Skocz do zawartości

"KOMAR" mnie ugryzł.


paweln7

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

zgadza się Romku teraz wychodzi skok ok 9 , silnik pobiera ok 1kW,

dzisiaj pomalowałem kadłub pomarańczowym (może jutro uda się prysnąć drugi kolorek ),

jak przyjdą zamówione łopatki sprawdzę pobieraną moc i ciąg,

mam jeszcze piastę o rozstawie 45mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa. Instrukcja AERO-NAUT.

 

OGŁOSZENIE

Jeśli chodzi o operację składanych śrub napędowych

Przed użyciem śrub napędowych AERO-NAUT należy przeczytać poniższe ogłoszenie.

  • Przed montażem nożyków zetrzeć różne krawędzie i korzeń
  • Podczas montażu zmień śrubę
  • Śruba napędowa powinna pracować tylko z silnikiem elektrycznym
  • Maksymalna dozwolona liczba obrotów nie może być przekroczona
  • Wartość maksymalnej dopuszczalnej liczby obrotów jest drukowana na etykiecie opakowania. Na przykład "maks. 13000 U / min" oznacza, że ​​maksymalne obroty (obroty na minutę) nie mogą przekraczać 13000 obr / min
  • Przed każdą sesją lotu sprawdzić, czy śmigło jest mocno przymocowane do wału silnika
  • Przed każdym lotem sprawdzić, czy śmigła nie jest uszkodzona (sprawdzenie wizualne), a jeśli to konieczne, wyrównaj urządzenie
  • Zastanów się, jaka jest potrzeba wymiany uszkodzonego ostrza lub zniekształconego elementu środkowego (ciężkie / zerwanie lądowania)
  • Upewnij się, że silnik uruchamia się powoli za pomocą regulatora prędkości lub miękkiego startu. Alternatywnie, należy założyć sprężyste sprzęgło. Przy nagłych startach istnieje ryzyko złamania ostrza, a tym samym niebezpieczne ryzyko obrażeń. Podobne komentarze dotyczą szybkiego hamowania!
  • Po katastrofie lub ciężkim lądowaniu - zwłaszcza jeśli łopatki są obracane, należy przeprowadzić nową inspekcję.

 

 

A osobiście proponował bym te co proponuje Marcin lub te z TOPMODEL.FR   (Ukraińskie)

 

https://www.topmodel.fr/en/product-detail-21443-vitaprop-carbon-folding-prop-15x8

 

 

 

FOLDING WSPÓŁPRACY WĘGLA VITAPROP 15x8 "
Topmodel.fr / ALL / Sprzęt / Elektryczne rekwizyty / Składane / Vitaprop / VITAPROP CARBON FOLDING PROP 15x8 "
 
18915800_big_dep1444655890_493.jpg

       
 
Informacje o produkcie

Światowe najwyższej jakości rekwizyty składane z firmy Vitaprop!


Te rekwizyty wykonane z wysokiej jakości materiałów zapewniających bezpieczeństwo i wspaniałe występy.

Do produkcji wykorzystano tylko najlepsze materiały, takie jak niemiecki jednokierunkowy węgiel oraz tkanina z włókna węglowego o gramaturze 45 g / m², plus japońskie wioślarstwo Tenax1600 tex i żywica epoksydowa L285.

Wioślarstwo jest owinięte wokół metalowego pierścienia na korzeniu i przechodzi co najmniej do środka ostrza, aby uzyskać dodatkową siłę.

Propsy 16x16 "i 15x16" zostały zaprojektowane specjalnie dla F5B i zostały wzmocnione.

Ponadto wszystkie ostrza są poddawane obróbce termicznej w piecu po zakończeniu procesu. Więc wszystkie noże są silne dla każdego sportu lub hobby.

  • Grubość korka brzeszczotu wynosi 8 mm.
  • Otwór na osi mocowania ostrza jest 3mm .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem uprzejmie zauważyć, że skok smigła zależy WYŁACZNIE od kąta natarcia profilu łopatki (pomijając pojecie poślizgu) a nie od odchylenia tej łopatki (np.o 2,5 stopnia)  z powodu konstrukcji piasty.

Wychodząc z najprostszej definicji skoku śmigła czyli liniowej odległości płaszczyzny śmigła od położenia jej na początku jednego obrotu  do jej położenia po wykonaniu jednego pełnego obrotu wynika jasno, że skok śmigła jest funkcją kąta natarcia profilu łopatki .

Gdy konstrukcja piasty rzeczywiście zapewnia odchylenie łopaty o np. 2,5 stopnia nie mamy już do czynienia z płaszczyzną śmigła więc o jakim skoku śmigła mowa?

 

W rzeczywistości mimo technicznej możliwości łopaty śmigła dzięki sile odśrodkowej układają się zawsze w jednej płaszczyźnie. Gdy jest inaczej powstaje generator drgań, który rozwali najmocniejszą konstrukcję.

 

Właśnie zaistniały przypadek potwierdza niszczącą moc drgań powstałych z niewyważenia śmigła (dynamicznego lub statycznego) co przy dużych średnicach ma znaczenie zasadnicze.

