TeBe Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Takie znalazłem. Może już było. https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zGnSGT-KJ520.kGyq1NhHwuAw
robertus Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Tomku, a mógłbyś opisać co znaczą te skróty?
TeBe Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 http://www.cassubian.pl/portal/content/kody-i-skr%C3%B3ty-lotnicze CTR = Strefa kontrolowana lotniska cywilnego MATZ = Strefa ruchu lotniskowego lotniska wojskowego W skrócie - możemy latać tam, gdzie nie ma żadnej strefy, albo tam, gdzie po kliknięciu w strefę minimalna wysokość jest większa od zera. Wtedy możemy latać do tej wysokości minimalnej. 1
robertus Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Ja w międzyczasie znalazłem taki artykuł http://www.swiatdronow.pl/drony-prawo-polskie i rysunek
psiwak Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Swoja droga to dlaczego jeszcze utrzymywana jest EP TRA25, ta jednostka od dłuższego czasu nie istnieje - nie ma co chronić? Fajna mapka
robertus Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Jak dobrze zrozumiałem, to jeśli nie jestem w CTR ani MATZ, to moim sposobem latania, czyli "koło nogi" w półsferze do 300m to mogę latać wszędzie.
TeBe Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Ja nie wiem, czy ta mapa jest na pewno aktualna. Nie tylko CTR i MATZ. Są i inne od poziomu ziemi. Trzeba klikać, wtedy się wyświetli.
robertus Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Tu są na pewno aktualne http://www.fis.pansa.pl/index.php?menu_lewe=mapa_fis&lang=_pl&opis=fis_mapa_FIS i legenda http://www.fis.pansa.pl/sektory_FIS/LEGENDA.jpg Kurcze, czemu Wrocław podlega pod Poznań.
TeBe Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 A ja dopiero teraz odkryłem, że latałem w ADIZ Białoruś
robertus Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Tylko nie lataj tam Funcubem, bo Ci go zestrzelą. ADIZ – air defence identification zone – strefa identyfikacji obrony powietrznej
TeBe Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Na szczęście tam gdzie latałem jest za górką. Radar nie wykryje :-)
zbjanik Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Panowie- dzięki za mapę- już mam wątpliwości rozwiane- mogę szaleć za płotem, jak dotychczas. Ale 1 km na północ od płotu- kaplica- od zera!
ali1983 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 No niestety mi przypada MATZ Malbork, od 0 do 9500. choć niżej jak 110 metrów chyba nie latają bo niedaleko stoi maszt. gdy oni latają, ja nie latam.
TeBe Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Marcinie, nad Jeziorem Drużno za torami masz dziurkę
ali1983 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Moja dziurka siedzi obok mnie na fotelu Do Drużna za daleko, to już wolę do Elbląga na lotnisko pojechać gdzie jest kawałek pola i przestrzeni wydzielony dla modelarzy. Kurde koło Nowego Dworu (podlaskie) nie ma wydzielonej żadnej strefy, a jak latałem to chyba Łukaszenka się pomylił i zestrzelił mi model.
idfx Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 To jak mam rozumieć TME EPWA min. 3500 stóp ?? Jedyne moje rozumienie to "strefa przelotowa" dla samolotów, gdzie nie mogę zejść poniżej 3500 stóp .. czyli ani startować ani lądować (??). Według tej mapki jestem konkretnie w d...pie i wygląda na to, że czeka mnie wycieczka z 80 km od miejsca zamieszkania, mimo że wokół mam same pola uprawne. Inna sprawa, że jestem w strefie MATZ .. Coś mi tu nie gra .. latem leci samolot za samolotem a przed Mistrzostwami Europy w Akrobacji Lotniczej 2014 siadałem na leżaczku i od rana jarałem się darmowymi i niemal całodziennymi pokazami nad samą działką .. (ćwiczenia przed mistrzostwami w Piastowie) (??) oczywiście w strefie MATZ bo to okolice Dęblina. Pomijając powyższe czy to aby na pewno dotyczy również modeli latających poniżej 150 metrów ?
robertus Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Wg mnie TMA oznacza korytarz powietrzny, to co jest poniżej i powyżej nie interesuje kontroli lotów, więc poniżej możesz latać.
TeBe Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Kacper, jeżeli jakaś strefa ma opis "min 3500 ft" oznacza to, że dolna granica strefy kontroli wynosi 3500 stóp. Poniżej jest strefa G, czyli niekontrolowana. Zatem możesz w takiej strefie latać modelem do wysokości max 3500 stóp. No chyba, że pod tą strefą jest inna strefa kontrolowana, wtedy trzeba sprawdzić tę niższą strefę. Jeżeli dla danej stefy minimum wynosi zero, to latać modelami nie wolno w ogóle. Chyba, że pod dachem.
idfx Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Faktycznie, tak nie pomyślełem, ale ma to sens. Martwi mnie tylko ta strefa MATZ i niedorzeczność ćwiczeń innych lotów w tym i prywatnych .. TME to najbliższa poza MATZ, w której mogę niby latać (albo i nie) .. ciężko to zrozumieć. Kacper, jeżeli jakaś strefa ma opis "min 3500 ft" oznacza to, że dolna granica strefy kontroli wynosi 3500 stóp. Poniżej jest strefa G, czyli niekontrolowana. Zatem możesz w takiej strefie latać modelem do wysokości max 3500 stóp. Dzięki i tak czeka mnie chyba wygnanie w nieznane .. EDIT: około 8 km ode mnie jest prywatne lotnisko gdzie często odpoczywają jakieś Wilgi itp. - w strefie MATZ oczywiście ... totalnie tego nie kumam. Pokazuje się min. 0 i max 3500 stóp.
TeBe Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 Podaj miejscowość o której mówisz.
Rekomendowane odpowiedzi