Skocz do zawartości

Blanik 4,2m Pomoc - dobór serw


Niebo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

niedawno kupiłem sobie pierwszy porządny model szybowca Blanik 4,2m i zacząłem powoli dozbrajać go w elektornikę.
Problem polega na tym, że zawsze budowałem w modelarni modele na zawody beż żadnej elektroniki - było to modele
termiczne i co2.

Producent zaleca serwa cyfrowe ale, czytając fora ludzie je odradzają. udało mi się dobrać serwa analogowe na kierunek i wysokość
problem pojawił się przy serwach które trzeba zamontować na klapy i klapolotki - moment ok 20kg. Miejsce niestety ograniczone i nic nie mogę znaleźć - analogowe są po prostu za duże. (może źle szukałem?)

Moje pytanie brzmi, czy zostawić serwa analogowe ww. i zmienić na cyfrowe które zaleca producent w klapy i klapolotki ?
czy będzie to wszystko grało razem ? cyfrowe + analog ? czytałem też, że potrzebuję programatora do cyfrówek ? czy na pewno ?



Proszę was o pomoc ponieważ stoję z budową a czas leci do tego już zamówiłem osobny pakiet 6V do serw analogowych, a cyfrowe serwa są bardziej prądożerne czyli dochodzi następny koszt pakiet 7,4V do zasilania cyfrówek ?
Patrząc na wszystko uzbierałaby się niezła suma na sam osprzęt i do końca nie wiem w którą stronę mam iść.


ps. na koniec dodam, że czekając na aktywację konta stałem się posiadaczem serw cyfrowych które pasują w miejsca gdzie powinny się znajdować. Serwa to "jakieś" POWER HD są ok. 3x tańsze od tych co zaleca producent. Miał ktoś z nimi do czynienia ?.

 

ps2. jeśli ktoś wie gdzie można by kupić serwa analogowe o takich wymiarach przeze mnie podanych proszę o post. Na dzień dzisiejszy zostaną raczej cyfrowe

 

Pozdrawiam

post-19312-0-48994900-1473687843.jpg

post-19312-0-86117000-1473687849.jpg

post-19312-0-69162400-1473687890.jpg

post-19312-0-31411900-1473687891.jpg

post-19312-0-19402500-1473687892.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo o momencie 20kg jest paranoją w takim modelu na lotki i klapy, to nie spalina do 3D! 
Zwykłe analogi o momencie 4kg spokojnie wystarczą.
Chociażby takie : http://www.modelemax.pl/product_info.php?products_id=13062 

ED: Wiedza wynikająca z doświadczenia. Weźmy ostatni projekt, który współtworzyłem, Moswey III(w dziale szybowce->makiety) serwa w skrzydłach są o momencie ok 5.5kg. a model maksymalnie ważył 15kg. 
Na stronie Piotra  jest kalkulatorek do wyliczenia sił na sterach w dziale artykuły.

http://www.piotrp.de/web/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w modelu Thermik XXXL rozpiętość 5m waga do lotu 8kg na lotki dałem serwa 3,5kg na klapy 5,5 kg, na kierunek 3,5Kg na wysokość 5,5kg. Ster wysokości jest pływający i ma 48cm rozpiętości, więc jest całkiem całkiem.

 

Serwo 20kg to jakieś nieporozumienie. Wywal je i wstaw np. KST 135MG albo jak już bardzo chcesz żeby było super bezpiecznie to KST 125MG.

 

Serwa analogowe już się dość rzadko stosuje zwłaszcza do tak dużych modeli. Nie wiem kto i co pisał o serwach cyfrowych, ale podejżewam, że nie miał pojęcia co pisze, albo wiedza z przed ładnych paru lat. Serwa cyfrowe mają większą dokładność i mniejszy krok (ale to pewnie uzależnione jest od nadajnika), będą zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Nie mówię, że nie mogą być analogi, ale przy takim modelu?!

Jeśli chodzi o połączenie serw cyfrowych i analogowych to wszystko zależny od odbiornika i nadajnika, czy sobie radzi. W moim odbiorniku są tylko 4 wyjścia analogowe i tyle mogę bezpiecznie zastosować analogów. Ale według mnie nie powinno być problemów z zastosowanie obu rodzai serw w jednym modelu.

