Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do kilometra raczej nie możesz. Możesz latać tylko VLOS. Musisz widzieć model bez lornetki. :D

Opublikowano

Myślę, że dałoby się obalić "że widzi" na podstawie danych medycznych, rozdzielczości oka, wielkosci kątowej obiektu oddalonegoo 1km itp. Poniżej pewnej wielkosci model będzie po prostu nie wykrywalny dla oka.

Opublikowano

Krążąc przy jastrzębiach termika wyniosła mnie na 1,1km...nadal widziałem model...co prawda mały punkt ale dzięki stabilizacji dało się krążyć :) Co do wzroku to dzisiaj robiłem badania do pracy i musiałem odwiedzić okulistę :) Lekarz stwierdził że mam doskonały wzrok, młody jestem to nie ma się czemu dziwić :)

 

 

A co do przepisów to na papierze są inne a jak zadzwonicie do Fis'u albo do podobnej instytucji to dowiecie się jeszcze czegoś innego, ja np otrzymałem wiadomość , cytuję : "Wykonywanie lotów poza zasięgiem wzroku w celach rekreacyjnych lub

sportowych bez posiadania świadectwa kwalifikacji jest możliwe, ale

wymaganiem, które należy spełnić jest lot w strefie wydzielonej."

 

Po zapytaniu co znaczy strefa wydzielona, dostałem odpowiedź że należy zadzwonić i po prostu zapytać o lot w danym miejscu :)

Opublikowano

Poczytajcie dokładnie te przepisy, bo ja najdalej za  za miesiąc polecę gdzie mi się spodoba bez koncesji, pozwoleń i innych wymaganych kwitów i  nikogo nie będę pytał o zgodę, podobnie jak byłem mały i puszczałem "drachetę" :P

Opublikowano

I znowu się zaczęło. ...

aczkolwiek na 200 m modele też potrafią uciec !

Na 1100 m jest większe prawdopodobieństwo że z winy pilota! i tyle.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Jak dla mnie, mało-sprytnie przygotowany materiał. Wygląda prawie, jak w rzeczywistości....

 

HEZMUVG.jpg

 

N98HdRu.jpg

 

Jednakże... znając prędkość przelotową na ścieżce podejścia, i analizując poklatkowo ujęcia, obliczymy rzeczywistą prędkość octo-coptera...

Podpowiem tylko, że musiał by być na dopalaczach rakietowych :D

 

A co do wingletu ;)

6anrBQ8.jpg

 

i czar prysł.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Właśnie w mediach na topie jest temat drona i samolotu Lufthansy, więc podaje kilka ciekawych linków dla wszystkich lataczy FPV i nie tylko.

 

Ciekawy artykuł typu kawa na ławę ;) :

http://www.f-lex.pl/author/darwro/

 

Mapy FIS ze strony PAŻP (strefy lotnicze TMA i CTR):

http://www.fis.pansa.pl/?menu_lewe=mapa_fis&lang=_pl&opis=fis_mapa_FIS

 

Mapy google ze strefami lotniczymi (po kliknięciu na konkretną strefę są podane wysokości):

https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zGnSGT-KJ520.kGyq1NhHwuAw

 

 

Miłego czytania i oglądania 

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Czy dobrze rozumiem ,że w ATZ EPTO Min: 0 ft, Max: 5500 ft miejscowość Grębocin k. Torunia nie wolno mi latać?

 

Natomiast w TMA EPBY C Min: 5500 ft, Max: 13500 ft w miejscowości Chełmża k. Torunia już mi wolno ?
 

Opublikowano

Czy dobrze rozumiem ,że w ATZ EPTO Min: 0 ft, Max: 5500 ft miejscowość Grębocin k. Torunia nie wolno mi latać?

 

Natomiast w TMA EPBY C Min: 5500 ft, Max: 13500 ft w miejscowości Chełmża k. Torunia już mi wolno ?

 

 

Tak "z marszu" to zarówno w ATZ jak i TMA latać modelem nie wolno.

Latanie modelem w ATZ wymaga zgody od zarządzającego, w Twoim przypadku jest to ATZ EPTO.

 

TMA zaczya sie od 5500 ft AGL więc raczej tam nie dolecisz modelem; latanie POD TMA jest jak najbardziej zgodne z prawem pod warunkiem że nie ma pod TMA innej strefy kontrolowanej.

Zgody na wlot modelem do TMA raczej nie dostaniesz :-)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.