JarekF Opublikowano 20 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2015 Witajcie po długiej przerwie. Rozpoczynam tutaj relację z budowy szybowca przecudnej urody - KA-8 znanego z różnych zestawów i tzw.gotowców. Budowa będzie klasyczna tak jak kiedyś przed laty się budowało modele. Model całkowicie konstrukcyjny gdzie materiałem wyjściowym był plan przesłany przez kolegę w formacie pdf. Na początku zabrałem się za tzw. brudne i hałaśliwe prace - nacięcie listwewk Następnie puzzle: Z laminatu węglowego wyciąłem bagnet Obecnie jestem na etapie wykonywania bloków żeber. Gdy będzie coś więcej do pokazania zamieszczę wkrótce więcej fotek. 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablo_433 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 podaj rozmiary szybowca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Sądząc po żeberku to poniżej 4m bliżej 3,2 ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Model budowany jest w skali 1:5. Długość kadłuba 1,4m Rozpiętość 3m Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 No to kibicujemy projektowi ,... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafal B. Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Zastanawiam się czy ten bagnet wytrzyma lądowanie? Wygląda dość słabo (patrz układ włókien) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Akurat o bagnet jestem spokojny. Są to sklejone ze sobą 2x3mm laminatu węglowego co daje razem 6x10mm prostokąt węglowy. W moim 2,6 m Albatrosie mam 5x10 ale szklany i zupełnie sobie radzi. Model miał kilka kraks, kilka razy remontowany a bagnet nigdy nawet nie był naruszony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Dawno Cie nie było słychać oczywiście model bez silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koma22 Opublikowano 21 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 Po puzlach kadłubowych wygląda że bez napędu a jeśli jednak opcja z silnikiem, to jaki zestaw napędowy planujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 21 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2015 O nie !! KA-8 z napędem ? To profanacja ! Ja rozumiem niektórych modelarzy, którzy nie mają innej możliwości wyniesienia modelu na wysokość i stosują napęd elektryczny. Mój KA-8 będzie bez napędu. Akurat tak się składa, że mam warunki terenowe, aby polatać w terenie górzystym. Skoro paralotnią odbywam 1,5 godz. loty to i modelem szybowca też będę latał. Kiedyś moim Albatrosem wyposażonym w napęd elektryczny wystartowałem bez silnika. Ot tak , aby zobaczyć co się będzie działo ? Model wyniosło bez jednego obrotu śmigłem tak wysoko, że widziałem na niebie malutki krzyżyk. Chcę zbudować model szybowca i cieszyć się każdym odbytym lotem bez użycia silnika. Motoszybowce posiadam, więc na inny rodzaj latania też mam możliwości. KA-8 będzie wyjątkowe. Będzie odbywał loty tylko i wyłącznie gdy będą na to warunki. W przyszłości mam zamiar zbudować jeszcze Pilatusa B-4 z możliwością holowania za modelem silnikowym. Ale o tym za wcześnie, aby cokolwiek pisać. P.S. Witaj Krzysiu, Bardzo mi miło, że zainteresowałeś się moim tematem. Muszę Ci napisać, że jesteś moim idolem w temacie modeli szybowców. Tym bardziej, że Ziomal. Bydgoszcz i Pruszcz Gdański to tylko przez miedzę. Fajnie by było kiedyś się spotkać przy piwku i razem polatać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 4 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2016 Żeberka wykonane i szykuję się do prac montażowych: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 19 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 29 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2016 Dalsza konfiguracja płata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
young Opublikowano 30 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Czym pokryje skrzydło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 30 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2016 Będzie folia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Przybyło: - drugi płat - ster kierunku i dźwignia (laminat) - dźwignia steru wysokości (materiał: szprycha rowerowa) - ster wysokości Jutro zaczynam prace przy kadłubie. Mam małe pytanie, bo nie wiem: Czy ktoś z Was orientuje się do czego służy w szybowcu na prawym sterze wysokości ta dodatkowa płytka widoczna na spływie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
list Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Trymer i (lub) flettner. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbjanik Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 To pewnie jest odwzorowanie trymera- najczęściej blaszanej klapki, którą się niweluje niedokładności geometryczne płatowca. Latasz sobie i np. stwierdzasz- ciągle ściąga mnie w lewo. Podginając klapkę (na ziemi oczywiście, bo mowa o trymerze stałym, bez napędu) można uzyskać "kalibrację", symetrię zachowań. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 14 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2016 To pewnie jest odwzorowanie trymera- najczęściej blaszanej klapki, którą się niweluje niedokładności geometryczne płatowca. Zdecydowanie tak. Oczywiście na ziemi z tym, że trymer to coś (klapka) co przestawiane jest w trakcie lotu choćby z uwagi na różną wagę pilota i stany lotu. Odciążenie drążka sterowniczego. Po mojemu to tam jest jeszcze ruchoma część (powierzchnia) nie ujęta w planach modelu dla uproszczenia wykonania steru wysokości. W oryginale jest na 100% W moim 2,6 m Albatrosie mam 5x10 ale szklany i zupełnie sobie radzi. Model miał kilka kraks, kilka razy remontowany a bagnet nigdy nawet nie był naruszony. ...bo szklany. Węgiel potrafi pęknąć oczywiście przy stresie przód -tył. Mówimy o takim właśnie bagnecie jak zrobiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 19 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2016 Poskładałem kadłub. Bardzo przydatnym urządzeniem w takiej robocie jest poziomica laserowa. Na razie na sucho: Dwie podłużnice trzeba było giąć na mokro i potraktować żelazkiem. Wykonało się też jarzmo podwozia: Kadłub poskładany na klej (Distal): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi