widar123 Opublikowano 9 Lutego 2017 Opublikowano 9 Lutego 2017 Jeśli ten render powstał z jakiegoś programu do 3D, to zakładam, że ma takie możliwości jak wstawienie rysunków z planów jako podkład. A mając już takie rysunki w programie, zamodelowanie z trzech rzutów bryły kabiny, to dla wprawionego rysownika nie powinno stanowić problemu. Mając już gotową bryłę w programie, można sobie wydrukować wszystkie rzuty potrzebne do wstępnej obróbki kabiny w skali 1:1 (chodzi o model oczywiście) dodatkowo można sobie przygotować przekroje w charakterystycznych punktach i na ich podstawie wyciąć szablony negatywowe pół-wręg, do porównywania, co jeszcze trzeba zebrać a co nadsztukować. To takie moje 3 grosze do tego projektu :-) 1
sp2jbs Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Opublikowano 9 Lutego 2017 Witam, prace idą dwóch kierunkach, wykonuję projekt do drukarki 3D, jak i uzupełniam rozpoczętą budowę modelu.
lekarz Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 @Dariusz to ja mam przyjemność rysować dla Mariana kabinę do Elitar-Sigmy. Wygląda to mniej więcej tak jak opisujesz. Czyli na podstawie trzech rzutów powstaje model 3D który następnie można np. renderować czy tworzyć kolejne rzuty pod dowolnymi kątami. Dziś spotkaliśmy się z Marianem w modelarni i dogadywaliśmy szczegóły konstrukcyjne, bo wbrew pozorom jest tam parę niuansików, a model ma być jak najdokładniej odwzorowany.
sp2jbs Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor Opublikowano 13 Lutego 2017 Witam Wymoknąłem skrzynkę wewnątrz kabiny jednak nie jestem z niej zadowolony, w oryginale zbiornik jest umieszczony na dole. Muszę umieścić wyżej pompa paliwowa nie wydoła . Co do Emila przekazałem wiele zaparł się do narysowania zobaczę w tym tygodniu zdaje sobie nie jest to takie proste jestem dobrej myśli. Kila fotek według mnie do zmiany.
Tomasz D. Opublikowano 13 Lutego 2017 Opublikowano 13 Lutego 2017 Wymoknąłeś??? Co to na miły Bóg znaczy??
skippi66 Opublikowano 13 Lutego 2017 Opublikowano 13 Lutego 2017 Wymoknąłeś??? Co to na miły Bóg znaczy?? To takie nowe słowo, znane tylko wtajemniczonym. Patrząc na problemy kolegi z umiejscowieniem zbiornika, zastanawiam się czy nie można by wykorzystać skrzydeł? Jak w dużym lotnictwie.
sp2jbs Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor Opublikowano 13 Lutego 2017 WYKONAŁEM a co niech pozostanie nowe..... Pozdrawiam w środę siadam do nowego [wymoknęcia].....
sp2jbs Opublikowano 14 Lutego 2017 Autor Opublikowano 14 Lutego 2017 Tak jak Dobromir... Co do zbiornika paliwowego w modelu postanowiłem spróbować nawet odwrócić do góry nogami. Miejsce to w oryginale zajmuje spadochron samolotu ultra lekkich samolotów za prawym fotelem pilota. Zobaczę jak to wyjdzie, po wycięciu zamieszczę fotki.
sp2jbs Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 Jak by to nie było bez rozwikłania problemu. Jaki zbiornik ? Jakby tego było mało, który korek jest do benzyny, a co do nitro? Moja metoda to zamoczę w benzynie poczekam na efekt Taki szkic zbiornika w pozycji odwrócone
sp2jbs Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 Korki do wyjaśnienia zalałem benzyną poczekam na efekt. Zbiornik o tym symbolu zamontuję w kabinie. Mam pytanie, jaka jest pojemność? Ja nie znalazłem pojemności poproszę o pomoc . Do tego zbiornika muszę przebudować skrzynie wewnątrz kabiny ruszam do pracy.
Tomek Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 Wlej wody i przelej do szklanki, będziesz wiedział jaka pojemność ( zbiorniki są znormalizowane i nie będzie to 0,63l a konkretnie 0,5 czy 0,7. Korek czarny z białą podkładką i rurkami au to korek do benzyny. nalanie paliwa to żółty przewód? Jeśli tak, to przy każdym tankowani będzie się lało paliwo. Ja bym odwrócił zbiornik o 180 stopni korkiem do góry i po problemie.
sp2jbs Opublikowano 15 Lutego 2017 Autor Opublikowano 15 Lutego 2017 Witam Tomku co do korków to po kusiutkim czasie benzyna zrobiła swoje rozkłada i brudzi.Na zdjęciu jest podany zapis jego nie znalazłem a pojemność sprawdzę tak jak podałeś.Zbiornik tak ja przemyślałem aby sak nie zaczepiał o rurkę tankowania będąc korkiem do góry.Zbiornik lekko zacząłem dopasowywać,jutro będzie dzień to i będzie nowy pomyślunek.
SlavikS Opublikowano 15 Lutego 2017 Opublikowano 15 Lutego 2017 Marian, Obejrzałem Twoją relację z budowy ze szczerym podziwem. Zbudowanie makiety praktycznie ze zdjęć bez dobrego planu to wyższa szkoła jazdy. Siadam na widowni i kibicuję projektowi. Jeżeli szykujesz model na zawody F4H-P to pamiętaj, że rzuty załączone do dokumentacji muszą być gdzieś opublikowane w oficjalnym czasopiśmie. Jeżeli takiej publikacji nie ma to może warto napisać coś o konstrukcji (oryginale) np. w RC Przeglądzie modelarskim? Myślę, że Marek z chęcią coś takiego opublikuje. Faktem jest, że ostatnio na zawodach F4H-P pojawiły się konstrukcje bardzo dobrze oceniane statycznie, więc warto się do tego aspektu przyłożyć. Z drugiej strony na ten rok obniżone zostały wagi rzutów i została zmniejszona premia za konstrukcję od podstaw co przesuwa wagę na poprawnie wykonane loty. Zawody w klasie F4H-P odbywają się naprawdę w bardzo fajnej koleżeńskiej atmosferze, więc zapraszam wszystkich, którzy chcieliby spędzić dzionek na lotnisku z lekkim dreszczykiem emocji latania wg reguł FAI. Pierwsze zawody w Płocku w sobotę 20 maja.
sp2jbs Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Opublikowano 16 Lutego 2017 Sławek, Czytam Twoje wywody na temat bardziej dopasowanie klasy F4H-P do FAI przejrzano na oczy.Nawet jak by coś stało na przeszkodzie wykończenia Sigmy na zawody mam Wilgę z różnymi przygodami oblataną stawie się na zawody w Płocku.Sama myśl spotkania w Płocku to klasowe spotkanie modelarskie Jak Twoje prace z modelem czy gdzieś o tych pracach publikujesz.Postaram się o kontakt z Markiem jest to jakaś myśl,poszukam jakieś czasopismo,morze któryś z czytających pomorze w pozyskaniu prasowego rzutu samolotu a jaką radochę sprawiło by mnie nie tylko internetowe publikacje.To co robię to fotki z internetu.Emil próbował nawiązać kontakt do tej pory niema odpowiedzi. Dzięki Sławku
lekarz Opublikowano 16 Lutego 2017 Opublikowano 16 Lutego 2017 A tak wygląda najnowsza wersja projektu w CAD-zie:
sp2jbs Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Opublikowano 16 Lutego 2017 Emil kabina nabiera kształtu jutro uzgodnimy małe uzupełnienia. Budowa kabiny idzie dwóch kierunkach moja manualna jak pomoc Emila do wydruku 3 D Dziś zmieniłem skrzynkę pod zbiornik na paliwo z wyprowadzeniem do umocowania łoża silnika.Kilka fotek. Przymiarka wzmocnienie silnika
sp2jbs Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 WITAM Prace postępują małymi kroczkami. Kartka papieru jako modelka do dalszych prac przy desce do przyrządów nawigacyjnych. Deska jest zarazem wzmocnienie poprzecznym. W moich planach ma być demontowana, ułatwi to dostęp do przedniej części kabiny. Zamontowane serwo do sterowania przedniego kółka, światła zamontowania w późniejszym czasie pływaków nart. Spotkanie z Emilem przedyskutowanie dalszych szczegółów wzmocnień wewnątrz kabiny, spotkanie za tydzień podzielę się jak biegną prace nawet wstępnego wydruku.
Jan Podkanowicz Opublikowano 18 Lutego 2017 Opublikowano 18 Lutego 2017 .broadenedhorizons.com/sigma moze sie sprzyda
sp2jbs Opublikowano 18 Lutego 2017 Autor Opublikowano 18 Lutego 2017 Witam Janku, tak, czytałem zanim przystąpiłem do budowy, poszukuję publikacji papierowej. Dzięki za pomoc i zainteresowanie. Dzisiejszy wieczór spędziłem na poszukiwaniu rysunków jest to niezbędne do udziału w zawodach tak piszą w regulaminie. Zwracałem się z prośbą do Rosjan, podałem link ale bez echa, mam taka cichą nadzieję, że może ktoś tu poczyta i pomoże. Pozdrawiam.
sp2jbs Opublikowano 19 Lutego 2017 Autor Opublikowano 19 Lutego 2017 Emil w akcji tak jak podesłał co wymodził brawo
Rekomendowane odpowiedzi