Skocz do zawartości

Zalety, wady podwozia mechanicznego i pneumatycznego.


Irek M

Rekomendowane odpowiedzi

Z Eurokita nie będziesz zadowolony. Zdarzają się nieszczelności a ten typ ze zdjęcia jest chyba najtańszy w ich ofercie. . Poszukaj raczej Behoteca C36 lub Jet1A.

Interesujące są kopie Elektrona https://www.lindinger.at/en/airplanes/accessories/wheels-und-landing-gear/planet-hobby-slr-einziehfahrwerk-elektrisch-950-ausfahrwinkel-1stk.-ohne-controller

Do dostania na Ebayu za 180 $ trzypunktowe. Użytkuje taki komplet - na razie bez uwag - ten mój na pręt goleni 6 mm. Pozbawione są krańcówek które sprawiają problemy w  mechanizmach  z HK. Posiadają własne zasilanie i punkty skrajne  określa układ który mierzy prąd. To ważne bo odkształcenie podwozia to częsty problem i niedomykające się podwozie może sprawić problemy natury elektrycznej. Tutaj zasilanie jest wydzielone od RC i nie powinno być kłopotu (podobnie jak w pneumatycznym). Materiały wyglądają na odpowiednie chociaż Electron na swojej stronie przestrzega. W zestawie jest również gotowe rozwiązanie sterowania kołami (ale to dla tych z przednim kołem).

Mechanizmy to jedno ale jeszcze golenie - też potrafią kosztować.

Moja Foka TA 152h chociaż mniejsza (1:12) chętnie kapotowała przy starcie. Wg mnie trzeba mocno wysunąć golenie do przodu (pokombinować z kątem ustawienia mechanizmu). Owszem stała stabilnie ale start to był koszmar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest trochę świątecznych promocji na podwozia. Robart daje 12.5% rabatu przy kwocie większej od 350$ - kod promocyjny DEC125. Ważne do końca roku. Nie wiem jak u nich z kosztami wysyłki. Tower Hobbies daje 90$ upustu przy zakupach powyżej 549$ - kod promocyjny 510EY. Mają dużo rzeczy Robarta na stanie. Przesyłka kompletu podwozia do P-51 Giant Top Flite nierejestrowana od około 10$, rejestrowana lotnicza 39,97$ - jak na USA to całkiem znośnie. Promocja do 24 grudnia. Pomimo promocji niestety nadal są to pieruńskie koszty  :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiając poza Unią trzeba się liczyć z kosztami dodatkowymi.

Przesyłka jest droższa, a do całości doliczany jest co najmniej VAT.

A co dopiero będzie jak dolce będą po 5 zł :o , chyba faktycznie zajmę się produkcją takich podwozi  :rolleyes: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety. Cło i VAT przy imporcie z USA to raczej pewnik :huh: . Ostatnio nasz rząd chyba bardzo szuka pieniędzy i w zeszłym tygodniu przywalili mi cło i VAT na przesyłkę z HobbyKinga o wartości 53$. Jeszcze całkiem niedawno na taką paczkę celnikowi nawet nie chciałoby się spojrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Do kolekcji doświadczeń różnych chciałem dołożyć niewielkie moje. Używam elektrycznego E-Flite do Spitire'a z H9 ("dedykowane"). Drogie jak diabli, ale na razie robi swoje, wytrzymało błędy wynikające z uczenia się latania myśiwcem. Najbardziej dostało w tyłek kiedy udało mi się posadzić model brzydko,na jedno koło, nawet oponka od tego spadała. Latam na trawie. W czasie prac montażowych udało mi się też sprawdzić wyłącznik przeciążeniowy, kiedy jakieś rupiecie zablokowały ruch. Zadziałał, szybko odwróciłem kierunek ruchu i po problemie. Nie chciałem sprawdzać, czy faktycznie po zadziałaniu tego zabezpieczenia prądu już nie pobiera  :) , na pewno bez gadania natychmiast "poszedł" w drugą stronę. Mechanicznie sprawia bardzo solidne wrażenie, ile wytrzyma część elektryczna tylko czas pokaże. Brzmi tak fajnie, że chciałoby się próbować i próbować. Acha - nie próbowałem kombinować, czy jego sterownik może działać niejednocześnie na obie golenie, aby było zgodnie z oryginałem. Niemal pewien jestem, że z tym dałby sobie radę model dedykowany do Mustanga, tam sterownik jest bardziej rozbudowany. Za drobną, acz stosowną różnicą w cenie... 

W pełni zgadzam się z opinią wcześniej wyrażoną przez jednego z kolegów - podwozie musi być adekwatne do tego, co na nim ma wylądować. Wystartować też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam, a jak ma się sprawa z tankowanie sprężonego powietrza do eurokit, przecież tam jest tam końcówka która nijak nie pasuje do kompresora choćby że stacji benzynowej,jestem posiadaczem tego podwozia ale nie ma tam sensownej instrukcji nabijania tej butli sprężonym powietrzem.

post-1781-0-25181100-1564139878_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz dorobić przejściówkę.Tam jest pewnie otwór fi 6.Typowa pneumatyka przemysłowa np.Festo.Wężyk wciskasz w otwór i gotowe.Żeby zdemontować naciskasz na pierścień i wyciągasz wężyk.W złączu do tankowania jest prawdopodobnie zawór zwrotny.

https://youtu.be/oQ-JyG_vJC8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.