 

Strasznie mieszasz. Rób tak jak masz w instrukcji i jak producent mówi. Serwa cyfrowe jak są jakieś badziewiaste to może i żrą prąd, ale ja stosuje cyfrowe od 5-6lat i jakoś tego nie zauważyłem. Zazwyczaj o prądożerności cyfrówek mówią ludzie, którzy ich nie stosowali, tylko gdzieś przeczytali i powielili plotkę, albo stosują low costowe słabej jakości.

 

No i po co te 7,2V dla cyfrówek???  Dlaczego nie może być 5,5V lub 6V ???????? Jakieś szaleństwo normalnie. Naprawdę wiesz co robisz?

 

KST 125MG biorą, w skrajnym wychyleniu klap do kąta 600 podczas lądowania w locie pod kątem 45-50 stopni, raptem 0,25-0,3A. Mając 8 szt takich serw w modelu i jak włączysz je wszystkie na raz (jak to sam nie wiem) wezmą Ci maks 2-2,5A. Czy to jest dużo?

W locie spoczynkowym, termicznym takie serwa biorą około 0,1A. Zawracanie głowy tą prądożernością normalnie.

 

Serwa HD miałem raz. Włożyłem do modelu i po włączeniu go natychmiast wszystkie wylądowały w koszu. Jedno się spaliło, jedno miało drgawki, jedno było OK.  Czysta ruletka tak 50/50 albo będą działać albo nie będą.

 

I jeszcze jedna uwaga. Duży model, ciężki model a wstawiasz jakieś badziewie do środka. Nie boisz się??

Nie stać Cię teraz na lepsze, sprawdzone, choćby te które proponuje producent, to odłóż budowę do przyszłego sezonu, dozbieraj i kup dobre, pewne, sprawdzone serwa nie muszą być drogie ale takie które mają dobrą opinię i ludzie je polecają. Nie eksperymentuj z tak wielkim modelem. 

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wdać się w drobną polemikę ze stwierdzeniem "Serwa analogowe już się dość rzadko stosuje zwłaszcza do tak dużych modeli." 
Czy 4m model jest duży, to dla każdego osobna kwestia :) ale jeżeli o stosowanie analogów a cyfrowych serw, w modelach makiet  niepodważalna dokładność i prędkość "cyfrówek" nie gra znacząco roli jeżeli nie kręci się akrobacji, a z doświadczenia zarówno Czesi, Niemcy jak i duża część naszych rodaków latających w cyklu ATTP w swoich makietach >4m stosują analogi jak i "cyfrówki" więc to nie do końca rzadkość ;) 
Z resztą się całkowicie zgadzam i wybaczcie za offtop i prawdopodobnie czepianie się smaczków :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie wdać się w drobną polemikę ze stwierdzeniem "Serwa analogowe już się dość rzadko stosuje zwłaszcza do tak dużych modeli." 

Czy 4m model jest duży, to dla każdego osobna kwestia :) ale jeżeli o stosowanie analogów a cyfrowych serw, w modelach makiet  niepodważalna dokładność i prędkość "cyfrówek" nie gra znacząco roli jeżeli nie kręci się akrobacji, ....

Tak trochę mało dokładnie się wypowiedziałem. Zgadzam się z Twoją wypowiedzią i przyznaje Ci całkowitą rację.

 

Ja pisząc tu o cyfrówkach miałem przed oczami, szybki, akrobacyjny model do szaleństw, a nie makietę, gdzie szybkość i siła trzymania jest znacząca.

W makietach cyfrowe nie odgrywają znaczącej roli i spokojnie można stosować analogi. Tam się liczy zupełnie coś innego, choć to makiety to akrobacje też kręcą i to całkiem ładne. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

dlaczego takie a nie inne serwa wybralem ? sugerowałem się to co podaje producent czyli ok 20kg/cm2

 

http://www.e-fliterc.com/Products/Default.aspx?ProdID=SPMSA6260 

 

stąd takie a nie inne zakupy (serwa) do tego znalazłem stary temat na tym forum odnośnie serw cyfrowych:

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/15421-serwa-cyfrowe-vs-analogowe/

 

nie zwróciłem tylko uwagi jaka data - mimo wszystko nic innego nie znalazłem na temat cyfrówek dlatego tak wszystko wyszło jak wyszło i kupiłem te HD bo tylko te wymiarami pasowały w płaty o takim dużym momencie :)...

 

 

ps. polecicie jakiś dobry odbiornik Futaby 6-7kan. który obsłuży mi cyfrowe z analogowymi ? radio jakie posiadam to mz14

ps2. chciałbym zastosować taki silnik https://www.modelmotors.cz/product/detail/264/ z tabelki wynika, że dla szybowców ok 10kg czyli będzie OK?

 

szkoda, że tak późno zwróciłem się o pomoc w sprawie części, zaoszczędziłbym więcej kasy na lepsze zakupy a tak "brak wiedzy" boli.

 

Jeszcze raz dziękuję za odpowiedzi!

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin to jest wręcz niemożliwe żeby producent zalecał serwa 20kg. 

W opisie nie ma ani słowa na stronie o sile serw jakie zaleca producent. Masz to gdzieś w instrukcji??

Przy masie 10 kg do lotu serwa 5,5kg powinny absolutnie wystarczyć. Chyba że faktycznie zamierzasz kręcić bardzo ostrą (ciasną) akrobację to wówczas zastanowił bym się jedynie nad SW. Ale w Blaniku są chyba dwie połówki SW, więc dał bym po jednym 3,5 kg serwie na połówkę i powinno być OK.

Radze naprawdę przemyśleć jeszcze raz kwestie wyposażenia. Jak już kupiłeś to może sprzedaj a kup coś innego.

I przede wszystkim się nie spiesz z pierwszym ulotnienie. To zawsze źle się kończy.

 

Co do silnika powinien dać radę. AXI to dobre silniki tyle że to napęd bezpośredni. Może lepiej byłoby kupić z przekładnią 6,7:1 stosować pakiety o mniejszym "s" i ciut większych łopatkach. Było by trochę lżej a jeśli już nie lżej to większa pojemność  by się zmieściła do modelu.

 

Co do odbiorników do Futaby to tylko oryginały. Tu nie ma zbyt wielkiego wyboru.

Albo to http://www.rcskorpion.pl/towar/futaba-r6208sb-hv-24-ghz-fasst-odbiornik-818-kanalowy/

albo jak ma być telemetria to to http://www.rcskorpion.pl/towar/futaba-r3008sb-odbiornik-z-nadajnikiem-telemetrii-24ghz-t-fhss/

 

A tu sobie poczytaj o serwach cyfrowych i analogowych. Nie powielaj plotek i mitów o serwach cyfrowych.

Jak poczytasz to mam nadzieję, że zrozumiesz, że serwo 3,5kg w zupełności wystarczy na lotki do Twojego modelu. Parametr "trzymanie" w cyfrówce jest różny od "siła serwa" w analogu. To są dwa różne parametry.

http://www.rcskorpion.pl/grupa/serwa/kilka-zdan-o-serwach/

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

 

Marcin to jest wręcz niemożliwe żeby producent zalecał serwa 20kg. 

W opisie nie ma ani słowa na stronie o sile serw jakie zaleca producent. Masz to gdzieś w instrukcji??

Przy masie 10 kg do lotu serwa 5,5kg powinny absolutnie wystarczyć. Chyba że faktycznie zamierzasz kręcić bardzo ostrą (ciasną) akrobację to wówczas zastanowił bym się jedynie nad SW. Ale w Blaniku są chyba dwie połówki SW, więc dał bym po jednym 3,5 kg serwie na połówkę i powinno być OK.

 

http://www.e-fliterc.com/Products/RelatedParts.aspx?ProdID=EFL4910&Category=Completion%20Guides&SubCategory=Recommended

 

Jeśli link nie przekierowuje to na stronie producenta szukamy Blanika, klikamy na "recommended" i wyskakuje cała lista osprzętu do Blanika

z dwoma rodzajami serw w tym A6260 HV Digital Hi-Torq Metal Gear  - dane o uciągu też dostępne, nie chce być inaczej 19,5-27,5kg przy 8,4V

 

Co do serw to zdecydowałem się zakupić serwa polecone wyżej czyli marki KST a te które chciałem docelowo zamontować pójdą na sprzedaż.

 

 

Chciałbym jeszcze zapytać Pana Konrad_P o "napęd" mojego szybowca, ponieważ nie miałem do czynienia z silnikami z przekładniami, . Czy przekładnie przeważnie montuje się do dużych modeli ? by zmniejszyć wagę modelu i stosować mniejsze aku ?

 

Nie chcę sobie utrudniać życia ponieważ nie wiem czy te przekładnie ogarnę, na stronie axi nie widzę żadnych przekładni? musiałby mi ktoś troszkę pomóc w ogarnięciu tego bo trochę błądzę przy tym modelu.

Mam za sobą tylko multiplexa cularis i nie miałem problemu z podłączeniem wszystkiego i to bez przekładni na silniku.

 

Suma sumarum został tylko napęd do ogarnięcia - reszta została już powiedziana w tym wątku.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze na forum nie ma Panów. :)

 

Pojęcia nie ma dlaczego producent wymyślił takie serwa. Naprawdę to jest całkowity obłęd zalecać do tego modelu serwa 20kg.

W tym roku na pikniku w Żar latał model ASW-29 o rozpiętości 9m. Wagi nie pamiętam ale ponad 10kg. We wszystkich powierzchniach sterowych miał zamontowane serwa 3,5kg. Jeśli będziesz chciał to dam Ci namiar na właściciela bo jest tu na forum więc możesz to zweryfikować.

 

Co do silnika to sprawa się ma następująco. Silniki z przekładnią są to silniki bezobsługowe. Przekładnia jest stałym elementem silnika i nic się nie trzeba znać. Chyba, że chcesz kupić AXI i do niego dodać przekładnię. To wówczas trzeba już mieć trochę wiedzy. Ale jak napisałem przy silnikach które mają już zamontowaną przekładnię nic się nie trzeba znać (od strony mechanicznej).

 

Po co jest przekładnia. Zazwyczaj z dwóch powodów. Pierwszy powód to taki że przy napędzie bezpośrednim nie jesteś w stanie dobrać takiego kv silnika który wytworzy odpowiednio duży strumień zaśmigłowy żeby model wypuszczany z ręki nie przepadł przy starcie. Z tym wiąże się bezpośrednio zastosowany regulator. Przy napędzie bezpośrednim zazwyczaj ale powtórzę zazwyczaj trzeba zastosować regulator o bardzo wysokim Amperażu.  Czyli im większe śmigło z większym skokiem tym regulator musi być większy - mocniejszy. No i pakiety musza mieć większe "s" żeby targnąć taki model.

 

Przy silnikach z przekładnią mamy o wiele większy pole manewru. Możemy sobie pozwolić na zastosowanie na przykład pakietu 6s zamiast 10s przy takich samych łopatkach lub nawet o kilka rozmiarów większych. Takie silniki (ale nie wszystkie) przy okazji pobierają mniej Amper niż te z napędem bezpośrednim.

 

Tutaj masz kalkulator do sprawdzenia napędu, zasilania, łopatek. Wyniki jakie podaje kalkulator trzeba traktować jako szacowane. Ale jest to bardzo dobry pogląd na wszystkie parametry. 

 

 

 

Z silnikami z przekładnią trzeba wiedzieć o dwóch podstawowych zasadach. Przekładnia to tryby więc w regulatorze trzeba zawsze ustawiać START - SOFY a nie HARD ja przy silnikach bez przekładni. Podobnie z hamulcem. Trzeba wybrać funkcję która opóźni całkowite zatrzymanie łopatek w locie. To cała zasada z użytkowania silników z przekładnią.

 

Ja do swojego Thermika zastosowałem taki silnik

http://www.hacker-motor-shop.com/e-vendo.php?shop=hacker_e&SessionId=&a=article&ProdNr=10628400&t=3&c=2165&p=2165

Ten jest trochę drogi ale idzie go kupić nieco taniej.

 

EDIT

Link do kalkulatora który zapomniałem wkleić

http://www.ecalc.ch/

Edytowane przez Konrad_P
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jesteś zwolennikiem silników AXI to mozna znaleść tez wersje z przekładnią np.

http://www.hobbyexpress.com/axi_gold_2820_08_outrunner_pg4_33_gearbox_1032975_prd1.htm

 

Akurat ten silnik do modelu szybowca 4 kg.nmozna zalesić tez coś mocniejszego lub samą przekładnię do silnika jak już go masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do odbiorników do Futaby to tylko oryginały. Tu nie ma zbyt wielkiego wyboru.

Albo to http://www.rcskorpion.pl/towar/futaba-r6208sb-hv-24-ghz-fasst-odbiornik-818-kanalowy/

albo jak ma być telemetria to to http://www.rcskorpion.pl/towar/futaba-r3008sb-odbiornik-z-nadajnikiem-telemetrii-24ghz-t-fhss/

 

Podany przez Ciebie odbiornik z telemetrią nie będzie działał z nadajnikiem MZ14.

Do nadajników nadających tylko w systemie FASST, Futaba wypuściła tylko jeden odbiornik FASST/FASSTest

 

http://www.rcskorpion.pl/towar/futaba-r6308sbt-odbiornik-z-nadajnikiem-telemetrii-24ghz-fasst/

 

Do tego potrzebny jest oczywiście jeszcze Telemetry Box po stronie nadajnika.

http://www.nastik.pl/futaba-telemetrybox-fasstest-p-4629.html

 

Natomiast co do wyboru  odbiorników to jest ich trochę np.:

 

http://www.nastik.pl/futaba-r6008hs-24ghz-fasst-p-3061.html

 

 

http://www.nastik.pl/futaba-r617fs-24ghz-fasst-p-3062.html

 

 

Odbiornik sprawdzony w różnych modelach, od małych elektryków po duże akrobaty z benzyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podany przez Ciebie odbiornik z telemetrią nie będzie działał z nadajnikiem MZ14.

Zgadza się pomyliłem linki. Jak szukałem to miałem otwarte trzy okna i skopiowałem link nie z tego co trzeba.

 

A co do serw KST 125MG to może zaistnieć potrzeba dorobienia półeczki na te serwa która podniesie je odrobinę. To są płaskie serwa i jak profil skrzydła jest gruby. Serwa standard mogą pasować bez problemu ale KST trzeba będzie pewnie podnieść. Tyle że to tak drobna robota że więcej nie 15 min nie powinno zając.

 

Dźwignie w serwach zrób stosunkowo krótką. Chodzi mi o to żebyś snapa nie zapinał na ostatnią dziurkę, tylko jak będzie to możliwe na pierwszą. W klapach możesz jeśli będzie to możliwe dać na przedostatnią. Ale to musisz sprawdzić eksperymentalnie. Producent zaleca ile powinna się lotka wychylać w górę i ile w dół. Tak dobierz długość dźwigni oraz długość popychacza żeby snpa zapinać jak najniżej. Czym niżej zapniesz snapa tym moment trzymania jest większy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie

 

wczoraj musiałem wszystko "przegryźć" ;-) 

 

Niestety nie znalazłem alternatywy dla silnika i nie chcę się bawić w półśrodki bo pewnie wyszło by z tego więcej złego niż dobrego. Zostaje silnik który polecił Konrad_P 

 

czyli setup do modelu wygląda na dzień dzisiejszy tak: 

 

Hacker B50 10XL + 6,7:1

prop - RFM 20x13

Riegiel  X70 PRO

 

do śmigła potrzebuję jeszcze spinner ? kołpak zdecydowanie odpada z uwagi na gruby kadłub blanik`a i nie będzie tam po prostu pasował.

 

znalazłem taki http://skroc.pl/c745b

 

 

z tego co rozumiem to w danych tego spinnera to Welle to średnica wału silnika ? ja potrzebuję 6mm 

a reszta parametrów rozstaw otworów ? np 41/8 welle 6mm  czy jest to całkowita długość tego spinnera ?

 

Jest to setup który polecił producent czyli powinno być OK ... Konrad_P masz podobny setup ?

