MrTrulosek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 a nie łatwiejszy będzie montaż bez śrubek tylko na samym kleju ?? nie będzie problemu z pękającymi listewkami itp
sławek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Przy śrubkach prawdopodobnie będziesz się musiał tez przebić przez listewkę. Przy podobnych piankach zawsze pod orczyk dodawałem dodatkową płytkę -nie tylko dawała pewne oparcie dla orczyka ale też usztywniała ster Z tym że do tego używam balsy. ale kawałki względnie sztywnego plastiku też zdadzą egzamin. właśnie wcześniej napisałem o klejeniu i przetestowaniu siły łączenia- orczyki są czasem z tworzywa którego CA się "nie ima" Nie przyklejaj orczyków tylko ich podstawą do depronu -jest za mała , dla tego tak namawiam na naklejenie poprzez większej dodatkowej płytki . jeśli klej nie trzyma orczyka możesz wykorzystać dziurki na śrubki w jego podstawie i "przyszyć" go do płytki . Nić zalejesz delikatnie CA i jak wyschnie nie ma możliwości odklejenia . I jak pisałem -orczyk na takiej dodatkowej "wielkiej stopie" przyklejasz do steru na UHU PORa W życiu tyle razy nie edytowałem postów......literatem nie byłem ,nie jestem i nie będę Mam nadzieję że kumasz przynajmniej połowę z tego co piszę .
MrTrulosek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 jednak sie na klej decyduje czyli tak jeszcze musze znaleźć kawałek twardego plastiku nwm czy mam jakąś karte zobaczymy bo raczej plastik z butelki po pepsi nie może być bo za miękki no chyba że starą linijkę znajdę są tylko fdragmęty na którym musze sie 2 razy zastanowić ale większości normalnie rozumiem tak samo było z ustrzeniem na samym początku nie miałem pojęcia co to a teraz wiem
sławek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Najlepszy jest plastik z kart kredytowych lub kart po karcie sim (ten plastik z której się wyrywało sima. Coś w takich klimatach linijka za gruba , po butelce za wiotkie Od biedy płytka utworzona z dwóch płaskich listewek sklejonych wąskim bokiem... nie mam więcej teraz pomysłów. Ostateczność to tektura ~1mm dobrze nasączona CA -utworzy się coś jak by laminat
MrTrulosek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 jestt mam od sima i to nie mało (kiedyś sie zbierało) pierwsza próba czyli na czysto no tak jak przy puszaczalismy czyli po protu klej puscił ale nie dalem za wygrana i zeszlifowalem obie powierzchnie i trzyma naprawde baardzo mocno Mam juz ukończone ustrzenie poziome orczyk wkleilem celowo pod kątem ponieważ biwden też idzie pod kątem
sławek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 O to prawie chodziło ale płytkę proponuje zrobić do spływu a nie w szerz. Zerknij jeszcze raz na szkice. Z kątem orczyka brawo, pomyślałeś ale to nie jest konieczne. Ogólnie jest git.
MrTrulosek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 czyli w drugą stronę ok już poprawiam a jeszcze ją lekko poszerzyć czy taki może być ? ale powiem że prędzej to ster urwę niż orczyk z płytki sie odkleii
MrTrulosek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 można powiedzieć że dzisiaj mi sie myślenie włączyło wyjątkowo Teraz ??Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
sławek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Jest dobrze. Grunt że jest mocne . Ładniej by było odrysowując płytkę z tej części steru ale to się przyda miejmy nadzieję przy nastepnym modelu.
MrTrulosek Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2017 Jak mi sie spodoba latanie to napewno kolejnego wykonam dzisiaj już raczej piona nie zrobie bo wykalaczek nie mam eh ale to jutro sie już kupi Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
MrTrulosek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Pion juz jest Wszystko wklejone oprócz steru kierunku Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
Jarek1925 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Ja do zawiasów na stery zastosuje folie poliwęglanową do ochrony wyświetlaczy w telefonach, aktualnie wszyscy stosują szkła więc zostało mi bardzo dużo tego, myślę że podobne jak z dyskietki
sławek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Sporą wnękę wy ciachałeś , nic to -zobaczymy po zmontowaniu usterzenia . Wystarczyło przymierzyć jaki ruch ma łącznik steru wysokości powiedzmy przy wychyleniach 20' max 25' (stopni) w górę i tyle w dół ,odmierzyć i tylko tyle wyciąć dla niego luzu w kierunku . Ale to detal i kolejna nauka na przyszłość. Wklej teraz usterzenie poziome w kadłub ale nie zapomnij przymierzyć czy nie jest one przekrzywione -jeśli tak to popraw kadłub w miejscu jego montowania (analogicznie do skrzydeł) PAMIĘTAJ O ZACHOWANIU KĄTÓW -przymierz szablon kadłuba jeśli go nie wyrzuciłeś LINIE KADŁUBA POD SKRZYDŁEM I POD STATECZNIKIEM MUSZĄ BYĆ WZGLĘDEM SIEBIE IDEALNIE RÓWNOLEGŁE Dopuściłbym jeszcze ewentualnie zaklinowanie poziomego na (minus) -1 stopień Jak statecznik wyschnie zacznij montować pion według poprzednich wskazówek . UPS nie zauważyłem że edytowałeś i usterzenie skleiłeś -nie wygląda źle. Czyli co? zabieramy się za bowdeny?
MrTrulosek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Wszystko juz zamontowane Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
sławek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Bowdeny wymagają "złapania" zewnętrznej rurki minimum w 2 miejscach Odmierz i odetnij dwa odcinki tego zewnętrznego (zapewne czarnego) pancerzyka Ułóż je na razie pod kadłubem by tylko zorientować się jak je prowadzić -takie ułożenie na krzyż jak na szkicu pozwala ułożyć je łagodnym łukiem -dzięki temu nie będą "hamowane" w zbyt ciasnych zakrętach . W ogonie wyprowadź je i wklej je w dziurce burty ,nie za blisko ,nie z daleko od zawiasów ,powiedzmy pod przednią krawędzią statecznika . Po za kadłub wystaw je tylko na jakieś 2cm Pamiętaj że muszą być skierowane na wprost orczyków -niech "celują" w ich połowę Drugi koniec-od strony serw - tu będziesz musiał potworzyć , z depronu najlepiej 2 warstw zrób w ogonie wręgę powiedzmy oddaloną na6-8cm od serw . Zrób w nich dziurki na przetkanie pancerzyków i tak samo jak dla usterzenia -muszą być "wycelowane" w orczyki ,oczywiście tym razem w orczyki serw. Przygotuj potem resztę bowdena -biała rurka z drucikiem . od strony serw goły koniec drucika zegnij w Zet i przełóż przez dziurkę orczyka, gdzieś 2/3 od jego osi Jeśli serwa masz wklejone to orczyk możesz wykręcić do tego celu ,jeśli nie to upraszcza sprawe.
MrTrulosek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Troszke skomplikowane (jak dla mnie) ale po mału jakoś sie to zrobi tym bardziej ze dzisiaj mam czas do bardzo późna Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
sławek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Na czerwono zaznaczyłem tę dodatkowa wręgę do dorobienia i punkty w których ma być wklejony zewnętrzny płaszcz bowdena Dodatkowo można go jeszcze dokleić do burt w środku w miejscu ich przylegania . Mocowanie do sterów: tu chyba się omówiliśmy na kostki elektryczne z racji dużych dziurek w zakupionych orczykach -jak to zrobić na pewno widziałeś u Motylastego Pamiętaj że drucik z białą wewnętrzną rurką ma być na całej długości ; zaraz za Zetką (drucik oczywiście od Zetki a biała za) się zaczyna aż po wsunięcie ich obu w mocowanie z kostki Dobrze jest układać bowden kompletny , pusta rurka wygina się bardziej i jeśli zachowa taki kształt opór działania będzie duży
MrTrulosek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Przymiarkę robic tak zeby 0.5 cm bylo na zapas ? Wysłane z mojego LG-K420 przy użyciu Tapatalka
sławek Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Opublikowano 12 Kwietnia 2017 Koniec za blisko sterów !! , wyprowadź go gdzieś między krawędzią natarcia a połową statecznika poziomego Patrz na szkic -koniec czarnego dalej od orczyków
Rekomendowane odpowiedzi