Skocz do zawartości

model na nowy sezon


dymarkus

Rekomendowane odpowiedzi

Marek - mmarkow jak byś się chwile zastanowił nad tym co chcesz zrobić to doszedł byś szybko do wniosku że tak się nie da.

Pisząc poprzedniego posta chciałem delikatnie zasugerować że bzdury wypisujesz ale dalej brniesz. Leszek napisał to bardzo dosadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie piszę o parametrach tylko o sprawności silnika przy różnych napięciach i jak na wstępie nadmieniłem są to tylko czysto teoretyczne rozważania :) takie w stylu co by było gdyby? Pytam bo sam jeszcze nie sprawdziłem, a może ktoś z forum to ćwiczył i jest chętny się podzielić spostrzeżeniami.


Dla przykładu silnik Jeti Phasor Race 2026/3600 1.5D może wg danych producenta pracować w zakresie 3-6S. Nie wiem jaka będzie sprawność na poszczególnych napięciach lecz domyślam się, że różnica pomiędzy 3 a 6S wielka nie będzie, może kilka %?


Może herezję piszę - nie wiem - gdybam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No zaczynasz chyba dochodzić do prawdy. :D

Jeśli jak piszesz, co jest moim zdaniem prawdą, różnica między 3s a 6s to kilka % to moje pytanie po co przezbrajać taki model.

Jest taki program eCalc.ch - tu możesz sobie poeksperymentować nie rozbijając modelu. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest duza roznica przy 3s i 5s z tym samym silnikiem!!!! Dobieraj silnik aku i smiglo wtedy bedzie dobrze. Konrad lubi Hackery ja Rotony. Musisz zdecydowac co chcesz pylon,hotliner czy motoszybowiec. Zdecyduj a potem dobierz ekwipunek.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie piszę o parametrach tylko o sprawności silnika przy różnych napięciach i jak na wstępie nadmieniłem są to tylko czysto teoretyczne rozważania :) takie w stylu co by było gdyby? Pytam bo sam jeszcze nie sprawdziłem, a może ktoś z forum to ćwiczył i jest chętny się podzielić spostrzeżeniami.

Dla przykładu silnik Jeti Phasor Race 2026/3600 1.5D może wg danych producenta pracować w zakresie 3-6S. Nie wiem jaka będzie sprawność na poszczególnych napięciach lecz domyślam się, że różnica pomiędzy 3 a 6S wielka nie będzie, może kilka %?

Może herezję piszę - nie wiem - gdybam ;)

ło kurka Marek... zatkało mnie jak przeczytałem na tym przykładzie że różnica pomiędzy 3 a 6s wielka nie będzie...   yyyyyyyyyyyyyy aaaaaaaaaaaaa eeeeeeeeeeeeeee yyyyyyyyyyyyyyyyyyyy..... a już wiem co chciałem napisać... swój przykład.

Mam Jeti phasor race 2035/4100 wg producenta zakres 3-6s najpierw latałem na Turnigy 3300 20-50C 4s ze śmigiełkiem 15x16 Jezu co to szło!!!!!!!!!!!!!!!! ale po jakimś czasie zapodałem śmigiełko 17x18 z kołpakiem +5st.  - to dopiero było coś - w majtach mokro!!! Kupiłem sobie drugi pakiecik tym razem Billowy Power 3300  70/140C     4s   ( prąd rozładowania w tym pakiecie 70/140 - 231A CIĄGŁY  461A CHWILOWY ) - dzięki samej wydajności prądowej między jednym pakietem a drugim różnica mocy silnika była kolosalna!!!!! Potem znowu zabawa ze zmianą śmigiełka na 19x21 aż ostatecznie zapodałem pakiecik 5s  Billowy Power 3300 70/140C 5s ale zmieniłem śmigło na 17x18 - to była rakieta!!! jak to puściłem w powietrze to nogi miałem jak z galarety!!!!!! A więc  Ja różnicę mocy silnika między napięciem 4s a 5s mogę porównać jak żółwia do zająca :P  a ty piszesz o przeskoku z 3s na 6s

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak czytam o czym piszecie to widzę, że mało precyzyjnie opisałem do czego zmierzam :)

 

Mylimy dwa pojęcia - sprawność silnika podawaną przez producenta w % (Np. 83%) a moc Np. 1100W.

