wojcio69 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Nie ma modeli uniwersalnych tak jak nie ma rzeczy do wszystkiego. Jak coś jest do wszystkiego to jest do dupy. Z Ferrari nie zrobisz Rolls Royce'a a z Hammera Bugatti. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Hmm... pytanie zasadne, ale moim zdaniem nie ma jednej dobrej odpowiedzi. Każdy chce raz a dobrze, żeby było do wszystkiego. Co do elektryfikacji to idzie dobrać optymalnie, ale wówczas tanio nie będzie. Już to tutaj chyba napisałem. Każdy według potrzeb, każdy według możliwości. PS. No ale polatać 4 czy 5m modelem to jest frajda - większa niż 2 czy nawet 3m. EDIT. Wojtek twój post powinien być pod moim. Jak to kurde zrobiłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Nie ma modeli uniwersalnych tak jak nie ma rzeczy do wszystkiego. Jak coś jest do wszystkiego to jest do dupy. Z Ferrari nie zrobisz Rolls Royce'a a z Hammera Bugatti. Tak mówisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2016 Jurku jestem o tym przekonany - Monster Truck nie będzie miał osiagów Draxtera i odwrotnie. Model F3B nie będzie miał osiągów F3F czy F3H. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Konrad, uwierz mi ze nie masz modelu zrobionego tak jak Respect. Bardzo lekko i super sztywno. Leszek odsącza żywice maksymalnie i czasami robią mu sie jakieś nieistotne pierdoły. W locie tego nawet nie zauważysz, a po pierwszym kiepskim lądowaniu będziesz miał znacznie więcej grubszych rys. Jesli masz 3m szybowiec w wadze 1800-1900g (W standardzie) gotowy do lotu i sztywny jak Respect to możesz sie pochwalić. To tak po części prawda... To tak jakbyś napisał że przy odbiorze nowego auta z salonu nie zwróciłbyś uwagi na drobne niedociągnięcia bo i tak po zimie czy pierwszej myjni to auto już zostanie lakierniczo naruszone ? Wiadomo jak ludzie chodzą i badają prawie z lupą auta w salonie przy odbiorze a potem pod hipersupermarketami same obcierki . Podobnie jest z odbiorem modelu ,pierwsze wrażenie jest wizualne ,potem się już nie zwraca tak uwagi podczas eksploatacji. No i Respect nie ma 3 m tylko 2,85 co dla niektórych ma znaczenie.15 cm to dla płci przeciwnej dość istotny wymiar... I tu nie chodzi o dyskusję na temat samego Respecta choć posłużył jako przykład,równie dobrze mógłby być to Toxic,Jantar,Vertigo masa innych ,mniej topowych modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chaosmaker Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 No i Respect nie ma 3 m tylko 2,85 co dla niektórych ma znaczenie.15 cm to dla płci przeciwnej dość istotny wymiar... Jak najbardziej rozmiar ma znaczenie !!! Gdzieś miesiąc temu będąc w Czechach podjechałem do Brna do Reicharda obejżeć sobie Mandaryna i nowego Aladina - na moje pytanie czy jest jakaś różnica we właściwościach lotnych pomiędzy tymi modelami usłyszałem że właściwie to nie ma ale jest coraz więcej klientów którzy wolą mieć te 3,95m niż 3,60... :) Jest popyt to i pojawia się podaż Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marek1351 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Bo 4m model lepiej widać w termice niż 3,5m, ot cała tajemnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2016 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Jurku jestem o tym przekonany - Monster Truck nie będzie miał osiagów Draxtera i odwrotnie. Model F3B nie będzie miał osiągów F3F czy F3H. Ciekawe, bardzo ciekawe Choć trochę nieprawdziwie. No i Respect nie ma 3 m tylko 2,85 co dla niektórych ma znaczenie.15 cm to dla płci przeciwnej dość istotny wymiar... a sprawdzałeś jaka rozpiętośc ma Twój Toxic? Pomiędzy dobrymi (to podkreślam) modelami szybowców, różnica w rozpiętości pomiędzy 2.85 a 3.05, dla większości ludzi latających nad łączka będzie miała marginalne znaczenie. Dla odmiany, dla tych najlepszych....również :lol: :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Jurek masz zupełną rację . Przynajmniej dla mnie, absolutnie nie było istotne czy Toxic ma 3,05 czy 2,85 ,kierowałem się zupełnie innymi kryteriami przy decyzji zakupu Toxic/Respect . I masz też rację że głównie będę latał nad łączkami dlatego wersja elektro . Moja uwaga dotyczyła jedynie tego że zwykle masz mega precyzyjne posty a widzę ostatnio, że pewne dość istotne fakty lekko naginasz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Ciekawe, bardzo ciekawe Choć trochę nieprawdziwie. Mógłbyś to konkretnie i jednoznacznie uzasadnić, bo gra w półsłówka i co autor miał na myśli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Wojtku, Niestety, chcesz konkretów, a wykazałeś sie całkowitym brakiem wiedzy. Niestety dla Ciebie, model F3B doskonale lata w F3F i na odwrót. F3H nie latałem więc cięzko mi powiedzieć. Do tego chciałbym Ci nadmienić że taki model F3B potrafi doskonale latać w termice, wlokąc sie niemiłosiernie po niebie, nie za wiele ustępując modelom stricte termicznym. Dodatkowo taki model bez problemu osiąga prędkości rzędu 200km/h w czasie zawodów F3B czy F3F. A również jest szansa na bezpieczne osiągnięcie 300km/h latając DS. A w wykonaniu sztywniejszym i 400km/h jest do osiągnięcia. Zakładając właściwie dobrany napęd do modelu tej klasy można latać z powodzeniem w zawodach F3E (taka śmieszna polska kategoria), szczególnie gdy trochę wieje. Napęd można zneutralizować i można latać z powodzeniem F3F, niestety śmigło przeszkadza przy startach w F3B. Ale dla chcącego nic trudnego. Zmieniając pakiet i śmigło takim modelem można startować z powodzeniem w zawodach klasy F5D na poziomie mistrzostw polskich (co niejaki skarwi udowadniał). A również można sie pokusić o latanie bardzo szybkiego DSa. Więc prędkości od 25 do ponad 300km/h sa osiągalne dla takiego modelu. Z palcem w ....nosie. No ale zapewne dla Ciebie to zbyt mała uniwersalność. Moja uwaga dotyczyła jedynie tego że zwykle masz mega precyzyjne posty a widzę ostatnio, że pewne dość istotne fakty lekko naginasz . a do czego pijesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 A tam od razu pije . Po prostu czytam forum ,analizuje,przetwarzam,porównuje,zastanawiam się,podziwiam ,czasem moderuję . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Wojtku, Niestety, chcesz konkretów, a wykazałeś sie całkowitym brakiem wiedzy. Niestety dla Ciebie, model F3B doskonale lata w F3F i na odwrót. Model F3B nie będzie miał osiągów F3F czy F3H. Sugeruję czytanie ze zrozumieniem. Do tego chciałbym Ci nadmienić że taki model F3B potrafi doskonale latać w termice, wlokąc sie niemiłosiernie po niebie, nie za wiele ustępując modelom stricte termicznym. Dziwne by było jakby ustępowały modelom sticte termicznym - F3B - modele szybowców do lotów termicznych i na bazy ( http://www.modelarniabielsko.pl/index.php/poradnik/136-kategorie ) Zakładając właściwie dobrany napęd do modelu tej klasy można latać z powodzeniem w zawodach F3E (taka śmieszna polska kategoria), szczególnie gdy trochę wieje. F3E (za granicą F5J) - modele motoszybowców do lotów termicznych (napęd elektryczny) Jeżeli zmieścisz się w wadze... Modele F5J czy polskie F3E mają rozpiętość 3,5-4m i wagę do lotu około 1,5kg dla konstrukcji całolaminatowych. http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=stork-8 http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=pike-perfection http://www.modellbau-pollack.de/index.php?page=infinity Napęd można zneutralizować i można latać z powodzeniem F3F Jesteś pewien, że jeden z podanych powyżej modeli dałby sobie bez problemu radę na zboczu z wiatrem np. 7m/s zachowując pełną przewidywalną i kontrolowaną sterowność? A na początku swego postu zwróciłeś mi ironicznie na to uwagę a sam napisałeś, że zdejmując napęd z F3E (otrzymujemy wówczas F3B) z powodzeniem można latać w F3F Zmieniając pakiet i śmigło takim modelem można startować z powodzeniem w zawodach klasy F5D na poziomie mistrzostw polskich (co niejaki skarwi udowadniał). Byłoby ciekawie zobaczyć model Euphoria w zawodach F5D. Ciekawe po jakim czasie zmieniłaby się jej geometria skrzydeł No ale zapewne dla Ciebie to zbyt mała uniwersalność. Jurku można wnioskować z Twojego wywodu, że nie ma większego znaczenia czy kupię model stricte F3B czy F3E/F5J czy F3F nawet F5D a we wszystkich tych trzech klasach charakterystyki lotu będą porównywalne z modelami dedykowanymi do tych klas. Jeżeli tak to po co producenci produkują różne konstrukcje indywidualnie dla każdej klasy? Nie byłoby łatwiej produkować jeden model i opisać go jako dedykowany do F3/5BEF/D? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
psiwak Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 ...Napęd można zneutralizować i można latać z powodzeniem F3F, niestety śmigło przeszkadza przy startach w F3B. Ale dla chcącego nic trudnego. Kołpaki (typowe)chyba dyskwalifikuja takie rozwiazanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Wojtek! Co za bzdury wypisujesz? Nawet żal odpisywać na takie głupoty co zdanie to wtopa Wojtku, żebyś sie nie pogrążał - ja latam troche F3B i F3F. I jako takie mam pojęcie jak te modele latają. I co to za konkurencje. Z tego co piszesz, wnioskuje ze Ty nie masz wcale Kołpaki nie dyskwalifikują. Trzeba mieć tylko dobry kołpak jedyny wymóg to minimalny promień noska (lub kołpaku w tym przypadku). Ale myśle ze w zawodach krajowych spokojnie można by było dopuścic każdego elektryka. Byle by silnika nie używał. I żyroskopu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Wojtek! Co za bzdury wypisujesz? Nie wypisuję tylko cytuję Ciebie ale przyznam Ci rację - żal odpisywać. I tego się trzymajmy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Wojtek, 1. F3B to tylko termiczne? Chyba żartujesz. Dla wprawki oblicz prędkość jaką osiąga model lecąc 4 bazy o długości 150m w czasie 11 sekund. Bo taki jest aktualnie rekord. w F3B. Możesz zrobić korekte, bo droga pokonywana w rzeczywistości jest większa. 2. F3E nie jest jednoznaczne z F5J - różnice w rozgrywaniu konkurencji są olbrzymie (proponuje doczytać) I dlatego w Polsce chłopaki latają F3E. I właśnie dlatego z premedytacją napisałem o F3E a nie F5J. 3. Pisałem że to do modelu klasy F3B można założyć silnik (a nie z modelu F5J zrobić zboczówke) - czytamy ze zrozumieniem 4. Nie wiem skąd założyłeś że pisałem o Euphorii. 5. Ostatni akapit wynika z niezrozumienia tego co sie do Ciebie pisze...Najzabawniejsze że całą wiedze czerpiesz ze śmiesznych opisów ze strony modelarzy z Bielska. Pocieszne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 całą wiedze czerpiesz ze śmiesznych opisów ze strony modelarzy z Bielska. Jasnowidz czy inna Wernychora... I na kij mi te wszystkie książki... Najzabawniejsze... Pocieszne... Nie chce mi się z Tobą pisać... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cZyNo Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2016 Łe. Szkoda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi