Skocz do zawartości

PZL-104 Wilga 2.3m z laminatu


Rekomendowane odpowiedzi

"Mała Wilga wiedzcie o tym,

jest wspaniałym samolotem!

Z dumą nosi imię ptasie

i jest pierwsza w swojej klasie."

To cytat z książki, którą czytałem kilkadziesiąt razy mojemu synowi i jeszcze zapewne będę ją czytał do poduchy(:

Modelik zapowiada się świetnie, dwa lata temu widziałem Wilgę 2000 w rewelacyjnym wykonaniu jak poszperam i znajdę to wkleję , wyciągała modele szybowców niedaleko Erfurtu. Pozdrawiam(: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Fajna książka :) , to też ma być holówka tylko brakuje kanału na serwo od haka :D więc prawdopodobnie będzie to tak zrobione że przykleję dwie półwręgi blisko siebie i pomiędzy nimi śrubę zamontuje i do tej śruby będzie linka zamocowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne to! Moja będzie w malowaniu Wilgi z aeroklubu stalowowolskiego.Musze jeszcze ogarnąć jakiś worek próżniowy i pompkę. Kolega mówi żebym pojechał na złom i kupił kompresor z lodówki. Jeśli on da radę to jaki worek do tego ? Może z ogrodniczego jakiś? A no i jeszcze muszę ogarnąć te paski wypukłe na kadłubie. Też nie wiem z czego to zrobić.

 

To jest to malowanie:

post-13447-0-80353400-1485282343.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

listwy balsowe 

 

Okey, jeszcze rozważałem wałki drewniane z castoramy.

 

Cześć Kamil ambitny projekt,jaki napęd planujesz do Wilgi?

Elektryczny odpowiednik benzyny 50cc. Wyszło mi że uzyskam 8kg zapasu ciągu czyli praktycznie drugą wagę wilgi. Więc mogę ciągać szybowce do max 9kg może nawet trochę cięższe ale droga startu wydłuży się mocno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R 134a i R 600a to czynniki chłodnicze ktore sa sprężane przez sprżarkę i w wyniku ich rozpreżenia na wymienniku otrzymujemy zimno. Roznica bedzie w temperaturze parowania tych czynników. W takim zastosowaniu jak twoje nie ma to znaczenia bo sprężarkę chcesz użyć bez czynnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okey zapadła wstępna decyzja że jednak zamawiam prawie "profesjonalną" pompę próżniową. Worek planuję kupić na dziale ogrodowym w castoramie jakiś nie za "miękki" i nie za "twardy" jeśli wgl będzie jakiś wybór. Jak kontrolować podciśnienie w worku? Żeby mi nie zgniotło kadłuba. Czym odizolować worek od kadłuba żeby się do niego nie przykleił i żeby potem odrywając go nie oderwać razem z częścią kadłuba.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem po co Ci worek próżniowy do laminowania bez formy. Koledzy na forum aircombat laminowali skrzydła styropianowe w worku (twardym) i powierzchnia wychodziła jak lustro - ale w Twoim przypadku to się nie uda. Kadłub ma za dużo krzywizn i worek tego nie ściśnie - zawsze będziesz miał jakieś miejsca gdzie powstaną zmarszczenia - kadłub nie jest powierzchnią rozwijalną na płaszczyźnie. W związku z tym i tak będziesz musiał to szlifować i tak, więc szkoda generować koszty. Lepiej zrobić tak jak Mirek w swoich kombatach: 

a skrzydła pokryć fornirem i zalaminować tkaniną 50 - 80g - jedna warstwa. 

 

Niepotrzebnie generujesz koszty w miejscach, które nie są potrzebne, podczas gdy podstawowe rzeczy są na fatalnym poziomie. Wkleiłeś już wszystkie wzmocnienia? A gdzie wzmocnienia pod podwozie? Przy tej masie głupie rurki aluminiowe muszą być solidnie zamocowane, chyba, że przygotowujesz się do generalnego remontu po pierwszym lądowaniu. Z czego jest wręga silnikowa? Balsa? sklejka? Silnik o ciągu 16kg musi mieć solidne oparcie a tego tutaj nie ma. To samo dotyczy usterzenia.

 

EDIT: a tu drugi doskonały film Mirka:

 

W Twoim przypadku powinieneś pójść właśnie taką drogą - techniką - technologią.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Trochę się pośpieszyłem z tym kończeniem, jutro wkleję jeszcze mocowanie podwozia generalnie zrobię  tak jak jest w tym temacie: https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1513221-PZL-104-Wilga-35-KIT-from-Fricsh-Modellbau , wręga jest z jakiejś sklejki którą miałem w piwnicy, jakiś jasny kolor ale jest wytrzymała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdefiniuj "wytrzymała" 

A teraz na poważnie, dokładny półfabrykat(nazwij jak chcesz : forma, kopyto) poskutkuje mniejszym nakładem pracy, gdy już go oblaminujesz.

W twojej okolicy jest paru świetnych i doświadczonych modelarzy, konsultuj się, na 100% doradzą.

Ubytki w piance, skoro kadłub wykonujesz metodą traconego styropianu, wypełnij pianką. 

Przykład idealnego wykonania

Powodzenia w realizacji 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.