karolez Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Zastanawia mnie w tym modelu jedno- wręga którą mocujemy ma otwory na 6 śrub by przykręcić ją do kadłuba. A w kadłubie są te plastikowe mocowania w których jest po jednej na stronę mocowań otwrów na śruby czyli łącznie 2. To po co w wrędzę dodali po 3 na jedną (prawa/lewa) stronę otworó? Po co tam wkręcać śruby?
dyra63 Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Z tego co mi wiadomo to służą do ustawienia skłonu i wykłanu silnika czyli odchylenia osi silnika w dół lub w bok w zależności od potrzeby aby w locie silnikowym nie zbierało modelu lub nadmiernie nie wznosił się .
Bartek Piękoś Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Potwierdzam słowa Adama. P.S. I pisz staranniej, bo, z całym szacunkiem, ale to ...mocowania w których jest po jednej na stronę mocowań otwrów na śruby czyli łącznie 2. To po co w wrędzę dodali po 3 na jedną (prawa/lewa) stronę otworó? jest bełkot. 2
dyra63 Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 Tu na rysunku zaznaczyłem o co biega ,te śruby tylko dotykają elementu o którym pisałeś i odchylają silnik razem z łożem do którego jest przykręcony im więcej te górne będą wystawały tym bardziej silnik wychyli się do dołu. 2
Pit Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Witam. Właśnie składam Fun Cuba i mam pytanie. Mam od szybowca pakiet 3S 3300 mAh. Nie będzie za ciężki?
Bartek Piękoś Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Nie będzie. Mam w FC 4S 3300. 4000 też byłby dobry.
wacek.matuszak Opublikowano 15 Października 2015 Opublikowano 15 Października 2015 Potwierdzam opinię Bartka. Mam w swoim FC 3350 3S RAY -waga 260 gr. i jest lekko za lekki ( sorry za taką składnię zdania ) Co prawda mam na ogonie platformę do FPV ( pozostała po poprzednim użytkowniku ) i cieżko się niej pozbyć ( wklejona na jakieś odporne na wycinanie nożem świństwo ) Do poprawnego wyważenia brakuje mi tak na oko około 5 -10 mm przesunięcia tego zza lekiego aku do przodu, lecz brak już miejsca na ten manewr Ale też da się nieźle latać po wytrymowaniu.
pengo Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Moj funcub po przerobkach wazyl 1800g, duzo lepiej sie nim latalo
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 1,8kg na wiatr dobrze, ale na snucie się spacerkiem na małej wysokości (uwielbiam:)) to już jednak nieco dużo.
wacek.matuszak Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Co to za przeróbki ,że tak mu się przytyło. Mój waży równo 1200, a i tak uważam że zbyt dużo .Koledzy na lotnisku maja lżejsze mimo że całe malowane.
KAZUYA Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Ja mam Cuba praktycznie bez przeróbek ( jedynie dodałem drut do żeby wzmocnić podwozie ) i z lipolem 2.2 mAh 3S i mobiusem waży niecałe 1.2 kg z tego co pamiętam. Mam w planach zakupu dwóch lipoli 4Ah lub nawet 5Ah i jakiegoś zestawu FPV. Najdłuższy lot na wyżej wspomnianym posiadanym pakiecie uzyskałem 23 minuty ( warunki były wręcz idealne świeży pakiet+ zero wiatru + ślamazarne tempo lotu = coś wspaniałego )
Bartek Piękoś Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Na 1/3 pojemności pakietu 3300mAh latałem pół godziny i jeszcze jakieś beczki i pętelka się trafiały. Jednak FC dla mnie jest stworzony do czegoś innego niż nawet najbardziej podstawowa akrobacja. A już na pływakach nad wodą w niskich wolnych przelotach - sam smak 1
wacek.matuszak Opublikowano 16 Października 2015 Opublikowano 16 Października 2015 Teraz ja mam jedno pytanie do Was: W niedzielę Pilot dał ciała i w locie plecowym na niskim pułapie -tak ze 3-4 metry FC pogonił KRECIKA. Uszkodzeń zero tylko serwo SK padło.Jeszcze nie rozkręcałem ale wygląda na to że rozwaliła się jakaś zębatka . I tu pytanie:czy przyczyną było to uderzenie czy też raczej kółko ogonowe .Kółko jest nieoryginalne trochę wieksze od fabrycznego ( dotyczy to całego tylnego zawieszenia) Założyłem je tydzień temu więc wykonało tylko ze 20 startów i lądowań .Serwo miałem zwykły Hitec HS -81 teraz założyłem metalowe.Dzięki za podpowiedzi !
