madrian Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Szykuję się do uzbrojenia modelu: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=8941 Mam na razie silnik i regulator: http://rcsklep.pl/product_info.php?cPath=50&products_id=192 Do tego Aku 11,1V / 1Ah Serwa SG90 i odbiornik - w drodze. Śmigło na razie mam jedno - GWS 8x4 na próbę. (Może polecacie inne?) W każdym razie stanąłem przed problemem montażu silnika w Modelu. Zastanawiam się pod jakim kątem go osadzić. W dół, czy w górę? A może nic nie zmieniać? Mam też pytanie o mocowanie śmigła. Wał silnika jest gładki, z wyjątkiem małego płaskiego frezu na środku (na docisk śruby?). I jest minimalnie mniejszy od otworu w śmigle (GWS 8x4). Samo śmigło ma tylko dwa wgłebiania na nakrętki z obu stron otworu. Jak to teraz połączyć? Zastosować jakąś przejściówkę? Wywiecić i nagwintować śmigło? Skoro jest za luźno, może będzie za bardzo latać? Nie mam pomysłu. PS - rozumiem, że musze zastosować piastę do śmigła? Wg opisu, wał silnika ma 3mm, czy piasta: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p244,obsada-smigla-stalego-3-2mm-m5-mpj4702 Będzie odpowiednia? 0,2mm to spora różnica przy takich prędkościach... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Oś silnika powinna być skierowana w dół - 2-3st i w bok prawy (patrzac od tyłu modelu). Po pierwszych lotach skorygujesz te wychylenia lub zostaną tak. Śmigło masz dobre - miesci sie w dedykowanych rozmiarach. to fazowanie na os silnika to do zamocowania piasty śmigła lub prop save - czy jakoś tak( to takie bezpieczne mocowanie śmigła na gumkę) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=1180 gumka do tej piasty, nic nie wierc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Ma może ktoś zdjęcie takiego mocowania na gumkę? Jak to wygląda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 http://www.hobby-lobby.com/images/pm22003.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Ale leniuszek!!! Zaglądaj do linków przesyłanych na Twoje odp. to nie będziesz zadawał takich pytań. Przecież właśnie diem pokazał tobie jak to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Ta gumka to nikoniecznie Oring .Zwykła recepturka też się sprawdza nawet w walkach kombat ESA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Ale leniuszek!!! Zaglądaj do linków przesyłanych na Twoje odp. to nie będziesz zadawał takich pytań. Przecież właśnie diem pokazał tobie jak to wygląda. Chodziło mi o sposób montazu śmigła jak to wygląda. Do linka zajrzałem. :wink: Kolega Mammuth pokazał dokładnie to o co mi chodziło. Dzięki koledzy. Punkciki może choć częściowo wynagrodzą kłopoty. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diem Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Sierpnia 2008 Montaż na recepturke. ps. Przy okazji moj drugi model w zyciu - pierwszy z lotkami - ktory mam zamiar jutro dokonczyc i oblatac (o ile znow nie wyskoczy jakies bezalkoholowe jak dzisiaj). Jak uda mi sie to ulotnic to z pewnoscia o tym napisze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 O jakich kłopotach mówisz? Naturalne jest, że gdy ktoś ma problem to inny ktoś stara się go rozwiązać :jupi: Co do recepturki - pamiętaj , że one na powietzu szybko parcieją i pękaja. Dlatego zamiast jednej naciągniętej - dałbym pęczek gumek. Będziesz je też często wymieniał z uwagi na to co napisałem wczesniej, ale pewnie tylko doraznie tak zamocowałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Dzięki jeszcze raz za porady. Właśnie przyleciała przez drzwi, biała koperta z brakującą zawartością. Jeszcze tylko wyskok do sklepu po piastę i trzeba się brać do roboty! Jakby co, to jeszcze się dopytam w tym wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 