czester Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Witajcie mam w użytku dwa takie silniczki i tak sobie pomyślałem może bym w jednym zastosował benzynę bo mój ucando na 15 minut zżera mi 400-450ml paliwa 15%, gdzie można było by zakupić taki zestaw do konwersi ?W modelmotor kiedyś były dostępne takie zestawy ale na dzień dzisiejszy brak.Najlepiej było by zakupić np.rozwalony silnik FG 21 ale też nic ciekawego nie wynalazłem na ebay był za 30 euro ale szybko zniknął wić myślę że trzeba poeksperymentować ,kolega ma os maxa 91 i od trzech sezonów chodzi na benzynie bez kłopotu na or.gaźniku więc myślę że saito też powinien to przełknąć ale pewności nie mam .Silnik ma przepalone dopiero 6 litrów włącznie z docieraniem więc jest w stanie (igła)Jeżeli by ktoś miał jakąś wiedzę to prosił bym o podpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Zapukaj do naszego forumowego kolegi PilotM . On robił konwersję w Saito ale już nie wiem ostatecznie czy z żarki na benzynę czy nie odwrotnie... Wiem że były spore kłopoty ,szczegółów nie znam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 20 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Ja mam jeszcze swojego FG 14 ( FG20 sprzedalem ) i planuje zrobic odwrotnie , a mianowicie przerobic na zarowy . Juz nawet znalazlem gaznik gdzies w Anglii ( FG 14 to FA 82 ) . Dla mnie te male benzyniaki to wielkie nieporozumienie . One nie chca prawidlowo chodzic na oryginalnych gaznikach "benzynowych" , wiec sobie nie wyobrazam JAK bedzie chodzil na oryginalnym ZAROWYM ! Z moim FG 14 walczylem dwa sezony , pomagali mi starzy doswiadczeni modelarze ( tez maja podobne silniki i podobne problemy ) i na powiedzmy 50 lotow gasl w powietrzu ( w roznych fazach lotow ) ze 48 razy. Dobrze ze model do ktorego byl wpiety moze latac i ladowac bez silnika ( startowac nie moze ) Przeprosilem sie z silnikami zarowymi i wracam do metanolu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 20 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2016 Właśnie troszkę sie waham może lepiej znaleźć źródło tańszego paliwa bo 115pln za 4 litry to sporo ale znów silnik jak zamontowałem po dotarciu wypalił całą czwórkę paliwa i nie gaśnie ciąg bdb nawet lekko zadurzy zapala bez problem oczywiście od palca troszkę mi go szkoda psuć nie wiem co mam zrobić . A lata tak: https://www.youtube.com/watch?v=IPb6p8ILbXs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 IMHO - koszty paliwa w modelarstwie (rekreacyjnym nie mówię o zawodniczym) to raczej mała kropla w morzu wydatków. Latając sporo (1 dzień lotny w tygodniu ca. 6-8h na lotnisku) zużywam około 30 litrów paliwa na sezon - czyli pi razy oko 600-800 PLN. Koszty walki z benzynowym maluchem wliczając rozbicie modelu są moim zdaniem wyższe niż ewentualne oszczędności. Policzcie proszę ile was kosztuje czysty dojazd na lotnisko. Od razu odechciewa się tego typu przeróbek. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Bardzo rozsadna argumentacja . No i BEZCENNY zapach spalanego metanolu 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pacek Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 też kiedyś myśłlałem o konwersji lasera, ale jak popatrzyłem na koszty tej przeróbki to wątpię żeby sie opłacała. przy benzynie sa mniejsze problemy z malowaniem bo nie jest tak agresywna dla malunków jak metanol (paliwo na jego bazie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 Moj LASER ( 100 ) jest faktycznie po "odwrotnej" konwersji . Z fabryki wyszedl jako zarowy , byl pokazowym benzyniakiem , ale ja odkupilem jako zarowy. I jestem zadowolony ; nie gasnie przynajmniej w powietrzu ....... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 21 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2016 A lata tak: https://www.youtube.com/watch?v=IPb6p8ILbXs Czesiu, trzecia wojna światowa w wyścigach samolotów akrobacyjnych . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 22 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2016 mogę zamienić fg20 na gotówkę ale nie na 30$ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czester Opublikowano 23 Marca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2016 Witajcie w związku z planem konwersi podjechałem do sklepu a żeby sie rozeznać i takie kwoty mi strzelili że w końcu zakupiłem cztery bańki paliwa i na razie daję sobie spokój aczkolwiek drugi silnik przerobie bo jest już troszkę zjechany i wymyśliłem tak gaźnik od rcgf 15 a zamiast zapłonu elektronicznego zapodam mu świecę OS MAX G5 i myślę że będzie dobrze,Na razie sobie odpuszczam konwersie ale po mału namierzę części i po montażu opiszę wszystko po kolei a i koszta powinny być umiarkowane bo prawie dziewic stówek na przeróbkę to troszkę za dużo taniej by było kupić nowy org. benzynkę. Ps.Robercik a trzecia wojna to była w grudniu jak rozwaliłem przy dziewiątym locie nową 46-tkę. https://www.youtube.com/watch?v=Z3ECQP7kq_0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Kolego Czester czy już zrobiles konwersje na benzynę swojego Saito FA125? Przegladajac rozne strony trafiłem na cos takiego...... http://www.morrisminimotors.com/#!saito-conversion-kit/co0y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2016 Ja od Morrisa kupilem LASERA 100 , ale po "atykonwersji" , czyli oryginal Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 28 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2016 Witam ja przerobiłem ASP 180 na benzynę chodzi fajnie spala 180 ml n 10 minut lotu czy osłab chyba nie . Macie pytania na temat przeróbki piszcie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Witam, polecam tę stronę: https://www.ch-ignitions.com/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Tylko jakie tam ceny ja kupiłem iskrownik za 40$ świece za 9$ przesyłka gratis jedno i drugie RCEXEL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Na ceny nie patrzyłem, bo nawet nie mam takiego silnika. Planuję ale w żarce. Dobrze, wiedzieć, że można taniej. Jak Ci to działa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 29 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2016 Działa dobrze mam wylatane już około 8-9 godzin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M.Ch. Opublikowano 30 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2016 No to świetnie! Oby służył jak najdłużej. Jeszcze z ciekawości jak moc, kultura pracy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 1 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Października 2016 Działa dobrze mam wylatane już około 8-9 godzin Twoje doświadczenia kwalifikują się raczej na oddzielny wątek ze zdjęciami, opisami i filmami - to rzadkość na tym forum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi