Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja żeby zwiększyć prędkość postępową Maxy zdjąłem cały balast z ogona i pakiet przesunąłem o około 4cm do przodu. Maxa teraz ma dokładnie SW w neutrum zgodnie z tym co pisze Vladimir na stronie czyli 16,1mm od belki.

Poprzednio miałem dokładnie tak jak piszesz czyli ogon wisiał i Maxa latała bardzo wolno. Jak była silna termika to dawała radę, ale jak tylko zaczynało trochę wiać stawał i tonęła. Zwłaszcza w zakrętach było to widać wyraźnie. Brak prędkości w wejściu pod wiatr dawało zanurkowanie modelu żeby nabrał prędkości.

Zdejmij balast z ogona i przesuń SC do przodu. 

Ja przy camberze też mam trochę przetrymowany model żeby nie stawał. Tyle że ja mam płynny camber i jeszcze nad tym pracuje. :)

 

 

Opublikowano

@Konrad - w Altis Flight Manager (ver 4.3.0 - najnowsza) zaznacz u dołu okienka "Show Throttle In" i "Show Throttle Out". To samo można zaznaczyć w Menu w Graph. 

 

To pokazuje jaki sygnał "wychodzi" z Altisa do ESC. Standardowo Altis wysyła 1100 micro_s. Linia może być nieco postrzępiona w dół ale nie powinno być pików w górę. ESC jest przez cały lot kontrolowany przez Altisa tyle, że przez pierwsze 30 sekund od uruchomienia Altis przepuszcza to co przychodzi z odbiornika z kanału gazu. Potem "podmienia" sygnał z odbiornika i wysyła stałe 1100 micro_s. Ponieważ wszystko w RC (poza S-BUS) jest sterowane PWM (Pulse Width Modulation) czyli Altis wysyła do ESC impulsy o w/w szerokości.

Opublikowano

Wiesiek, a co powiesz na taki wykres throttle in/out? Jest pika do góry w momencie włączenia Altisa/uruchomienia silnika i potem stabilizacja po wyłączeniu gazu. jest OK?

post-9515-0-91094400-1541275224_thumb.jpg

Opublikowano

Tu wszystko wyglada OK. Dałes gaz na max w momencie staru a potem zdejmowałeś „prawie liniowo”. Ten peak trwajacy 1 moze 2 sek jest absolutnie OK. Nic szczególnego w tym nie ma. Poza tym przyzwoity lot.

Opublikowano

Ja niestety nie jestem w stanie uzyskać podobnego wykresu co Wiesław, a i Tomka jest zupełnie inny.

Nie wiem dlaczego każdy Altis podaje inne grafy.

Jeśli dobrze odczytuje tą linię Thr In to jest constans na 1100. Ale już z regulatorem YGE jest dokładnie jak u Tomka skok do 1900us i dopiero potem stabilizacja na 1100us

Tu graf z Castle

d22.png

Opublikowano

No jak? Masz identyczny z moim. Tylko zamiast throtle in masz throttle out. Ale to jest to samo. Nie wie ale pewnie kolor zalezy od kolejnisci klikniec. Masz jak najbardziej poprawny wykres. Jesli z tym wykresem silnik cos robi (staruje) to problem tkwi w ESC

Opublikowano

Nie w tym Altisie nic się nie dzieje to jest Altis z Maxy. Na Altisie tym co startuje silnik nie jestem w stanie wystartować ponieważ silnik nie wyłącza się nawet po zamknięciu przepustnicy i się boję, że przy lądowaniu uszkodzę przekładnię.

Na stole dostaje takie dziwne grafy na dole wykresu czyli poniżej linii 0m.

Opublikowano

Ja mam gaz na drążku i to zdejmowanie gazu to było faktycznie zwolnienie modelu na 1/2 - 1/4 gazu w poszukowaniu "dobrego" powietrza. Latanie na pełnym gazie 50m nad ziemią nic mi nie da, żeby zobaczyć czy model "drgnie" i pokaże termikę. Na full po prostu przelecę, sam wiesz o czym ja mówię :)

Opublikowano

Ja gaz mam kombinowany dokładnie tak jak ma Wojtek, czyli 100%, potem od 25% do 75% i całkowite wyłączenie czyli 0%.

Początkową wysokość osiągam na pełnym gazie a dopiero potem latam od tych 25% do tylu ile mi potrzeba. Zresztą widać, że delikatnie na minimalnym gazie podciągałem bo nic nie widziałem żeby nosiło. 

 

Cóż mam jeszcze jeden ESC Castla i jak przyjdzie już mroźna zima to przelutuje i zobaczę. Tyle że i w Holicach i Dubnicy widziałem że kilku Czechów i Słowaków latało właśnie na Castle Tallon i to od nich podpatrzyłem to rozwiązanie. Mam/miałem kilka Castli ale EDGE do innych modeli i nie brałem ich wcześniej pod uwagę bo to ciężkie regulatory, dopiero w tym roku podglądnąłem i okazało się, że waga nie jest aż taka straszna. Te 20g, a po przycięciu kabli 12g, więcej to nie problem. 

Opublikowano

Nie mam 4 pozycji na 3 pozycyjnym switchu. Na pierwszej pozycji mam 100% a na drugiej mam podpięty suwak który płynnie obsługuje gaz a na trzeciej pozycji 0.

 

Logi wyglądają tak.

e1.png

e2.png

 

 


Konradzie, a start power w regulatorze ma na pewno być 100 ?

Tak 100% może być ponieważ łopatki rozkręcają się płynnie. Tylko stop musi być slow lub very slow ponieważ inercja łopatek po nagłym zatrzymaniu silnika mocno obciąża przekładnię. 

 

EDIT

Znalazłem jednak jeden zachowany lot z oblotu modelu w zeszły czwartek. Wówczas udało mi się zrobić bodaj 5 lotów z Altisem i potem już musiałem go wyjąć bo zaczęło się to samo co na filmie.

Setup jest dokładnie taki sam, nic nie zmieniałem z ustawień. Te które mam teraz to są te które wówczas ustawiłem. Tylko raz zrobiłem jak podpowiadałeś przywrócenie do ustawień fabrycznych i potem ustawiłem dokładnie jak do oblotu.

 

e3.png

 

 

Opublikowano

@Konrad- te dwa pierwsze screenshoty nie są tym eksperymentem z filmiku. Nie widać momentu włączenia silnika i tego co się dzieje po wyłączeniu.

 

Najlepiej zrób tak:

 

- wyczyść pamięć w Altisie,

- sformatuj Altisa,

- ponownie wgraj firmware (5.6)

- ponów eksperyment jak na filmiku, to powinno trwać ok. 1 min - tak z 10 sek na silniku, wyłączenie i 40-50 sek po wyłączeniu

- zgraj log z Altisa

- wyślij plik z logiem do mnie albo połóż na stronie - plik, nie screenshot 

 

Edit: Jak chcesz oglądać co się dzieje z Throttle to wyłącz podgląd wysokości bo to tylko zaciemnia obraz - wyświetlane tylko Thr In i Thr Out.

 

Edit2: TO: "...Nie mam 4 pozycji na 3 pozycyjnym switchu. Na pierwszej pozycji mam 100% a na drugiej mam podpięty suwak który płynnie obsługuje gaz a na trzeciej pozycji 0...." to jest asking for trouble. 

 

Dlaczego? 

 

- w emocjach na zawodach łatwo jest przesunąć switch do pozycji zero zamiast na środek i mieć wyłączony silnik na starcie

- rozdzielczość slidera jest jaka jest - nie jest możliwe tak precyzyjne ustawienie jak na drążku gazu,

- zabezpieczenie przed przypadkowym zjechaniem z gazem do zera niby jest ale marne. Jak Ci się Castle kalibruje przy każdym włączeniu to można sobie wyobrazić sytuację gdzie zjechanie do zera slidera (25% gazu) spowoduje wyłączenie silnika. Wyłącz w Castle tą autokalibrację przy każdym starcie - to nie ma sensu.

Opublikowano

Obejrzałem ten filmik jeszcze ze trzy razy. Podejrzewam tą Auto-Calibrację Throttle. Altis wysyła 1100 jako Zero. Ale też trochę strzępu i wysyłane jest raz 1080 a potem 1100. Castle się do tego po chwili kalibruje i przyjmuje minimum na 1080 a Max na 1100. No i potembez Twojego udziału z tych wahnięć Altisa tak to wygląda. W jednym Altisie te skoki są pewnie ciut większe i to wystarczy do kalibracji Castla. Zmienia auto-kalibrację w Castlu.

Opublikowano

Wiesławie zrobię dziś tak jak mówiłeś. Sformatuje Altisa do zera, wgram od nowa firmware 5.6 zmienię ustawienia jeszcze w Castlu i spróbuję co będzie. Jak dalej będzie problem to wyśle Ci całego loga to oglądnięcia.

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

Świetny pomysł. :)

Zresztą F3F i F5J to zupełnie inne miesiące latania. U nas fajnie i spokojnie, wszyscy mili i sympatyczni i nikt z nikim się nie gryzie. ;)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.