solainer Opublikowano 12 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 No właśnie też nie jestem pewny tych kątów stąd moje pytanie. Z tego co wiem to właśnie górny płat miał mniejszy kat niż dolny ale może w tym przypadku ziroli ma rację bo na dolnym płacie mam lotki i chodzi o to aby nie zrywać wcześniej stróg z dolnego skrzydła. Zrobiłem jak na planie ale mam mieszane uczucia. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję że obędzie się bez konieczności zbierania szczątków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 12 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2016 Czyli poszliśmy podobnym tropem myślowym:) Whitehead w "Budowie makiet..." też pisze, że dolny płat ma zazwyczaj większy kąt zaklinowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 13 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2016 No właśnie też nie jestem pewny tych kątów stąd moje pytanie. Zrobiłem jak na planie ale mam mieszane uczucia. Jeśli nie jesteś pewien - rób tak jak na planach. W końcu te plany rysował facet mający trochę więcej doświadczenia niż my i do tego sprzedaje te plany w sieci firmując je swoim nazwiskiem. Myślę, że nie pozwoliłby sobie na sprzedaż niesprawdzonego bubla. P.S. Model wyszedł bardzo ładnie i tak będzie też latał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. solainer Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Ta odpowiedź cieszy się zainteresowaniem. Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Model lata i to całkiem dobrze. Dziś korzystając z dobrej pogody model wykonał pierwszy lot. Samolot lata jak trenerek choć silnik pozostawia spory niedosyt. Z poziomego loty pętli nie zrobi, ale jest wystarczający do spokojnego wożenia się po niebie. Gdzieś mam coś krzywe i muszę znaleźć co bo samolot wymagał dość sporego wytrybowania lotkami w lewą stronę, W niczym to nie przeszkadza ale brzydko wygląda na ziemi. Poniżej kilka zdjęć. Chyba mam jeszcze film ale to będę musiał ogarnąć później. 5 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Ładnie się prezentuje, gratulacje z udanego oblotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Piekna maszyna w super malowaniu ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Gratuluje oblotu! Bardzo atrakcyjny wizualnie model. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Dziękuje. Wszystkie obawy odnośnie kątów okazały się w jednej chwili nieuzasadnione. Model na ustawieniach z planów trzyma się powietrza bardzo dobrze i nie wykazuje tendencji do przepadania. Lotki bardzo skuteczne mimo że da tylko na dolnych płatach. Muszę wstawić jeszcze pilota do tylnej kabiny i będzie naturalnie bo narazie to samolot widmo. Na następną zimę chyba znowu kupię plany od Nicka. Mam dwóch faworytów dc3 i turbinatora. Na chwilę obecną bardziej jestem bardziej skłonny za tym drugim, ale zobaczymy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dyra63 Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Również bardzo gratuluję udanego oblotu tak pięknego modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Samolot lata jak trenerek choć silnik pozostawia spory niedosyt. Z poziomego loty pętli nie zrobi, Masz DLE-55 przy tej masie modelu ten silnik powinien chyba dawać więcej frajdy, mój syn ma DLE-30 w modelu o masie 8 kg i holuje mój szybowiec 4,2 kg jak to mówią na luzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 2 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2016 To dwuplatwiec weź pod uwagę duży opór czołowy, sporą masę i pękaty kadłub. Ten silnik z 2,5 metrowym Jakiem robił co chciał i można było lecieć w kosmos a tym modelem nie da się zrobić pętli. Niestety nie ma nic za darmo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 No właśnie też nie jestem pewny tych kątów stąd moje pytanie. Z tego co wiem to właśnie górny płat miał mniejszy kat niż dolny ale może w tym przypadku ziroli ma rację bo na dolnym płacie mam lotki i chodzi o to aby nie zrywać wcześniej stróg z dolnego skrzydła. Zrobiłem jak na planie ale mam mieszane uczucia. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję że obędzie się bez konieczności zbierania szczątków. Udziela mi się radość udanego ulotnienia maszyny, w którą włożyłeś takie mnóstwo mrówczej pracy. Gratulacje . Mniejszy braciszek Twojego (WS 0,97m) ma dolny płat zaklinowany na większy kąt natarcia gdzieś tak ok. 1,5...2 stopnie. W locie można łatwo rozpoznać, że do przeciągnięcia tuż-tuż. Nie masz trudności z lądowaniem bez napędu? Muszę chyba mieć coś nie halo z wyważeniem, bo z malutkim gazem (el.) podejście jest dużo łatwiejsze. Na ślizgu robi się od pewnej prędkości jakby nerwowy, jeszcze sporo przed zerwaniem strug. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość horn3t Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 To dwuplatwiec weź pod uwagę duży opór czołowy, sporą masę i pękaty kadłub. Jasne, model wygląda jak oryginał życzę udanej eksploatacji w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Trudno odróżnić czy to model czy oryginał, piękna robota. Co teraz będziesz budował? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grifon Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Model piękny, gratuluje a jak się miewa koleżanka Dakota? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2016 Szczególnie udane jest 3 zdjęcie od końca. Co do lądowania zrobiłem tylko jeden lot przy dość mocnym wietrze więc siadam na wyższych obrotach niż jałowe z lekkim zaciągnięcie na końcu po prostu wylądowal sam po zdjęciu gazu tuż nad ziemią. Mała dakota ma się dobrze jest cała ale mała nią latam że względu na zbyt sztywne podwozie. Nawet przy bardzo miękkim przyzimieniu potrafi pękać. Chciałby zrobić jeszcze jedna tym razem dużą ale co z tego wyjdzie zobaczymy bo kusi mnie jeszcze turbinator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2016 Szczególnie udane jest 3 zdjęcie od końca. Wszystkie są super. Piąte od końca bardzo mi się podoba, widać poważne rozmiary modelu na podejściu, czyli w równie poważnej chwili. Ma taki Nasz fajny modelarski klimat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Minął już prawie miesiąc od pierwszego lotu a ja ciągle zastanawiam się na co jest krzywe. Z pomiarów mi to jednoznacznie nie wynika. Model ucieka mi w lewą stronę i do prostego lotu wymaga wytrymowania lotkami o około 8 mm. To bardzo dużo i przeszkadza mi to wizualnie. W locie nie zauważyłem żadnych uchybień, model lata bardzo dobrze. Roztwarzam opcje zmian kątów dla dolnego płata, czyli lewą połowę płata opuszczam troszkę krawędź spływu do dołu, a prawy trochę dźwignę do góry myślę, że koło 1 stopnia. Będzie się to wiązało ze zrobieniem nowych zastrzałów ale może korekta lotkami to takim zabiegu przestanie być potrzebna. Czy uważacie że to dobry pomysł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMC Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Minął już prawie miesiąc od pierwszego lotu a ja ciągle zastanawiam się na co jest krzywe. Z pomiarów mi to jednoznacznie nie wynika. Model ucieka mi w lewą stronę i do prostego lotu wymaga wytrymowania lotkami o około 8 mm. To bardzo dużo i przeszkadza mi to wizualnie. W locie nie zauważyłem żadnych uchybień, model lata bardzo dobrze. Roztwarzam opcje zmian kątów dla dolnego płata, czyli lewą połowę płata opuszczam troszkę krawędź spływu do dołu, a prawy trochę dźwignę do góry myślę, że koło 1 stopnia. Będzie się to wiązało ze zrobieniem nowych zastrzałów ale może korekta lotkami to takim zabiegu przestanie być potrzebna. Czy uważacie że to dobry pomysł ? A możesz przypomnieć słówko o wykłonie silnika ? Czy w ślizgu też Ci ucieka w lewo, czy tylko w locie silnikowym ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
solainer Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2016 Ucieka w przeciwną stronę do obrotów silnika, silnik tradycyjnie wykłon w prawo około 2 - 2,5 stopnia. Powiem tak raczej to nie wina silnika bo po wytrymowaniu modelu na pełnym gazie na zdławionych obrotach leci prosto, gdyby sinik miał na to wpływ to po zdjęciu gazu powinien zacząć kłaść się w prawo, a tak nie jest. Przynajmniej tak mi się wydaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi