Skocz do zawartości

OS Max GGT10 (świeca żarowa)


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

Kolega z lotniska używa GGT15 od ok. 6 m-cy.

Dodam, że jest on wielkim fanem Os Max`ów :D  i najbardziej doświadczonym z nas w obsłudze silników.

Po wstępnym dotarciu zainstalował go w U Can Do 60 i się zaczęło... przez kilka miesięcy kręcił nim i wszystkim czym można było w nim :D by go wyregulować.

Rozbierał gaźnik, docierał/polerował iglicę itd.

Silnik po wyregulowaniu na ziemi, kaprysił w locie, kombinacjom nie było końca.

Robił mieszanki z różnymi olejami - nic nie pomagało.

Praktycznie regulacja co lot - facet nie rozstawał się ze śrubokrętem.

Potrafił wystartować, silnik zachowuje się normalnie i nagle traci moc.

Kręcił, kręcił i kręcił :D ... do czasu wymiany świecy i problemy się skończyły ( bynajmniej on tak twierdzi ).

Oczywiście pewnie wpływ na poprawę pracy miało też stopniowe docieranie.

Mała uwaga: narzekał na problemy z rozruchem silnika w niskich temperaturach ( 6-7 st.), jak przy typowej żarówce.

 

W chwili obecnej znalazł się drugi odważny, który kupił właśnie GGT10, o który pytasz.

Jednak po za rozruchem i wstępnym docieraniem na hamowni w warsztacie, nic więcej ten silnik nie kręcił.

 

 

 

 

Opublikowano

Dzięki za informację jest bardzo cenna. To już jest opinia użytkownika i pozwala na wyciągnięcie wniosków. Pomaga również w podjęciu decyzji.

Gdy będziesz jeszcze miał jakieś spostrzeżenia to pisz.

Opublikowano

A czy te silniki GGT z racji że pracują na benzynie stosuje sie w nich mniej oleju. I teraz moje pytanie czy wyraźnie mniej brudzą model?

Czy różnica w mocy wzgledem silników na metanol jest odczuwalna?

Opublikowano

Jak napisałem wcześniej, właściciel jest fanem OS'ów, więc wychodzi z założenia, że japońce na tyle dobrze go zaprojektowali, by nie kombinować z paliwem. Teraz silnik dobrze ciągnie U Can Do.

Opublikowano

Śledzę uważnie wątek, bo się nad kupnem tego silnika zastanawiałem i perypetie Kolegi z nieszczęsnym o.s.-em brzmią zabawnie: znajomy, doświadczony w spalinówkach, miłośnik O.S.-ów, kombinował i kombinował, namęczył się okrutnie, prawie zaczął poprawiać konstrukcję (polerowanie iglicy), aż po prostu wymienił świecę. :D

Mówi się, że jak dwutakt ma spręż, iskrę (żar) i paliwo to musi zapalić. Te rzeczy sprawdza się najpierw.

 

Żeby domknąć wątek: Adrian, czy wiesz, co było nie tak z tą świecą?

Opublikowano

Chłopaki nie jestem w stanie w 100% odpowiedzieć precyzyjnie, jaką przemianę przeszedł ten Os, niestety przez okres letni - a wtedy z nim walczyli ) zająłem się innym hobby i zostawiłem modelarstwo.

 

:D

 

Mam nadzieję, że zrozumiecie.

To co tu przekazuję, to to co usłyszałem od właściela od września do tej pory.

post-9147-0-29814400-1448658765_thumb.jpg

Opublikowano

Bartek co do wymiany świecy, to sprawa nie była taka łatwa, bo do niedawna nie można było jej kupić w PL i była tylko ta zakupiona z silnikiem.

 

Offtop:

Jest to średni sum z dolnego biegu Odry.

... pewnie nie raz pływały obok Ciebie większe :D

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Nie widziałem wcześniej tego wątku, chociaż "leży" tu bardzo długo. Nie wiem skąd wzięły się takie dziwne opinie... Jakieś piłowanie iglicy, poprawienie fabryki. Wydaje mi się, że jeśli producent taki, jak OS Engines oferuje silnik, to został on sprawdzony, wszystko ma właściwie "podpiłowane" i poprawianie fabryki tylko może się skończyć źle.

 

Kolega z lotniska kupił GGT15, zainstalował w modelu (taki ponad 2-metrowy górnopłat z zestawu, ale nie pamiętam nazwy) i lata. Nigdy nie skarżył się na jakiekolwiek problemy. Z obserwacji - silnik pracuje fantastycznie. Z kolei ja wkręcałem świecę z GGT do benzynowego Evolution. Oczywiście, odłączając cały układ zapłonowy. W porównaniu do zapłonu iskrowego, silnik robi się taki mniej "wyrywny", pracuje "miękko", ale radzi sobie świetnie. Żadnych problemów z gaśnięciem w locie, utratą mocy itd. Ostatecznie wybrałem zapłon iskrowy, ale tylko ze względu na charakter modelu.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jako świeżo nawrócony na jedynie słuszny napęd http://pfmrc.eu/index.php/topic/65855-rcgf-10cc-bm-ga%C5%BAnik-walbro/  poszedłem za ciosem i nabyłem wyżej wymieniony silnik.

Niebawem będzie pierwsze uruchomienie.

 

1eb7032ae2de5b51.jpg

 

0829953462103631.jpg

 

Mam pytanie. W zakupionym silniku nie było uszczelki która zazwyczaj powinna być założona pomiędzy silnik a tłumik.

Może w OS-ach takiej nie zalecają ?

Czy taką trzeba samemu dorobić czy też wystarczy użyć silikonu wysokotemperaturowego ?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.