Jump to content

Fun Cub - jedno pytanie.


karolez
 Share

Recommended Posts

Zastanawia mnie w tym modelu jedno- wręga którą mocujemy ma otwory na 6 śrub by przykręcić ją do kadłuba. A w kadłubie są te plastikowe mocowania w których jest po jednej na stronę mocowań otwrów na śruby czyli łącznie 2. To po co w wrędzę dodali po 3 na jedną (prawa/lewa) stronę otworó? Po co tam wkręcać śruby?

Link to comment
Share on other sites

Z tego co mi wiadomo to służą do ustawienia skłonu i wykłanu silnika czyli odchylenia osi silnika  w dół lub w bok w zależności od potrzeby aby w locie silnikowym nie zbierało modelu lub nadmiernie nie wznosił się .

Link to comment
Share on other sites

 Tu na rysunku zaznaczyłem o co biega ,te śruby tylko dotykają elementu o którym pisałeś i odchylają silnik razem z łożem do którego jest przykręcony im więcej te górne będą wystawały tym bardziej silnik wychyli się do dołu.

post-2834-0-08074800-1444465585_thumb.png

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Potwierdzam opinię Bartka. Mam w swoim FC  3350 3S RAY -waga 260 gr. i jest lekko za lekki ( sorry za taką składnię zdania ) Co prawda mam na ogonie platformę do FPV ( pozostała po poprzednim użytkowniku ) i cieżko się niej pozbyć ( wklejona na jakieś odporne  na wycinanie nożem  świństwo ) Do poprawnego wyważenia brakuje mi  tak na oko około 5 -10 mm przesunięcia tego zza lekiego aku do przodu, lecz brak już miejsca na ten manewr Ale też da się nieźle latać po wytrymowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam Cuba praktycznie bez przeróbek ( jedynie  dodałem drut do  żeby wzmocnić podwozie )  i  z lipolem 2.2 mAh 3S   i mobiusem waży niecałe 1.2 kg z tego co pamiętam.  Mam w planach  zakupu dwóch  lipoli  4Ah   lub nawet 5Ah  i jakiegoś zestawu FPV.   Najdłuższy lot na wyżej wspomnianym posiadanym pakiecie uzyskałem 23 minuty ( warunki były wręcz idealne :D    świeży pakiet+ zero wiatru + ślamazarne tempo lotu = coś wspaniałego ) 

Link to comment
Share on other sites

Na 1/3 pojemności pakietu 3300mAh latałem pół godziny i jeszcze jakieś beczki i pętelka się trafiały.

Jednak FC dla mnie jest stworzony do czegoś innego niż nawet najbardziej podstawowa akrobacja.

A już na pływakach nad wodą w niskich wolnych przelotach - sam smak ;)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz ja mam jedno pytanie do Was: W niedzielę Pilot dał ciała i w locie plecowym na niskim pułapie -tak ze 3-4 metry FC  pogonił  KRECIKA. Uszkodzeń zero tylko serwo SK padło.Jeszcze nie rozkręcałem ale wygląda na to że rozwaliła się jakaś zębatka . I tu pytanie:czy przyczyną było to uderzenie czy też raczej kółko ogonowe .Kółko jest nieoryginalne trochę wieksze od fabrycznego ( dotyczy to całego tylnego zawieszenia)  Założyłem je tydzień temu więc wykonało tylko  ze 20 startów i lądowań .Serwo miałem zwykły Hitec HS -81 teraz założyłem metalowe.Dzięki za podpowiedzi !

Link to comment
Share on other sites

Przeróbek było kilka, duralowe zawieszenie, pompowane kola 150mm, 2 pakiety 3s 2200mha, wszystkie serwa z metalowymi zębatkami, kilka rurek węglowych wzmacniających konstrukcje, 2x był w całości malowany, oraz dużo poxipolu po crashach :) 

Link to comment
Share on other sites

Marcin,

mam nadzieję, że mi wybaczysz, że tak się przypierniczam, ale to pro przyszłe publico i użytkowniko bono:

Przeróbek było kilka, duralowe zawieszenie

absolutna przesada

, pompowane kola 150mm,

Jakbyś nie wstawił twardego zawieszenia to byś te koła potrzebował? Dla mnie bez sensu.

