Skocz do zawartości

Turnigy Accucel-6


Kwasiu

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Z praktyki.

 

Brzmi w miarę rozsądnie, ale moim pytaniem jest na jakiej ilości ładowarek ACCUCELL bazuje ta praktyka? No i nadal nie wiem czy można w niej kalibrować balancer czy nie..

  • Odpowiedzi 306
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Przecież napisałem, że NIE. Jakbyś przeczytał niniejszy temat od początku, to byś tę informację znalazł powtórzoną kilka razy. Podobny wynik dałoby użycie wyszukiwarki. Ale łatwiej czekać na gotowe... RENCE OPADYWUJOM.

 

Info o kalibracji balansera w B6 jest tu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=3704&postdays=0&postorder=asc&start=136 - również odnalazłem ten wątek przy pomocy wyszukiwarki. 10 sek. pracy.

 

Moja rada jest taka, żebyś kupił jedną z ładowarek iCharger (106B+, 208B lub 1010B+), a będziesz miał święty spokój.

Opublikowano
Przecież napisałem, że NIE. Jakbyś przeczytał niniejszy temat od początku, to byś tę informację znalazł powtórzoną kilka razy.

 

Czytałem - nie znalazłem. Ale dzięki, teraz już wiem.

 

Info o kalibracji balansera w B6 jest tu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=3704&postdays=0&postorder=asc&start=136 - również odnalazłem ten wątek przy pomocy wyszukiwarki. 10 sek. pracy.

 

O tym że w B6 jest kalibrowalny pisałem sam, więc nie rozumiem do czego pijesz w powyższym.

 

Moja rada jest taka, żebyś kupił jedną z ładowarek iCharger (106B+, 208B lub 1010B+), a będziesz miał święty spokój.

 

Gdybym chciał kupować którąś z tych droższych to nie pytałbym o możliwość kalibracji tych tanich - nie uważasz? Tak czy inaczej z mojej strony EOT i jeszcze raz dzięki za info o które mi chodziło.

Opublikowano
O tym że w B6 jest kalibrowalny pisałem sam, więc nie rozumiem do czego pijesz w powyższym.

Do tych, którzy kalibrację balansera mylą z korektą wskazań miernika ładowarki.

Gość Anonymous
Opublikowano
na jakiej ilości ładowarek ACCUCELL bazuje ta praktyka?

 

Będzie coś koło setki, jak nie więcej.

Opublikowano

Będzie coś koło setki, jak nie więcej.

 

No to jest już faktycznie konkret. Tak czy inaczej nie ma możliwości kalibracji balansu więc wolę jednak iB6.

Gość Anonymous
Opublikowano

A bierzesz pod uwagę coś takiego, że iMax fabrycznie nie jest kalibrowany a skoro Turnigy takiej możliwości nie ma to już fabrycznie została skalibrowana? I jeszcze na koniec, jak masz zamiar skalibrować iMaxa?

Opublikowano
A bierzesz pod uwagę coś takiego, że iMax fabrycznie nie jest kalibrowany a skoro Turnigy takiej możliwości nie ma to już fabrycznie została skalibrowana?

 

Być może została, ale nie zmienia to faktu, że kupowanie jej to ruletka. Nie mając możliwości kalibracji może się okazać, że jej balancer będzie bezużyteczny.

 

I jeszcze na koniec, jak masz zamiar skalibrować iMaxa?

 

Z dokładnie wyregulowanego dzielnika rezystorowego podpiętego do zasilacza. Powinien dać radę. Jestem w stanie ustawić go na 4,200 +/- 0,005 V (tzn. dzielnik, bo nie wiem jak iB6)

Gość Anonymous
Opublikowano
nie zmienia to faktu, że kupowanie jej to ruletka.

 

Zależy gdzie kupujesz. Co do iMax to przez jakiś czas je sprzedawałem ale po pierwsze prawie każdy egzemplarz wymagał kalibracji a po drugie były bardziej awaryjne od Turnigy, padały wyświetlacze, tranzystory.

