marek rokowski Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 posatnowiłę pobawić sie trochę z nową konstrukcją na początek poszedł kadłub: wykonany z płyty 10mm dzięki nacięciom w kształcie zbliżonym do zawiasu - uzyskujemy od razu 3 ścianki na górnej ściance wykonałęm lutownicą "skórę wieloryba" -czyli podłużne wtopienia ułatwiające wygięcie się kształtki w łuk do środka wkleiłem wyprofilowaną kostke z dwoma podłużnicami: na wszelki wypadek wkleiłem usztywnienia: pomiędzy pokrycie a podłużnice wkleiłem płaskowniki weglowe 3x0,5mm czemu taka zabawa "od wewnątrz"? ano TEMU: chwilę później wkleiłem usterzenia: tymczasowo -przed retuszem krawedzi-zalożyłem dolen poszycie kadłuba - n arazie tylko do zdjęcia:) ciąg dalszy nastąpi
young Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Marku co nie zaczniesz to już na samym początku wyglada super Dolny płat jak wzmocniłeś ?
mirolek Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Płaty z malowaniem Lozenge - brawo za pomysł z drukowaniem, będzie wreszcie zestaw ESA wwI "dla leniucha" ms
marek rokowski Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Mirku, ano kupili mi wpracy fajną drukarę -to trzeba będzie korzystać... płaty wzmocnione płaskownikami węglowymi, będą wklesło-wypukłe -jak w moich RWD13
Stefanpasz Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Opublikowano 19 Kwietnia 2015 Ciekawe jak się sprawdzą takie płaty w walce? Świetny pomysł na lekki i mocny kadłub. Ja bym wyciął dziurę na kabinę pilota bo ta drukowana jakoś nie przystaje do reszty modelu. Zasiadam na widowni
marek rokowski Opublikowano 20 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2015 hehe Stefano! drukowana "dziura" to tymczasowa przykrywka ułatwiająca gięcie i klejenie kadłuba:) nawiasem mówiąc- już wycięta...
marek rokowski Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Opublikowano 24 Maja 2015 cisza na tym forum... podłubałem w końcu przy swoim Fiokkerku: skłon i wykłon nadany poprez nakeljenie zeszlifowanej podkładki ze skeljki 3mm: zeszlifowana w trójkąt i przyklejona tak aby najcieńcszy punkt wypadał w lewym dolnym rogu- patrząc z przodu zrobiłem też półkę pod serwa kierunku i wysokości: i podpiąłem bowdeny
young Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 Marku przyzwyczaiłeś wszystkich do udanych projektów i dobrego wykonania dlatego cisza
Stefanpasz Opublikowano 26 Maja 2015 Opublikowano 26 Maja 2015 Aż miło popatrzeć jak powstaje przyszłość modeli ESA Takie rozwiązanie zapewnia małą masę, łatwe upchanie elektroniki, gotowe malowanie (zwłaszcza lozenge)... jedynie czekam na testy w warunkach bojowych, czy nie będzie zbyt delikatny? Raczej nie powinien, ale życie czasami zaskakuje ;( Fajny patent ze skłonem i wyk łonem. Na razie wygląda ekstra i nie mogę się doczekać końca
mirolek Opublikowano 27 Maja 2015 Opublikowano 27 Maja 2015 Kadłub w tej konstrukcji sprawdził się doskonale - model Balilla w wersji 80cm był tak właśnie budowany. Dwa lata walczym tym modelem i nie miałem żadnych problemów ale teraz ścianki chyba nieco cieńsze. Mnie martwią bardziej skrzydła, jakieś cienkie się wydają. Czy drukowane epp jest naklejane na profil czy też nadruk jest na klasycznie wykonanym płacie? ms
marek rokowski Opublikowano 5 Lipca 2015 Autor Opublikowano 5 Lipca 2015 witajcie po wakacyjnej przerwie:) tak mirku, masz rację: skrzydął wyszły w tej wersji szmaciane- i nawet nie będę ich wklejał w model wyciałem juz wersję klasyczną - do obklejania drukowanaym epp o gr 1mm
marek rokowski Opublikowano 25 Lipca 2015 Autor Opublikowano 25 Lipca 2015 Mistrzostwa Europy coraz blizej - trza sie wziac do roboty! odcięte lotki https://lh3.googleusercontent.com/7fQE7DuIczzdglz1PgmxJw5ti0Nh_dfbhb2wFTB109k=w1280-h720-no po wklejeniu wegli -pora na poszycie: https://lh3.googleusercontent.com/jLKLD9jNXteZD_9sP18zhDIck3-DIiE7bhS3RPqkLrI=w1280-h720-no klejone na coś w rodzaju UHU pora w sprayu https://lh3.googleusercontent.com/5Ke8renBNcjUoCSlFUOtCXnww4sVDHt7-t8vZSNDye0=w1280-h720-no rozcięte z dołu poszycie zostało wywinięte na załamanie lotki https://lh3.googleusercontent.com/oc_uYQiUs9_U6zHstJu2h_U3lVpjpx5VmY26uOspOyY=w1280-h720-no oklejony dolny płat wklejony w kadłub https://lh3.googleusercontent.com/yMzGCtd3JlE0r30nUT96TXSfc5nr-4A5IVhYBO7EHY4=w1280- https://lh3.googleusercontent.com/p1RqpADfkYdWGRT_cQfbAJyetDY-frHBPtoYO0v6DgM=w1280-h720-no
JacekK Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 Hej, super to wygląda! Coś samoloty Udeta ostatnio popularne Jaka masa zakładana? Trochę to tapetowanie przypomina
marek rokowski Opublikowano 26 Lipca 2015 Autor Opublikowano 26 Lipca 2015 hehe -tapetowanie... no cos w tym jest waga: j.w. -czyli jak wyjdzie JAcek wybierasz sie do Czech na Mistrzostwa Europy?
marek rokowski Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 6 Sierpnia 2015 Fokker już po oblocie lata CUDNIE! -no ale w końcu pilotuje do Ernst Udet więc jakby mogło być inaczej... a ja zabieram się za drugi egzemplarz: tym razem w malowaniu węgierskim: tutaj drukowany będzie kadłub i usterzenia skrzydła(banalne) do malowania sprayem
marek rokowski Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2015 zasiadłem dziś w południe w warsztaciku i mały włos nie skończyłem kolejnego Fokkera:) (neistrety farby zostały w Bielsku -wiec musiałęm spauzować...) skleiłem podłuznice i klocek wypełniający kadłub: następnei nakleiłem wręgę silnika i wzmociłem ją siatką. po tej operacji okeiłem szkielet "skórką" dal ułatwienai postanowiłem że w zestawach będę od razu nacinał wcięcia umożliwiające ukształtowanei kadłuba wkleiłem w kadłubie tuż za skrzydłami podstawy serw kierunku i wysokości: a następnie dokleiłem oba usterzenai z wcześniej wykonanymi zawaiasami i wklejonymi dźwigienkami: z kawałków czarnego epp zrobięłm atrapy karabinów, "silnik" etc: chłodnice wykonałem z siatki do szlifowania regipsów międzyczasei popełniłem też oba skrzydła wraz ze wzmocnieniami -ale przed wklejeniem trzaeba je pomalować i to na tyle dzisiaj...
Autsajder1983 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Normalnie fabryka fokkerów:) Mam tylko jedną sugestję odnośnie "stójek" łączących kadłub ze skrzydłem. W swoim co prawda mniejszym Pupie też stosowałem pojedyńcze płaskowniki węglowe. Często po kolicji odpoadały mu skrzydła i latałem jednopłatem ( o ile nie spadł). Pup miał lotki na dole więc się dało latać . W metrowym Pfaltzu zastosowałem wycięte z laminatu, u góry i u dołu połączone(wyszedł taki zamknięty profil). Dzieki temu większa powierzchcnia wklejona jest w skrzydło. Konstrukcja jest sztywniejsza i bardziej wytrzymała. Pfaltzowi jeszcze "nie udało" się pozbyć górnych skrzydeł
marek rokowski Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2015 hehe to nie sa wbrew pozorom pojedyncze płaskowniki: w miejscach łączeń połączone nicią n aokrętkę zalaną CA dodatkowo końcówki połączone są łacznikami z drutu alu1,5mm i tez wzmocnione nićmi czyli rodzaj ramki dla tych co nie mają laserka (i) laminatu
marek rokowski Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Fokkerka ciąg dalszy: kupiłem spray o kolorze zbliżonym do zastosowanego w druku itrysnąłem skrzydła teraz cały zestaw wygląda tak: potem domalowałem gwiazdy (szablon z kartonu i technika suchego pędzla czyli tapowanie niewielką iloscią gęstej farby) wkleiłem dolny płat w kadłub i wykonałem parę dmuchnięc sprayem po kadłubei w celu ujednolicenia koloru - wyzło całkeim fajnie: żadne szczegoły nei z niknęły pod lakierem zapiąłem szablony i osadziłem górne skrzydło na węglowych stójkach jutro będą wzmacnaine nićmi póki co Fokker suszy się otoczony modelarskim bajzlem
Rekomendowane odpowiedzi