Mirek z Lublina Opublikowano 21 Lipca 2017 Opublikowano 21 Lipca 2017 Witam wszystkich. Przedstawiam najnowszą wersję modelu Extra 300 z tego wątku: http://pfmrc.eu/inde...a/?fromsearch=1 Model o rozpiętości 1200mm, waga do lotu 1100g. Szczegółowy opis jest na mojej stronie internetowej: http://mirekgal.pl/portfolio-posts/extra-300-model-akrobacyjny-o-rozp-1200mm/ Poniżej kilka zdjęć gotowego modelu: Pierwsze loty modelu: 1
Mirek z Lublina Opublikowano 24 Lipca 2017 Autor Opublikowano 24 Lipca 2017 Kadłub też jest dłuższy ? Witam. To chyba oczywiste , prawda? Kolejny filmik z lotów moją Extrą: 2
leszek-bart Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Nic nie jest oczywiste . Warto by było umieścić taką informację w opisie modelu na jego stronie . Waga naprawdę fajna przy rozpiętości 120 cm . No ,i stateczniki z profilem a nie płaska deska .
stema Opublikowano 25 Lipca 2017 Opublikowano 25 Lipca 2017 Leszek ma absolutnie rację. W szczegółowych opisach modelu było bu porządnie gdyby były pełne wymiary modelu. Jest oczywiste, że mogłaby być wersja modelu/samolotu/szybowca z powiększoną tylko rozpiętością. Tak, że nie irytuj się Mirku, prawda?
Mirek z Lublina Opublikowano 27 Listopada 2017 Autor Opublikowano 27 Listopada 2017 Witam. W opisie modelu na mojej stronie podałem dane modelu , ale dla jasności podam je jeszcze raz: Dane techniczne : Rozpiętość - 1200mm Długość - 1014mm Waga do lotu z pełnym wyposażeniem to 1100g. Wyposażenie RC jakie zamontowałem w modelu to: silnik KEDA 3612M ze śmigłem APC 11×6 regulator obrotów 40A cztery serwomechanizmy REDOX MG dziewięciogramowe pakiet LiPol o pojemności 2200mAH, 11,2V, 40C Na podstawie odbytych lotów mogę powiedzieć , że model jest prosty w pilotażu, jest bardzo stateczny i według mnie zwrotny. Dobrze reaguje na wychylenia powierzchni sterowych, potrzebuje bardzo mało miejsca do startu. Po przesunięciu podwozia do przodu, start oraz lądowanie jest bezproblemowe, model już nie kapotuje przy lądowaniu. Wirtuozem akrobacji nie jestem i nigdy nie będę , ale figury typu beczka , pętla , wszelkie przewroty czy lot odwrócony model wykonuje zupełnie swobodnie i bez problemu. Podkreślam , że są to moje wrażenia po wykonanych lotach tym modelem. Może z czasem pojawią się opinie innych użytkowników , zobaczymy. W przygotowaniu model Extry o rozpiętości 1400mm , ale to temat w innym wątku.
RyżyKoń Opublikowano 19 Stycznia 2020 Opublikowano 19 Stycznia 2020 Szybowce i kombaty to jest to co mnie interesuje. Extra 300 zawsze mi się podobała ,zobaczyłem promocje u Pana Mirka , kupiłem tartak i..... po około roku zalegania w "poczekalni" złożyłem. Chciałbym podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami na temat tego modelu. 1. Tartak - wszystko super wypalone, łatwo się oddziela , dobry materiał, doskonale spasowane. 2. Plany - Instrukcje , dużo zdjęć, rysunki , kolorowe zaznaczenie montowanych części ,opis rzeczowy i zrozumiały. Wszystko wzorowo. 3. Składanie - krok po kroku wg instrukcji. Części doskonale do siebie pasują. Poprosiłem żonę aby wydrukowała dołączone plany w drukarni , zrobiła to, ale nie w skali 1:1 tylko pomniejszone. Więc tak naprawdę składałem bez nich i wierzcie wyszło super, bo tak dobrze są spasowane poszczególne elementy . 4. Pomoc - zawsze gdy miałem jakieś pytanie mogłem spokojnie liczyć na pomoc ze strony Pana Mirka. 5. Uwagi , spostrzeżenia Wymiary modelu tak jak podaje producent.Waga mojej Extra 300 to 1286 gr. Niestety o 186 gr. więcej jak w instrukcji. Szkielet / nie oklejony model bez elektroniki , zdjęcie pierwsze / to 530 gram. Różnica wagi spowodowana jest użyciem cięższego silnika Emax GT2815/06. Taki miałem , a nie chciałem generować kosztów. W związku z zastosowaniem cięższego i większego silnika - 130 gr. zmuszony byłem przebudować domek silnika tak ,aby rozmiarowo dopasować go do osłony. Proponowane przez Pana Mirka podwozie szerokości 20 mm mocowane w dwóch punktach poprzecznie do kadłuba , przy moich lądowaniach na boiskach i łąkach łatwo by się wyrwało , wyłamało . Dlatego zastąpiłem je gotowym o szerokości 35mm mocowanym czterema wkrętami . Dorobiłem wzmocnienie podłogi .Podwozie wraz z kołami 124 gr. Mocowanie serw zaproponowane przez Pana Mirka / serwa redox S90 MG/ na końcu kadłuba /kadłub bardzo długi/ ,spowodowało konieczność zastosowania przeciwwagi doważeniem przodu samolotu .Aby nie wozić ołowiu zastosowałem ogniwo "Turnigy" 2.65 mAh waga 207 gr. i to dopiero spowodowało właściwe wyważenie samolotu. Środek ciężkości jest na 9 cm od natarcia skrzydeł. Producent podaje 8,6 cm. Czas oblotu - nieznany , jak będzie ciepło i mniej wiało, a moja Extra 300 wygląda tak jak na zdjęciach.Fajny model. Pozdrawiam Marek 1
Zdanek89 Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Cześć, czy jest ktoś w posiadaniu planów Extry 300 od ś.p Pana Mirka. Niestety moja uległa wypadkowi i podejmuje się projektu odbudowy. Z planami kadłuba byłoby znacznie łatwiej
taras Opublikowano 3 Czerwca Opublikowano 3 Czerwca Cześć, czy jest ktoś w posiadaniu planów Extry 300 od ś.p Pana Mirka. Niestety moja uległa wypadkowi i podejmuje się projektu odbudowy. Z planami kadłuba byłoby znacznie łatwiej Odezwij się do OlpenModel .https://modelarski.com/ Oni swego czasu sprzedawali modele ś. p. Mirka może coś pomogąWysłane z mojego M2101K6G przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi