robertus Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Szukam pomysłu na podwozie główne chowane dla MiG-23. W oryginale było skomplikowane i chowało się do kadłuba. Ja wymyśliłem coś takiego. W przekroju Czy to ma sens i z czego to zrobić? Model będzie miał ok 1200-1500gram
dukeroger Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 e no pomysl o jakiejs mechanice, to sie ladnie sklada: https://www.youtube.com/watch?v=2zcqXAurwEA moze cos pomysle wieczorem to podrzuce
karol p Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Kilka koncepcji podobnego podwozia https://www.google.pl/search?q=cl-215+landing+gear&rlz=1C1TGIB_enPL572PL572&espv=2&biw=1440&bih=805&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=dwokVaX2DMa4OMHzgagF&ved=0CB8QsAQ
robertus Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Ciekawe. Tylko pamietajcie, że to ma byc do modelu 1,5kg, musi być lekkie i mocowalne w depronie.
Paweł Prauss Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Tu masz za niewielkie pieniądze oryginał: http://allegro.pl/golen-z-mig-23-i5220869238.html 2
Mikolaj.waw Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Ta będzie najlepsza , lekka , do założenia na deprom
robertus Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2015 niom, trzeba tylko trochę podszlifować tu i tam Dobrze, że to z metalu a nie aluminium.
cebulator Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Opublikowano 7 Kwietnia 2015 Tylko zapytaj czy jakiś papier wystawi na to. Może nawet FORM1:D
zbjanik Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Robert- jak ciasno będzie w kadłubie- ile masz miejsca? Jest możliwe proste (w znaczeniu- mechanicznie nie skomplikowane) rozwiązanie z obrotowo chowaną golenią wprost do wnęki, tyle, że tam koło będzie ustawione niestety nie w płaszczyźnie lotu, z tego właśnie powodu większe byłoby zapotrzebowanie na miejsce. Inna jeszcze sprawa, że pokrywy podwozia (jeśli je przewidujesz), nie chodziły by razem z kołem, tylko musiały by być zamocowane gdzieś osobno, przy wnękach. Ale jeśli miejsce nie byłoby problemem, to system byłby banalnie prosty, w przeciwieństwie do wymodelowania kształtu goleni- tu byłaby niezła gimnastyka.
stan_m Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 W oryginalnym samolocie MIG-23MF goleń podwozia podczas wciągania była "łamana" w czterech płaszczyznach po to by zmieścić duże koło z wentylatorem do chłodzenia w opływie kadłuba. Robiło to ogromne wrażenie gdy samolot stał na podnośnikach i wszystko było bardzo dobrze widać. Ciekawostką jest to, że całą kinematykę tego podwozia wymyśliła pewna bardzo zdolna sowiecka Pani Inżynier, która za to w czasach ZSRS otrzymała Nagrodę Leninowską (bardzo dużo pieniędzy)...
hubert_tata Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Robert, jeżeli masz miejsce w kadłubie (nie wiem, czy to EDF), to może zwykłe V i chowanie do tyłu albo przodu - oś obrotu odpowiednio wysoko i blisko środka w kadłubie - jak np w Arado, który ja buduję.
paulusr Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Robert, jeżeli masz miejsce w kadłubie (nie wiem, czy to EDF), to może zwykłe V i chowanie do tyłu albo przodu - oś obrotu odpowiednio wysoko i blisko środka w kadłubie - jak np w Arado, który ja buduję. Dokładnie. Albo proste golenie składane do tyłu wchodzące pomiędzy tunel a ścianę kadłuba. Odpowiednie ustawienie osi obrotu da kąt. To górnopłat - mechanizmy są w połowie w kadłubie a w połowie w skrzydle. Oś goleni wypada już w poszyciu kadłuba co można wykorzystać na aranżację osłon.
robertus Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Będzie EDF i nie chodzi mi o całkowite zamknięcie koła w jakimś luku, ot aby nie dyndało pod kadłubem w locie. Narysujcie mi to w paincie bo nie widzę tego za bardzo.
paulusr Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Zrobię fotkę Miga 29 od spodu jak wrócę do domu
hubert_tata Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Będzie EDF i nie chodzi mi o całkowite zamknięcie koła w jakimś luku, ot aby nie dyndało pod kadłubem w locie. Narysujcie mi to w paincie bo nie widzę tego za bardzo. Zobacz może jeszcze raz ten wątek http://pfmrc.eu/index.php?/topic/3615-f18-haoye-pierwsza-przymiarka-video/page-5?hl=%20f-18%20%20haoye Piotrek ma ciut inaczej, ja inaczej - generalnie chodzi o kierunek składania: wzdłuż kadłuba. Kąt, kształt goleni itp musisz dopasować (ja nie kombinowałem z teorią w Arado, tylko miękki drut i próby) Tu szkic - coś pokombinuj (albo czerwone, albo niebieskie, albo jeszcze inaczej):
hubert_tata Opublikowano 9 Kwietnia 2015 Opublikowano 9 Kwietnia 2015 coś takiego żeby nie dyndało W ten sposób w Migu23 będzie za mały rozstaw; trzeba cosik na ukos dać
robertus Opublikowano 8 Maja 2015 Autor Opublikowano 8 Maja 2015 A może coś takiego, jak sądzicie? Tylko może być trochę za mocne, w opisie samolot do 2,6kg http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=21157 Tak działa
cebulator Opublikowano 8 Maja 2015 Opublikowano 8 Maja 2015 Da się w ogóle zamontować "za mocne" podwozie? Za ciężkie to tak ale wytrzymałości nigdy dość.
Rekomendowane odpowiedzi