ahaweto Opublikowano 17 Listopada 2015 Opublikowano 17 Listopada 2015 Czy jest na forum kolega który eksploatuje taki silnik ? http://www.nastik.pl/ggt10-swieca-zarowa-p-6197.html Może podzieli się swoimi uwagami i spostrzeżeniami.
Hotpoint Opublikowano 17 Listopada 2015 Opublikowano 17 Listopada 2015 Mogę coś napisać odnośnie GGT 15, bo znajomy używa go od kilku miesięcy.
ahaweto Opublikowano 18 Listopada 2015 Autor Opublikowano 18 Listopada 2015 Adrian napisz. Konstrukcja ciekawa i nie znalazłem żadnej wzmianki o nim. GGT15 wymieniłem tylko dla przykładu.
Hotpoint Opublikowano 19 Listopada 2015 Opublikowano 19 Listopada 2015 Kolega z lotniska używa GGT15 od ok. 6 m-cy. Dodam, że jest on wielkim fanem Os Max`ów i najbardziej doświadczonym z nas w obsłudze silników. Po wstępnym dotarciu zainstalował go w U Can Do 60 i się zaczęło... przez kilka miesięcy kręcił nim i wszystkim czym można było w nim by go wyregulować. Rozbierał gaźnik, docierał/polerował iglicę itd. Silnik po wyregulowaniu na ziemi, kaprysił w locie, kombinacjom nie było końca. Robił mieszanki z różnymi olejami - nic nie pomagało. Praktycznie regulacja co lot - facet nie rozstawał się ze śrubokrętem. Potrafił wystartować, silnik zachowuje się normalnie i nagle traci moc. Kręcił, kręcił i kręcił ... do czasu wymiany świecy i problemy się skończyły ( bynajmniej on tak twierdzi ). Oczywiście pewnie wpływ na poprawę pracy miało też stopniowe docieranie. Mała uwaga: narzekał na problemy z rozruchem silnika w niskich temperaturach ( 6-7 st.), jak przy typowej żarówce. W chwili obecnej znalazł się drugi odważny, który kupił właśnie GGT10, o który pytasz. Jednak po za rozruchem i wstępnym docieraniem na hamowni w warsztacie, nic więcej ten silnik nie kręcił.
ahaweto Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Opublikowano 19 Listopada 2015 Dzięki za informację jest bardzo cenna. To już jest opinia użytkownika i pozwala na wyciągnięcie wniosków. Pomaga również w podjęciu decyzji. Gdy będziesz jeszcze miał jakieś spostrzeżenia to pisz.
BartekSz Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 A czy te silniki GGT z racji że pracują na benzynie stosuje sie w nich mniej oleju. I teraz moje pytanie czy wyraźnie mniej brudzą model? Czy różnica w mocy wzgledem silników na metanol jest odczuwalna?
Hotpoint Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 Mieszanka docelowa chyba 1:50, a porównanie z żarówkami to nieporozumienie Jest o wiele czyściej.
BartekSz Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 A co z osiągami? Plus czy uzytkownik tego silnika zastanawiał się nad dodawaniem nitrometanu do benzyny?
Hotpoint Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 Jak napisałem wcześniej, właściciel jest fanem OS'ów, więc wychodzi z założenia, że japońce na tyle dobrze go zaprojektowali, by nie kombinować z paliwem. Teraz silnik dobrze ciągnie U Can Do.
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 Śledzę uważnie wątek, bo się nad kupnem tego silnika zastanawiałem i perypetie Kolegi z nieszczęsnym o.s.-em brzmią zabawnie: znajomy, doświadczony w spalinówkach, miłośnik O.S.-ów, kombinował i kombinował, namęczył się okrutnie, prawie zaczął poprawiać konstrukcję (polerowanie iglicy), aż po prostu wymienił świecę. Mówi się, że jak dwutakt ma spręż, iskrę (żar) i paliwo to musi zapalić. Te rzeczy sprawdza się najpierw. Żeby domknąć wątek: Adrian, czy wiesz, co było nie tak z tą świecą?
Hotpoint Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 Chłopaki nie jestem w stanie w 100% odpowiedzieć precyzyjnie, jaką przemianę przeszedł ten Os, niestety przez okres letni - a wtedy z nim walczyli ) zająłem się innym hobby i zostawiłem modelarstwo. Mam nadzieję, że zrozumiecie. To co tu przekazuję, to to co usłyszałem od właściela od września do tej pory.
Bartek Piękoś Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 Mój Boże! Taki potwór mógł kiedyś koło mnie przepływać jak radośnie zażywałem kąpieli?! Gdzie to pływało? I co to? To sum? Dźwigiem go chyba wyciągaliście...
Hotpoint Opublikowano 27 Listopada 2015 Opublikowano 27 Listopada 2015 Bartek co do wymiany świecy, to sprawa nie była taka łatwa, bo do niedawna nie można było jej kupić w PL i była tylko ta zakupiona z silnikiem. Offtop: Jest to średni sum z dolnego biegu Odry. ... pewnie nie raz pływały obok Ciebie większe
BartekSz Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 I jak ktoś używa tego silnika, jak wrażenia?
bjacek Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Nie widziałem wcześniej tego wątku, chociaż "leży" tu bardzo długo. Nie wiem skąd wzięły się takie dziwne opinie... Jakieś piłowanie iglicy, poprawienie fabryki. Wydaje mi się, że jeśli producent taki, jak OS Engines oferuje silnik, to został on sprawdzony, wszystko ma właściwie "podpiłowane" i poprawianie fabryki tylko może się skończyć źle. Kolega z lotniska kupił GGT15, zainstalował w modelu (taki ponad 2-metrowy górnopłat z zestawu, ale nie pamiętam nazwy) i lata. Nigdy nie skarżył się na jakiekolwiek problemy. Z obserwacji - silnik pracuje fantastycznie. Z kolei ja wkręcałem świecę z GGT do benzynowego Evolution. Oczywiście, odłączając cały układ zapłonowy. W porównaniu do zapłonu iskrowego, silnik robi się taki mniej "wyrywny", pracuje "miękko", ale radzi sobie świetnie. Żadnych problemów z gaśnięciem w locie, utratą mocy itd. Ostatecznie wybrałem zapłon iskrowy, ale tylko ze względu na charakter modelu.
ahaweto Opublikowano 9 Listopada 2017 Autor Opublikowano 9 Listopada 2017 Jako świeżo nawrócony na jedynie słuszny napęd http://pfmrc.eu/index.php/topic/65855-rcgf-10cc-bm-ga%C5%BAnik-walbro/ poszedłem za ciosem i nabyłem wyżej wymieniony silnik. Niebawem będzie pierwsze uruchomienie. Mam pytanie. W zakupionym silniku nie było uszczelki która zazwyczaj powinna być założona pomiędzy silnik a tłumik. Może w OS-ach takiej nie zalecają ? Czy taką trzeba samemu dorobić czy też wystarczy użyć silikonu wysokotemperaturowego ?
Henio Opublikowano 10 Listopada 2017 Opublikowano 10 Listopada 2017 Adam, ja od lat uszczelniam taśmą teflonową do rur.
solainer Opublikowano 11 Listopada 2017 Opublikowano 11 Listopada 2017 Żarowe os max nigdy tam nie miały uszczelki. Powierzchnia jest na tyle dopracowana że rzadko kiedy tam cienkie cokolwiek.
Henio Opublikowano 12 Listopada 2017 Opublikowano 12 Listopada 2017 Piotr masz rację,rzadko ale cieknie i dlatego zakładałem cienką taśmę teflonową.
ahaweto Opublikowano 13 Listopada 2017 Autor Opublikowano 13 Listopada 2017 Heniu skorzystam z twojego "przepisu".
Rekomendowane odpowiedzi