tak?
MASK Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 (...) Pojemnosc to skok tloka razy jego powierzchnia No w moich szkolach tak uczono Masz na myśli powierzchnię denka tłoka? To by oznaczało, że przy tych samych wartościach skoku tłoka i średnicy tulei zastosowanie tłoka, powiedzmy, z deflektorem dawałoby większą pojemność skokową! olo, pojemność komory spalania nie ma nic do tego, po prostu raz musisz ją dodać a potem odjąć. Na zero wychodzi. Pojemność skokowa to: "objętość walca tworzonego przez ścianki cylindra o wysokości równej skokowi tłoka" - krpoka.
elmichal Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 +1 do tego co napisał MASK Zresztą sama nazwa, pojemność skokowa, sugeruje, że jest to objętość powiązana bezpośrednio ze skokiem tłoka, a nie pojemnością całkowitą komory spalania.
olo Opublikowano 15 Lutego 2015 Autor Opublikowano 15 Lutego 2015 Była raczej jedna wersja SOLO TWIN . Znalazłem też jeszcze jeden film gdzie była podana poj.110 ccm a na kilku pozostałych 100 ccm. Te 10 ccm nie decyduje o losie mojej przeróbki
bart07 Opublikowano 15 Lutego 2015 Opublikowano 15 Lutego 2015 Pojemność pozostała (po skokowej) konieczna jest do wyliczenia stopnia sprężania. Piękny silnik. Szkoda, że fabrycznie tylko 5PS...
olo Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Opublikowano 22 Lutego 2015 Wymiary w tym motorku robią problemu tzn. łożyska na wale 18x30 gdyby to było 17x30 albo 20x30 miałbym z czego wybierać Ta18 to jakiś nietypowy rozmiar w łożyskach. Podobnie sprawa wygląda z simeringami. W tym łożysku też do wymiany ale taki rozmiar 24x18. Poszukam dalej łożysk 18x30x12 i simeringów 18x30x[6,7] ale może koledzy wiecie lepiej gdzie to znaleźć?
motofan11 Opublikowano 22 Lutego 2015 Opublikowano 22 Lutego 2015 spójrz na ten link Darku ale temat nie łatwy ,http://www.albeco.com.pl/PL-H12.html?symbol=&nazwa=&producent=-1&sr_wewn=18&sr_zewn=30&szerokosc=&nazwa_symbol=on&w_srodku=on&zerowe=on&precyzja=0%2C9 możesz jeszcze spróbować w serwisie Solo lub w firmie PIK w Pile
olo Opublikowano 22 Lutego 2015 Autor Opublikowano 22 Lutego 2015 Po południu był spacer i zajrzałem do sklepiku przy CPN. Nigdy tam nie byłem bo tu ładują tylko gaz i pełne zaskoczenie bo kupiłem ostatnie 4 simeringi 18x30x7. W sklepie były jeszcze 2 sztuki ale o grubości 8 mm. Właściciel sklepiku wypytał się po co,na co i do czego i obiecał pomoc żeby dokupić jeszcze łożyska. Tylko jutro mam mu pokazać silnik żeby wymierzył i zobaczył to co trzeba. Uszczelnienia kosztowały 8 zł czyli jestem do przodu kupując poprzez internet więcej bym zapłacił za przesyłkę Paweł jak CPN mi nie pomoże to może PIK bo mam go też bliżej bo w Wałczu. Muszę poszukać wymiarów odpowiedniej piasty śmigła bo nie będę go mocował na jedną nakrętkę . Zresztą tak dużego i odpowiedniego śmigła jeszcze nie mam ale to chyba załatwię później jak odbiorę silnik od znajomego tokarza.
motofan11 Opublikowano 24 Lutego 2015 Opublikowano 24 Lutego 2015 Fajnie ,że się udało coś znaleźć i to tak blisko:) czekam na widok silnika po odebraniu od tokarza
mario17701 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Witam podpisując filmy może się tylko ktoś machnął i już zostało te nieszczęsne 110 cm, druga opcja to podanie pojemności roboczej cylindra ( zawsze jakąś większą liczbę się wpisze). Ten pierścień na wale między cylindrami to uszczelnienie, w tym silniku tłoki pracują naprzemiennie i jest ono konieczne. Zwróc uwagę na łożyska, na całym wale są wałeczkowe a te nie mogą przenosić obciążeń osiowych, przydało by sie choc jedno kulkowe bądź oporowe na dorobionej piaście, w pilarce te łozyska przenosiły wyłącznie siły promieniowe, w modelu muszą jeszcze przekazać siłę ciągu od śmigła. Rozwiązaniem może być przekładnia na wyjściu wału, masz spore pole do popisu w tej materii, wszystko zależy od konkretnych zastosowań tego silnika.
Bartek Piękoś Opublikowano 11 Marca 2015 Opublikowano 11 Marca 2015 Fajny ten silnik. Jestem ciekaw jak pacjent będzie się miał po reanimacji.
olo Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Opublikowano 13 Marca 2015 Jednak z moich planów przeróbki i odpalenia sinika nic nie wyjdzie. Zbyt kosztowne to marzenie a mam jeszcze inne z naszego hobby ale bardziej dostępne. Nie pisałem że musiałbym podmienić gaźnik bo ten oryginał jest za stary żeby jeszcze działał. Największy Walbro jaki mam to tylko od 50 ccm i mniejsze trzeba dokupić. Ten przerobiony silnik też pracuje z wymienionym gaźnikiem. Jeszcze tego żałuję ten tydzień chorowałem na grypę i leżąc dokładniej to przemyślałem i niestety z tego rezygnuję
MironRC Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 A jakie to koszty,liczyłes mniej więcej?
olo Opublikowano 13 Marca 2015 Autor Opublikowano 13 Marca 2015 Dokładnie nie powiem,łożyska ponad 200 zł za sztukę a wymieniłbym oba czyli ponad 400 zł +gaźnik [? zł] +dodatkowe łożysko oporowe + robocizna tokarza. Aparaty zapłonowe,magnesy,duraluminium na piastę to mam z innych silników i przeróbek .
TeBe Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 Ja bym ten silnik kupił. Z tymi simmeringami, co znalazłeś :-) Dawaj na PW.
olo Opublikowano 14 Marca 2015 Autor Opublikowano 14 Marca 2015 Ja bym ten silnik kupił. Z tymi simmeringami, co znalazłeś :-) Dawaj na PW. Na PW już w tej sprawie pisałem i tylko powtórzę Witam. Nie sprzedam. Jeżeli się zgłosi facet który robił podobne rzeczy a jego modele na tym latały to oddam za darmo. Nie interesuje mnie te parę zł[zresztą ile by to miało być?] Bardzo bym był zadowolony gdyby się udało i ktoś by o tym napisał w tym temacie. 1
Rekomendowane odpowiedzi