(Jarosław Hajduk, Wyważanie śmigieł modeli latających, MT 10/2002)

post-6507-0-78255000-1508702419_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czemu koledzy dopisują takie dziwne teorie do tej nieszczęsnej piasty. Piasty tego typu zostały skonstruowane do szybowców o przekroju kadłuba okrągłego lub

owalnego. Są piasty o różnych kątach dla lepszego dopasowania łopatek śmigła do kształtu kadłuba po ich złożeniu. Stosowanie ich w kadłubach kanciastych jak

w przypadku Komara mija się z celem. Kąty i średnica tych piast mają jednak wpływ na parametry śmigła, trzeba to uwzględnić. Łatwo to sprawdzić np w "eCalc".

Urywanie się śmigieł AERONAUTA zdarza się zwłaszcza przy ich większych średnicach. Trzeba bardzo pilnować maksymalnych obrotów, i rozruchu silnika.

Przy dużych śmigłach powinien być jak najwolniejszy. Jeśli jest taka możliwość powinno się ustawić regulator na jak najbardziej wolny start.

A najlepiej stosować śmigła z prawdziwego węgla a nie z sieczki węglowej, fakt że są kilkakrotnie droższe ale warto, zwłaszcza w drogich dużych modelach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem uprzejmie zauważyć, że skok smigła zależy WYŁACZNIE od kąta natarcia profilu łopatki (pomijając pojecie poślizgu) a nie od odchylenia tej łopatki (np.o 2,5 stopnia)  z powodu konstrukcji piasty.

Wychodząc z najprostszej definicji skoku śmigła czyli liniowej odległości płaszczyzny śmigła od położenia jej na początku jednego obrotu  do jej położenia po wykonaniu jednego pełnego obrotu wynika jasno, że skok śmigła jest funkcją kąta natarcia profilu łopatki .

Gdy konstrukcja piasty rzeczywiście zapewnia odchylenie łopaty o np. 2,5 stopnia nie mamy już do czynienia z płaszczyzną śmigła więc o jakim skoku śmigła mowa?

 

Czytam to i nie wiem co myśleć. Albo to co napisałeś napisałeś mając na myśli piasty tzw. Z, gdzie chodzi o lepsze ułożenie łopatek po złożeniu i rzeczywiście skok się nie zmienia albo głosisz straszne herezje ;)

W tym przypadku ewidentnie chodzi o piastę, która zwiększa kąt natarcia łopat a więc tym samym skok śmigła. Tak jak ma to miejsce np. w samolotach ze zmiennym skokiem śmigła. Z tą tylko różnicą, że jest to zmiana o jedna konkretną wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam to i nie wiem co myśleć. Albo to co napisałeś napisałeś mając na myśli piasty tzw. Z, gdzie chodzi o lepsze ułożenie łopatek po złożeniu i rzeczywiście skok się nie zmienia albo głosisz straszne herezje ;)

W tym przypadku ewidentnie chodzi o piastę, która zwiększa kąt natarcia łopat a więc tym samym skok śmigła. Tak jak ma to miejsce np. w samolotach ze zmiennym skokiem śmigła. Z tą tylko różnicą, że jest to zmiana o jedna konkretną wartość.

 

A nie są to żadne herezje bowiem dotyczą odchylenia łopatek śmigła składanego "do przodu" o np. 2,5 stopnia bo tak zrozumiałem dyskutowany problem (jak się okazuje błędnie).

 

W rzeczywistości dyskusja dotyczy parametru oznaczanego przy piastach "twist" np. 2,5 stopnia i oznacza "skręcenie" gniazda łopaty o taki własnie kąt z tego powodu, że duża średnica śmigła i duży skok uniemożliwiają właściwe złożenie się łopat przy kadłubie. Dlatego stosuje się śmigła o mniejszym skoku oraz piasty ze skręceniem gniazda co daje większy skok śmigła po rozłożeniu łopat.

Zdjęcie piasty (https://www.f5b.co.uk/equip/props/hubs-spinners/

Pomyliłem problemy i mogę iść do Canossy :D . Co mi tam...

post-6507-0-75446100-1508758413.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 9 miesięcy temu...

Witam

Z kronikarskiego obowiązku informuje że Komar ma się dobrze :)

Po roku leżakowania wzbił się w powietrze  ( głównym problemem było  lotnisko Kto był w Kowali to wie że pas nie jest przyjazny drewnianym konstrukcją )

Po pewnych przeróbkach ,stalowe okucie płozy do lądowania oraz druciane zabezpieczenia końcówek płatów i ogona był gotowy do lotu

waga do  lotu 6750g napęd pozwala na wyholowanie go do 150m ,cztery razy. W warunkach a termicznych  czas lotu waha się w granicach 10-15min przy pracy silnika ok 3min

Wiem bez filmu się nie liczy :D

https://www.youtube.com/watch?v=tkDIEcleSDc

 

i fotka  po jednym z lotów

post-497-0-71760100-1569263364_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
W dniu 18.04.2020 o 00:41, robas69 napisał:

Paweł, jak Komar się miewa?

Na razie  nie obudził się z snu zimowego ?

A tak po za tym to całkiem fajnie  , niebawem  znowu będzie majestatycznie  krążył nad lotniskiem tylko trzeba najpierw znowu przywyknąć do aparatury ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • 1 miesiąc temu...
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.