 

 

ps. niezła suma się uzbierała, nie sądziłem, że pochłonie to tyle kasy ,ale już wiem , że duży model = dużo kasy - niestety.

 

 

Pozdrawiam

 

 

 

post-19312-0-94492300-1473960379.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konrad_P masz podobny setup ?

 

Mój setup jest odrobinę inny, ponieważ mój kadłub jest wąski to kupiłem klasyczny kołpak z przesunięciem 00.

Taki http://shop.modellbau-freudenthaler.at/index.php?cat=183&product=RFM%209130MK&sid9CD8CDB98D53437E89BD191584E21CD9=8nainhspukgq008sn3div15vd2

Ja w większości swoich modeli mam regulatory Castle. Do Thermika XXXL kupiłem Castle Edge 100 (za duży ale nie będe wymieniał)

http://www.castlecreations.com/products/phoenix-edge.html

Ponieważ elektronikę zasilam z osobnych pakietów LiFePO 2x1100mAh to dokupiłem przełącznik który zawsze zasila elektronikę z mocniejszego pakietu. Coś takiego http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/AKCESORIA-DODATKOWE/JETI-DSM-10-DUAL-SWITCH-MIXER.html

Łopatki kupiłem większe bo 23x12.

No i oczywiście serwa mam wszystkie KST 135MG i 125MG. Już teraz nie pamiętam ale na hamulce wsadziłem KST 215 MG.

To tak pokrótce jeśli chodzi o moje wyposażenie.

 

 

 

 

ps. niezła suma się uzbierała, nie sądziłem, że pochłonie to tyle kasy ,ale już wiem , że duży model = dużo kasy - niestety.

Taka jest zazwyczaj zasada, że wyposażenie czasami to 3/4 wartości modelu. Nie zawsze bo gdybyś robił model tylko do holowania to cena wyposażenia pewnie zamknęła by się w 1/4 lub maks 1/3 wartości modelu.

 

Przy takich dużych i ciężkich modelach trzeba już zwracać dużą uwagę na to co się wkłada. Raz szkoda kasy w przypadku awarii czy uszkodzenia któregoś z elementów bo trzeba kupić nowy, no a takie awarie czy serwa, czy regulatora, czy silnika czasami pociągają za sobą też problemy z samym modelem. Tfu, tfu przez lewe ramie oby nigdy nic się w locie nie przytrafiło. :)

Przydzwonić 10kg modelem gdzieś np. w pobliski parking to niezbyt przyjemna okoliczność.

 

Oczywiście nie jesteśmy w stanie przewidzieć wszystkiego i nawet najdroższe, najlepsze takie super hiper za kosmiczne pieniądze wyposażenie też potrafi zawieść.

Ale .... przynajmniej ja mam taką dewizę, w przypadku rozwalenia modelu mówię sobie, że zrobiłem wszystko co mogłem żeby było bezpiecznie. Szlak by mnie trafił i po nocach nie mógłbym spać gdybym włożył np. serwa za 50zł sztuka nie sprawdzone bez opinii innych a mogłem dołożyć 10 czy 20 zł i kupić coś na czym lata wielu ludzi, chwalą sobie i nie mają problemów. 

 

Widziałem i słyszałem jak ludzie wsadzają do poważnych modeli serwa TowerPro. Twierdzą, że mają je sprawdzone, że latami na nich latają i nic się nie dzieje i są ich pewni. Jak dla mnie jest OK bo mają ten rodzaj serw sprawdzony na wielu modelach. Podobnie z regulatorami. Kupują w HK wersje Plush. Sam mam takich regulatorów kilka i nigdy mnie nie zawiodły ale ... ale się nie odważyłem wsadzić do TH 3XL to raz a dwa Castle ma wiele funkcji jakich nie ma Plush, zwłaszcza do silników z przekładnią.

 

EDIT

Zamówiłeś już silnik i serwa?? Jak nie to daj znać to dam Ci namiar na troche niższe ceny nić w HeckerShop

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

dzięki za setup. spisałem sobie nazwy firm (regulator) i innych. 

Co do tańszych marek serw tj pisałeś TowerPro wsadziłem co cularisa i myślałem, że to super serwo i niestety też przydzwoniłem od razu przy starcie - serwo się zawiesiło i lotka się zablokowała w pozycji max wychylenie... nie wiem czy można było coś zrobić ale z racji mojego nikłego doświadczenia nic nie mogłem zrobić. Uratowało mnie wysokie zboże które zamortyzowało skutecznie nurkowanie modelu ( nie bez powodu startowałem w tym kierunku) ;-)

 

 

Co do napięcia na silnik to myślałem wcześniej o Lipol ale , widzę, że używasz LiFePo4 .

Ja je stosuję do opalania silnika 200cc a dokladnie w napędzie paralotniowym pakiet 4S1P 13,2V

nie pomyślałem nawet że, można to wsadzić do modelu - a są one bezpieczniejsze no i co najważniejsze nie wybuchają ;-)

 

ps. na dzień dzisiejszy mam zamówione:

 

silnik, śmigło, regulator (też hackera), i spinner do śmigła

 

 

serwa zostawiłem na koniec i jeszcze nie zamówiłem bo z nimi jest najmniej zabawy. skupię się teraz na kadłubie, wzmocnię go paskami włókna węglowego i dopiero zabiorę się za łoże silnika. Trochę to czasu potrwa bo do modelarni niestety w tym czasie nie mam dostępu i muszę sobie radzić w tym miejscu w którym aktualnie się znajduję

 

 

Konrad_P mam jeszcze pytanie dot. montażu silnika - mam nadzieje że, będzie on działał bezawaryjnie ale może kiedyś trzeba będzie do niego zajrzeć ? łoże musi być raczej tak wykonane by można było w razie konieczności wyjąć silnik. Dysponujesz może zdjęciami jak to może wyglądać lub może koledzy coś podlinkują ? 

 

 

Pozdrawiam

 

 

 

 

Zamówiłeś już silnik i serwa?? Jak nie to daj znać to dam Ci namiar na troche niższe ceny nić w HeckerShop

za późno zauważyłem wpis i zdążyłem już część zamówić - trudno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co do napięcia na silnik to myślałem wcześniej o Lipol ale , widzę, że używasz LiFePo4 .

LiFePo mam tylko do zasilania elektroniki. Pakiet silnikowy to SLS X-Tron 5000mAh 6s. 

 

 

 

Konrad_P mam jeszcze pytanie dot. montażu silnika - mam nadzieje że, będzie on działał bezawaryjnie ale może kiedyś trzeba będzie do niego zajrzeć ? łoże musi być raczej tak wykonane by można było w razie konieczności wyjąć silnik. Dysponujesz może zdjęciami jak to może wyglądać lub może koledzy coś podlinkują ?

 

W TH 3XL mam klasycznie obcięty kadłub i wklejoną wręgę silnikową do której przykręcam silnik. W Blaniku musisz to trochę inaczej rozwiązać. Też wkleić wręgę silnikową tylko w środku jak najbliżej dziobu ponieważ wał jest krótki. Jak wręga będzie dobrze wklejona to łoże jako takie nie będzie potrzebne. Silnik spokojnie będzie się trzymał takiej wręgi.  

Mam Minimoa 3,4m z podobnym patentem bo kadłub wielki pękaty to jutro popatrzę bo teraz już nie pamiętam jak to mam zrobione. Jak da się zrobić zdjęcie to zrobię ale obawiam się że mam mocno zabudowany kadłub i za bardzo nie będzie widać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

niestety elektronika jeszcze nie dotarła więc trochę wzmocniłem kadłub paskami węglowymi i na wysokości miejsca osadzenia płatów włóknem szklanym. To wszystko wyglądało jakby było klejone wikolem a kadłub miękki jak gąbka - wolałem trochę poprawić fabrykę ;-)

 

klika zdjęć poniżej 

 

ps. mam nadzieję, że do końca tygodnia otrzymam elektronikę bo powoli nie mam co robić...

 

Pozdrawiam!

 

 

 

post-19312-0-86670100-1474479466.jpg

post-19312-0-64429300-1474479471.jpg

post-19312-0-30497800-1474479481.jpg

post-19312-0-18247200-1474479487.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.