Skocz do zawartości

Elitar-Sigma


sp2jbs
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli ten render powstał z jakiegoś programu do 3D, to zakładam, że ma takie możliwości jak wstawienie rysunków z planów jako podkład. A mając już takie rysunki w programie, zamodelowanie z trzech rzutów bryły kabiny, to dla wprawionego rysownika nie powinno stanowić problemu. Mając już gotową bryłę w programie, można sobie wydrukować wszystkie rzuty potrzebne do wstępnej obróbki kabiny w skali 1:1 (chodzi o model oczywiście) dodatkowo można sobie przygotować przekroje w charakterystycznych punktach i na ich podstawie wyciąć szablony negatywowe pół-wręg, do porównywania, co jeszcze trzeba zebrać a co nadsztukować. To takie moje 3 grosze do tego projektu :-)   

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dariusz to ja mam przyjemność rysować dla Mariana kabinę do Elitar-Sigmy. Wygląda to mniej więcej tak jak opisujesz. Czyli na podstawie trzech rzutów powstaje model 3D który następnie można np. renderować czy tworzyć kolejne rzuty pod dowolnymi kątami. Dziś spotkaliśmy się z Marianem w modelarni i dogadywaliśmy szczegóły konstrukcyjne, bo wbrew pozorom jest tam parę niuansików, a model ma być jak najdokładniej odwzorowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Wymoknąłem skrzynkę wewnątrz kabiny jednak nie jestem z niej zadowolony, w oryginale zbiornik jest umieszczony na dole. Muszę umieścić wyżej pompa paliwowa nie wydoła :o .

Co do Emila przekazałem wiele zaparł się do narysowania zobaczę w tym tygodniu zdaje sobie nie jest to takie proste jestem dobrej myśli.

Kila fotek według mnie do zmiany. 

post-14202-0-19715100-1487013867_thumb.jpg

post-14202-0-94371000-1487013971_thumb.jpg

post-14202-0-81377700-1487014051_thumb.jpg

post-14202-0-95306300-1487014101_thumb.jpg

post-14202-0-24222100-1487014157_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-14202-0-69163000-1487108839.jpg

Tak jak Dobromir... Co do zbiornika paliwowego w modelu postanowiłem spróbować nawet odwrócić do góry nogami. Miejsce to w oryginale zajmuje spadochron samolotu ultra lekkich samolotów za prawym fotelem pilota. Zobaczę jak to wyjdzie, po wycięciu zamieszczę fotki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by to nie było bez rozwikłania problemu. Jaki zbiornik ?

post-14202-0-17407800-1487153186_thumb.jpg

Jakby tego było mało, który korek jest do benzyny, a co do nitro?

post-14202-0-04506700-1487153388_thumb.jpg

Moja metoda to zamoczę w benzynie poczekam na efekt :huh: Taki szkic zbiornika w pozycji odwrócone

post-14202-0-75106400-1487153549_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korki do wyjaśnienia

post-14202-0-98562500-1487181124_thumb.jpg

zalałem benzyną poczekam na efekt. Zbiornik o tym symbolu zamontuję w kabinie. 

post-14202-0-04695000-1487181271_thumb.jpg

Mam pytanie, jaka jest pojemność? Ja nie znalazłem pojemności poproszę o pomoc :rolleyes: . Do tego zbiornika muszę przebudować skrzynie wewnątrz kabiny ruszam do pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlej wody i przelej do szklanki, będziesz wiedział jaka pojemność ( zbiorniki są znormalizowane i nie będzie to 0,63l  a konkretnie 0,5 czy 0,7.

Korek czarny z białą podkładką i rurkami au to korek do benzyny.

nalanie paliwa to żółty przewód? Jeśli tak, to przy każdym tankowani będzie się lało paliwo.

Ja bym odwrócił zbiornik o 180 stopni korkiem do góry i po problemie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam 

Tomku co do korków to po kusiutkim czasiepost-14202-0-03215100-1487196562_thumb.jpg  benzyna zrobiła swoje rozkłada i brudzi.Na zdjęciu jest podany zapis jego nie znalazłem a pojemność sprawdzę tak jak podałeś.Zbiornik tak ja przemyślałem aby sak nie zaczepiał o rurkę tankowaniapost-14202-0-86901200-1487196855_thumb.jpg będąc korkiem do góry.Zbiornik lekko zacząłem dopasowywać,jutro będzie dzień to i będzie nowy pomyślunek.post-14202-0-34051900-1487197154_thumb.jpgpost-14202-0-91009100-1487197199_thumb.jpgpost-14202-0-84172300-1487197269_thumb.jpg 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marian,

Obejrzałem Twoją relację z budowy ze szczerym podziwem. Zbudowanie makiety praktycznie ze zdjęć bez dobrego planu to wyższa szkoła jazdy. Siadam na widowni i kibicuję projektowi. 

Jeżeli szykujesz model na zawody F4H-P to pamiętaj, że rzuty załączone do dokumentacji muszą być gdzieś opublikowane w oficjalnym czasopiśmie. Jeżeli takiej publikacji nie ma to może warto napisać coś o konstrukcji (oryginale) np. w RC Przeglądzie modelarskim? Myślę, że Marek z chęcią coś takiego opublikuje. Faktem jest, że ostatnio na zawodach F4H-P pojawiły się konstrukcje bardzo dobrze oceniane statycznie, więc warto się do tego aspektu przyłożyć. Z drugiej strony na ten rok obniżone zostały wagi rzutów i została zmniejszona premia za konstrukcję od podstaw co przesuwa wagę na poprawnie wykonane loty. Zawody w klasie F4H-P odbywają się naprawdę w bardzo fajnej koleżeńskiej atmosferze, więc zapraszam wszystkich, którzy chcieliby spędzić dzionek na lotnisku z lekkim dreszczykiem emocji latania wg reguł FAI. Pierwsze zawody w Płocku w sobotę 20 maja. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek,

Czytam Twoje wywody na temat bardziej dopasowanie klasy F4H-P do FAI przejrzano na oczy.Nawet jak by coś stało na przeszkodzie wykończenia Sigmy na zawody mam Wilgę z różnymi przygodami oblataną stawie się na zawody w Płocku.Sama myśl spotkania w Płocku to klasowe spotkanie modelarskie :P  :rolleyes: Jak Twoje prace z modelem czy gdzieś o tych pracach publikujesz.Postaram się o kontakt z Markiem jest to jakaś myśl,poszukam jakieś czasopismo,morze któryś z czytających pomorze w pozyskaniu prasowego rzutu samolotu a jaką radochę sprawiło by mnie nie tylko internetowe publikacje.To co robię to fotki z internetu.Emil próbował nawiązać kontakt do tej pory niema odpowiedzi.

Dzięki Sławku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emil kabina nabiera kształtu jutro uzgodnimy małe uzupełnienia.

Budowa kabiny idzie dwóch kierunkach moja manualna jak pomoc Emila do wydruku 3 D Dziś zmieniłem skrzynkę pod zbiornik na paliwo z wyprowadzeniem do umocowania łoża silnika.Kilka fotek. Przymiarkapost-14202-0-68066400-1487285193_thumb.jpgpost-14202-0-28182100-1487285308_thumb.jpgpost-14202-0-78545200-1487285367_thumb.jpgpost-14202-0-95433200-1487285425_thumb.jpgpost-14202-0-87895300-1487285491_thumb.jpg wzmocnienie silnika post-14202-0-00880400-1487285548_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM

Prace postępują małymi kroczkami.

post-14202-0-11759700-1487448744_thumb.jpg

Kartka papieru jako modelka do dalszych prac przy desce do przyrządów nawigacyjnych. Deska jest zarazem wzmocnienie poprzecznym. W moich planach ma być demontowana, ułatwi to dostęp do przedniej części kabiny. Zamontowane serwo do sterowania przedniego kółka, światła zamontowania w późniejszym czasie pływaków nart.

Spotkanie z Emilem przedyskutowanie dalszych szczegółów wzmocnień wewnątrz kabiny, spotkanie za tydzień podzielę się jak biegną prace nawet wstępnego wydruku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam  Janku, tak, czytałem zanim przystąpiłem do budowy, poszukuję publikacji papierowej. Dzięki za pomoc i zainteresowanie. Dzisiejszy wieczór spędziłem na poszukiwaniu rysunków jest to niezbędne do udziału w zawodach :o tak piszą w regulaminie. Zwracałem się z prośbą do Rosjan, podałem link ale bez echa, mam taka cichą nadzieję, że może ktoś tu poczyta i pomoże.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.