Skocz do zawartości

APM 2.6 - konfiguracja autopowrotu do łódki zanętowej.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Północ na APM i MP to 250 stopni  czyli kierunki się nie pokrywają. Sprawdzałem na kompasie w telefonie. Popływać to za bardzo nie popływam bo przy takim ustawieniu jakie mi podałeś działa tylko jeden - lewy silnik i to na maksa bez mojej ingerencji. Dupa Panie Kierowniku! Łódka nie działa prawidłowo, a czacha mi już dymi! :wacko:

 

edit: Łódka daje się sterować manualnie  dopiero kiedy przepnę kabelek na wejściu APM z kanału 2 na kanał 3 nie zmieniając pozycji w odbiorniku  ale nie wiem jak to zmienia inne funkcje i czy zmienia?

Spróbuje zrobić ponowną - kompletną  konfigurację z takim układem wtyczek przy jakim działa łódka i zobaczę co i jak będzie. Radia nie ruszam!

 

Północ to północ - to tam gdzie wóz ma dyszel. Nie kombinuj bo znowu nie będzie działać.

 Zostaw kabelki jak ci podałem.

Czy załadowałeś plik i dałeś write param?

 

Zmień chwilowo silnik na 1 i 2

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kierunki ustawiłem korygując ile trzeba w MP i teraz rzeczywisty pokrywa się z tym W MP,  a co się tyczy  silników to pisałem, że wpięte na wyjścia APM  pod 1 i 2 to działa od strzału tylko jeden i zero możliwości sterowania. Dopiero jak przepnę w in na 1 i 3 i w out na 1 i 3 da się sterować. Oczywiście, że załadowałem  plik i dałem whrite!   Zmiana chwilowo na silnik 1 i 2 będzie skutkowała pracą tylko jednego z nich więc nie bardzo wiem co to da? Pisałem o tym wcześniej już...

Piszesz  - zmień chwilowo  silnik  na 1 i 2 ale nie piszesz czy po stronie wejścia czy wyjścia z APM?  

Wygląda na to, że jesteśmy w punkcie w którym zaczynaliśmy tę zabawę.

Może powiedz jak sprawdzić  przy komputerze działanie na sucho autopowrotu. Jeżeli sterowanie manualne działa a w HUD wyświetlane są poprawnie tryby i aparatura działa jak powinna to może wszystko jest ok??

Opublikowano

Proszę nie rób ze mnie idioty! Wiem gdzie północ rzeczywista,  a to że kompas w APM kłamie to nie moja wina. Nie wiem jak to zmienić w parametrach MP żeby się kierunki pokrywały i rzeczywisty i w MP, a co się tyczy  silników to pisałem, że wpięte na wyjścia APM  pod 1 i 2 to działa od strzału tylko jeden i zero możliwości sterowania. Dopiero jak przepnę w in na 1 i 3 i w out na 1 i 3 da się sterować. Oczywiście, że załadowałem  plik i dałem whrite!   Zmiana chwilowo na silnik 1 i 2 będzie skutkowała pracą tylko jednego z nich. Piszę to już chyba 3 raz...

 

 

 

Specjalnie dla ciebie przed chwilą zmodyfikowałem plik konfiguracyjny.

 

do pobrania 

link

 

 

podłączenie:

 

1 do 1

2 do 3

3 do 7

5 do 8

 

silniki 1 i 3

 

Aby kierunki kompasu pokrywały się prawidłowo z kierunkami geograficznymi należy prawidłowo mechanicznie ustawić gps z kompasem.

Opublikowano

Każdy kiedyś zaczynał  a  jestem na etapie właśnie nauki czyli raczkuję  w tym temacie. Nie dziw się Marku, że w pewnym momencie brakuje mi może cierpliwości i pojawiają się pewnie  irytujące dla Ciebie  teksty z mojej strony. Nie wiem jak to jest, że jak wędkuję  starcza cierpliwości a w takich sytuacjach  już nie.  Ciągle się uczę i próbuję sam do pewnych konkluzji dochodzić i próbować działać bez pomocy i czasem się udaje a czasem niekoniecznie.   Bardzo dziękuję za plik specjalnie dla mnie!  

 

Ponownie zabieram się do roboty!

Podłączyłem wszystko tak jak sugerujesz czyli: 1 do1, 2 do 3, 3 do 7, 5 do 8  Silników do konfiguracji zgodnie z tym co wcześniej pisałeś - póki co nie podpinam.

Gdzieś czytałem, że aby skasować ustawienia jakie wcześniej  były w APM to nie wystarczy nacisnąć reset tylko trzeba najpierw wgrać jakiś kopter czy samolot potem Rover i po kalibracji w tym ostatnim wrzucić plik konfiguracyjny (Twój) no i oczywiście Whrite!  Czy to prawda? Czy powinienem to zrobić właśnie w ten sposób? Czy fizyczne ustawienie GPS i APM na fotce jest właściwe?

a55cb8dfc316a955m.jpg

Czy wersja MissionPlanner jakiej powinienem użyć ma jakiekolwiek znaczenie?

Dziękuję, że ciągniesz ten temat! Czekam na potwierdzenie dla moich pytań bądż uwagi jeśli to o co pytam lub co napisałem jest nie halo...

Opublikowano

Aby stwierdzić czy GPS jest dobrze ustawiony należy najpierw rozebrać go sprawdzić Literkę L

Dokładny opis sprawdzenia jest w wątku o skrzydle.

Opublikowano

Rozumiem! A co do reszty tego co napisałem?

Kierunek na obudowie GPS - a  pokrywa się z kierunkiem literki "L" ( jej pleckami)  :)

e5e53c3e20e87597m.jpg

Opublikowano

Po wrzuceniu dedykowanego softu i wpięciu silników wygląda na to, że biega to jak trzeba! Inaczej mówiąc silniki reagują teraz właściwie na ruchy płynące z nadajnika.  :)          

Co dalej Prezesie? Jak to teraz sprawdzić "na sucho"?

Opublikowano

Skrzydełko na temat FS oblookałem i tak to wygląda przy próbie wpisania danych

41bcc04020834ac5m.jpg

A jak znowu wchodzę w zakładkę Failsafe po połączeniu się to jest tak:

849426ee2ecad367m.jpg

Żaden ze słupków nie reaguje zmianą wartości.

 

edytka:

 

Dopiero jak wykonałem myk  pokazany na filmie  

- radio 3 " spadło po wyłączeniu nadajnika do wartości 900

 

Czekam na kolejne dyspozycje i jak widzisz nie obijam się tylko staram się pomóc jak mogę :)

Opublikowano

Sprawdzamy działanie FS

włącz manual

na hudzie będzie napis manual

wyłącz radio

po chwili pojawi się czerwony napis failsafe i tryb rtl

 

FS sprawne.

A jak masz ustawiony teraz kompas?

Prawidłowo pokazuje kierunki/

Opublikowano

Nie przełącza się w  tryb rtl i nie ma napisu failsafe. Kompas pokazuje kierunki prawidłowo. Poza tym jak przełączam 3 pozycyjny to jest teraz: Manual - Learning i HOLD a  było w ostatniej  pozycji RTL

Opublikowano

HDOP jest 1,4  Tak! ARMED jest na chwilę na czerwono przy starcie. Failsafe nadal nie działa...  Co za uparta i upierdliwa bestia :angry:

Opublikowano

Czy po wyłączeniu radia pasek radio 3 spada do .......?

 

 

Teraz czas na wodę.

wypłyń na manual wyłącz aparaturę i obserwuj, jak będą kłopoty to włącz aparaturę 

ustaw manual i będziemy myśleć co dalej.

Opublikowano

Taaa jasne :lol:

Bez jaj! Chociaż to święta wielkanocne... Nie mam pomysłu co z tym zrobić. Po  ustawieniu to działało. Dlaczego teraz nie działa?

Opublikowano

Tak mi się wydaje że trzeba jeszcze ustawić:

Output Channels:

For standard RC cars that use a servo to steer, use the Car settings. If, however, you have a treaded tank or some other vehicle that uses different speed motors on each side to steer, use the Skid Steer settings.

 

APM Output         Car                      Skid Steer
    1                     Servo                    Left  Motor
    3                     Motor/ESC            Right Motor

Parametr w [sKID_STEER_OUT] na SkidSteering

Opublikowano

Za cienki jestem w te klocki żeby próbować wpisywać i zmieniać dane i parametry. Nie chcę kombinować po swojemu żeby nie namieszać. I tak to co powinno działać  - nie działa!  Poczekam na decyzję Marka - co dalej.

 

edit  1  wtorek 18 kwietnia. Zresetowałem nadajnik do ustawień fabrycznych, jeszcze raz porobiłem sugerowane ustawienia ale nic to nie zmieniło. Fail safe nie działa.

 

Nie wiem też czy pływanie w manualu na wodzie cokolwiek da bo przecież nie mam pewności ani nie wiem jak to sprawdzić na komputerze, że zapisywanie punktów działa ani też  czy funkcjonuje autopowrót. Czy jeżeli nie działa failsafe to te  funkcje o których piszę też nie działają??

 

edit 2. Zauważyłem zmianę wartości  belki radio 3"  ale tylko w momencie kiedy włączam w  ustawieniach: PPM output na ON  to  jest 900   -   a jak jest na OFF to 1500

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.