pengo Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Przeróbek było kilka, duralowe zawieszenie, pompowane kola 150mm, 2 pakiety 3s 2200mha, wszystkie serwa z metalowymi zębatkami, kilka rurek węglowych wzmacniających konstrukcje, 2x był w całości malowany, oraz dużo poxipolu po crashach
Bartek Piękoś Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Marcin, mam nadzieję, że mi wybaczysz, że tak się przypierniczam, ale to pro przyszłe publico i użytkowniko bono: Przeróbek było kilka, duralowe zawieszenie absolutna przesada , pompowane kola 150mm, Jakbyś nie wstawił twardego zawieszenia to byś te koła potrzebował? Dla mnie bez sensu. 2 pakiety 3s 2200mha, Na raz? wszystkie serwa z metalowymi zębatkami, Jeszcze rozumiem na kierunek, ale wszystkie? Po co? kilka rurek węglowych wzmacniających konstrukcje, Które miejsca uznałeś za wymagające wzmocnień? 2x był w całości malowany, To rozumiem, sam mojego niedługo dociążę malunkiem;) oraz dużo poxipolu po crashach Nie znam odpowiedzi na poniższe pytanie, bo nie byłem przy tych kretach, ale czy Twój FC potrzebowałby tyle Poxipolu po kraksach, gdyby był lżejszy? Jakiego Poxipolu używasz do remontów FC? Jak chcesz model odporniejszy na wiatr - bo tylko taką motywację powyższych przeróbek można uznać za uzasadnioną - to nie FC. Albo należy się liczyć z dodatkowymi wydatkami, naruszaniem świetnego projektu Multiplexa oraz właściwości Elaporu i znacznie większym ryzykiem strat przy kraksach. Pozwoliłem sobie napisać powyższe, ze względu na przyszłych użytkowników FC. I niniejszym apeluję: ludzie kochane, nie kupujcie FC jako modelu na wietrzną pogodę! I poza wymianą goleni tylnego koła na nieco grubszą, ale tylko wtedy, gdy startujecie z asfaltu, nic nie będziecie musieli przerabiać! A on Wam to wynagrodzi: czasem odrobiną szaleństwa, gdy będziecie mieć ochotę , ale przede wszystkim realistycznym, majestatycznym, wręcz romantycznym lotem, który cudownie relaksuje. Włodek, przyczyną mogło być i to i to. Sam wiesz najlepiej jak uderzył w ziemię(którą stroną) i co najbardziej dostało w kość. Czemu odpowiedź jest dla Ciebie ważna? Chcesz Hs-81 wymienić na coś metalowego? Ja ma na ogonie 81-ki a w skrzydłach najtańsze TP, chyba SG-92R, czy jakoś tak. HS-y przetrwały 3 mocne krety i kilka drobnych kraks.
wacek.matuszak Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Dzięki Bartek. Serwo SK wymieniłem na metalowe bo takie akurat miałem, W skrzydłach mam takie same jak Ty, Chyba zrezygnuję ze sterowanego kółka ogonowego bo na polnej drodze niezbyt się sprawdza- same garby. Uderzenie o glebę nie było zbyt mocne bo brak nawet jakichkolwiek wgnieceń na skrzydłach lub kadłubie.Jeśli chodzi o uwagi do przyszłych użytkowników tego "cuda " jakim jest FC to generalnie masz rację z jednym zastrzeżeniem. FC nie lubi silnych wiatrów ale potrafi w takich nieciekawych warunkach wylądować bez strat . Kilkanaście dni temu miałem taką "przygodę " -wystartowałem w miarę spokojnym wiaterku ale po kilku minutach zaczęło tak wiać że zrobiło mi sie mokro na plecach.Ale FC sobie poradził, nurkowanie -zwrot pod wiatr -klapy -silnik na minimum i co prawda w poprzek na zaoranym polu ( wolałem nie szukać lepszego miejsca) ale delikatnie przyziemił. Pozdrawiam Włodek A teraz przeskakuję na Twój wątek o " dużej Foce " chociaż według mnie Zero jest ładniejsze.
Bartek Piękoś Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Ależ potrafi "radzić sobie" z wiatrem". Ląduje wtedy nawet w miejscu (już nie mówiąc o tym, że potrafi latać do tyłu). Tylko to jest walka (choć bardzo ucząca).
qbapfmrc Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 A do jakiego napięcia rozładowujecie pakiety w FC ? Ja po locie 13 min. na pakiecie 3S 2200 mAh mam pakiety rozładowane do 3,7 V / celę. To przy spokojnym locie w większości + parę min. na szaleństwa, beczki, półpętle itp. Ale kusi mnie żeby polatać trochę dłużej - tylko boję się ze mi regiel odetnie zasilanie, bo wiem ze krzywa rozładowania Li-Poli później mocno spada.
Bartek Piękoś Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Na 4S po 15min mam tak samo - 3,7-3-9 na celę. Jak masz dobre normalne pakiety (a nie wynalazki no name) to możesz bezpiecznie zjechać do 3,4-3,5V/celę. To Ci powinno dać ok. 20min. spokojnego lotu z kilkoma szaleństwami w trakcie;). Koniecznie stosuj jakiś alarm napięcia, np: buzzer
qbapfmrc Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 Mam Turnigy i Ray - oba 2200. Faktycznie, pomysłowa rzecz masz takie coś w modelu? Przy jakim napięciu masz ustawiony alarm ?
Rekomendowane odpowiedzi