Skocz do zawartości

Metanol zamiast benzyny - zapach


BartekSz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie, krótko, silniki benzynowe lubię za mała ilość oleju i za to że nie brudzą aż tak jak żarówki.

Ale nie lubie zapachu benzyny. 

 

Dlatego czy jest możliwość stosowania mieszanki żarowej z mała zawartością oleju np 4%, w silniku benzynowym?

Paliwo żarowe ładnie pachnie i stąd moje pytanie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz eksperymentować i wiedzieć czemu się nie da to polecam książkę W. Schiera "Paliwa i smary w technice miniaturowych silników". I chociaż książka była napisana dawno i w zasadzie przed epoką silników benzynowych w modelarstwie to dowiesz się prawie wszystkiego jakimi parametrami się różnią paliwa i co można czym zastąpić lub nie i dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zawsze sie upapram paliwem i mi benzyna przeszkadza. 

 

Ciekawi mnie czy mozna uzywać zamiast niej metanolu. Jest silnik np Ys 170 CDI zaprojektowany pod prace na metanolu przy zawartosci oleju 5-25 % !! Ludzie lataja na 7-8 i ma sie doskonale.

 

Dziwi mnie że producenci ida w skomplikowane rozwiązania z benzyna przykład: gaźniki. Zamiast zrobić nisko olejowy silnik na metanol czy żarowy czy z zapłonem.... Ys przykładem że ze smarowaniem można sobie dać rade.

 

Ciekawią mnie raczej praktyczne wasze doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki żużlowe działają na metanolu, przy zapłonie iskrowym i jest to możliwe. Natomiast, żeby to miało ręce i nogi trzeba by było przestawić zapłon, dostosować dyszę i iglicę w gaźniku do nowego paliwa (inna stechiometria spalania), na pewno trzeba też stosować inny olej. Dużym znakiem zapytania pozostają osiągi i żywotność silnika (przypuszczam, że dla optymalnych osiągów na metanolu należałoby zwiększyć stopień sprężania). Jednym słowem spora rzeźba i wiele okazji to załatwienia silnika...

 

Jeżeli już konieczne chce Pan iść w tą stronę to proponuje zainteresować się paliwem E100/E85. W odmianie E85 (do 85% etanolu, reszta benzyna), z powodzeniem było stosowane do napędu samochodów (m.in Volvo w odmianie BI-fuel, paliwo stosunkowo popularne w Czechach i w przyzwoitych cenach). Zdarzyło mi się też robić do celów motorsportowych konwersje silników benzynowych na to paliwo (znacznie wyższa liczba oktanowa). W Polsce słabo dostępne, natomiast w Krakowie można dostać je w odmianie E100, która podobno służy do celów grzewczych. Natomiast, problemy związane ze stechiometrią spalania i smarowaniem nadal pozostają do rozwiązania.

 

Jednym słowem, wszystko jest możliwe, ale patrząc na koszty to lepiej kupić zestaw rękawiczek, jak ktoś to sugerował ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na RCUniverse opinia osoby, praktyczna bo do tej pory tutaj nikt się tak nie potrafił wypowiedzieć.. - silnik na metanolu jest chłodniejszy oczywiście RPM jest więcej. Ilość olej 1:32 wiec czysto.

 

Polecany jest gaźnik Walbro WT-499.

 

Temat można zamknąć i wyczyścić..

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.