Skocz do zawartości

Silnik z ............?(2-cylindry,rzędowy,100 ccm poj.)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Część tulei cylindryczna + to w co wkręcasz świecę która nie jest cylindrem i ze wzoru na pojemność tego nie policzysz.

Takie są moje pomysły i domysły bo  jak zobaczyłem w tytułach i opisach filmu 100 ccm albo 110 ccm  zmierzyłem jeszcze raz skok i średnicę i wyszło mi dalej 100 ccm.

Nigdy nie dolicza się komory spalania.

Cyt."Objętość (pojemność) skokowa cylindra – różnica pomiędzy maksymalną a minimalną objętością cylindra."

Nie widać cylindrów ale 110cc zrobi się pewnie rozwiertem i większym tłokiem. Niewykluczone, że takie wersje produkowali.

Opublikowano

Nigdy nie dolicza się komory spalania.

Cyt."Objętość (pojemność) skokowa cylindra – różnica pomiędzy maksymalną a minimalną objętością cylindra."

Nie widać cylindrów ale 110cc zrobi się pewnie rozwiertem i większym tłokiem. Niewykluczone, że takie wersje produkowali.

To ma  logike ale to juz zupelnie nie:

"Część tulei cylindryczna + to w co wkręcasz świecę która nie jest cylindrem i ze wzoru na pojemność tego nie policzysz."

 

:) no jaja sobie robisz olo.. ale szkole podstawowa zaliczyles tak? :)

Opublikowano

(...)

Pojemnosc to skok tloka razy jego powierzchnia :) No w moich szkolach tak uczono :)

 

Masz na myśli powierzchnię denka tłoka? To by oznaczało, że przy tych samych wartościach skoku tłoka i średnicy tulei zastosowanie tłoka, powiedzmy, z deflektorem dawałoby większą pojemność skokową! :D

 

olo, pojemność komory spalania nie ma nic do tego, po prostu raz musisz ją dodać a potem odjąć. Na zero wychodzi.

 

Pojemność skokowa to: "objętość walca tworzonego przez ścianki cylindra o wysokości równej skokowi tłoka" - krpoka.

 

Opublikowano

+1 do tego co napisał MASK

 

Zresztą sama nazwa, pojemność skokowa, sugeruje, że jest to objętość powiązana bezpośrednio ze skokiem tłoka, a nie pojemnością całkowitą komory spalania.

Opublikowano

Była raczej jedna wersja SOLO TWIN .

Znalazłem też jeszcze jeden film gdzie była podana poj.110 ccm a na kilku pozostałych 100 ccm.

Te 10 ccm nie decyduje o losie mojej przeróbki :D

Opublikowano

Pojemność pozostała (po skokowej) konieczna jest do wyliczenia stopnia sprężania.

 

Piękny silnik. Szkoda, że fabrycznie tylko 5PS...

Opublikowano

Wymiary w tym motorku robią problemu tzn. łożyska na wale 18x30 gdyby to było 17x30 albo 20x30 miałbym z czego wybierać :)

Ta18 to jakiś nietypowy rozmiar w łożyskach. :D

Podobnie sprawa wygląda z simeringami.

W tym łożysku też do wymiany ale taki rozmiar 24x18.

post-56-0-35370500-1424604253_thumb.jpg

post-56-0-39734400-1424604297_thumb.jpg

Poszukam dalej łożysk 18x30x12 i simeringów 18x30x[6,7] ale może koledzy wiecie lepiej gdzie to znaleźć?

 

Opublikowano

Po południu był spacer i zajrzałem do sklepiku przy CPN.

Nigdy tam nie byłem bo tu ładują tylko gaz i pełne zaskoczenie bo kupiłem ostatnie 4 simeringi 18x30x7.

W sklepie były jeszcze 2 sztuki ale o grubości 8 mm.

Właściciel sklepiku wypytał się po co,na co i do czego i obiecał pomoc żeby dokupić jeszcze łożyska.

Tylko jutro mam mu pokazać silnik żeby wymierzył i zobaczył to co trzeba.

Uszczelnienia kosztowały 8 zł czyli jestem do przodu kupując poprzez internet więcej bym zapłacił za przesyłkę :)

Paweł jak CPN mi nie pomoże :D to może PIK bo mam go też bliżej bo w Wałczu.

Muszę poszukać wymiarów odpowiedniej piasty śmigła bo nie będę go mocował na jedną nakrętkę :) .

Zresztą tak dużego i odpowiedniego śmigła jeszcze nie mam ale to chyba załatwię później jak odbiorę silnik od znajomego tokarza.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam podpisując filmy może się tylko ktoś machnął i już zostało te nieszczęsne 110 cm, druga opcja to podanie pojemności roboczej cylindra ( zawsze jakąś większą liczbę się wpisze). Ten pierścień na wale między cylindrami to uszczelnienie, w tym silniku tłoki pracują naprzemiennie i jest ono konieczne. Zwróc uwagę na łożyska, na całym wale są wałeczkowe a te nie mogą przenosić obciążeń osiowych, przydało by sie choc jedno kulkowe bądź oporowe na dorobionej piaście, w pilarce te łozyska przenosiły wyłącznie siły promieniowe, w modelu muszą jeszcze przekazać siłę ciągu od śmigła. Rozwiązaniem może być przekładnia na wyjściu wału, masz spore pole do popisu w tej materii, wszystko zależy od konkretnych zastosowań tego silnika. :rolleyes:

Opublikowano

Jednak z moich planów przeróbki i odpalenia sinika nic nie wyjdzie.

Zbyt kosztowne to marzenie a mam jeszcze inne z naszego hobby ale bardziej dostępne.

Nie pisałem że musiałbym podmienić gaźnik bo ten oryginał jest za stary żeby jeszcze działał.

 

Największy Walbro jaki mam to tylko od 50 ccm i mniejsze trzeba dokupić.

post-56-0-65190100-1426273516_thumb.jpg

post-56-0-39244600-1426273580_thumb.jpg

 

Ten przerobiony silnik też pracuje z wymienionym gaźnikiem.

Jeszcze tego żałuję ten tydzień chorowałem na grypę i leżąc dokładniej to przemyślałem i niestety z tego rezygnuję :(

Opublikowano

Dokładnie nie powiem,łożyska ponad 200 zł za sztukę a wymieniłbym oba czyli ponad 400 zł +gaźnik [? zł] +dodatkowe łożysko oporowe + robocizna tokarza.

Aparaty zapłonowe,magnesy,duraluminium na piastę to mam z innych silników i  przeróbek .

Opublikowano

Ja bym ten silnik kupił. Z tymi simmeringami, co znalazłeś :-) Dawaj na PW.

Na PW już w tej sprawie pisałem i tylko powtórzę

 

Witam.

Nie sprzedam.

Jeżeli się zgłosi facet który robił podobne rzeczy a jego modele na tym latały to oddam za darmo.

 

Nie interesuje mnie te parę zł[zresztą ile by to miało być?]

Bardzo bym był zadowolony gdyby się udało i ktoś by o tym napisał w tym temacie.

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.