slimas Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 Przy przeglądzie zdawczym nie ma limitu przelatanych godzin. To nie c check czy inne lżejsze przeglądy które wykonuje się co pewną ilość godzin .
TeBe Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 Samolot taki przeciętnie żyje ok 25 lat, potem staje się puszką coca coli. A tego nie rozumiem. Jarku, doceniam Twoją wiedzę o dużym lotnictwie, więc wyjasnij.
young Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 Rosjanie nazywali to resursem? Wow to już 4.5 lat w powietrzu dużo jak dla mnie.
slimas Opublikowano 1 Lutego 2017 Opublikowano 1 Lutego 2017 Taka wiedza z pracy W poprzedniej firmie mieliśmy przegląd zdawczy boeinga 737ng który był dosyć młody tylko poprostu zmieniał właściciela.A jeśli samolot jest za stary już to z reguły idzie na przebudowe na samolot cargo
slimas Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Jarku a skąd u ciebie taka wiedza ? Pracujesz w tym zawodzie też? Bo mądrze mówisz
dukeroger Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 moze podziel sie wlasnym "przeczuciem" i powiedz do jakich wsiadasz a do jakich nie jak nie mozesz publicznie to moze byc na priv
oko Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Zastanawia mnie od dawna jak w ogóle biznes lotniczy się opłaca? Koszty takiego przeglądu muszą być ogromne, mnóstwo części zamiennych, certyfikowana obsługa... a bilety lotnicze wcale nie są drogie, a przecież jeszcze zawierają koszt paliwa, pracy personelu, opłat lotniskowych, podatków, ubezpieczeń...
dukeroger Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 czarna lista to czarna lista do nich to wiekszosc pracodawcow wogole zakazuje wsiadac ostatnio musze duzo podrozowac i zaczyna mnie to fizycznie dotyczyc stad pytanie, moze jakies inne rady na co zwracac uwage (skoro nie mozna czego unikac) co do poboru pradu hmmm.... moze ladowanie? jest tam duzo chlodzenia wymuszonego i duze wydatki instalacji hydraulicznej? a jeszcze pytanie do tej ilosci cykli; ma to jakis zwiazek z niskocyklowa wytrzymaloscia zmeczeniowa wynikajaca z hermetyzowania i rozhermetyzowywania kadluba? jak wogole wyglada nadzorowanie takich zjawisk jak pekniecia badz inne efekty zmeczeniowe w duzym lotnictwie? pytam z ciekawosci bo zawodowo zajmuje sie tym w konstrukcjach okretowych
slimas Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Są specjalne inspekcyjne karty zadaniowe gdzie inspektor z reguły bierze latarke lusterko i spraedza konkretną strefe. Gdy znajdzie coś podejżanego a nie jest pewny to można wykonać testy NDT ( non ddstructive test) by mieć prwność czy jest jakieś pęknięcie czy nie. Jarku odnośnie pytania to ja jestem sheet metal worker i nie mam doświadczenia w elektryce ale coś czuje że wtedy gdy spuszcza się wodę w kibelku
dukeroger Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 a moze grzanie zarcia po starcie dla biznes klasy?
slimas Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Ja od kąd się zatrudniłem miałem wpajane żeby nie używać noża do skrobania uszczelniacza. Lecz mechanicy to robią częściej potem musimy naprawiać po nich haha . A z ciekawości spytam, w jakiej firmie pracujesz ?
Piotr_O. Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Ja od kąd się zatrudniłem miałem wpajane żeby nie używać noża do skrobania uszczelniacza. Lecz mechanicy to robią częściej potem musimy naprawiać po nich haha . A z ciekawości spytam, w jakiej firmie pracujesz ? Najczęściej robią to lakiernicy usuwając uszczelniacz. Akurat tez uczestniczę od miesiąca w przeglądzie zdawczym EMB 175 z 2006 roku (25 062 FH i 17 378 FC nalotu).
slimas Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 w sumie to każdy usuwa uszczelniacz haha wszystko chyba zależy od firmy. U mnie mechanicy B1 mieli taki żart- Co najlepiej usuwa uszczelniacz?-Pomocnik mechanika
stan_m Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Brawo - prawidłowo Nie tylko dla klasy biznes - prądnice mają moc 90 kVA, częstotliwość 400 Hz 3 x 115 VAC Dlaczego 400 Hz, bo ponoć przy tej częstotliwości jest najlepszy kompromis moc vs masa urządzenia. (...) Częstotliwość napięcia przemiennego 400Hz zasadniczo występuje w lotnictwie dlatego, że możliwe jest zastosowanie przewodów elektrycznych o małym przekroju co daje w efekcie bardzo dużą oszczędność ciężaru wiązek elektrycznych w sieci, złącz elektrycznych i armatury komutacyjnej. Napięcie 115V/400 Hz nie jest napięciem trójfazowym lecz tzw.napięciem fazowym (między przewodem fazowym i przewodem neutralnym). Zasadniczo napięcie to generuje generator trójfazowy (napięcie liniowe czyli napięcie między poszczególnymi przewodami fazowymi - 208V/400Hz.), który daje możliwość "korzystania" z napięć fazowych 115V (208V/1,73=120V - przyjmuje się "115V"). Oczywiście mowa jest tutaj o maszynach elektrycznych wirujących. Napięcie 115V/400Hz uzyskuje się tez z przetwornic elektronicznych ale podstawą energetyki pokładowej w samolocie jest maszyna elektryczna (generator).
Gość wotoma Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 "...na zdjęciach ukryłem nazwę przewoźnika..." Jest to samolot określanej jako tania linia lotnicza z Hiszpanii. Zaczyna się na V.
Gość wotoma Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Najpierw myślałem, że to egipska Nesma. Tak to jest Vueling.
dukeroger Opublikowano 2 Lutego 2017 Opublikowano 2 Lutego 2017 Brawo Sherlock'u - ale nagrody nie będzie . czytanie ze zrozumieniem to faktycznie problem. - nie wolno mi podawać nazwy, dotyczyło odpowiedzi na pytanie odnośnie prośby o podzielenie się informacją na temat do jakich samolotów nie wsiadam. A ograniczenie mam do podawania nazwy firmy a nie aircraft livery. hehe... cokolwiek moze byc ja tam lubie zagadki odwracajac zadanie mozesz powiedziec do ktorych wsiadasz
Rekomendowane odpowiedzi