Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przy śrubkach prawdopodobnie będziesz się musiał tez przebić przez listewkę.

 

Przy podobnych piankach zawsze pod  orczyk dodawałem dodatkową płytkę -nie tylko dawała pewne oparcie dla orczyka  ale też  usztywniała ster

Z tym że do tego używam balsy.  ale kawałki względnie sztywnego plastiku też zdadzą egzamin.


właśnie wcześniej napisałem o klejeniu i przetestowaniu siły łączenia- orczyki są czasem z tworzywa którego CA się "nie ima"

Nie przyklejaj orczyków tylko ich podstawą do depronu -jest za mała , dla tego tak namawiam na naklejenie poprzez większej dodatkowej płytki .

jeśli klej nie trzyma orczyka możesz wykorzystać dziurki na śrubki  w jego podstawie i "przyszyć"  go do płytki .

Nić zalejesz delikatnie CA  i jak wyschnie nie ma możliwości odklejenia   .

I jak pisałem -orczyk na takiej dodatkowej "wielkiej stopie" przyklejasz do steru na UHU PORa

 

W życiu tyle razy nie edytowałem postów......literatem nie byłem ,nie jestem i nie będę  :)

Mam nadzieję że kumasz przynajmniej połowę z tego co piszę .

Opublikowano

jednak sie na klej decyduje czyli tak jeszcze musze znaleźć kawałek twardego plastiku nwm czy mam jakąś karte zobaczymy bo raczej plastik z butelki po pepsi nie może być bo za miękki no chyba że starą linijkę znajdę 


są tylko fdragmęty na którym musze sie 2 razy zastanowić ale większości normalnie rozumiem tak samo było z ustrzeniem na samym początku nie miałem pojęcia co to a teraz wiem :D

Opublikowano

Najlepszy jest plastik z kart kredytowych lub kart po karcie sim  (ten plastik z której się wyrywało sima. Coś w takich klimatach

linijka za gruba , po butelce za wiotkie

 

Od biedy płytka utworzona z dwóch płaskich listewek sklejonych wąskim bokiem...  nie mam więcej teraz pomysłów.

Ostateczność to  tektura ~1mm  dobrze nasączona CA  -utworzy się coś jak by laminat

Opublikowano

jestt mam od sima i to nie mało :D (kiedyś sie zbierało)


pierwsza próba czyli na czysto no tak jak przy puszaczalismy czyli po protu klej puscił ale nie dalem za wygrana i zeszlifowalem obie powierzchnie i trzyma naprawde baardzo mocno 


Mam juz ukończone ustrzenie poziome orczyk wkleilem celowo pod kątem ponieważ biwden też idzie pod kątem post-19524-149193972461_thumb.jpgpost-19524-149193973255_thumb.jpg
Opublikowano

O to prawie chodziło ale płytkę proponuje zrobić do spływu a nie w szerz.

Zerknij jeszcze raz na szkice.

Z kątem orczyka brawo, pomyślałeś ale to nie jest konieczne.

Ogólnie jest git.

Opublikowano

czyli w drugą stronę ok już poprawiam a jeszcze ją lekko poszerzyć czy taki może być ?


ale powiem że prędzej to ster urwę niż orczyk z płytki sie odkleii

Opublikowano

Jest dobrze.

Grunt że jest mocne .

Ładniej by było odrysowując płytkę z tej części steru ale to się przyda miejmy nadzieję przy nastepnym modelu.

Opublikowano

Jak mi sie spodoba latanie to napewno kolejnego wykonam dzisiaj już raczej piona nie zrobie bo wykalaczek nie mam eh ale to jutro sie już kupi :D

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja do zawiasów na stery zastosuje folie poliwęglanową do ochrony wyświetlaczy w telefonach, aktualnie wszyscy stosują szkła więc zostało mi bardzo dużo tego, myślę że podobne jak z dyskietki

Opublikowano

Sporą wnękę wy ciachałeś , nic to -zobaczymy po zmontowaniu usterzenia .

Wystarczyło przymierzyć jaki ruch ma łącznik steru wysokości powiedzmy przy wychyleniach 20' max 25' (stopni) w górę i tyle w dół  ,odmierzyć i tylko tyle wyciąć dla niego luzu w kierunku .

Ale to detal i kolejna nauka na przyszłość.

Wklej teraz  usterzenie poziome w kadłub  ale nie zapomnij przymierzyć czy nie jest one przekrzywione -jeśli tak to popraw kadłub w miejscu jego montowania (analogicznie do skrzydeł)

PAMIĘTAJ O ZACHOWANIU KĄTÓW  -przymierz szablon kadłuba jeśli go nie wyrzuciłeś   LINIE KADŁUBA  POD SKRZYDŁEM I POD STATECZNIKIEM MUSZĄ BYĆ WZGLĘDEM SIEBIE  IDEALNIE RÓWNOLEGŁE

Dopuściłbym jeszcze ewentualnie zaklinowanie poziomego na (minus) -1 stopień

Jak statecznik wyschnie zacznij montować pion według poprzednich wskazówek .

 

UPS  nie zauważyłem że edytowałeś i usterzenie skleiłeś -nie wygląda źle. 

Czyli co? zabieramy się za bowdeny?

Opublikowano

Bowdeny wymagają "złapania" zewnętrznej rurki minimum w 2 miejscach 

Odmierz  i odetnij dwa odcinki tego zewnętrznego (zapewne czarnego) pancerzyka

Ułóż je na razie pod kadłubem by tylko zorientować się jak je prowadzić -takie ułożenie na krzyż jak na szkicu pozwala ułożyć je łagodnym łukiem -dzięki temu nie będą "hamowane" w zbyt ciasnych zakrętach .

 

 

W ogonie wyprowadź je i wklej je w dziurce burty ,nie za blisko ,nie z daleko od zawiasów  ,powiedzmy pod przednią krawędzią statecznika .

Po za kadłub wystaw je tylko na jakieś 2cm

Pamiętaj że muszą być skierowane na wprost orczyków -niech "celują" w ich połowę

 

Drugi koniec-od strony serw - tu będziesz musiał potworzyć , z depronu najlepiej 2 warstw zrób  w ogonie wręgę powiedzmy oddaloną na6-8cm od serw .

Zrób w nich dziurki na przetkanie pancerzyków i tak samo jak dla usterzenia -muszą być "wycelowane" w orczyki ,oczywiście tym razem w orczyki serw.

 

Przygotuj potem resztę bowdena -biała rurka z drucikiem .

od strony serw goły koniec drucika zegnij w Zet  i przełóż przez dziurkę orczyka, gdzieś 2/3 od jego osi

Jeśli serwa masz wklejone to orczyk możesz wykręcić do tego celu ,jeśli nie  to upraszcza sprawe.

 

post-1427-0-17700400-1492011173.jpg

Opublikowano

Troszke skomplikowane (jak dla mnie) ale po mału jakoś sie to zrobi tym bardziej ze dzisiaj mam czas do bardzo późna

 

Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Na czerwono zaznaczyłem tę dodatkowa wręgę do dorobienia i punkty w których ma być wklejony zewnętrzny płaszcz bowdena 

 

Dodatkowo można go jeszcze dokleić do burt w środku  w miejscu ich przylegania .

 

Mocowanie do sterów:  tu chyba się omówiliśmy na kostki elektryczne z racji dużych dziurek w zakupionych orczykach -jak to zrobić na pewno widziałeś u Motylastego 

 

Pamiętaj że drucik z białą wewnętrzną rurką ma być na całej długości ; zaraz za Zetką (drucik oczywiście od Zetki a biała za) się zaczyna  aż po wsunięcie ich obu w mocowanie z kostki

 

Dobrze jest układać bowden kompletny , pusta rurka wygina się bardziej i jeśli zachowa taki kształt opór działania będzie duży

Opublikowano

Koniec za blisko sterów !! , wyprowadź go gdzieś między krawędzią natarcia a połową statecznika poziomego

Patrz na szkic -koniec czarnego dalej od orczyków

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.