Jump to content

Extra 300 - najnowsza wersja modelu .


Recommended Posts

Witam wszystkich.

Przedstawiam najnowszą wersję modelu Extra 300 z tego wątku:   

http://pfmrc.eu/inde...a/?fromsearch=1

Model o rozpiętości 1200mm, waga do lotu 1100g.

 

Szczegółowy opis jest na mojej stronie internetowej:

http://mirekgal.pl/portfolio-posts/extra-300-model-akrobacyjny-o-rozp-1200mm/

 

Poniżej kilka zdjęć gotowego modelu:

post-236-0-95258500-1500626179_thumb.jpg

post-236-0-17215100-1500626376_thumb.jpg

post-236-0-60024600-1500627040.jpg

 

 

Pierwsze loty modelu:

 

 

 

 

post-236-0-95258500-1500626179_thumb.jpg

post-236-0-17215100-1500626376_thumb.jpg

post-236-0-60024600-1500627040.jpg

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Leszek ma absolutnie rację.

W szczegółowych opisach modelu było bu porządnie gdyby były pełne wymiary modelu.

Jest oczywiste, że mogłaby być wersja modelu/samolotu/szybowca z powiększoną tylko rozpiętością.

Tak, że nie irytuj się Mirku, prawda?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Witam.

W opisie modelu na mojej stronie podałem dane modelu , ale dla jasności podam je  jeszcze raz:

 

Dane techniczne :

Rozpiętość    -  1200mm

Długość        -   1014mm

Waga do lotu z pełnym wyposażeniem to 1100g.

 

Wyposażenie RC jakie zamontowałem w modelu to:

  • silnik KEDA 3612M ze śmigłem APC 11×6
  • regulator obrotów 40A
  • cztery serwomechanizmy REDOX MG dziewięciogramowe
  • pakiet LiPol o pojemności 2200mAH, 11,2V, 40C

 

Na podstawie odbytych lotów mogę powiedzieć , że model jest prosty w pilotażu, jest bardzo stateczny i według mnie zwrotny.

Dobrze reaguje na wychylenia powierzchni sterowych, potrzebuje bardzo mało miejsca do startu.

Po przesunięciu podwozia do przodu, start oraz lądowanie jest bezproblemowe, model już nie kapotuje przy lądowaniu.

Wirtuozem akrobacji nie jestem i nigdy nie będę , ale figury typu beczka , pętla , wszelkie przewroty czy lot odwrócony model wykonuje zupełnie swobodnie i bez problemu.

Podkreślam , że są to moje wrażenia po wykonanych lotach tym modelem.

Może z czasem pojawią się opinie innych użytkowników , zobaczymy.

 

W przygotowaniu model Extry o rozpiętości 1400mm , ale to temat w innym wątku.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Szybowce i kombaty to jest to co mnie interesuje. Extra 300 zawsze mi się podobała ,zobaczyłem promocje u Pana Mirka , kupiłem tartak i..... po około roku zalegania w "poczekalni" złożyłem. Chciałbym podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami na temat tego modelu.

1. Tartak  - wszystko super wypalone, łatwo się oddziela , dobry materiał, doskonale spasowane. 

2. Plany - Instrukcje , dużo zdjęć, rysunki , kolorowe zaznaczenie montowanych części ,opis rzeczowy i zrozumiały. Wszystko wzorowo.

3. Składanie - krok po kroku wg instrukcji. Części doskonale do siebie pasują. Poprosiłem żonę aby wydrukowała dołączone plany w 

     drukarni , zrobiła to, ale nie w skali 1:1 tylko pomniejszone. Więc tak naprawdę składałem bez nich i wierzcie wyszło super, bo tak 

     dobrze są spasowane poszczególne elementy .

4. Pomoc - zawsze gdy miałem jakieś pytanie mogłem spokojnie liczyć na pomoc ze strony Pana Mirka.

5. Uwagi  , spostrzeżenia

     Wymiary modelu tak jak podaje producent.Waga  mojej Extra 300  to 1286 gr. Niestety o 186 gr. więcej jak w instrukcji. Szkielet / nie oklejony model bez elektroniki , zdjęcie pierwsze / to 530 gram. Różnica wagi spowodowana jest użyciem cięższego silnika  Emax GT2815/06. Taki miałem , a nie chciałem generować kosztów. W związku z zastosowaniem cięższego i większego silnika - 130 gr. zmuszony byłem przebudować domek silnika tak ,aby rozmiarowo dopasować go  do osłony. 

Proponowane przez Pana Mirka podwozie  szerokości 20 mm mocowane w dwóch punktach poprzecznie do kadłuba , przy moich lądowaniach na boiskach i łąkach łatwo by się wyrwało , wyłamało . Dlatego zastąpiłem je  gotowym o szerokości 35mm mocowanym czterema wkrętami . Dorobiłem wzmocnienie podłogi  .Podwozie wraz z kołami 124 gr.

Mocowanie serw zaproponowane przez Pana Mirka / serwa redox S90 MG/ na końcu kadłuba /kadłub bardzo długi/  ,spowodowało konieczność zastosowania przeciwwagi  doważeniem przodu samolotu .Aby nie wozić ołowiu  zastosowałem ogniwo "Turnigy" 2.65 mAh waga 207 gr. i to dopiero spowodowało właściwe wyważenie samolotu. Środek ciężkości jest na 9 cm od natarcia skrzydeł. Producent  podaje  8,6 cm. 

Czas oblotu - nieznany , jak będzie ciepło i mniej wiało, a moja Extra 300 wygląda tak jak na zdjęciach.Fajny model.

Pozdrawiam 

Marek

 

      

20200102_200545.jpg

20200117_174342.jpg

20200117_174416.jpg

20200117_174621.jpg

20200117_194618.jpg

  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.