2 pakiety 3s 2200mha,

Na raz?

wszystkie serwa z metalowymi zębatkami,

Jeszcze rozumiem na kierunek, ale wszystkie? Po co?

kilka rurek węglowych wzmacniających konstrukcje,

Które miejsca uznałeś za wymagające wzmocnień?

2x był w całości malowany,

To rozumiem, sam mojego niedługo dociążę malunkiem;)

oraz dużo poxipolu po crashach :)

Nie znam odpowiedzi na poniższe pytanie, bo nie byłem przy tych kretach, ale czy Twój FC potrzebowałby tyle Poxipolu po kraksach, gdyby był lżejszy?

Jakiego Poxipolu używasz do remontów FC?

 

Jak chcesz model odporniejszy na wiatr - bo tylko taką motywację powyższych przeróbek można uznać za uzasadnioną - to nie FC. Albo należy się liczyć z dodatkowymi wydatkami, naruszaniem świetnego projektu Multiplexa oraz właściwości Elaporu i znacznie większym ryzykiem strat przy kraksach.

Pozwoliłem sobie napisać powyższe, ze względu na przyszłych użytkowników FC.

I niniejszym apeluję:

ludzie kochane, nie kupujcie FC jako modelu na wietrzną pogodę! I poza wymianą goleni tylnego koła na nieco grubszą, ale tylko wtedy, gdy startujecie z asfaltu,  nic nie będziecie musieli przerabiać! :) A on Wam to wynagrodzi: czasem odrobiną szaleństwa, gdy będziecie mieć ochotę ;), ale przede wszystkim realistycznym, majestatycznym, wręcz romantycznym lotem, który cudownie relaksuje.

 

Włodek, przyczyną mogło być i to i to. Sam wiesz najlepiej jak uderzył w ziemię(którą stroną) i co najbardziej dostało w kość.

Czemu odpowiedź jest dla Ciebie ważna? Chcesz Hs-81 wymienić na coś metalowego? Ja ma na ogonie 81-ki a w skrzydłach najtańsze TP, chyba SG-92R, czy jakoś tak. HS-y przetrwały 3 mocne krety i kilka drobnych kraks.

Link to comment
Share on other sites

Dzięki Bartek. Serwo SK wymieniłem na metalowe bo takie akurat miałem, W skrzydłach mam takie same jak Ty, Chyba zrezygnuję ze sterowanego kółka ogonowego bo na polnej drodze niezbyt się sprawdza- same garby. Uderzenie o glebę nie było zbyt mocne bo brak nawet jakichkolwiek wgnieceń na skrzydłach lub kadłubie.Jeśli chodzi o uwagi do przyszłych użytkowników tego "cuda " jakim jest FC to generalnie masz rację z jednym zastrzeżeniem. FC nie lubi silnych wiatrów ale potrafi w takich nieciekawych warunkach wylądować bez strat . Kilkanaście dni temu miałem taką "przygodę " -wystartowałem   w miarę spokojnym wiaterku ale po kilku minutach zaczęło tak wiać że zrobiło mi sie mokro na plecach.Ale FC sobie poradził, nurkowanie  -zwrot pod wiatr -klapy -silnik na minimum i co prawda  w poprzek na zaoranym polu ( wolałem nie szukać lepszego miejsca) ale delikatnie przyziemił. Pozdrawiam Włodek

 A teraz przeskakuję na Twój wątek o " dużej Foce " chociaż według mnie Zero jest ładniejsze.

Link to comment
Share on other sites

A do jakiego napięcia rozładowujecie pakiety w FC ? Ja po locie 13 min. na pakiecie 3S 2200 mAh mam pakiety rozładowane do 3,7 V / celę. To przy spokojnym locie w większości + parę min. na szaleństwa, beczki, półpętle itp. Ale kusi mnie żeby polatać trochę dłużej - tylko boję się ze mi regiel odetnie zasilanie, bo wiem ze krzywa rozładowania Li-Poli później mocno spada.

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.