Skocz do zawartości

VENTUS 2,6M Z CMPro


Pawelb771

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 181
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

ja właśnie dziś kupiłem wyposażenie do mojego ventusa co prawda w wersji elektro i ciekawi mnie waga mojego ale zapewnie ok 500g więcej.

 

oto mój setup :)

 

SSV-9315/3608 SSV 9315 Mabuchi 15.5g / 3.2kg x7

TR_P60A/2166 TURNIGY Plush 60amp Speed Controller

SK3542-1250/7072 TGY AerodriveXp 25 SK Series 35-42 1250Kv / 630w

RP8D1-35/6441 Corona Synthesized Dual-Conv Receiver 8Ch 35Mhz

FP40-9x5-4/7844 Folding Propeller 10x6 F/ Alloy hub 40mm / 4.0mm shaft

Z50003S-20/8579 ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 20C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i mój Ventus dzisiaj poleciał.

 

Podkładki które wysypały się z woreczka z zestawu poszły pod statecznik poziomy. Trzeba było zmienić kąt.

Srodek ciężkości mam na bagnecie i taka wersja chyba jest najodpowiedniejsza.

Pięknie to świszczy przy niskich przelotach. Jednak na lotki jest bardzo ospały. Mam małe wychylenia bo wpięte na kablu Y. Brakuje mi 1 kanału w odbiorniku. Do poziomowania modelu podczas holu cały czas muszę pomagać się kierunkiem :)

 

Generalnie model niezły. Martwią mnie tylko te klapnięte skrzydła kiedy stoi na ziemi :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Martwią mnie tylko te klapnięte skrzydła kiedy stoi na ziemi

Za to w locie pięknie się uśmiechają.

Wojtek zmień odbiornik. Ten model zaczyna poprawnie latać przy różnicowych lotkach zmiksowanych z kierunkiem i jak zauważyłeś przy sporych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam
Martwią mnie tylko te klapnięte skrzydła kiedy stoi na ziemi

Za to w locie pięknie się uśmiechają.

Wojtek zmień odbiornik. Ten model zaczyna poprawnie latać przy różnicowych lotkach zmiksowanych z kierunkiem i jak zauważyłeś przy sporych prędkościach.

A latales tym modelem ?

bo moj ventrus nadal lezy, a kiedys tam discusa rozbilem przy ladowaniu braklo miejsca ;-)

Jan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jasiu i wcale mnie to nie dziwi, że do lądowania zabrakło Ci miejsca. Zarówno Discus i Ventus potrzebują go baaardzo dużo miejsca. Czy nim latałem? Zaglądnij do mojej galerii i wszystko będzie jasne. Z tego co mi wiadomo, to od roku czeka na loty u kolegi Buwi777.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jasiu kupowałem wówczas ten model oczami a nie rozumem. Jedno co trzeba mu oddać to wrażenia wizualne w locie są suuuper, ale drugi raz produktów CM Pro i JBS nie kupię. Obecnie latam modelem Proxima II od Reichard Modelsport i jestem w niebo wzięty. Owszem w locie nie wygląda tak realistycznie ale za to latać można do znudzenia. Klei się do powietrza i termiki jak rzep do psiego ogona a do tego lata zdecydowanie wolniej jak wcześniej posiadany Ventus i przy użyciu klap da się wylądować na boisku piłkarskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc tak.

 

Jak tylko dorobię się 8 kanałowego odbiornika to zafunduję sobie różnicowe wychylenia lotek :)

MIksowania kierunku z lotkami nie potrzebuję. Wolę miksować ręcznie :D

 

Ja oryginalny mechanizm hamulców wyrzuciłem w kosz po tym jak spaliłem drogie cyfrowe serwo... W miejsce mechanizmu wstawiłem po uprzednich modyfikacjach brzeszczotem- 2 serwa 9g :) Teraz hamulce działają jak ta lala!!

Największy problem jest taki że do lądowania wcale ich nie potrzebuję :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tylko dorobię się 8 kanałowego odbiornika to zafunduję sobie różnicowe wychylenia lotek

żeby zrobić różnicowość wcale nie potrzeba dwóch kanałów, odpowiednie ustawienie orczyków załatwia sprawę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to był problem z holownikiem na początku. Doszło trochę nerwówki przez co nie mogłem się maksymalnie skupić. Problemy stwarzało wyważenie i kąt zaklinowania statecznika. Po każdym locie coś zmieniałem. 2 ostatnie ( z 6ciu) loty były ewidentnie najlepsze. Raz nawet udało mi się złapać jakieś słabe noszenie bo przez chwilę model nie opadał. Generalnie to cały czas kolega wrzeszczał do mnie- wolniej! wolniej!

A ja odpowiadałem- nie mogę! :D Dopiero po kilku zmianach SC i zaklinowania statecznika model zaczął latać IMO w miarę poprawnie.

Ciężko mi powiedzieć jak model będzie sobie radził w mocnej termice. Lubi szybko latać i aby go spowolnić to trzeba mu troszkę poprzeszkadzać :)

Robiąc low pass nad pasem i zakręcając o 180 stopni nisko nad ziemią dowiodłem, że ten model może latać wolno i w dodatku zakręcać :) Trzeba tylko sobie odpowiednio nadrzucać ogon sterem kierunku aby zbytnio lotkami nie przechylać modelu bo wtedy kleks murowany. No i nie zaciągać wysokości- tylko odrobinkę ale musimy pamiętać że przy zakręcie model nigdy się nie wzniesie, co najwyżej możemy kontrolować prędkość jego opadania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Czy już się chwaliłem że 2 tygodnie temu podczas V Podhalańskiego RC Air Show złapałem fajne noszenie? :lol:

 

Był to mój 8 lot Ventusem i zdecydowanie najlepszy bo najdłuższy.

Złapałem noszenie które pozwoliło mi pokrążyć coś około 10ciu minut.

Powiem Wam że zaczynam lubić coraz bardziej ten szybowiec. Nawet lądowania już nie sprawiają mi trudności. Bez problemu trafiam w środek pasa.

 

Póki co jednak Ventus jest uziemiony bo jedyny nasz holownik zepsuł sobie śmigło :(

 

A i jak by co to mój waży 1800g :) 1600g to waga pustego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.