marcinlota1977 Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Witam ,mam problem z moim silnikiem ASP 61 .Sinik nowy po dotarciu, wyregulowany chodził dobrze,palił dobrze.Zrobiłem trzy loty po ok 15 min i wszystko było ok.Odpaliłem czwarty raz aby model podnieść i polatać, dałem na chwile maksymalne obroty i coś strzeliło i silnik się zatrzymał. Odpaliłem ponownie bo nic nie blokowało i miał kompresje ,odpalił i chodził dobrze na wolnych obrotach, dodając więcej mocy zaczyna walić (stukać) cos i się zaczynają problemy, dając więcej gazu silnik gaśnie i wali coraz mocniej.....zmieniłem świece na nową i jest tak samo... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Nie odpalił ci przypadkiem w "lewo"? Rozbebesz silnik, czy nie ma wizualnych uszkodzeń. Przy okazji sprawdź luz na zaworach. Z moim nie miałem nigdy takich problemow.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 7 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 hmm.. w lewo.. tak powinien chyba chodzić czy nie..?.odpalam rozrusznikiem..(odwrotnie do kierunku zegera)...luz na zaworach, hmm..sciągałem kape i wszystko jest dekrecone... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Dlatego lewo napisane w "" jeżeli odpala a stuki pojawiają się przy odawaniu gazu to może też być wina igły przejścia. W 2t .46 wlasnie przy za mocno odkreconej iglicy przejścia pojawialy sie stuki i silnik nie miał ducha i gasl. Zmniejsz mu ilosc powietrza na przejściu. U mnie w 2t .45 po 20 min w powietrzu pojawily sie problemy z silnikiem i wymagał regulacji igły przejscia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 7 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 nie rozumiem...cos tam regulowałem i lipa.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 1. Sprawdź wielkosc luzów zaworowych na zimnym silniku o ile dobrze pamiętam powinno być coś koło 0.08 - 0,1. 2. potem zobacz czy prawidowo chodza popychacze - pokręć silnikem ręcznie przy zdjętej pokrywie zaworów - zwróć uwagę czy przedluzki popychaczy (te w co są w rurkach) siedza prawidłowo w gniazdach - tymi gniazdami regulujesz luz. Określ generalnie czy te stuki pochodzą z mechaniki (uszkodzenie wałka rozrzadu, popychaczy itp) czy tez są wynikiem termodynamiki (za wczesny zapłon - zbyt uboga mieszanka) Stwierdzenie "coś tam regulowałem" jest mało mówiące. Masz 2 śruby regulacyjne - główną i niskich obrotów zwana czasem śrubą przejścia - ASP jest bardzo czuły na ustawienie tej śruby i trzeba ja regulować bardzo delikatnie zaś śrubę główną wykręć solidnie żeby silnik zaczął chodzić na przelaniu dość solidnym. Zasada jest taka ze regulujesz najpierw górę potem dół a nie odwrotnie.- czyli silnik ma dobrze chodzić na pełnej rurze a dopiero potem bawisz się ze składem mieszanki na wolnych obrotach. Tym nie mniej najpierw wyeliminuj możliwą usterkę mechaniczną !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 7 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2016 Marcin - zawory nie mają być dokręcone tylko powinien być luz. Czy gdy tłok idzie w ZW to między dźwigienką zaworów jest luz czy nie? A jeśli tak to jaki? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Nie mam czym sprawdzić tych luzów, ZW zaś niewiele mi mówi. Kiedyś już miałem taki motorek i nie miałem z nim żadnych problemów...i ta odkręcona iglica przejścia też jest dla mnie mało zrozumiałe.Dodam tylko ze silnik po trzech lotach był dość sporo mokry jakby się pocił a wszystko jest dokręcone, świeca zaś miała spory nagar... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Nie zatykales przypadkiem krucca pod silnikiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 nie mam zatkanego... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Miałem kiedyś problem z ASP FS 30 i podobny z FS80. Problem był ze śmigłem. Założyłem o cal większe ale z mniejszym skokiem. Zarówno jeden jak i drugi zaczęły strzelać jak by się miały rozlecieć. Po wymianie śmigieł było ok. Najbardziej wkurzające było to że FS 30 po poprawnej regulacji działał ok przez 5-6 lotów a potem odwalało mu coś i po starcie gasł. Trzeba było regulować od nowa. Obrzygany silnik nie spalonym olejem to standard w ASP FS. Uszczelniałem wszystkie połączenia smarując gwinty silikonem wysokotemperaturowym a i tak silnik był ufajdany w oleju tyle że mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Jeżeli to nie są stuki mechaniczne to pozostaje ci regulacja przejścia. Mówisz ze silnik był mokry. Gaźnik jest za silnikiem więc z niego nie mogło tryskac chyba że latasz z napędem pchajacym. Weź silnik na spokojnie do regulacji. Najpierw ustaw maksymalne obroty ilością paliwa i potem przy odpalonym silniku krec delikatnie śruba która jest w dźwigni gazu. sądząc po stukach dostaje za dużo powietrza więc musisz ją dokrecac. Tylko delikatnie bo nawet 1/10 obrotu robi różnicę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 najpierw ustawiłem górne obroty a dopiero potem ustawiłem wolne ,nie odwrotnie i było dobrze do czasu....to może wina tej od wolnych obrotów co rozumiem ma ten skok przejścia..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Dokładnie tak, jak ma za duża ilość powietrza na przejściu to mogą się pojawić stuki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 no a to że na maksymalnych obrotach chodził i coś walło dość głośno i się zatrzymał jak by się tłok rozsypał to może być ta przyczyna...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Jeżeli go otworzysz i wizualnie jest ok to tak. Miałem tak z 2t.46 i były takie stuki że też miałem wrażenie że coś w środku się posypalo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinlota1977 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 nie chce za bardzo go otwierac bo asp ma lipne uszczelki cos na zasadzie folii na wyświetlaczu jak się kupi telefon i nie specjalnie nadaja się do ponownego użycia....mysle ze jak nic nie blokuje to najpierw regulacja wolnych obrotów...nie mogę ustawić najpierw wysokich bo wali i gasnie ale powinny być wstępnie ustawione bo tak latałem wiec rusze lekko regulacje wolnych obrotów...a czy od takiego walenia i nagłego zatrzymania mogło się coś pokrzywić...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Zacznij on najprostszej rzeczy, czyli od przedmuchani gaźnika. Mi to wyglada, ze jakiś paproch pociągnęło z paliwem i przytyka gaźnik. Filtr paliwa masz? Jakie paliwo do niego lejesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 Uszczelki nie są najgorsze ale fakt, delikatne. Jak nie mozesz go wkręcić na wysokie to na wejściu igle przejścia dokrec o 0.5 obrotu. Jeżeli nadal nie będzie mógł wejść na maks obroty to jeszcze trohe wkrec przejście tak żeby moc zacząć go regulować jak nalezy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpd Opublikowano 8 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2016 nie chce za bardzo go otwierac bo asp ma lipne uszczelki cos na zasadzie folii na wyświetlaczu jak się kupi telefon i nie specjalnie nadaja się do ponownego użycia....mysle ze jak nic nie blokuje to najpierw regulacja wolnych obrotów...nie mogę ustawić najpierw wysokich bo wali i gasnie ale powinny być wstępnie ustawione bo tak latałem wiec rusze lekko regulacje wolnych obrotów...a czy od takiego walenia i nagłego zatrzymania mogło się coś pokrzywić...? Procedura jest procedurą, ustawianie niskich przed ustawieniem wysokich przypomina pompowanie koła przed założeniem na niego opony i efekty da podobne. Wykręć całkiem iglicę wysokich .. przedmuchaj parę razy z płuc otwór po niej wkręć do oporu na zamkniętej przepustnicy ale nie siłuj się z nią wykręć 2,5 do 3ch obrotów i odpal silnik na 1/3 gazu. A co do uszczelek w asp to są one wielorazowego użytku - nie nasiąkają olejem i nie przyklejają się do elementów przynajmniej we wszystkich moich tak jest. Oczywiście zakładamy ze mechanicznie jest wszytko ok ale jak nie rozebrałeś silnika to tego nie wiemy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi