Skocz do zawartości

Eindecker .40 ARF - Airline (161cm) - konwersja na EP


Rekomendowane odpowiedzi

Kokpit powędrował na skrzydło i można było zaczepić linki. Wyszło tak:

 

post-5634-0-33543000-1487009112_thumb.jpg

 

post-5634-0-39607400-1487009113_thumb.jpg

 

post-5634-0-88936000-1487010442_thumb.jpg

 

 

Mocowanie linki na spływie wykonałem za pomocą śruby M2 przestrzelonej przez skrzydło. Otwór pod śrubę został wzmocniony wklejona tuleją. Ciekawie moim zdaniem rozwiązałem zamocowania (pętle)  linek, jak kogoś to zainteresuje to opiszę.

 

Generalnie skrzydło będzie niewygodne w transporcie -  długie, z linkami i wystającymi serwami - trzeba będzie uważać. No ale za urodę modelu trzeba czasami "zapłacić"     :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten ból! Miałem kiedyś stra mazde, moje pierwsze autko. Także sedan. Kadłub Yaka54 z Haikong (145cm długości) wozilem przypiety pasami do lekko położonego przedniego siedzenia :D miał wysoki statecznik pionowy i nie było jak go przełożyć pod szybą;)

Buduj buduj, ja w moim kończę naprawiać kratownice;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomalowałem dzisiaj maskę modelu na metal  

 

post-5634-0-92358000-1487084174_thumb.jpg

 

Do tej pory stosowałem farby akrylowe w spray, ale Kolega namówił mnie na wyrób RC Colours (Planes and Boats) i pierwszy raz się nim posłużyłem.

 

Moje pierwsze pobieżne wrażenie z tego malowania:

 

Farby akrylowe szybko schną i to jest ich zaleta, ale bardzo łatwo spowodować na pionowej powierzchni zacieki.

 

Farba RC Colours schnie (twardnieje) bardzo wolno, do pełnego macania ze dwa dni, ale za to nie tworzy łatwo zacieków.

 

 

 

Następnie będzie mocowanie skrzydeł - i tu się  Airlane nie popisał 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie skrzydeł:

Skrzydła w modelu mocowane są z przodu na pojedynczy czop a z tyłu na wkręty M4 wkręcane w gniazda kłowe M4. Gniazda od razu wymieniłem bo z mojej praktyki wiem, że prędzej czy później takie gniazdo się luzuje i odpada robiąc mały kłopot na lotnisku

post-5634-0-03169900-1487092811_thumb.jpg

Druga sprawa to rozstaw otworów mocujących skrzydło - w kadłubie wynosi 60 mm a w moich skrzydłach (otwory wykonane fabrycznie) 70 mm. A więc kołkowanie balsą i ponowne wiercenie i ażeby to zasłonić dwie nakładki "ala brąz"

post-5634-0-02204400-1487092809_thumb.jpg

Ażeby skrzydło nie przekrzywiało się względem czopa przykleiłem na spływie od wewnątrz klocek z balsy

post-5634-0-22291300-1487092812_thumb.jpg


I sprawa najważniejsza - czop ma luz i przód skrzydła może podnosić się ok 2 mm zmieniając swój kąt, więc trzeba było więc zablokować tę możliwość wklejonym dystansem ze sklejki.

post-5634-0-15463700-1487092814_thumb.jpg


To mocowanie fabrycznie nie było dobrze wykonane.

Jutro zmontowany model w całości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maska silnika wyschła wcześniej więc przedstawiam już model w całości:

 

post-5634-0-98798300-1487190025_thumb.jpg

 

post-5634-0-07444800-1487325633_thumb.jpg

 

Pozostało jeszce wyważyć ostatecznie, ustawić kąty silnika i regulacja wychyleń sterów. Trzeba też obniżyć mocowanie karabinu i zrobić drugi punkt jego mocowania na masce. 

 

I szukać jakiegoś przyjaznego dnia na oblot. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary modelu:

 

Pomierzona masa modelu do lotu wyszła 2,84 kg, wyważenie 83 mm od krawędzi natarcia. Model wyważył się w zaplanowanym położeniu pakietu.

 

Ciąg silnika 2,45 kg  - śmigło 13x6,5 XOAR,  silnik Emax GT2826/05, pakiet 4S 4500 mAh  35C

 

Ciąg/masa modelu=0,86

 

Obciążenie jednostkowe płata 56 g/dm2    (to podobnie jak mój Spacewalker II 1,6 m Seagull)   

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/39202-space-walker-ii-ep-16m-seagull/

 

Dane producenta:

  • Rozpiętość: 1610mm
  • Cięciwa skrzydła 30 mm  (Edit)
  • Długość: 1250mm
  • Waga do lotu: 2800 g
  • Powierzchnia nośna: 50,7 dm²
  • Silnik spalinowy: .35-.45 / 2T, .40- .60 / 4T
  • Nadajnik: min. 4-kanałowy
  • Środek ciężkości: 83 mm od krawędzi natarcia  (Edit: trochę za bardzo do przodu, 87 mm lepiej)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim modelu linki stalowe są ozdobne więc nie przenoszą znacznych sił. Ale próbowałem zerwać moje zarobienia końcówki ręką i nie dałem rady. W modelu linki są napięte a Wnuczka traktuje je jako struny instrumentu. :)

 

Jak widziałeś na fotografii w jednym przypadku wykorzystałem rurki zakładane na końcówki kabli elektrycznych pod zacisk - można takie kupić w sklepach elektrycznych lub np. OBI w dziale elektrycznym. Linka 0,5 mm której użyłem nie ma oplotu teflonowego i jest to ważne gdyż zarobienia linek klejone są Cjakiem.

Ażeby linka została dobrze zablokowana w rurce po ukształtowaniu długości ucha wciskam w rurką wykałaczkę wykonaną z drzewa liściastego (z obu stron rurki ) i ułamuję a następnie zalewam wnętrze rurki rzadkim cjakiem. Drewno ładnie pije klej i po minucie końcówka jest gotowa. Linka stalowa również dobrze pochłania klej.

 

Mocowanie linki do skrzydeł - użyłem zacisków elektrycznych z uchem jakie były w zestawie - popatrz dokładnie na zdjęcia mocowania odciągów stateczników. I tu również wykorzystałem wykałaczki z klejem do zaklinowania linki, z tym że linkę poprowadziłem po uchu zacisku tak, że jest ona dociskana dodatkowo śrubą mocującą końcówkę do skrzydła.  Końcówkę z wystającym końcem linki można dla urody osłonić rurką termokurczliwą. 

 

Mam nadzieje, że wyjaśniłem w miarę zrozumiale

 

Jak to jest taki model to zadanie pewnie jest takie samo:

 

post-5634-0-78182400-1487198006_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karabin maszynowy:

 

Karabin maszynowy został zamontowany na 6 mm okrągłych magnesach, ponieważ jego mocowania znajdują się na rozłączalnych częściach modelu. Jeżeli przez nieuwagę kiedyś nie zdejmę karabinu przed rozłączeniem skrzydła od kadłuba nic się nie stanie - puści tylko magnes.

 

post-5634-0-22621400-1487275281_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.