BartekSz Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Panowie, krótko, silniki benzynowe lubię za mała ilość oleju i za to że nie brudzą aż tak jak żarówki. Ale nie lubie zapachu benzyny. Dlatego czy jest możliwość stosowania mieszanki żarowej z mała zawartością oleju np 4%, w silniku benzynowym? Paliwo żarowe ładnie pachnie i stąd moje pytanie.
diabolo Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Zapomnij No chyba ze 5% ale to nic Ci nie da tym bardziej zapachu
BartekSz Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 eee... ale chodzi to by nie było w ogóle benzyny... 95% metanol 5% olej
diabolo Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Skoro to nie dociera do ciebie to smialo wlej nawet bez oleju
BartekSz Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 bez oleju to nie ma sensu. Czyli się nie da a jest jakiś tego powód?
dariuszj Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Jak chcesz eksperymentować i wiedzieć czemu się nie da to polecam książkę W. Schiera "Paliwa i smary w technice miniaturowych silników". I chociaż książka była napisana dawno i w zasadzie przed epoką silników benzynowych w modelarstwie to dowiesz się prawie wszystkiego jakimi parametrami się różnią paliwa i co można czym zastąpić lub nie i dlaczego.
PK999 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Nie lubisz zapachu benzyny przy tankowaniu czy chodzi o zapach spalin?
BartekSz Opublikowano 9 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 9 Grudnia 2015 Bo zawsze sie upapram paliwem i mi benzyna przeszkadza. Ciekawi mnie czy mozna uzywać zamiast niej metanolu. Jest silnik np Ys 170 CDI zaprojektowany pod prace na metanolu przy zawartosci oleju 5-25 % !! Ludzie lataja na 7-8 i ma sie doskonale. Dziwi mnie że producenci ida w skomplikowane rozwiązania z benzyna przykład: gaźniki. Zamiast zrobić nisko olejowy silnik na metanol czy żarowy czy z zapłonem.... Ys przykładem że ze smarowaniem można sobie dać rade. Ciekawią mnie raczej praktyczne wasze doświadczenia.
RomanJ4 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Opublikowano 9 Grudnia 2015 Dziwi mnie że producenci idą w skomplikowane rozwiązania z benzyną A porównaj sobie koszt litra metanolu a benzyny.. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/35199-benzyniak-na-metanol/
Shock Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Bo zawsze sie upapram paliwem i mi benzyna przeszkadza. Skoro jesteś wrażliwy na benzynę to stosuj rękawiczki przy tankowaniu modelu .
BartekSz Opublikowano 10 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 10 Grudnia 2015 Na RCUniverse znalazłem człowieka który stosuje to z powodzeniem. Zużycie paliwa o 75% większe ale to nie jest problem. Dziękuję wszystkim za rzeczowe wypowiedzi...
micro Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 A porównaj sobie koszt litra metanolu a benzyny.. http://pfmrc.eu/index.php?/topic/35199-benzyniak-na-metanol/ Hmm... kilogram cukru, drożdże, woda... no ewntualnie 5 kilo gruszek bergamutek .
RomanJ4 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Opublikowano 10 Grudnia 2015 Hmm... kilogram cukru, drożdże, woda... no ewntualnie 5 kilo gruszek bergamutek . ... i otrzymasz etanol....
elmichal Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Silniki żużlowe działają na metanolu, przy zapłonie iskrowym i jest to możliwe. Natomiast, żeby to miało ręce i nogi trzeba by było przestawić zapłon, dostosować dyszę i iglicę w gaźniku do nowego paliwa (inna stechiometria spalania), na pewno trzeba też stosować inny olej. Dużym znakiem zapytania pozostają osiągi i żywotność silnika (przypuszczam, że dla optymalnych osiągów na metanolu należałoby zwiększyć stopień sprężania). Jednym słowem spora rzeźba i wiele okazji to załatwienia silnika... Jeżeli już konieczne chce Pan iść w tą stronę to proponuje zainteresować się paliwem E100/E85. W odmianie E85 (do 85% etanolu, reszta benzyna), z powodzeniem było stosowane do napędu samochodów (m.in Volvo w odmianie BI-fuel, paliwo stosunkowo popularne w Czechach i w przyzwoitych cenach). Zdarzyło mi się też robić do celów motorsportowych konwersje silników benzynowych na to paliwo (znacznie wyższa liczba oktanowa). W Polsce słabo dostępne, natomiast w Krakowie można dostać je w odmianie E100, która podobno służy do celów grzewczych. Natomiast, problemy związane ze stechiometrią spalania i smarowaniem nadal pozostają do rozwiązania. Jednym słowem, wszystko jest możliwe, ale patrząc na koszty to lepiej kupić zestaw rękawiczek, jak ktoś to sugerował
BartekSz Opublikowano 11 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 11 Grudnia 2015 Na RCUniverse opinia osoby, praktyczna bo do tej pory tutaj nikt się tak nie potrafił wypowiedzieć.. - silnik na metanolu jest chłodniejszy oczywiście RPM jest więcej. Ilość olej 1:32 wiec czysto. Polecany jest gaźnik Walbro WT-499. Temat można zamknąć i wyczyścić.. 1
Shock Opublikowano 11 Grudnia 2015 Opublikowano 11 Grudnia 2015 Wobec braku konkretów oraz zgodnie z życzeniem autora - zamykamy .
Rekomendowane odpowiedzi