No i zgodnie z zapowiedzią zwracam się z prośbą o radę. Połączyłem apkę w ten sposób: Brakujące serwo podłączam na ch3 I tu mam problem. Gaz mam na aparaturze, na połowie sterowania lotkami, czyli od zera w lewo. Druga połowa sterowania czyli od zera w prawo - ch3 (działa serwo) Czyli na jednym kanale nadajnika, mam dwie funkcje. Odłączając serwo nadal mam sterowanie silnikiem na lotkach od zera w lewo. Gaz na aparaturze działa na ch1. Dół góra to ch2 Prawo - lewo ch4 Odbiornik E-sky 6ch EK2-0420 Aparatura - Nadajnik 4ch od Lamy V4. Jak rozdzielić gaz od lotek? i przypisać go do właściwego kanału. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 regiel wpinasz w kanał gazu !! !! nie wiem jak jest w nadajnikach od lamy ale na 100% jest to jeden z pierwszych 4 kanałów Aaaaaaaaaaa aparatura od lamy ma mikser w sobie i nic z tym nie zrobisz trzeba nadajnik przerabiać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Kabel od regulatora podepnij pod kanał przepustnicy. Chyba 3ch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Na fotce widzę dwa serwa, trzecie jest zakryte czy go nie ma? Jesli sa trzy to podpinasz je tak: - wysokosć - pod 2 w odbiorniku, - kierunek - pod 4 w odbiorniku, - regulator - pod 3 w odbiorniku - lotki - pod 6 . Nie jestem pewnie co do podpięcia lotek bo ja używam dwóch serw, a u ciebie widzę jedno - jesli to faktycznie od lotek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Piękne podwozie!A skoro jak widać modelarstwo to nie jest dla ciebie chwilowy kaprys to zainwestuj w aparature z pamięcią modeli.Jak brak kasy to wcale nie musi być coś drogiego .Mistrz Europy w combacie Patrik Svida lata na Fleshu 5 który wygląda jakby go przed chwilą Patrik wyciągnął z wysypiska śmieci.Zapamientane trymery odpłacą się z nawiązką ,mniej rozbitych modeli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam P. Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2008 Miksery w nadajniku od lamy? To one nie siedzą w module 4in1? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2008 Sprawa rozwiązana, po długiej nocnej nasiadówce. :wink: W moim przypadku (Nadajnik EK2-0404-35-2, odbiornik: EK2-0420 6ch) układ jest następujący: Kierunek - ch 2 Gaz silnika - ch 3 Wysokość - ch 4 lotki... BEC (albo jak kto woli wyjście z odbiornika oznaczonej jako "B") odkyte przypadkiem jak podłączyłem tam lotki zamiast na ch 6. Ch 6 niestety nie aktywny. Konieczne też była zmiana rewersów na kanale kierunku i lotek, w stosunku do standardowych ustawień Lamy. PS - Model nieco przytył. Oceniałem jego masę na gotowo na 300g. Niestety, pomyliłem się o 80g. Kable, dodatkowy wyłącznik, konieczność dodania kilku elementów do konstrukcji (podstawa serw, nowa wręga silnika) sprawiły, że nieco przytył. Wydaje mi się też, że akumulator jest cięższy niż podano w opisie. Ale zapomniałem go zważyć. Chyba dziś będzie oblot, jak tylko czas pozwoli... :wink: Model jest po pierwszych próbach w powietrzu. Niestety, namieszane jest tym razem z SC. Po wypuszczeniu z ręki, model gwałtownie zadziera nosa, staje dęba i spada. Najdłuższy lot jaki udało mi się wykonać, z pełnym wycheleniem steru wysokości w dół, to ok 15m. Niestety po tym locie urwały się gumki skrzydła, a zapasowych nie miałem. Próby wykonywałem na łące z nieskoszona, wysoką trawą, na warszawskich Młocinach. Większych usterek brak. Przyczyn się domyślam. Mam zbyt daleko do tyłu wysunięty Aku. Muszę pokombinować z jego przesunięciem. Z powodu małej ilości miejsca, liczę się koniecznością przebudowy modelu i innego rozmieszczenia elementów aparatury. W tej chwili sprawdziłem SC i wychodzi mniej więcej 2 -3 cm od końca skrzydła. No nic. trzeba pokombinować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.