BRoman Opublikowano 20 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Dwie podłużnice trzeba było giąć na mokro i potraktować żelazkiem. To jeden ze sposobów na proste zrobienie krzywej podłużnicy. Innym sposobem jest sklejenie takiej podłużnicy z dwóch listew z pomocą spuchlaka-kleju poliuretanowego na szablonie lub na gwoździkach. Kolejnym jest lamelowana listwa. Oczywiście każy ma swoją metodę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 20 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2016 Zgadza się . Te metody o których piszesz stosuje się przy znacznych krzywiznach. Zwłaszcza lamelowaniem można wykonać nawet okrąg. W moim przypadku chodzi o niewielkie ugięcie i raczej o zniwelowanie naprężeń, które by odkształciły kadłub po zdjęciu z ramy. podwozie: kompletne usterzenie: Na załączonych fotkach brakuje jeszcze jednej listwy na wysokości podwozia. Będzie wklejona dopiero gdy znacznie usztywnię kadłub na ramie i zdejmę go. W tej chwili rama przeszkadza mi wkleić tę listwę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 2 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Kadłub w tylnej części okazał się dość wiotki na skręcanie. Za namową kolegi milo wklejenie rozpórek załatwiło sprawę. Tak to wygląda na chwilę obecną: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jethrotull Opublikowano 2 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2016 Wyższa szkoła jazdy. To jest prawdziwe modelarstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 4 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2016 Montuję ramkę kabinki. Zawiaski zwykłe poliamidowe, a rygiel z Hobby-Kinga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SowaFSO Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 To pewnie jest odwzorowanie trymera- najczęściej blaszanej klapki, którą się niweluje niedokładności geometryczne płatowca. Latasz sobie i np. stwierdzasz- ciągle ściąga mnie w lewo. Podginając klapkę (na ziemi oczywiście, bo mowa o trymerze stałym, bez napędu) można uzyskać "kalibrację", symetrię zachowań. Nie jest prawdą to że niweluje niedokładności geometryczne płatowca. Jest to trymer steru wysokości. Przykład: Lecimy z prędkościa 80km/h drążek mamy w neutrum/ małe siły oddziałują na ster wys/drążek. Przyśpieszmy do np 130km/h więc musimy oddać drążek od siebie i trzymać go w pozycji oddanej aby utrzymywać tą prędkość co z tym idzie musimy trzymać cały czas drążek w tej pozycji i męczyć się z siłami na drążku gdyż są juz one o wiele większe ze względu stawiania oporu steru względem powietrza. No i trymer służy do tego aby odciążyć drążek aby można było nim lekko operwać przy danych prędkościach. Można powiedzieć że nim ustawiamy neutrum steru wysokości. Mam nadzieje że zrozumiale wytłumaczyłem 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Post 22, jesteś pewny konstrukcji mocowania podwozia? Na moje oko delikatnie to wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RenoFlo Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Nie jest prawdą to że niweluje niedokładności geometryczne płatowca. Jest to trymer steru wysokości. Przykład: Lecimy z prędkościa 80km/h drążek mamy w neutrum/ małe siły oddziałują na ster wys/drążek. Przyśpieszmy do np 130km/h więc musimy oddać drążek od siebie i trzymać go w pozycji oddanej aby utrzymywać tą prędkość co z tym idzie musimy trzymać cały czas drążek w tej pozycji i męczyć się z siłami na drążku gdyż są juz one o wiele większe ze względu stawiania oporu steru względem powietrza. No i trymer służy do tego aby odciążyć drążek aby można było nim lekko operwać przy danych prędkościach. Można powiedzieć że nim ustawiamy neutrum steru wysokości. Mam nadzieje że zrozumiale wytłumaczyłem zrozumiale tak, ale czy na pewno dotyczy to przedstawionego elementu? lecimy sobie 130, wysiadamy i przestawiamy? są trymery nastawne na ziemi i regulowane w locie - tego zabrakło... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SowaFSO Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 zrozumiale tak, ale czy na pewno dotyczy to przedstawionego elementu? lecimy sobie 130, wysiadamy i przestawiamy? są trymery nastawne na ziemi i regulowane w locie - tego zabrakło... a przepraszam, zapomniałem dodać o tym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 5 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Wszystko pięknie i ładnie ale czemu nos z pianki a nie z klocka drewnianego? I tak trzeba doważać a co twarde to nie miękkie nawet pokryte laminatem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 5 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2016 Wszystko pięknie i ładnie ale czemu nos z pianki a nie z klocka drewnianego? I tak trzeba doważać a co twarde to nie miękkie nawet pokryte laminatem. Ot ze zwykłego lenistwa. Pianka łatwiej się obrabia niż klocek drewniany. Będzie laminat w tym miejscu trochę twardawy a wyważać i tak będzie trzeba. Post 22, jesteś pewny konstrukcji mocowania podwozia? Na moje oko delikatnie to wygląda Będzie OK. Jest nawet wzmocnione bardziej niż w planach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 31 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2016 Wykonanie kabinki: ramka: kopyto: Następnie wielokrotne szpachlowanie szlifowane i polerowanie. Gotowy element z butelki PET Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Pięknie Ci idzie Jarku. Wiatrochron wytłoczyłeś sam ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Pięknie Ci idzie Jarku. Wiatrochron wytłoczyłeś sam ? Tak. To butelka PET obciągnięta opalarką do farby na kopycie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Ładna kabina ale miejsce na wyłącznik niepotrzebne bo....sam wyłącznik nie jest mile widziany w większych modelach. Powód był omawiany na Forum wielokrotnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Ładna kabina ale miejsce na wyłącznik niepotrzebne bo....sam wyłącznik nie jest mile widziany w większych modelach. Powód był omawiany na Forum wielokrotnie. To nie jest duży model. 3 m rozpiętości. Włącznik rzeczywiście może być ukryty, ale dla mojej wygody postanowiłem umieścić go w dogodnym dla mnie miejscu. To nie jest pełnowartościowa makieta, więc na ziemi nie będzie podlegała rygorystycznym oceną, a w locie nie będzie widać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 To nie jest duży model. 3 m rozpiętości. Włącznik rzeczywiście może być ukryty, ale dla mojej wygody postanowiłem umieścić go w dogodnym dla mnie miejscu. To nie jest pełnowartościowa makieta, więc na ziemi nie będzie podlegała rygorystycznym oceną, a w locie nie będzie widać. Chodzi mi o zawodność takiego wyłącznika. Jedno z gorszych rozwiązań. Wtyczki MPX załatwiają sprawę . Estetyka to rzecz trzeciorzędna . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JarekF Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Ty naprawdę masz na imię Roh ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Ty naprawdę masz na imię Roh ? A UK to naprawdę wyspa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepcio Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Chodzi mi o zawodność takiego wyłącznika. Jedno z gorszych rozwiązań. Wtyczki MPX załatwiają sprawę . Estetyka to rzecz trzeciorzędna . Możesz przybliżyć bardziej to rozwiązanie.Jakaś fotka lub opis. Czy wiąże się to wtedy z otwieraniem kabiny? Chciałbym to przerobić w swoich modelach ale musiałbym wtedy zmienić sposób zamykania kabiny.Mam je na kołki i śrubkę M3.Na lotnisku jest to trochę upierdliwe (nie mówiąc o 100 % zgubieniu tej śrubki w trawie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi