marcinlota1977 Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 Witam ,mam problem z moim silnikiem ASP 61 .Sinik nowy po dotarciu, wyregulowany chodził dobrze,palił dobrze.Zrobiłem trzy loty po ok 15 min i wszystko było ok.Odpaliłem czwarty raz aby model podnieść i polatać, dałem na chwile maksymalne obroty i coś strzeliło i silnik się zatrzymał. Odpaliłem ponownie bo nic nie blokowało i miał kompresje ,odpalił i chodził dobrze na wolnych obrotach, dodając więcej mocy zaczyna walić (stukać) cos i się zaczynają problemy, dając więcej gazu silnik gaśnie i wali coraz mocniej.....zmieniłem świece na nową i jest tak samo...
Marcin K. Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 Nie odpalił ci przypadkiem w "lewo"? Rozbebesz silnik, czy nie ma wizualnych uszkodzeń. Przy okazji sprawdź luz na zaworach. Z moim nie miałem nigdy takich problemow..
marcinlota1977 Opublikowano 7 Lipca 2016 Autor Opublikowano 7 Lipca 2016 hmm.. w lewo.. tak powinien chyba chodzić czy nie..?.odpalam rozrusznikiem..(odwrotnie do kierunku zegera)...luz na zaworach, hmm..sciągałem kape i wszystko jest dekrecone...
Marcin K. Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 Dlatego lewo napisane w "" jeżeli odpala a stuki pojawiają się przy odawaniu gazu to może też być wina igły przejścia. W 2t .46 wlasnie przy za mocno odkreconej iglicy przejścia pojawialy sie stuki i silnik nie miał ducha i gasl. Zmniejsz mu ilosc powietrza na przejściu. U mnie w 2t .45 po 20 min w powietrzu pojawily sie problemy z silnikiem i wymagał regulacji igły przejscia
marcinlota1977 Opublikowano 7 Lipca 2016 Autor Opublikowano 7 Lipca 2016 nie rozumiem...cos tam regulowałem i lipa..
jpd Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 1. Sprawdź wielkosc luzów zaworowych na zimnym silniku o ile dobrze pamiętam powinno być coś koło 0.08 - 0,1. 2. potem zobacz czy prawidowo chodza popychacze - pokręć silnikem ręcznie przy zdjętej pokrywie zaworów - zwróć uwagę czy przedluzki popychaczy (te w co są w rurkach) siedza prawidłowo w gniazdach - tymi gniazdami regulujesz luz. Określ generalnie czy te stuki pochodzą z mechaniki (uszkodzenie wałka rozrzadu, popychaczy itp) czy tez są wynikiem termodynamiki (za wczesny zapłon - zbyt uboga mieszanka) Stwierdzenie "coś tam regulowałem" jest mało mówiące. Masz 2 śruby regulacyjne - główną i niskich obrotów zwana czasem śrubą przejścia - ASP jest bardzo czuły na ustawienie tej śruby i trzeba ja regulować bardzo delikatnie zaś śrubę główną wykręć solidnie żeby silnik zaczął chodzić na przelaniu dość solidnym. Zasada jest taka ze regulujesz najpierw górę potem dół a nie odwrotnie.- czyli silnik ma dobrze chodzić na pełnej rurze a dopiero potem bawisz się ze składem mieszanki na wolnych obrotach. Tym nie mniej najpierw wyeliminuj możliwą usterkę mechaniczną !!
Irek M Opublikowano 7 Lipca 2016 Opublikowano 7 Lipca 2016 Marcin - zawory nie mają być dokręcone tylko powinien być luz. Czy gdy tłok idzie w ZW to między dźwigienką zaworów jest luz czy nie? A jeśli tak to jaki? 1
marcinlota1977 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Opublikowano 8 Lipca 2016 Nie mam czym sprawdzić tych luzów, ZW zaś niewiele mi mówi. Kiedyś już miałem taki motorek i nie miałem z nim żadnych problemów...i ta odkręcona iglica przejścia też jest dla mnie mało zrozumiałe.Dodam tylko ze silnik po trzech lotach był dość sporo mokry jakby się pocił a wszystko jest dokręcone, świeca zaś miała spory nagar...
Marcin K. Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Nie zatykales przypadkiem krucca pod silnikiem?
Gość Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Miałem kiedyś problem z ASP FS 30 i podobny z FS80. Problem był ze śmigłem. Założyłem o cal większe ale z mniejszym skokiem. Zarówno jeden jak i drugi zaczęły strzelać jak by się miały rozlecieć. Po wymianie śmigieł było ok. Najbardziej wkurzające było to że FS 30 po poprawnej regulacji działał ok przez 5-6 lotów a potem odwalało mu coś i po starcie gasł. Trzeba było regulować od nowa. Obrzygany silnik nie spalonym olejem to standard w ASP FS. Uszczelniałem wszystkie połączenia smarując gwinty silikonem wysokotemperaturowym a i tak silnik był ufajdany w oleju tyle że mniej.
Marcin K. Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Jeżeli to nie są stuki mechaniczne to pozostaje ci regulacja przejścia. Mówisz ze silnik był mokry. Gaźnik jest za silnikiem więc z niego nie mogło tryskac chyba że latasz z napędem pchajacym. Weź silnik na spokojnie do regulacji. Najpierw ustaw maksymalne obroty ilością paliwa i potem przy odpalonym silniku krec delikatnie śruba która jest w dźwigni gazu. sądząc po stukach dostaje za dużo powietrza więc musisz ją dokrecac. Tylko delikatnie bo nawet 1/10 obrotu robi różnicę
marcinlota1977 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Opublikowano 8 Lipca 2016 najpierw ustawiłem górne obroty a dopiero potem ustawiłem wolne ,nie odwrotnie i było dobrze do czasu....to może wina tej od wolnych obrotów co rozumiem ma ten skok przejścia..?
Marcin K. Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Dokładnie tak, jak ma za duża ilość powietrza na przejściu to mogą się pojawić stuki
marcinlota1977 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Opublikowano 8 Lipca 2016 no a to że na maksymalnych obrotach chodził i coś walło dość głośno i się zatrzymał jak by się tłok rozsypał to może być ta przyczyna...?
Marcin K. Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Jeżeli go otworzysz i wizualnie jest ok to tak. Miałem tak z 2t.46 i były takie stuki że też miałem wrażenie że coś w środku się posypalo
marcinlota1977 Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Opublikowano 8 Lipca 2016 nie chce za bardzo go otwierac bo asp ma lipne uszczelki cos na zasadzie folii na wyświetlaczu jak się kupi telefon i nie specjalnie nadaja się do ponownego użycia....mysle ze jak nic nie blokuje to najpierw regulacja wolnych obrotów...nie mogę ustawić najpierw wysokich bo wali i gasnie ale powinny być wstępnie ustawione bo tak latałem wiec rusze lekko regulacje wolnych obrotów...a czy od takiego walenia i nagłego zatrzymania mogło się coś pokrzywić...?
MASK Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Zacznij on najprostszej rzeczy, czyli od przedmuchani gaźnika. Mi to wyglada, ze jakiś paproch pociągnęło z paliwem i przytyka gaźnik. Filtr paliwa masz? Jakie paliwo do niego lejesz?
Marcin K. Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Uszczelki nie są najgorsze ale fakt, delikatne. Jak nie mozesz go wkręcić na wysokie to na wejściu igle przejścia dokrec o 0.5 obrotu. Jeżeli nadal nie będzie mógł wejść na maks obroty to jeszcze trohe wkrec przejście tak żeby moc zacząć go regulować jak nalezy
jpd Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 nie chce za bardzo go otwierac bo asp ma lipne uszczelki cos na zasadzie folii na wyświetlaczu jak się kupi telefon i nie specjalnie nadaja się do ponownego użycia....mysle ze jak nic nie blokuje to najpierw regulacja wolnych obrotów...nie mogę ustawić najpierw wysokich bo wali i gasnie ale powinny być wstępnie ustawione bo tak latałem wiec rusze lekko regulacje wolnych obrotów...a czy od takiego walenia i nagłego zatrzymania mogło się coś pokrzywić...? Procedura jest procedurą, ustawianie niskich przed ustawieniem wysokich przypomina pompowanie koła przed założeniem na niego opony i efekty da podobne. Wykręć całkiem iglicę wysokich .. przedmuchaj parę razy z płuc otwór po niej wkręć do oporu na zamkniętej przepustnicy ale nie siłuj się z nią wykręć 2,5 do 3ch obrotów i odpal silnik na 1/3 gazu. A co do uszczelek w asp to są one wielorazowego użytku - nie nasiąkają olejem i nie przyklejają się do elementów przynajmniej we wszystkich moich tak jest. Oczywiście zakładamy ze mechanicznie jest wszytko ok ale jak nie rozebrałeś silnika to tego nie wiemy.
Rekomendowane odpowiedzi