 

Jak wrócę do domu to sprecyzuję to o co mnie chodzi i podam przykład :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek ,nie zaprzątaj sobie głowy teorią, bo Ci spuchnie  ;) .

Szukaj napędu typu -krajem nieba ,krajem piekła .

Do tego czego szukasz, czyli ostrzejszego latania na nizinach nie musisz mieć czegoś z najwyższych półek.

Zależy też co przez to ostrzejsze latanie rozumiesz ? wznoszenie czy późniejszy lot bez silnika ?

Widziałem np .Toxica z hiper napędem jak i latającego u nas z chińskim silnikiem i oba latają tak samo, a że jeden jest o 2/3 sekundy szybciej na danym pułapie to ogólnie mało istotne -następny też będzie z takim napędem(chińskim)

Widziałem Marcina Bacfaiera - mega pocisk ,ale tu konkretnie o to chodzi więc napęd konkretny -za konkretną kasę ale

latanie z taką elektrownią też jest specyficzne -maksymalny gaz na 3/5 sekund ,gwizd łopatek,model znika....

W moim Virusie jest Mega (4 S) ,nie ma szału z prędkością ale pionowo do góry idzie, ze 4 wyciągnięcia spokojnie.

Oczywiście wszystko zależy od preferencji ale z reguły do rekreacji,zabawy,nauki (a patrząc, to chyba o to Ci chodzi) spokojnie możesz celować w popularne,średniej półki silniki ,regulatory,pakiety które wymienili koledzy powyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto wie jaką sprawność mają chińskie silniki z HK?

 

Ja nie wiem, a chciałbym kupując od nich silnik jednak wiedzieć jaką ma on sprawność.

 

Z jakiegoś powodu HK nie umieszcza tej informacji (być może nie ma się czym chwalić) - nie wiem.

 

A może ktoś wie ile energii z pakietu pojawia się na wale silnia z HK, a ile ogrzewa wnętrze kadłuba? - ja nie wiem.

 

Znalazłem coś takiego:

 

post-10390-0-70260800-1451342814_thumb.jpg

 

Źródło: http://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=2117

 

Na ile te dane są wiarygodne tego nie wiem, lecz dały mi do myślenia.

 

Dla przykładu silnik (z linku) zasilony pakietem 3S da mi ładny ciąg do wyprowadzenia modelu na 200-250m przy parametrach jak na załączonym obrazku i sprawności 85%. Przy zasileniu silnika pakietem 4S dostanę ze dwa razy większy ciąg, a sprawność silnika wyniesie 89%. Dla mnie super sprawa.

 

Dlaczego to mnie zaciekawiło.

 

Moc użyteczna (na wale silnika) = U x I x sprawność silnika.

Czym większa sprawność silnika tym mniej energii idzie w gwizdek np. na grzanie kadłuba.

Jeśli mniej energii idzie na straty tym mniejszy pakiet mogę zastosować (lżejszy).

 

Tyle się już oczytałem na tym forum o tym jak lekkie powinny być konstrukcie modeli, a na temat racjonalnego zasilania i napędu jakoś tak niewiele mogłem znaleźć (może źle szukałem).

 

Czy jest o co walczyć? Moim zdaniem jest. Może się okazać, że na przemyślanym napędzie i zasilaniu wygospodarujemy 200-300g nie tracąc nic na szybkości wznoszenia, czy wigorze modelu. Moim zdaniem to sporo.

 

Jasne jest, że model źle ustawiony/wyważony/itp. itd. będzie latał źle i najmocniejszy napęd jak i najlepszy pilot nic nie pomoże, tak samo jak kiepski pilot marnie poleci najlepiej ustawionym modelem. To są oczywiste oczywistości  :)

 

Nie szukam jednego rozwiązania uniwersalnego do wszystkiego - bo takie nie istnieje, jak nie istnieje model uniwersalny do wszystkiego.

 

Pytałem o pomysł na wymianę śmigła i pakietu w zależności od warunków w jakich przyjdzie nam latać.

Odniesie się ktoś do tego pomysłu w kontekście załączonego prt sc? Ja nie spotkałem się z taką praktyką, dlatego pytam.

 

Jeśli uważacie, że to głupotki i mało wartościowe treści to nie widzę problemu i kasuję co w tym temacie napisałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pytałem o pomysł na wymianę śmigła i pakietu w zależności od warunków w jakich przyjdzie nam latać.

Odniesie się ktoś do tego pomysłu w kontekście załączonego prt sc? Ja nie spotkałem się z taką praktyką, dlatego pytam.

 

Już Konrad pisał że to pomysł z lekka bezsensu ,ja to tylko powtórzę :) .

Bo w teorii niby można tak robić, ale praktycznie jest to upierdliwe,nie zawsze skuteczne a nawet bezpieczne,wiąże się z konkretnym rygorem o co czasem trudno na lotnisku czy podczas euforii latania.

Z reguły bywa że termikę trafiasz a nie ona czeka na Ciebie, więc jak to sobie wyobrażasz -czujesz że nosi to lądujesz i wymieniasz pakiet i śmigło ? akurat straciłeś noszenie to z powrotem na ziemię i znowu śmigło i akrobacja ??

Optymalnie to dobrany uniwersalnie napęd i ustawienie modelu tak, abyś sam w danej chwili będąc w powietrzu mógł zmienić jego charakterystykę zależnie od panujących warunków lub widzimisię :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto wie jaką sprawność mają chińskie silniki z HK?

 

Ja nie wiem, a chciałbym kupując od nich silnik jednak wiedzieć jaką ma on sprawność.

 

Z jakiegoś powodu HK nie umieszcza tej informacji (być może nie ma się czym chwalić) - nie wiem.

 

A może ktoś wie ile energii z pakietu pojawia się na wale silnia z HK, a ile ogrzewa wnętrze kadłuba? - ja nie wiem.

 

Znalazłem coś takiego:

 

attachicon.gifSILNIK 1.jpg

 

Źródło: http://www.reisenauer.de/artikeldetails.php5?aid=2117

 

Na ile te dane są wiarygodne tego nie wiem, lecz dały mi do myślenia.

 

Dla przykładu silnik (z linku) zasilony pakietem 3S da mi ładny ciąg do wyprowadzenia modelu na 200-250m przy parametrach jak na załączonym obrazku i sprawności 85%. Przy zasileniu silnika pakietem 4S dostanę ze dwa razy większy ciąg, a sprawność silnika wyniesie 89%. Dla mnie super sprawa.

 

Dlaczego to mnie zaciekawiło.

 

Moc użyteczna (na wale silnika) = U x I x sprawność silnika.

Czym większa sprawność silnika tym mniej energii idzie w gwizdek np. na grzanie kadłuba.

Jeśli mniej energii idzie na straty tym mniejszy pakiet mogę zastosować (lżejszy).

 

Tyle się już oczytałem na tym forum o tym jak lekkie powinny być konstrukcie modeli, a na temat racjonalnego zasilania i napędu jakoś tak niewiele mogłem znaleźć (może źle szukałem).

 

Czy jest o co walczyć? Moim zdaniem jest. Może się okazać, że na przemyślanym napędzie i zasilaniu wygospodarujemy 200-300g nie tracąc nic na szybkości wznoszenia, czy wigorze modelu. Moim zdaniem to sporo.

 

Jasne jest, że model źle ustawiony/wyważony/itp. itd. będzie latał źle i najmocniejszy napęd jak i najlepszy pilot nic nie pomoże, tak samo jak kiepski pilot marnie poleci najlepiej ustawionym modelem. To są oczywiste oczywistości  :)

 

Nie szukam jednego rozwiązania uniwersalnego do wszystkiego - bo takie nie istnieje, jak nie istnieje model uniwersalny do wszystkiego.

 

Pytałem o pomysł na wymianę śmigła i pakietu w zależności od warunków w jakich przyjdzie nam latać.

Odniesie się ktoś do tego pomysłu w kontekście załączonego prt sc? Ja nie spotkałem się z taką praktyką, dlatego pytam.

 

Jeśli uważacie, że to głupotki i mało wartościowe treści to nie widzę problemu i kasuję co w tym temacie napisałem :)

Witam Marek ty chcesz latać czy bawić się w teoretyka jak wielu na tym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek chce aby Mu zrobic dobrze w sensie trafić w jego oczekiwania i gust a jak wiadomo punkt w którym odczuwa się satysfakcję jest różny dla każdego modelarza. To co dla jednych będzie latało szybko to dla drugich będzie wleczeniem się po niebie. Najefektywniejszy napęd jest w modelach DLG/F3K gdzie cała siła idzie w napędzenie modelu a to co jest tracone skrapla się na czole lub grzbiecie rzucającego ;-) w innych modelach trzeba sobie samemu poeksperymentować a nie męczyć wszystkich naokoło. Teraz jest taki wybór napędów, smigieł, kalkulatorów liczących ciąg i prędkość modelu wraz ze zużyciem akumulatora że każdy może sobie w przybliżeniu dobrać satysfakcjonujący go napęd. Kolegów, którzy liczą na to, że będzie tanio, lekko, z dużą sprawnością i zapierniczało jak model zawodniczy a przy tym jeszcze napęd będzie chłodny chciałbym wyprowadzić z błędu - tak nie będzie. Zawsze jest coś kosztem czegoś. Liczy się kasę w porfelu i dostosowuje do niej napęd a nie odwrotnie.

 

No chyba, że ktoś jest urodzonym romantykiem ..."mierz siły na zamiary nie zamiar podług sił" czy jakoś podobnie to leciało ;)

To wtedy można marzyć o super napędzie i przez lata się zastanawiać za co go zakupić lub robić akcje zbierania kasy na portalach społecznościowych ale wtedy proszę nie męczyć innych na forum :D

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....

Czy jest o co walczyć? Moim zdaniem jest. Może się okazać, że na przemyślanym napędzie i zasilaniu wygospodarujemy 200-300g nie tracąc nic na szybkości wznoszenia, czy wigorze modelu. Moim zdaniem to sporo.

 

 

 

Czy jest o co walczyć? Moim zdaniem nie ma. Te 200-300g o których piszesz nie będzie miało aż takiego znaczenia dla modelu o rozpiętości 4-4,5 m a dla takiego modelu jest przeznaczony ten silnik. To nie jest model o wadze 1000g gdzie 200g stanowi znacząco dodatkową wagę.

Marek zbuduj model o rozpiętości 4m i się przekonasz że te 200-300g będzie dużo za mało żeby skutecznie wyważyć model.  Patrzysz bardzo wąsko na całość i wychodzą Ci moim zdaniem bzdury. Musisz popatrzeć szerzej, jaka konstrukcja jak i gdzie zamontować wyposażenie i do jakiej wagi modelu chcesz dojść i jej nie przekroczyć.  Może się okazać że będziesz musiał dołożyć na dziub 500g ołowiu żeby model wyważyć. A przy takich rozpiętościach to 500g ołowiu na dziobie nie jest niczym niezwykłym. Dlatego czasami dobiera się tak silnik aby nim oraz pakietami doważyć model w zamian za bezsensowne wożenie ołowiu. Aby zaoszczędzić te 200g i nie pieprzyć się z silnikiem jest wiele innych lepszych rozwiązań. Sorry ale chyba jeszcze trochę potrzebujesz doświadczenia żeby samemu dojść do prawdy.

 

A na koniec to wszystkie te podawane parametry o sprawności są o kant stołu. Jeden mierzy to w taki sposób za pomocą takich urządzeń inny mierzy to w inny sposób za pomocą zupełnie innych urządzeń. Wszyscy dostają jakieś dane do których dodają swoje 10% tak aby zachęcić klienta. I w co tu wierzyć, które wyniki są prawidłowe. Chińczycy nie podają bo w 99% im nikt w to nie uwierzy niemcy podają ale ja 98% im nie wierzę.

Latam na chińskich i niemieckich silnikach i nie zwracam uwagi na bzdury w opisach (cały czas mówimy o sprawności bo inne parametry przestrzegam). Jak silnik okazuje się za słaby to go wymieniam na mocniejszy. A że jestem wyznawcą teorii, że muszę czuć power pod kciukiem to dobieram zawsze o 30% mocniejszy silnik. Jeszcze się nie zdażyło żebym wymieniał na mniejszy bo ten pierwszy jest za mocny i nie da się latać. Odwrotnie się zdarzyło.

 

I jeszcze na zakończenie. Te 200-300g zaoszczędzisz spokojnie na pakiecie. Zastosuj jesli będzie to możliwe zamiast 5000mAh 3000mAh i po sprawie. Zamiast 10 wyciągnięć zrobisz 7. Jak jeszcze chcesz zaoszczędzić na wadze to kup 2200mAh i się baw. Jestem tego samego zdania co Rafał ze #124 posta. Czy wyciągniesz model na 300m w ciągu 2 sekund czy 4s nie ma uwierz mi, naprawdę, kompletnego znaczenia. Przecież rozmawiamy o modelu do TERMIKI a nie hotline -rze. Masz się cieszyć szybowaniem a nie zawracać sobie głowę czy i jak szybko poszedł model w górę, czy pod kątem 90 stopni w 3,71s czy pod kątem  75 stopni w ciągu 4,96 sekundy. Polataj jeszcze ze 2-3 sezony zbuduj i ulotnij jeszcze ze 2-3 modele i dopiero kombinuj.  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie o takim rozwiązaniu:

- zapakować w model jeden z silników jw.

- do ostrego latania 5S + śmigiełko,

- do termiki 3S + śmigiełko.

 

Silnik by pozostał, w zależności od warunków lub upodobań wymieniamy jedynie pakiet i śmigło. Na lotnisku to zaledwie kilka minut roboty.

W życiu można robić wszytko i każdy lubi co innego. Jak już wcześniej pisali koledzy taka zamiana nie sensu. Jeśli chcesz poszaleć i polatać spokojnie w termice to kup dwa modele z różnym wyposażeniem i różnym profilem płata, a może i więcej jak dwa bo i do różnych warunków pogodowych. :)

 

Co do napędów co sezon od wielu lat są te same dyskusje aż nudno tylko forum się rozjechało i niektóre teksty z poprzednich lat gdzieś się pochowały.;)

Moja filozofia to, że motoszybowiec ma mi się spokojnie wbić na pułap tak sprawnie jak prawdziwy szybowiec za holownikiem lub wyciągarką. Wtedy szukam termiki i jest fajnie dla mnie to właśnie cały romantyzm. :D

Wrzucenie do szybowca „hiper napędów” nie ma dla najmniejszego sensu (jeśli się nie lata zawodniczo w klasach pylonów) zwłaszcza jak widzę, że są one wykorzystywane nie do wznoszenia tylko ganiania po całym niebie na silniku, co  robi z motoszybowca bardzo szybki samolot na parę chwil.

Jak już mocny silnik i ma być adrenalina oraz pokazanie się przed tłumem gapiów (czytaj szpan) to wolę takie rozwiązania jak na filmiku.

Wszystkiego dobrego na nowy rok :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jedno Marku :) .

 Jak nie chcesz gdybać ,teoretyzować a przekonać się na własne oczy ,dotknąć, porozmawiać,zobaczyć osiągi danych napędów to najlepszym wyjściem jest wypad na jakiś piknik.

Jeśli jesteś cokolwiek kumaty,rozmowny to żaden problem zagadać na pikniku do kogoś kto ma interesujący Cię model aby podał Ci "setup" -rzadko trafia się burak co robi tajemnice i jest niechętny do rozmowy....

Zapraszam Cię na piknik na Żar.Na bank będzie w tym roku kilka motoszybowców -od Toxiców do wszelakich innych wynalazków. Może będzie Marcin z Bacfaierem,Konrad z Relaxem,ja , osoby udzielające się tu w temacie i będziesz mógł organoleptycznie ;) doświadczyć jak co się wznosi,jak kręci akrobację,na jakich silnikach i pakietach się lata w realu, a nie tabelkach :P .

Oczywiście zapraszam Cię też do czynnego uczestnictwa z modelem  -także wszystkich innych zainteresowanych :) .

 

Ogólnie to zagubiliśmy sedno tematu -pytanie dymarkusa jaki kolejny model ?

I na czym stanęło ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek nie przejmuj się zbytnio. Masz szczęście, że trochę ludzi starało się coś powiedzieć i wytłumaczyć bo jak ja zaczynałem i miałem swoje dylematy to do wszystkiego musiałem dochodzić sam i nie ukrywam sporo kasy mnie to kosztowało. Niestety na moje problemy dostawałem odpowiedzi strasznie zdawkowe i nic mi nie pomagające. 

 

No ale zobaczysz za sezon, dwa. Wyremontuj do końca Ideala i wlataj się w niego. Pewne problemy i koncepcje same się wyjaśnią. Kurcze ameryki nie odkrywam bo to jest po prostu taka kolej rzeczy.

 

PS

Mam nadzieje, że się nie obraziłeś zbytnio na mnie po moich postach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.