toretto1995 Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Ufff, Bogu dzięki, mogę szaleć do kilometra wysokości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 12 Maja 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Do kilometra raczej nie możesz. Możesz latać tylko VLOS. Musisz widzieć model bez lornetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
idfx Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 a może widzi !!? udowodnij, że nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Myślę, że dałoby się obalić "że widzi" na podstawie danych medycznych, rozdzielczości oka, wielkosci kątowej obiektu oddalonegoo 1km itp. Poniżej pewnej wielkosci model będzie po prostu nie wykrywalny dla oka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toretto1995 Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Krążąc przy jastrzębiach termika wyniosła mnie na 1,1km...nadal widziałem model...co prawda mały punkt ale dzięki stabilizacji dało się krążyć Co do wzroku to dzisiaj robiłem badania do pracy i musiałem odwiedzić okulistę Lekarz stwierdził że mam doskonały wzrok, młody jestem to nie ma się czemu dziwić A co do przepisów to na papierze są inne a jak zadzwonicie do Fis'u albo do podobnej instytucji to dowiecie się jeszcze czegoś innego, ja np otrzymałem wiadomość , cytuję : "Wykonywanie lotów poza zasięgiem wzroku w celach rekreacyjnych lub sportowych bez posiadania świadectwa kwalifikacji jest możliwe, ale wymaganiem, które należy spełnić jest lot w strefie wydzielonej." Po zapytaniu co znaczy strefa wydzielona, dostałem odpowiedź że należy zadzwonić i po prostu zapytać o lot w danym miejscu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 Poczytajcie dokładnie te przepisy, bo ja najdalej za za miesiąc polecę gdzie mi się spodoba bez koncesji, pozwoleń i innych wymaganych kwitów i nikogo nie będę pytał o zgodę, podobnie jak byłem mały i puszczałem "drachetę" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 12 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2015 I znowu się zaczęło. ... aczkolwiek na 200 m modele też potrafią uciec ! Na 1100 m jest większe prawdopodobieństwo że z winy pilota! i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pietuh Opublikowano 13 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2015 Zawsze będzie wina pilota. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 23 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 A latanie w CTR kończy się tak: http://www.liveleak.com/view?i=ac3_1435080329 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rufik Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Fake:) Adres na winglecie zdradza wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndyCopter Opublikowano 23 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2015 Jak dla mnie, mało-sprytnie przygotowany materiał. Wygląda prawie, jak w rzeczywistości.... Jednakże... znając prędkość przelotową na ścieżce podejścia, i analizując poklatkowo ujęcia, obliczymy rzeczywistą prędkość octo-coptera... Podpowiem tylko, że musiał by być na dopalaczach rakietowych A co do wingletu i czar prysł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2015 ale może to i dobrze... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guigo Opublikowano 22 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2015 Witam Właśnie w mediach na topie jest temat drona i samolotu Lufthansy, więc podaje kilka ciekawych linków dla wszystkich lataczy FPV i nie tylko. Ciekawy artykuł typu kawa na ławę : http://www.f-lex.pl/author/darwro/ Mapy FIS ze strony PAŻP (strefy lotnicze TMA i CTR): http://www.fis.pansa.pl/?menu_lewe=mapa_fis&lang=_pl&opis=fis_mapa_FIS Mapy google ze strefami lotniczymi (po kliknięciu na konkretną strefę są podane wysokości): https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=zGnSGT-KJ520.kGyq1NhHwuAw Miłego czytania i oglądania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sailMan Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Czy dobrze rozumiem ,że w ATZ EPTO Min: 0 ft, Max: 5500 ft miejscowość Grębocin k. Torunia nie wolno mi latać? Natomiast w TMA EPBY C Min: 5500 ft, Max: 13500 ft w miejscowości Chełmża k. Torunia już mi wolno ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmaciej Opublikowano 24 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2015 Czy dobrze rozumiem ,że w ATZ EPTO Min: 0 ft, Max: 5500 ft miejscowość Grębocin k. Torunia nie wolno mi latać? Natomiast w TMA EPBY C Min: 5500 ft, Max: 13500 ft w miejscowości Chełmża k. Torunia już mi wolno ? Tak "z marszu" to zarówno w ATZ jak i TMA latać modelem nie wolno. Latanie modelem w ATZ wymaga zgody od zarządzającego, w Twoim przypadku jest to ATZ EPTO. TMA zaczya sie od 5500 ft AGL więc raczej tam nie dolecisz modelem; latanie POD TMA jest jak najbardziej zgodne z prawem pod warunkiem że nie ma pod TMA innej strefy kontrolowanej. Zgody na wlot modelem do TMA raczej nie dostaniesz :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaanek Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Znalazłem taką przydatną apke co powie czy można czy nie https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.droneradar.droneradar Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PlanesFlyer Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Z tego, co widzę z mojego miejsca (TRA 10A) nie będę mógł latać, zgadza się? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaanek Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 Tra jest zajmowana czasowo Tu wykaz:http://www.amc.pansa.pl/ Wysłane z mojego D6633 przy użyciu Tapatalka 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr_O. Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Ciekawa propozycja na tablety i smartfony. http://dlapilota.pl/wiadomosci/dlapilota/droneradar-rowniez-dla-pilotow 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PlanesFlyer Opublikowano 28 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2015 Dziękuję za pomoc, mapa ze strony PANSA-y na pewno się przyda. Aplikacja wygląda ciekawie. Szkoda, że nie ma wersji na Windows Phone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi