Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

MDF kleiłem klejem jaki akurat używam nie zastanawiając się nad jego odpornością termiczną . Klejone warstwy mdf-ki zacisnąłem w prasie tak, że aż soki szły :) Wyszedł taki monolit,że nie ma szans by jakakolwiek temperatura go rozkleiła.

post-606-0-74887000-1454342496_thumb.jpg

Opublikowano

Ależ to jest fajne :)

 

Aż robicie mi chętkę, żeby w końcu przy sprzyjającej pogodzie ulotnić mojego E.III...

Opublikowano

 

Ależ to jest fajne :)

 

Na niektórych zdjęciach wygląda jak fokker a na innym jak typowy akrobat, wygląda "fajowo-fanflajowo" :)

 

ms

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dawno nic nie pokazałem choć cały czas budowa posuwa się do przodu. Na tym etapie postępy nie są już tak spektakularne ale mogę dziś pokazać kadłub. Jeszcze kilka drobiazgów i będzie gotowy. Mam nadzieję ukończyć model do dwóch tygodni :)

post-606-0-66874300-1456057767_thumb.jpg

post-606-0-98922600-1456057783_thumb.jpg

post-606-0-87679900-1456057797_thumb.jpg

Opublikowano

Bardzo ciekawy pomysł z zamontowaniem serw w ogonie.

Zastanawiam się czy miejsce gdzie mocowane jest skrzydło do kadłuba  nie będzie zbytnio delikatne i podatne na uszkodzenia, pęknięcia, zwłaszcza w przedniej części.

 

Pozdrawiam

SiM

Opublikowano

Zastanawiam się czy miejsce gdzie mocowane jest skrzydło do kadłuba  nie będzie zbytnio delikatne i podatne na uszkodzenia, pęknięcia, zwłaszcza w przedniej części.

 

Nie spodziewam się problemów w tym miejscu. Skrzydło łączy się z kadłubem na dwa kołki fi 6mm ,osadzone są w podwójnej sklejce między dźwigarami skrzydła i wchodzą również w podwójną sklejkę we wrędze kadłuba. Kołki są narażone na ścinanie, są węglowe. Moim zdaniem połączenie jest mocne :)

post-606-0-29548600-1456088467_thumb.jpg

Opublikowano

Pancerne połączenie, skrzydło samo nie odleci  ;)

 

Te serwa na ogonie to spora masa daleko od SC - czy nie boisz sie problemów z wyważeniem?

Każdy model z okresu wwI miał bardzo krótki przód i długi tył gdyż ówczesne silniki był bardzo ciężkie a długi kadłub zapewniał prawidłowe wyważenie  Dzisiaj jest inaczej a w modelarstwie szczególnie widać jak mocne i lekkie silniki są używane przez modelarzy. W tego typu konstrukcjach modele zwykle wymagają doważania nosa. Dodatkowa masa na ogonie może powiększyć problem.

 

ms

Opublikowano

Te serwa na ogonie to spora masa daleko od SC - czy nie boisz sie problemów z wyważeniem?

 

 

Boję się, boję :) ale zaryzykowałem i wygląda na to,że się udało. Kadłub w pełni wyposażony (bez akumulatorów) balansuje w okolicy 130 mm od natarcia .Cięciwa płata ma 450 mm, mam jeszcze w zapasie ewentualne doważenie pakietem akumulatorów. Jestem dobrej myśli :)

Opublikowano

Aż 14 miesięcy leżał w pudełku silnik do tego modelu czekając na swoje pierwsze uruchomienie . Dzisiaj, pomimo nie najlepszej pogody postanowiłem odpalić go choć na kilka minut. Silnik zapalił od pierwszego obrotu rozrusznika. Asekuracyjnie ustawiłem dość bogatą mieszankę i nie otwierałem przepustnicy na pełny gaz. Było to tylko próbne odpalenie. Czeka mnie jeszcze cała procedura docierania silnika ale to już niech będzie cieplej bo to trochę potrwa :) Tymczasem oklejam skrzydła. 

post-606-0-22519800-1456677782_thumb.jpg

  • Lubię to 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Budowa modelu dobiegła końca. Dzisiejsza pogoda pozwoliła na sesję zdjęciową w plenerze.Mogę też już podać parametry modelu. Rozpiętość 155 cm, długość (z kołpakiem) 163 cm, waga (bez paliwa) 2970 gram. Nie jest źle :) silnik powinien spokojnie "poniewierać" tym modelem.Nie było problemu z wyważeniem modelu. Teraz poczekamy spokojnie aż nam lotnisko wyschnie, wyrównamy kretowiska i oblatamy model. Jeśli Fokker spełni nasze oczekiwania podejmiemy z Marcinem decyzję co do ewentualnego zestawu. Na pierwszym zdjęciu jest Fokker który nasunął mi pomysł budowy tego modelu. Podobny?   :)

post-606-0-19785100-1458134003.png

post-606-0-92640200-1458134018_thumb.jpg

post-606-0-81131600-1458134032_thumb.jpg

post-606-0-47177500-1458134069_thumb.jpg

post-606-0-44301000-1458134087_thumb.jpg

post-606-0-14771500-1458134103_thumb.jpg

post-606-0-25724000-1458134118_thumb.jpg

Opublikowano

Bardzo fajny. Z pazurem i bojowy.

Skoro nie miał problemów, żeby się wyważyć, to wychodzi, że maska silnika mogłaby być jednak troszkę krótsza. To dość charakterystyczna cecha tego samolotu.

A ja napiszę odwrotnie. Skoro model dobrze się wyważa to po co szukać sobie problemów :) Napisałem w pierwszym poście, że jest to Funfly Fokkeropodobny, zachowaliśmy wiele charakterystycznych cech tego samolotu ale proporcje musiały być zmienione ,to chyba jasne?

Opublikowano

model bardzo podobny i świetnie sie prezentuje.... jest tylko bardziej wyścigowy.

Pilot powinien mieć rękę do góry ale taki detal możemy już pominąć :D:P

 

Mam pytanie nieco bokiem do tematu .... czy oznaczenie "LM 68"  oznacza, że to Twój 68-my model ?

ms

Opublikowano

Mam pytanie nieco bokiem do tematu .... czy oznaczenie "LM 68"  oznacza, że to Twój 68-my model ?

ms

Tak, to jest mój 68 model latający, nie brałem pod uwagę licznych papierowych i nielicznych plastikowych  :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Chyba żaden mój model nie czekał tak długo na oblot. Kumulacją przeciwności losu mógłbym obdzielić pół forum :)  Wreszcie dzisiaj, pomimo porywistego wiatru,wzniósł się w powietrze. Nie było niespodzianek, model lata jak po sznurku, bardzo przewidywanie. Doskonale reaguje na stery. Choć to model 3D lot był bardzo spokojny z uwagi na niedotarty silnik. Muszę nabrać do niego zaufania, to nie elektryk , może zgasnąć :)

https://www.youtube.com/watch?v=4gzFiNKF6Ko&feature=youtu.be

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.