Arkos Opublikowano 31 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2008 Wg. mnie to wina regulatora, ja latam na reglu Align 30A z helikoptera T-Rex 450 i żadnych problemów, latam na pakietach 2S i 3S. Na 3S to wariatuńcio, rwie w górę jak zwariowany z beczakmi na czele 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 ECO400, 1. nie ma czegoś takiego jak formatowanie akumulatorów 2. akumulatorów li-xx się nie formuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pilot Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 1. nie ma czegoś takiego jak formatowanie akumulatorów 2. akumulatorów li-xx się nie formuje Ad1. Naprawdę jesteś tego pewny ? Wg mojej wiedzy to piszesz bzdury uogólniając do wszystkich aku. Ad2. Wystarczyło tyle bez punktu 1 co nie zmienia faktu, że rozładowanie pakietu małym prądem przed użyciem w modelu wpłynie ujemnie na jego żywotność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 A ja akurat zgadzam się z adamem9034. Nie ma czegoś takiego jak formatowanie akumulatorów. Jest FORMOWANIE. A li-xx się rzeczywiście nie formuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
engelbert Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 A ja akurat zgadzam się z adamem9034.Nie ma czegoś takiego jak formatowanie akumulatorów. Jest FORMOWANIE. A li-xx się rzeczywiście nie formuje Na temat formowania akumulatorów to można by pisać jak o indykach. Ja proponuje, żeby się zastanowić dlaczego używamy balanserow do li-xx Balanser dba o to, żeby napięcie dla wszystkich pojedynczych ogniw w pakiecie było takie same. A formowanie akumulatorków NC w pakiecie to praktycznie to samo :?: Można by to chyba inaczej nazywać ale w obydwu przypadkach chodzi o to napięcie, wszystkie pojedyncze cele w pakiecie muszą mieć identyczne V. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Witam Widzę, że dyskusja bardzo ożywiona ale w dalszym ciągu nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie Witam Kurcze czegoś nie rozumiem. Kupiłem Juniora do niego regulator Mag8 (30A) i dwa pakiety FullyMax 2S 1800mAh 25C (50C). Miesiąc temu na tym zestawie latałem i było OK, choć na próbach w domu, gdy przekroczyłem 1/3 zakresu drążka gazu silnik się wyłączał. Sądziłem, że to wina niedoładowanych akumulatorów, bo tak jak dostałem je ze sklepu podpiąłem od razu do Juniora. Przed wyjściem na loty naładowałem je na full i było OK. Teraz (dzisiaj) podpiąłem aku do Juniora i znowu to samo przy przekroczeniu 1/3 zakresu drążka gazu silnik się zatrzymuje (akumulatory są naładowane do pełna) i nie bardzo wiem o co loto, bo przy takim działaniu sprzętu to Junior nie poloto. Czyżbym miał wymienić regler na 40A? Dodam, że gdy doładowałem naładowane akumulatory (leżały naładowane ok 1 miesiąca) i jeden z nich podpiąłem przy max. wychyleniu drąża gazu a potem ustawiłem go na min. nie odpinając aku wszystko zaczęło działać jak trzeba (po podpięciu aku silnik wydaje głośnie biiiip a potem 5 razy ciszej). Ustawiłem gaz na możliwie minimalne obroty silnika i po ok. 2 godzinach regulator "odciął silnik". Zrobiłem zatem to samo z drugim akumulatorem i niestety... 1/3 drążka gazu i silnik staje.Co ciekawsze wieczorem podłączyłem ten teoretycznie rozładowany akumulator (bo silnik na nim chodził 2 godziny) pod ładowarkę E-Sky EK2-0851 i po ok. 1min. ładowarka pokazuje, że akumulator jest naładowany na full. Nie mam innych akumulatorów, ładowarki, regulatora aby sprawdzić na innej konfiguracji a do tego w promieniu 40km nikogo kto by coś doradził. Proszę poradźcie, bo jak żona usłyszy, że kupuję kolejne aku, ładowarkę i regulator, to od łoża odstawi mnie na bank. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Taki test jaki zrobiłeś nie jest miarodajny. Trzeba by było podczas tego testu zmierzyć pobór prądu. Ja bym najpierw sprawdził na Twoim miejscu napięcia na ogniwach. Czy nie różnią się za bardzo ... No niby ładowarka z balansowaniem ogniw powinna to zrobić. Potem możemy zacząć sprawdzać elektronikę, czyli zespół regulator - silnik. Pakiet po naładowaniu powinien mieć na każdym ogniwie około 4.2[V]. Rozładowany nie powinien mieć napięć mniejszych niż 3[V]. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andych Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Wojciechu, Na początek to pomierz dokładnie te pakiety miernikiem, bo takie stwierdzenie, że po minucie ładowarka kończy nic nie mówi, tym bardziej, że to najprostszy sprzęt i nie pokazuje napięć na celach. Jak będziesz wiedział na 100% jakie masz napięcie na pakiecie, to dopiero zabierz się za porządne zaprogramowanie regulatora, a jak to nie pomoże to będzie wina regulatora. Ja niestety nie mam tego typu regulatorów to nie pomogę w programowaniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Witam PEGAZ i Andrych dzięki za rzeczowe odpowiedzi ale... proszę nie śmiejcie się, jak pomierzyć napięcie na poszczegolnych celach. Jak posługiwać się miernikiem wiem, tylko jak podepnę miernik pod złącza gold, pod które podpinam regulator to dostanę napięcie całego pakietu a na wtyczce do balancera mam trzy kable czerwony (plus) biały (srodkowy masa (?)) i czarny (minus) jak na nich zmierzyć napięcie poszczególnych cel. Dziękuję za zrozumienie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Środkowy kabel to "+" jednej celi i jednocześnie "-" drugiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Witam adam9034 rozumiem, że mierzę napięcie między czerwonym i białym kablem a potem między białym a czarnym. OK jak sfajczę aku to będzie nia Ciebie. Dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
-==PEGAZ==- Opublikowano 1 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2008 Pomierz napięcia na złączu balansowania pomiędzy sąsiadującymi stykami. Na pewno nic nie spalisz, jeżeli będziesz miał miernik ustawiony na pomiar napięcia a nie prądu, no i nie zewrzesz sąsiadujących styków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Witam Panowie dzięki za wyrozumiałość i podpowiedzi. PEGAZ szczególne podziękowania dla Ciebie, bo nareszcie kupiłem porządny miernik elektroniczny. W czym był problem? Nie wiem do tej pory ale opiszę co robię. 1. Włączam aparaturę 2. Drążeg gazu na maximum 3. Podpinam aku do regla 4. Po pierwszym sygnale dźwiękowym drążek gazu idzie na minimum 5. Układam regiel i aku w kabince (w tym czasie słychać kilka razy sygnał dźwiękowy) 6. Zamykam kabinkę i silniczek śmiga aż miło. No to czuję, że w długi weekend (jak pogoda dopisze) jeszcze trochę polatam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkos Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 1. Włączam aparaturę 2. Drążeg gazu na maximum 3. Podpinam aku do regla 4. Po pierwszym sygnale dźwiękowym drążek gazu idzie na minimum Nie rozumie tu czegos ... w ten sposob wchodzisz w programowanie regulatora ! I Ty na tak podpietym reglu latasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meteor Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Nie rozumie tu czegos ... w ten sposob wchodzisz w programowanie regulatora !I Ty na tak podpietym reglu latasz ? Niektóre regulatory mają taką procedurę załączania, w ten sposób wykrywają max i min. wychylenie drążka gazu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkos Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Niektóre regulatory mają taką procedurę załączania, w ten sposób wykrywają max i min. wychylenie drążka gazu. A to przepraszam, nie wiedzialem. Czlowiek cale zycie sie uczy, a i tak glupi umiera ... ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojcio69 Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Arkos jeszcze nie latałem ale w domu silnik chodzi jak należy. Serwa też bez zarzutu. Skoro w domu wszystko jest OK, to dlaczego podczas lotu miałoby być inaczej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkos Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Pozwolę sobie zmieścić pare fotek z lotów Juniorem z dnia dzisiejszego ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 2 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2008 Arkos->to były jakies większe zorganizowane loty poligonowe czy tylko taki samotny niedzielny wypadzik żeby krety postraszyć :?: :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arkos Opublikowano 3 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Listopada 2008 Arkos->to były jakies większe zorganizowane loty poligonowe czy tylko taki samotny niedzielny wypadzik żeby krety postraszyć :?: :mrgreen: Od 10:30 byłem sam, a ok. 13 Marek przyjechał na chwilę. Wylatałem wszystkim co miałem 8 pakietów i do domciu, zmarzłem strasznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.