Skocz do zawartości

samolot do nauki


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

post-1427-0-12386000-1492013550.jpg

 

Jeszcze jeden nie poradny szkic :) ,po lewej Zetka w orczyku serwa , po prawej montaż na środek z kostki elektrycznej .

 

Końce "czarnego" w pewnej odległości od orczyków   -przecież będą się przesuwać.

Nawet dalej niż to narysowałem wyżej

 

Coś bardziej koło tego

post-1427-0-56737500-1492013936_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bowden ok

 

Co do dziurek 

-jak się uporasz z bowdenami dobrze by było ten środek z kostki przeciąć - cały jest długi i na dwie śrubki -miał byś od razu dwa montaże  z jednej takiej wkładki  bez zbędnej wagi mosiądzu (czy z czego tam trafiłeś )

Jeśli to jakiś problem z przecięciem , możesz nie przecinać ,tragedii nie będzie .

 

Wracając do dziurek - otworki w orczykach sterów muszą być takiej średnicy by śrubka od kostki mogła się swobodnie w nich kręcić ale bez zbędnego luzu.

Jeśli dziurki trzeba rozwiercić tak mocno że okaże się że otwory będą za blisko siebie (mogą się miedzy sobą przerwać)  to rozwiercaj co drugą dziurkę .

Zacznij od tej najbliżej steru.

Przydadzą się do regulacji siły wychyłu sterów

Długość śrubek ma pozwolić na ściśniecie bowdenu (biała rurka z drucikiem) i mają na tyle wystawać by nie ścisnęły dodatkowo orczyka

 

PS  dla przypomnienia  i wyjaśnienia http://motylasty.pl/warszt_2.html#warsztat1

Jedyna różnica między naszym przypadkiem a opisem Motylastego to to że robimy to po stronie sterów a nie serw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tą dodatkową  wręgą o to chodziło

Gorzej z "celowaniem"  bowdenu w orczyki

Od steru wysokości- jak wysuniesz biały popychacz to będzie daleko od orczyka  , by nie przerabiać dasz kostkę  na orczyk od strony kadłuba

Przy serwach też nie bardzo -nie są skierowane na orczyki tylko na ich osie , ale tu może przejdzie po złączeniu całego "systemu"..

 

wsadź biały bowden z drutem i zobacz czy( gdy będziesz miał jego końce blisko orczyków do których będzie zaczepiony)   przesuwa się bez  oporu  

Jeśli jest jakiś  opór z którym serwo sobie nie poradzi lub będzie się męczyć -popraw  na ile się da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

post-1427-0-15867200-1492022010_thumb.jpg

 

Biały kolor-tak  Tobie wyszło- gdy odchylisz biały bowden w stronę orczyka wygnie sie tak że serwo może nie mieć sił tego przepychać

Czerwony -tak przynajmniej powinno być

 

Podobne błędy po stronie serw ,

Zobacz co się da z tym zrobić a potem podłącz już bowdeny ze sterami i serwami - będzie wiadomo czy się "jakoś" to ułożyło czy trzeba poprawić  , podłącz regulator ,odbiornik i serwa -uruchom radio   i zobacz czy serwa "machają " sterami czy też brzęczą bo nie mają sił pokonać zakrętów w bowdenie  .

 

Nie zakręcaj kostek el. na amen- możliwe że będziesz musiał po włączeniu modelu - ustawić stery w neutrum -włączony model,stery prosto-wtedy bowdeny w kostkach dokręć

 

PS  O tych po stronie serw  tak myślałem -że się mogą ułożyć po zaczepieniu -teraz dopiero przeczytałem twój post

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ok

UWAGA PRZY TESTACH JUŻ Z RADIEM -zdejmij śmigło byś przypadkiem nie uruchomił napędu bo się narobi.......... :)

Przypominam -na serwach Zetke przełóż przez którąś z przedostatnich dziurek 

na sterach wsuń bowdeny w kostki zawieszone na orczykach (użyj 3ciej dziurki)  ale nie dokręcaj , daj na radiu trymery sterów na zero, stery ustaw "na płasko" dopiero wtedy możesz je dokręcić .

 

Jeśli orczyki serw po włączeniu radia ustawią się w jakiś dziwnych pozycjach (a trymery masz na zero)  odkręć te orczyki i zamontuj ponownie w prawidłowych pozycjach (jak na szkicach)

 

I tak pomału zbliżamy się do końca , jak skończysz  temat napędu sterów  możesz zakryć górę kadłuba

 

Wkleisz napęd -pamiętaj o jego małym pochyle w dół i przechyle w prawo

Wręgę silnika możesz dodatkowo podeprzeć listewkami -jak szkicowałem  lub wkleisz  tam do burt depron  (jeśli między nimi  zmieści silnik)

 

Regulator -nie wiem czy masz zlutowany na stałe z silnikiem czy na złączki -jeśli jego  kable do pakietu i do odbiornika są dostatecznie długie możesz upchać regulator za silnikiem lub na masce   lub jeśli masz długie kable do silnika -regulator do środka ,kable przetykasz przez "kostkę" kadłuba

Lutownice  masz w razie czego?

 

Dobrze by było gdyby model się wyważał BEZ PAKIETU  w 1/3 (pod dźwigarem)

 

Na deser podwozie i regulacje ale o tym następnym razem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra poszycie góry na razie jest na wcisk i wszytko juz przetestowane i działa wszytko ok tylko mam maly problemik ogólnie jest trymer na 0 i w jedną strone się pięknie rusza (poziom) czyli ciągne do siebie to unosi sie do góry ster i to bardzo fajnie lecz juz w drugą srtrone o jakieś 30% mniej nwm czy te radio ma jakąś blokadę czy cuś ale tak samo z pionowym się dzieje ale tam az takiej tragedii nie ma bo tam różnice są nie zauważalne 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zważ  model z pakietem - ciekaw jestem wagi .

Gdzie teraz wyszedł SC (środek ciężkości )?   jeśli nie pod dzwigarem to staraj się wyważyć go wyposażeniem ,przsuń pakiet,odbiornik.to  zmniejszy lub wyeliminuje dodatkowy balast .

Maski silnika może nie rób-będezie miał chłodzenie i nie tuzinkowy wygląd ,chyba że chcesz ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3v -  3.2v na cele     ty masz dwie w jednym pakiecie  czyli dla tego pakietu 6v-6.4v

To tak w uproszczeniu  i absolutne nie przekraczalne  minimum .

 

Regulator silnika pilnuje by nie rozładować poniżej tych wartości pakietu , zwalnia lub zatrzymuje napęd, zostawiając energię dla odbiornika i serw by móc lądować kontrolowanym lotem.

 

 Pakiet z wartościami napięcia niższymi niż te minimalne skraca sobie "życie"  a i może być problem z ładowaniem-lepsze ładowarki mogą nie rozpoznać pakietu właśnie z powodu nietypowych napięć podłączonego lipolka  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.