Skocz do zawartości

Podwozie dla MiG-23


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szukam pomysłu na podwozie główne chowane dla MiG-23. W oryginale było skomplikowane i chowało się do kadłuba.

HPIM1644.jpg


Ja wymyśliłem coś takiego.

W przekroju

podwozie01.jpg

Czy to ma sens i z czego to zrobić?

Model będzie miał ok 1200-1500gram

Opublikowano

Robert- jak ciasno będzie w kadłubie- ile masz miejsca? Jest możliwe proste (w znaczeniu- mechanicznie nie skomplikowane) rozwiązanie z obrotowo chowaną golenią wprost do wnęki, tyle, że tam koło będzie ustawione niestety nie w płaszczyźnie lotu, z tego właśnie powodu większe byłoby zapotrzebowanie na miejsce. Inna jeszcze sprawa, że pokrywy podwozia (jeśli je przewidujesz), nie chodziły by razem z kołem, tylko musiały by być zamocowane gdzieś osobno, przy wnękach. Ale jeśli miejsce nie byłoby problemem, to system byłby banalnie prosty, w przeciwieństwie do wymodelowania kształtu goleni- tu byłaby niezła gimnastyka.

Opublikowano

W oryginalnym samolocie MIG-23MF goleń podwozia podczas wciągania była "łamana" w czterech płaszczyznach po to by zmieścić duże koło z wentylatorem do chłodzenia w opływie kadłuba. Robiło to ogromne wrażenie gdy samolot stał na podnośnikach i wszystko było bardzo dobrze widać.

Ciekawostką jest to, że całą kinematykę tego podwozia wymyśliła pewna bardzo zdolna sowiecka Pani Inżynier, która za to w czasach ZSRS otrzymała Nagrodę Leninowską (bardzo dużo pieniędzy)...

Opublikowano

Robert, jeżeli masz miejsce w kadłubie (nie wiem, czy to EDF), to może zwykłe V i chowanie do tyłu albo przodu - oś obrotu odpowiednio wysoko i blisko środka w kadłubie - jak np w Arado, który ja buduję.

Opublikowano

 

 

Robert, jeżeli masz miejsce w kadłubie (nie wiem, czy to EDF), to może zwykłe V i chowanie do tyłu albo przodu - oś obrotu odpowiednio wysoko i blisko środka w kadłubie - jak np w Arado, który ja buduję.

 

Dokładnie. Albo proste golenie składane do tyłu wchodzące pomiędzy tunel a ścianę kadłuba. Odpowiednie ustawienie osi obrotu da kąt. To górnopłat - mechanizmy są w połowie w kadłubie a w połowie  w skrzydle. Oś goleni wypada już w poszyciu kadłuba co można wykorzystać na aranżację osłon. 

Opublikowano

Będzie EDF i nie chodzi mi o całkowite zamknięcie koła w jakimś luku, ot aby nie dyndało pod kadłubem w locie.

Narysujcie mi to w paincie bo nie widzę tego za bardzo.

Opublikowano

Będzie EDF i nie chodzi mi o całkowite zamknięcie koła w jakimś luku, ot aby nie dyndało pod kadłubem w locie.

Narysujcie mi to w paincie bo nie widzę tego za bardzo.

Zobacz może jeszcze raz ten wątek http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3615-f18-haoye-pierwsza-przymiarka-video/page-5?hl=%20f-18%20%20haoye

Piotrek ma ciut inaczej, ja inaczej - generalnie chodzi o kierunek składania: wzdłuż kadłuba.

Kąt, kształt goleni itp musisz dopasować (ja nie kombinowałem z teorią w Arado, tylko miękki drut i próby)

 

 

Tu szkic - coś pokombinuj (albo czerwone, albo niebieskie, albo jeszcze inaczej):

Mig23podwozie.jpg

  • 5 tygodni później...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.