Skocz do zawartości

samolot do nauki


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przy śrubkach prawdopodobnie będziesz się musiał tez przebić przez listewkę.

 

Przy podobnych piankach zawsze pod  orczyk dodawałem dodatkową płytkę -nie tylko dawała pewne oparcie dla orczyka  ale też  usztywniała ster

Z tym że do tego używam balsy.  ale kawałki względnie sztywnego plastiku też zdadzą egzamin.


właśnie wcześniej napisałem o klejeniu i przetestowaniu siły łączenia- orczyki są czasem z tworzywa którego CA się "nie ima"

Nie przyklejaj orczyków tylko ich podstawą do depronu -jest za mała , dla tego tak namawiam na naklejenie poprzez większej dodatkowej płytki .

jeśli klej nie trzyma orczyka możesz wykorzystać dziurki na śrubki  w jego podstawie i "przyszyć"  go do płytki .

Nić zalejesz delikatnie CA  i jak wyschnie nie ma możliwości odklejenia   .

I jak pisałem -orczyk na takiej dodatkowej "wielkiej stopie" przyklejasz do steru na UHU PORa

 

W życiu tyle razy nie edytowałem postów......literatem nie byłem ,nie jestem i nie będę  :)

Mam nadzieję że kumasz przynajmniej połowę z tego co piszę .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jednak sie na klej decyduje czyli tak jeszcze musze znaleźć kawałek twardego plastiku nwm czy mam jakąś karte zobaczymy bo raczej plastik z butelki po pepsi nie może być bo za miękki no chyba że starą linijkę znajdę 


są tylko fdragmęty na którym musze sie 2 razy zastanowić ale większości normalnie rozumiem tak samo było z ustrzeniem na samym początku nie miałem pojęcia co to a teraz wiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy jest plastik z kart kredytowych lub kart po karcie sim  (ten plastik z której się wyrywało sima. Coś w takich klimatach

linijka za gruba , po butelce za wiotkie

 

Od biedy płytka utworzona z dwóch płaskich listewek sklejonych wąskim bokiem...  nie mam więcej teraz pomysłów.

Ostateczność to  tektura ~1mm  dobrze nasączona CA  -utworzy się coś jak by laminat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jestt mam od sima i to nie mało :D (kiedyś sie zbierało)


pierwsza próba czyli na czysto no tak jak przy puszaczalismy czyli po protu klej puscił ale nie dalem za wygrana i zeszlifowalem obie powierzchnie i trzyma naprawde baardzo mocno 


Mam juz ukończone ustrzenie poziome orczyk wkleilem celowo pod kątem ponieważ biwden też idzie pod kątem post-19524-149193972461_thumb.jpgpost-19524-149193973255_thumb.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporą wnękę wy ciachałeś , nic to -zobaczymy po zmontowaniu usterzenia .

Wystarczyło przymierzyć jaki ruch ma łącznik steru wysokości powiedzmy przy wychyleniach 20' max 25' (stopni) w górę i tyle w dół  ,odmierzyć i tylko tyle wyciąć dla niego luzu w kierunku .

Ale to detal i kolejna nauka na przyszłość.

Wklej teraz  usterzenie poziome w kadłub  ale nie zapomnij przymierzyć czy nie jest one przekrzywione -jeśli tak to popraw kadłub w miejscu jego montowania (analogicznie do skrzydeł)

PAMIĘTAJ O ZACHOWANIU KĄTÓW  -przymierz szablon kadłuba jeśli go nie wyrzuciłeś   LINIE KADŁUBA  POD SKRZYDŁEM I POD STATECZNIKIEM MUSZĄ BYĆ WZGLĘDEM SIEBIE  IDEALNIE RÓWNOLEGŁE

Dopuściłbym jeszcze ewentualnie zaklinowanie poziomego na (minus) -1 stopień

Jak statecznik wyschnie zacznij montować pion według poprzednich wskazówek .

 

UPS  nie zauważyłem że edytowałeś i usterzenie skleiłeś -nie wygląda źle. 

Czyli co? zabieramy się za bowdeny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bowdeny wymagają "złapania" zewnętrznej rurki minimum w 2 miejscach 

Odmierz  i odetnij dwa odcinki tego zewnętrznego (zapewne czarnego) pancerzyka

Ułóż je na razie pod kadłubem by tylko zorientować się jak je prowadzić -takie ułożenie na krzyż jak na szkicu pozwala ułożyć je łagodnym łukiem -dzięki temu nie będą "hamowane" w zbyt ciasnych zakrętach .

 

 

W ogonie wyprowadź je i wklej je w dziurce burty ,nie za blisko ,nie z daleko od zawiasów  ,powiedzmy pod przednią krawędzią statecznika .

Po za kadłub wystaw je tylko na jakieś 2cm

Pamiętaj że muszą być skierowane na wprost orczyków -niech "celują" w ich połowę

 

Drugi koniec-od strony serw - tu będziesz musiał potworzyć , z depronu najlepiej 2 warstw zrób  w ogonie wręgę powiedzmy oddaloną na6-8cm od serw .

Zrób w nich dziurki na przetkanie pancerzyków i tak samo jak dla usterzenia -muszą być "wycelowane" w orczyki ,oczywiście tym razem w orczyki serw.

 

Przygotuj potem resztę bowdena -biała rurka z drucikiem .

od strony serw goły koniec drucika zegnij w Zet  i przełóż przez dziurkę orczyka, gdzieś 2/3 od jego osi

Jeśli serwa masz wklejone to orczyk możesz wykręcić do tego celu ,jeśli nie  to upraszcza sprawe.

 

post-1427-0-17700400-1492011173.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na czerwono zaznaczyłem tę dodatkowa wręgę do dorobienia i punkty w których ma być wklejony zewnętrzny płaszcz bowdena 

 

Dodatkowo można go jeszcze dokleić do burt w środku  w miejscu ich przylegania .

 

Mocowanie do sterów:  tu chyba się omówiliśmy na kostki elektryczne z racji dużych dziurek w zakupionych orczykach -jak to zrobić na pewno widziałeś u Motylastego 

 

Pamiętaj że drucik z białą wewnętrzną rurką ma być na całej długości ; zaraz za Zetką (drucik oczywiście od Zetki a biała za) się zaczyna  aż po wsunięcie ich obu w mocowanie z kostki

 

Dobrze jest układać bowden kompletny , pusta rurka wygina się bardziej i jeśli zachowa taki kształt opór działania będzie duży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.