Opublikowano

Witam , mam tą ładowarkę . Zawsze ładuję li pole z balanserem . Mam pytanie , czy to normalne ? Zawsze ładoje ona mi ogniwa 4,19V , 4,18V (tak ona wyświetla) . Jak odłączy ona prąd no to schodzi do 4,19V czy 4,18V . Ale jak sprawdzam potem miernikiem cyfrowym ogniwa to wychodzi na to że nie doładowywuje ogniw : I 4,18V II 4,17V III 4, 17V .

Czasami to nawet mniej . W całości to wychodzi nieraz jakieś 12,45V - tak wskazuje miernik. Czy to normalne czy ładowarka jest walnięta ? Od początku tak ma.

Opublikowano
Witam , mam tą ładowarkę . Zawsze ładuję li pole z balanserem . Mam pytanie , czy to normalne ? Zawsze ładoje ona mi ogniwa 4,19V , 4,18V (tak ona wyświetla) . Jak odłączy ona prąd no to schodzi do 4,19V czy 4,18V . Ale jak sprawdzam potem miernikiem cyfrowym ogniwa to wychodzi na to że nie doładowywuje ogniw : I 4,18V II 4,17V III 4, 17V .

Czasami to nawet mniej . W całości to wychodzi nieraz jakieś 12,45V - tak wskazuje miernik. Czy to normalne czy ładowarka jest walnięta ? Od początku tak ma.

 

Bo ładowarka ładuje troszki większym prądem niż podasz np. masz pakiet Ni-MH 6 celowy czyli 7.2V a żeby naładować bo to ładuje prądem np 8.5V

 

Mam nadziej że to co napisałem jest prawdą, a jeśli nie to przepraszam :wink:

Opublikowano
masz pakiet Ni-MH 6 celowy czyli 7.2V a żeby naładować bo to ładuje prądem np 8.5V

Mam nadziej że to co napisałem jest prawdą, a jeśli nie to przepraszam

:shock:

Wy teraz naprawdę nie macie fizyki w szkole ? Różnicy pomiędzy prądem i napięciem już nie uczą ? Chyba przesadzili z tą reformą edukacji... To drugi taki przypadek w 2 dni, więc coś w tym jest...

Opublikowano
A widziałeś normalnego fizyka w ostatnich latach? Tfu ... Kiedykolwiek ...

Tak, np. ja mam takiego w szkole. Tyle że to już szkoła średnia...

Opublikowano

A wracając do mojego pytania ? Ładowarka dobra czy uszkodzona ? Proszę użytkowników tej ładowarki (turnigy accucell 6) o opinie , sprawdźcie na waszych ładowarkach jak to jest (rzeczywiste i podane przez ładowarke napięcie).

Dodam że zmierzyłem świeżo naładowany li pol 3s1p i było tak :

Ładowarka pokazuje : Cały pakiet 12,60V

Ogniwa : I 4,20 V

II 4,19 V

III 4,20 V

Miernik cyfrowy : Cały pakiet : 12,50V

Ogniwa : I 4,17 V

II 4,15 V

III 4,17 V - 4,16 V

 

 

Dodam ciekawostkę ( może akurat miernik ma te niedokładności :?: ) :

W instrukcji miernika pisze że pomiar jest wykonywany z dokładnością 0,8% pomiaru

Po przeliczeniu wychodzi :

12,5* 0,008 = 0,1 V

12,5 + 0,1 = 12,6 V

 

Na ogniwie : 4,17* 0,008 ~ 0,03 V

4,17 + 0,03 = 4,2 V

 

Czyżby miernik sprawdzał zawsze z dokł. minus 0,08% ? Sprawdzane na 2 miernikach różnych firm obydwa pokazują to samo.

Opublikowano

Może być, że ładowarka troszkę zaniża. Prawie każda tak ma (turnigy 6). Ale nie martw się, mój pulsar czasami też potrafi tak samo balansować. Różnica 0,03 to pikuś. Najważniejsze jest to, aby celki nie rozjeżdżały się podczas rozładowania. I martw się lepiej tym.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.