marcinlota1977 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 kompresja jest.. obrotomierza nie mam.....jak sprawdzić czy zawory trzymają...?
MASK Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Posłuchaj w oknie wydechowym i ssącym czy nie syczy podczas obracania wałem. Obrotomierz muszisz mieć, bo inaczej nie wyregulujesz poprawnie silnika. Masz chyba za bogata mieszankę na wysokich, stad ten nagar.
marcinlota1977 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 mam obracać wałem z wahaczami czy bez bo mam ściągniętą kape i popychacze...mam tez sciagniety gaznik z kolankiem...
Irek M Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 By sprawdzić szczelność to załóż wszystko do kupy.
marcinlota1977 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 kurcze ale kolanko mam zawalone w srodku jest prześwit na grubość zapałki jak swiece latarką do środka kalonka....cieżko schodzi może cos doradzicie czym i jak to wyczyscic...?
jpd Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 mam obracać wałem z wahaczami czy bez bo mam ściągniętą kape i popychacze...mam tez sciagniety gaznik z kolankiem... Ja bardzo przepraszam na silnikach się znam słabo - co to są wahacze ? Chętnie się douczę. Mask : Syk, sądzę, będzie słychać zawsze, bo ile dobrze pamiętam to pierścieniówka - na powolnej kompresji syczy, odróżnienie czy syczy pierścień czy zawór wymaga pewnej wprawy ... Do czyszczenia kolanka: wykąp je w płynie do mycia kominków/piekarników, będzie sie świecił jak psu ... na wiosnę.
f-150 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Jeszcze chwila i będziesz pytał jak ustawić rozrząd.Wyczyść to i poskładaj.Na jakim paliwie latasz? Padały w tym temacie konkretne wartości dla poszczególnych zaworów,a w instrukcji stoi że 0,05 ma przechodzić a 0,1 nie.I to wszystko co jest tam opisane.
jpd Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 - obejrzyj toto i dalsze to niby inny silnik ale konstrukcyjnie różni się głównie napisem na karterze.
marcinlota1977 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 dokładnie tez tak wyczytałem w instrukcji ale Irek uważa inaczej...Model Technics contest 10....mysle ze tak zawalił silnik bo miałem zle ustawione zawory i odkrecalem wysokie aby nie gasł jak podniosę go do góry dziobem....
Irek M Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Nie to , że uważam inaczej ale dodałem, że wstałem dopiero i jeszcze nie jestem na pełnym chodzie. Instrukcja mówi tak jak napisał Wojtek ale koledzy z forum pisali też, że mają ssania ustawiony inaczej i wydechowy inaczej... Czyli wychodzi na to, że zapchany tłumik uniemożliwiał prawidłowa pracę? Jeśli tak to sorry ale źle o Tobie świadczy; już w poprzednim temacie pisano o przeczyszczeniu dokładnym, a Ty teraz - jak zauważył Wojtek - przed regulacją rozrządu piszesz o zapchanym tłumiku...
marcinlota1977 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 wiem ze spałeś ...nie złość się....lepiej napisz czym ten syf wyczyścić...?
jpd Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Dobra ja się wyłączam z tematu ... jeśli pytasz któryś raz o to samo mając na to odpowiedz. Powodzenia życzę w zabiciu silnika.
marcinlota1977 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 spokojnie pytam bo może ktoś się wypowie i doradzi inną możliwość.....
f-150 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Marcin,jakieś zdjęcia bo szklana kula mi się zepsuła
MASK Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Mask : Syk, sądzę, będzie słychać zawsze, bo ile dobrze pamiętam to pierścieniówka - na powolnej kompresji syczy, odróżnienie czy syczy pierścień czy zawór wymaga pewnej wprawy ... Nie przesadzaj z tą wprawą - dokładnie słychać co gdzie syczy. W razie czego można kręcić w drugą stronę, pierścień jest szczelniejszy na suwie pracy Marcin, jak już masz silnik i kluczyki w ręku, to odkręć dekiel i zobacz jak silnik wygląda w środku - tak przy okazji.
marcinlota1977 Opublikowano 29 Października 2016 Autor Opublikowano 29 Października 2016 zdiecia już nie zrobie bo trochę podczyściłem i wygląda lepiej ...kolanko się moczy w tym płynie co Jacek polecił ,zawory tez...bardzo buzuje...głowice ściągnełem i glowica jest tez zawalona cała nagarem i to sporo na wydechowym tam w środku czy można ją też zalać niech to puści ?
jpd Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Możesz ją zalać tym płynem ale UWAGA na krótko bo ten płyn żre aluminium - spłucz po tej operacji pod bieżącą wodą. Gniazd zaworów nie ruszaj niczym ostrym bo będziesz od razu mógł zamówić w HK głowicę (I tak sądzę że się tym zakończy ) Jak już całość wyczyścisz to możesz spróbować dotrzeć zawory w gniazdach ale to operacja delikatna i nie zawsze się udaje.
marcinlota1977 Opublikowano 29 Października 2016 Autor Opublikowano 29 Października 2016 jak dotrzeć zawory nie rozumiem ?....a czy uszczelka pod głowica się nadaje na drugie założenie czy trzeba kupic nowa...moja jest cała ale wiadomo ze się odcisnęła ...
Jano Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Niczego żrącego nie używaj do mycia głowicy.Staraj się to wydrapać to jest bezpieczniejsze od mycia żrącymi środkami. ed: odpuść sobie docieranie jak nie wiesz o co chodzi.Nagar można wydrapać ale uszkodzonej przylgni na zaworze i gnieżdzie nie nadgonisz. Dremelek i mosiężna szczoteczka tego potrzebujesz.
MASK Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 O, widzę Marcin, że masz już bardzo sprecyzowany pogląd na to co, jak i czym należy naprawić i wytrawić. Życzę powodzenia.
Rekomendowane odpowiedzi