Marcin K. Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Więc najprościej będzie tak jak napisałem Ci powyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s14 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 http://www.nastik.pl/images/products/Vento4.jpg jak widzisz pan w tym u góry liku widać skrzydło 2 częściowe a w nim 4 serwa i nacięcia pierwsze dwa od kadłuba a pomiędzy nimi serwa przy okazji w iednym z nich trzeba zmienić rewers link do filmu jak to to zrobi i do tego kabel igrek i wolny kanał 5 lub 6. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Jak ktoś ma zdolności manualne można grzebać w serwie a czasami lepiej wydać 17zl http://abc-rc.pl/p/52/2001/rc-signal-reverser-rewers-serw-turnigy-elektronika-rozna.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s14 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Jak ktoś ma zdolności manualne można grzebać w serwie a czasami lepiej wydać 17zl http://abc-rc.pl/p/52/2001/rc-signal-reverser-rewers-serw-turnigy-elektronika-rozna.html Ja tak zawsze robię z jednym serwem do klap w każdym modelu i to działa zawsze idealnie chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Elkojote Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Nie twierdze że to nie zadziała , tylko kolega szukający pomocy wygląda na świerzego w temacie i czasami może się stać tak, że rozkręci serwo coś się zewrze i będzie po serwie a reversu jak nie było tak nima i pozostaje jeszcze problem jak serwa na dębowo wklejone są to trzeba dłubać ,podważać ,psuć a tu tylko wepnie kabel do kabelka i Ykablem pod wolny kanał .... gotowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
s14 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2016 Nie twierdze że to nie zadziała , tylko kolega szukający pomocy wygląda na świerzego w temacie i czasami może się stać tak, że rozkręci serwo coś się zewrze i będzie po serwie a reversu jak nie było tak nima i pozostaje jeszcze problem jak serwa na dębowo wklejone są to trzeba dłubać ,podważać ,psuć a tu tylko wepnie kabel do kabelka i Ykablem pod wolny kanał .... gotowe. Ok jeśli taki nowy w temacie rc to niech rzajrzy do swojej modelarni w swojej okolicy tam mu pomogą na pewno . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 By model słuchał nadajnika najbardziej podstawową sprawą jest prawidłowe podłączenie serw. Oczywista oczywistośc ale... Graupner ma tak ,że kanał 2 to lotka lewa. Lewa nie prawa-LEWA ! Kanał 5 to lotka prawa. Prawa nie lewa -PRAWA ! Jeżeli obie lotki na kablu Y to kanał 2 . 2 nie 5 -2 ! Klapy to stronami 6 i 7. Jak Y to 6 ! Tak było zawsze, co podkreślano w instrukcji. No chyba, że się pozmieniało. Zatrzymałem się w oprogramowaniu MC 24 i nic bardziej aktualnego w Graupnerze nie znam. No chyba, że jest w instrukcji zaznaczone inaczej. Większośc nadajników komputerowych a może wszystkie potrzebują deklaracji ile jest lotek, ile jest klap. Nadajnik rozumie przez tą deklarację płaszczyzny sterowe obsługiwane serwomechanizmem (lub dwoma na kablu Y) przeznaczonym dla każdej z nich indywidualnie. Lewe skrzydło, prawe skrzydło. Miksowanie czegoś z czymś to już dalsza sprawa. Podstawa to prawidłowy kabelek do prawidłowego wejścia w odbiorniku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Uszek Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 A nie lepiej lotki na oddzielnych kanałach a klapy na Y z takim montażem serwomechanizmów? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 A właściwie powiedz co dla ciebie oznacza klapolotki? Czy to samo co dla nadajnika? Musisz się dostosować do filozofii nadajnika. Jak ci to nie odpowiada to zbuduj sam nadajnik lub kup taki gdzie samemu buduje się strukturę sterowania (niektóre nadajniki Multiplex). A w ogóle to traktuj swoje zmagania z Vento jako ćwiczenia w programowaniu bo to mały prosty model.Im mniej udziwniania tym lepiej lata-większa radość. No chyba, że chcesz dodać radość z realizacji udziwnień . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 7 Stycznia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Lotki mam na oddzielnych kanałach i ustawione w nadajniku różnicowe wychylenia, a serwa klap położyłem poziomo w tę samą stronę i są podłączone na Y-kablu i włączane przełącznikiem: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WALDEKPIRANIA Opublikowano 7 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2016 Lotki mam na oddzielnych kanałach i ustawione w nadajniku różnicowe wychylenia, a serwa klap położyłem poziomo w tę samą stronę i są podłączone na Y-kablu i włączane przełącznikiem: S5000002.JPG S5000003.JPG super,dzięki za fotki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WALDEKPIRANIA Opublikowano 8 Stycznia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2016 Bardzo Wszystkim dziękuję za okazaną pomoc , jesteście nieocenieni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp350D Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Pozwolę sobie podłączyć się do tematu... Wczoraj wiało więc na lotnisko nie pojechałem tylko modyfikowałem model. Dorobiłem klapy w Vento. Wychylenie na przełączniku 22mm zgodnie z instrukcją. Może ktoś podpowie jaką kompensację sterem wysokości ustawić na mixie dla wysuniętych klap? Chodzi mi o wyjściowe ustawienie - potem to doświadczalnie skoryguję. Czy w przypadku "motyla" też kompensować wychylenie klap "wysokością" czy podniesione lotki zrównoważą podnoszenie dziobu? Bez klap dla uzyskania prostego lotu kompensowałem "wysokością" podnoszenie dziobu w trakcie wyciągania silnikiem -20% (bez tego trzeba było ręcznie mocno korygować wysokością, albo model robił pętlę). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZbyszekM Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 W moim Vento na podnoszenie dziobu lekarstwem okazało się dodanie skłonu silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sp350D Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Zbyszek dziękuję, Skłon silnika z pewnością by pomógł na zadzieranie dziobu przy wznoszeniu, ale nie chciałem dłubać przy fabrycznie zamontowanym plastiku... Jak zrobiłeś skłon (podkładki pod wkręty mocujące silnik) i o ile stopni? Czy masz uruchomione klapy? Jak kompensujesz zadzieranie dziobu przy lądowaniu na klapach...ręcznie czy mixem klap i "wysokości"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZbyszekM Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Klap nie mam. Skłon silnika dodałem naprawiając kadłub po poważnej katastrofie. Może warto chociaż dać jakieś podkładki przy montażu silnika. Klap nie mam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Daj wyjsciowo 10%. Jeżeli zadsiera na silniku to sklon silnika zwiększyć lub miksować gaz z sterem wysokości. Ale jeżeli na klapach to tylko na tym samym przełączniku miksować wysokosc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stema Opublikowano 19 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2016 Vento jest super. Nic mu w ustawieniach nie zmieniałem, jak wariował to ja z nim. To bardzo fajny model do wspólnego z nim wariowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi